Ferrari 348 (1989–1995): Tohle byla malá Testarossa s 300 koni za zády
2
/
20
Prohlédnout znovu
Ferrari 348 (1989–1995): Tohle byla malá Testarossa s 300 koni za zády
Dvoumístné kupé Ferrari 348 TB připomínalo svými tvary slavný model Testarossa. Podobné byly především velké žebrované otvory na bocích, přivádějící vzduch k chladičům.
|
Ferrari
Vpředu mělo kupé lichoběžníkovou přední masku s obdélníkovými pomocnými světlomety po stranách.
|
Ferrari
Ferrari 348 TB se standardně dodávalo se 17palcovými pětipaprskovými koly ze slitiny hliníku.
|
Ferrari
Velká zadní světla byla skryta pod vodorovnými žaluziemi, uprostřed ozdobenými vzpínajícím se koněm ze znaku Ferrari.
|
Ferrari
Na sešikmené palubní desce byla před tříramenným volantem umístěna kaplička s hlavními ukazateli.
|
Ferrari
Zadní kola poháněl kapalinou chlazený vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů, rozvodem DOHC, čtyřmi ventily na válec a objemem 3,4 litru.
|
Ferrari
Ferrari 348 mělo vpředu i vzadu nezávislé zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými závěsy, stabilizátory, teleskopickými tlumiči a vinutými pružinami.
|
Ferrari
Verze Ferrari 348 TS měla odnímatelnou horní část střechy (targa) nad sedadly řidiče a spolujezdce.
|
Ferrari
Interiér vozu Ferrari 348 TS v dvoubarevném provedení s koženými sedadly a řadicí pákou na středovém tunelu.
|
Ferrari
Kupé 348 TB Zagato Elaborazione mělo typické dvojité „bubliny“ na střeše, pozměněnou příď bez masky a s čtyřmi malými kruhovými světly.
|
Ferrari
Žebrované otvory na bocích nahradily zvětšené otvory ve dveřích a vzadu se objevily dvě trojice malých kruhových světel.
|
Ferrari
V letech 1992 a 1993 vyrobilo Ferrari malou stokusovou sérii nazvanou 348 Serie Speciale v obou verzích TB a TS (na obrázku).
|
Ferrari
Serie Speciale měla motor V8 vyladěný na výkon 315 koní, rozchod zadních kol širší o 50 mm a pneumatiky Pirelli P Zero.
|
Ferrari
V roce 1993 představilo Ferrari odlehčenou verzi 348 GT Competizione, homologovanou pro závody šampionátu vozů třídy GT.
|
Ferrari
348 GT Competizione mělo větší 18palcové hliníkové ráfky Speedline a lehčí kevlarová sedadla s látkovým potahem.
|
Ferrari
Kupé Ferrari 348 GTB z roku 1993 s motorem V8, jehož výkon byl zvýšen na 320 koní.
|
Ferrari
Také provedení targa 348 GTS mělo vyšší výkon motoru a dosahovalo maximální rychlost 280 km/h.
|
Ferrari
Vozy Ferrari 348 Challenge měly pneumatiky bez vzorku (slicky), lepší brzdové destičky, menší baterii a „závodní“ bezpečnostní pásy.
|
Ferrari
Na ženevském autosalonu v roce 1993 představilo Ferrari dvoumístný otevřený model 348 Spider. Proti 348 TB a 348 TS byly zesíleny podélné výztuhy a sloupky předního okna.
|
Ferrari
Textilní střecha byla po sklopení složena pod krytem za sedadly. Spiderů vyrobilo Ferrari do roku 1955 1080 kusů.
|
Ferrari
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid