Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i – Souboj šampionů
1
/
84
Prohlédnout znovu
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i – Souboj šampionů
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech vs. Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Ručičky peugeotu běhají již tradičně proti sobě. Stejně jako u toyoty platí, že grafi ka je čitelná daleko lépe než u digitálních přístrojů vyšších verzí.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Futuristický interiér peugeotu potěší atraktivním provedením i v základních výbavách, což nebývá zvykem. Příjemným osvěžením je dekorační pás v imitaci karbonu. Většina funkcí se ovládá přes dotykový displej, což není ideální.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Řazení jde lehce a dostatečně přesně, byť dráhy jsou delší a vůle větší než u yarisu.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Základní displej má úhlopříčku 7“ a nastavuje se přes něj i manuální klimatizace, což působí netradičně a trochu zvláštně, ale funguje to v rámci možností dobře
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Schránka před spolujezdcem toho pojme hodně a je rozdělena na dvě části. Ve vyšších výbavách je horní část kryta dvířky, která po sklopení dolů slouží jako držák na mobil. Nám nechyběla.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Sedadla postrádají výraznější oporu v ramenou, vyhoví však většině postav a z hlediska komfortu při delší jízdě k nim výhrady nemáme
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pozice za malým a nízko umístěným volantem nevyhoví každému. Dlouhonohým se může hůře nastupovat a řada lidí vidí špatně na přístrojový štít. Redaktor výšky 1,9 m nicméně problém nemá.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Vzadu patří dvěstěosmička v rámci kategorie k méně prostorným vozům. Místo chybí zejména nad hlavou a vyšším jedincům i před koleny.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Příjemně naladěný podvozek peugeotu velmi dobře kombinuje hbité chování v zatáčkách s jízdním komfortem. Vyhovuje i řízení, byť není tak přesné a má větší převod než v yarisu.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pneumatiky v testu: Barum Polaris 5 195/55 R16
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot má menší vstupní otvor než toyota, velikostně jsou však oba kufry podobné. Chválíme lepší zpracování detailů i alespoň jeden háček na boku. Rezerva se zde dodává jen jako příslušenství.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot má menší vstupní otvor než toyota, velikostně jsou však oba kufry podobné. Chválíme lepší zpracování detailů i alespoň jeden háček na boku. Rezerva se zde dodává jen jako příslušenství.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Na poměry tříválců je dvanáctistovka nadprůměrně objemný motor a patřičně z toho těží z hlediska točivého momentu. I přes delší odstupňování nabízí výrazně lepší dynamiku i pružnost než yaris. Zklame jen spotřeba, která se většinou pohybuje mezi 6,5 a 7 litry.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
U peugeotu dostanete už ve druhé výbavě Active Pack standardně 16“ litá kola, úplným základem je nicméně stejně jako v případě yarisu rozměr 185/65 R15 a plechové disky
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Peugeot 208 1.2 PureTech
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Klasické ukazatele v toyotě jsou maximálně přehledné, stejně jako barevný displej uprostřed. Vše je daleko lépe čitelné než v případě digitálních budíků u vyšších výbav.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Mezigeneračně se v yarisu hodně zlepšila kvalita plastů, v horní části palubní desky jsou nyní měkčené. V základní výbavě však celek vypadá chudě. Líbí se nám přehledné uspořádání ovladačů i velmi intuitivní obsluha.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Řazení je velmi přesné a dráhy krátké, při maximálním zrychlování však chvíli trvá, než synchrony dokážou přeřadit z vytočené dvojky na trojku.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Malá tlačítka na bocích sice vypadají archaicky, ale obsluhu zjednoduší, a líbí se nám i klasické otočné ovladače. Displej je rovněž sedmipalcový, menu však pouze jednobarevné.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
V yarisu najdete celou řadu poliček, i ta pod displejem má pogumovaný povrch a ideálně se hodí na odložení mobilu, který drží na místě a máte jej na očích
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Potahové látky působí na rozdíl od peugeotu hrubým a laciným dojmem. Tvarování sedadel není ani zde nijak výrazné, avšak výplně jsou optimálně tuhé.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Proti minulé generace si lze volant přitáhnout výrazně blíže k tělu, což hledání vhodné pozice ulehčuje. I díky možnosti nižšího posezu je pozice sezení nyní velmi příjemná.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Prostoru je zde nepatrně vice než v peugeotu, pro vyšší jedince to tu ale stále není optimální. Chválíme však výborně přístupné úchyty Isofi x.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Yaris se prezentuje mimořádně obratným dojmem, snadno mění směr a limity leží vysoko. Stabilizace zasahuje až v nouzi nejvyšší. Líbí se nám příjemně strmé a optimálně tuhé řízení.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pneumatiky v testu: BFGoodrich G-Force Winter 185/65 R15
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kufr yarisu působí ošizeným dojmem, boky nejsou čalouněné, chybějí háčky a podlážka i plato jsou hodně slabé. Pod podlahou se nicméně standardně dodává dojezdová rezerva.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kufr yarisu působí ošizeným dojmem, boky nejsou čalouněné, chybějí háčky a podlážka i plato jsou hodně slabé. Pod podlahou se nicméně standardně dodává dojezdová rezerva.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Běžným potřebám základní litr yarisu vyhoví, díky lehkým převodům se velmi snadno vytáčí až za hranici 6500 min-1, srdnatě se pere s dálničními stoupáními a nadchne spotřebou, která se i při častém vytáčení drží kolem 5,5 l/100 km.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
U peugeotu dostanete už ve druhé výbavě Active Pack standardně 16“ litá kola, úplným základem je nicméně stejně jako v případě yarisu rozměr 185/65 R15 a plechové disky
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší