Triumph Spitfire (1962–1980): Takto se létalo po silnici
1
/
20
Prohlédnout znovu
Triumph Spitfire (1962–1980): Takto se létalo po silnici
Verze Spitfire 1500 měla stejně jako Mark IV rámečky hlavních světlometů lakované v barvě vozu.
|
Tomáš Haas
Triumph Spitfire první série převzal podvozek, motor a převodovku z dvoudveřového modelu Herald. Karoserii navrhl Giovanni Michelotti.
|
Car-from-UK
Triumph Spitfire Mk II byl velice podobný verzi Mark I, výkon motoru byl ale vyladěný na 68 koní. Vůz dosahoval rychlost až 154 km/h.
|
Triumph
Na přání se Spitfire Mk II dodával s odnímatelnou pevnou střechou (hardtop). Přední část s kapotou a předními blatníky se zvedala směrem dopředu a zpřístupnila motor a část podvozku.
|
Triumph
Spitfire Mark III debutoval v březnu 1967. Řadový čtyřválec byl převrtán na objem 1,3 litru a výkon se zvýšil na 76 koní. Přední nárazník se posunul výš a jeho svislé členy se zmenšily a dostaly gumové dorazy.
|
Karel Haas
Ze zadního děleného nárazníku zmizely svislé členy a po stranách plochy pro umístění poznávací značky se objevily dvojice malých kruhových světel.
|
Triumph
Všechny ukazatele a ovladače byly umístěné ve středu palubní desky vykládané dřevěnou dýhou. To usnadňovalo přechod z pravostranného na levostranné řízení.
|
Triumph
Nejrozsáhlejšími změnami prošel v roce 1970 Triumph Spitfire Mark IV. Byl odstraněn prolis ve středu kapoty a typické lišty kryjící svary na vrcholu předních blatníků.
|
Triumph
Spitfire Mark IV měl zapuštěné kliky dveří a pod chromovanými nárazníky byly umístěny masivní gumové bloky.
|
Triumph
Průhledová kresba prozrazuje mimo jiné podélné umístění motoru a pérování předních kol vinutými pružinami.
|
Triumph
Triumph Spitfire Mk IV se standardně dodával s ocelovými ráfky, dala se ale také objednat kola s drátovými výpletem.
|
Tomáš Haas
Osazením čtyřválcového motoru s objemem 1,5 litru do modelu Mark IV vznikl Triumph Spitfire 1500.
|
Triumph
Spitfire 1500 měl palubní desku potaženou dřevěnou dýhou v celé šíři a dva hlavní kruhové přístroje umístěné před řidičem.
|
Triumph
Vozy Spitfire 1500 dodávané na americký trh v posledních letech výroby byly snadno rozpoznatelné podle masivních černých plastových nárazníků a pozičních světel na předních i zadních blatnících.
|
Triumph
Plátěná stahovací střecha měla velké zadní okno a po stranách menší trojúhelníková okénka.
|
Triumph
Po vyklopení celé přední části karoserie dopředu se objevil dobře přístupný podélně uložený řadový čtyřválec se dvěma karburátory SU.
|
Triumph
Spitfire Mark IV a 1500 měly ostře useknutou zadní část a sdružená koncová světla. Vzhled se tak přiblížil příbuzným modelům Triumph Stag a Triumph 2000.
|
Tomáš Haas
Na nadčasovou karoserii Triumphu Spitfire je radost pohledět i v porovnání se současnými sportovními vozy.
|
Tomáš Haas
Podle nápisů na bocích a na kapotě se tento Triumph Spitfire 1500 zúčastnil soutěže veteránů South Bohemian Classic v roce 2019 a 2020 (navzdory koronavirové pandemii).
|
Karel Haas
Také tento Spitfire 1500 byl dobře připravený k závodění. Svědčí o tom černé pruhy na kapotě a ochranný oblouk za sedadly.
|
AutoExpress
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší