AC Aceca (1954–1963): Gran Turismo s šestiválci AC, Bristol a Ford
1
/
16
Prohlédnout znovu
AC Aceca (1954–1963): Gran Turismo s šestiválci AC, Bristol a Ford
Některá kupé Aceca měla nárazníky z chromovaných trubek.
|
WheelsAge.org
Návrh karoserie AC Ace a Aceca byl inspirován tvary roadsteru Ferrari 166 MM z roku 1948.
|
WheelsAge.org
Dvoumístné kupé Aceca vycházelo z roadsteru Ace, které mělo premiéru v říjnu 1954 na automobilové výstavě v londýnském Earls Court.
|
WheelsAge.org
Prvním britským hatchbackem bylo kupé Aston Martin DB2/4 z roku 1953. Druhým bylo kupé AC Aceca.
|
Wikipedia
Kupé AC Aceca mělo hliníkovou dvoudveřovou karoserii s dlouhou přídí a splývající zádí.
|
WheelsAge.org
Příď kupé byla totožná s roadsterem včetně elipsovité masky chladiče a dvěma svislými chromovanými náznaky nárazníku po stranách.
|
WheelsAge.org
Zadní blatníky končily malými koncovým svítilnami.
|
WheelsAge.org
Kupé AC Aceca mělo rozvor náprav 2286 mm a vnější rozměry 3899 x 1549 x 1321 mm (d x š x v).
|
WheelsAge.org
Ve splývavé zádi měla Aceca nahoru výklopné víko, do kterého bylo vsazeno zadní okno.
|
WheelsAge.org
Na palubní desce byla před tříramenným volantem umístěna čtveřice kruhových ručkových přístrojů.
|
WheelsAge.org
Zpočátku se kupé AC Aceca dodávalo pouze s dvoulitrovým řadovým šestiválcem AC s maximálním výkonem 103 k (76 kW).
|
WheelsAge.org
Kupé Aceca mělo rámový podvozek s nezávislým zavěšením všech kol a zadními polonápravami. Všechna kola byla odpružena příčnými listovými péry.
|
WheelsAge.org
Svými tvary se AC Aceca mohla směle rovnávat s italským sportovními vozy z padesátých let.
|
WheelsAge.org
Toto kupé AC Aceca se v roce 1991 zúčastnilo mexického závodu Carrera Panamericana. Za předními kola mělo přídavné větrací otvory.
|
Wikimedia
Čtyřmístný AC Greyhound vycházel z AC Aceca. Měl rozvor prodloužený na 2540 mm a byl dlouhý necelých 4,5 m.
|
favcars.com
K názvu Aceca se AC vrátila v roce 1997, kdy představila dvoudveřové čtyřmístné kupé AC Aceca V8. K jeho sériové výrobě však nedošlo.
|
WheelsAge.org
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Online: Velká cena Miami 2024
Mnoho povyku pro nic? Z Tesly Cybertruck je stále kusovka
DMC uvádí tuning pro Lamborghini Revuelto: Za 9 milionů má karbon navíc
Velký test nealko piv prodávaných v Česku: Kvalita a roste!
Retrotest Renault Mégane Scenic 2,0 – Druhá zkušenost...