Škoda Favorit Tremp mohla být vším, čím jste chtěli. Dodnes litujeme, že nešla do výroby
1
/
28
Prohlédnout znovu
Škoda Favorit Tremp mohla být vším, čím jste chtěli. Dodnes litujeme, že nešla do výroby
Kouzlo trempu tkví v proměně zadní části hatchbacku v otevřený nákladový prostor
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Tremp se dočkal toho nejlepšího, co tehdy sériový favorit dokázal nabídnout – třeba přístrojového štítu s otáčkoměrem místo analogových hodin
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Hranatá palubní deska s několika rozhádanými odstíny hnědi pochází bez jediné úpravy ze standardního favoritu, základem přestavby se stalo auto původně určené do šrotu
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Z dnešního pohledu působí lacině řadicí páka s manžetou trčící z holého koberce, ale taková už byla doba
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Nádherně zachovalá a poctivě čalouněná sedadla s naznačeným bočním vedením těla vycházejí z lepší specifi kace Favorit LS
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Dveřní výplň kombinující koženku s látkovým proužkem a podokenní rám odpovídají lepšímu modelu LS
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Díky tomu, že nešlo o úplný kabriolet, mohl si tremp ponechat stropní konzolu s vnitřní svítilnou, zpětným zrcátkem a sklopnými stínítky
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
S výjimkou nárazníku nalakovaného v barvě karoserie, rámu vystupujícího nad čelním oknem a nerušeného průzoru čelním sklem se tremp od ostatních favoritů zepředu skoro neliší
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Díky dotaženosti všech detailů působí tremp dodnes jako sériové užitkové auto. Jde však o nikdy neprodukovaný koncept, postavený v jediném exempláři.
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Pevné zadní čelo, ozdobné nápisy a zachování co nejvíce sériových dílů – ani zezadu nepůsobí tremp jako dodatečná přestavba, připomíná spíše na čistém papíru narýsovanou stylovou dodávku
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Vystouplé podběhy známe i z mnoha pickupů, v tomto případě zároveň posloužily k ukotvení zadní části rámu
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Díky dvoumístné kabině a otevřené korbě za zády máte za jízdy dokonalý přehled o každém zákoutí vozu. Ať už jde o sličnou spolujezdkyni vpředu, nebo nostalgicky šplouchající pivní sud vzadu.
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Všechny sériové favority měly jedno společné: hliníkovou třináctistovku OHV. A přestože pod kapotou trempu se kdysi zkoušel jeden z prototypů menšího čtyřválce, nakonec v něm skončil stejný motor jako v ostatních.
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Škoda Favorit Tremp
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Stanislav Cinkl
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Stanislav Cinkl
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
„Za deset týdnů od zahájení prací byla výroba prototypu dokončena,“ vzpomíná tehdejší tvůrce Stanislav Cinkl
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Roli sériové užitkové škody převzal v roce 1991 Favorit Pickup. Poháněla jej hliníková třináctistovka OHV, nástupce na bázi felicie získal i německé jednotky 1.6 MPI a 1.9 D.
|
Auto Tip Klassik/Jiří Káš
Roli stylového užitkového favoritu nakonec převzal model Fun. Ani ten se však sériové produkce nedočkal, jeho myšlenku oživila až felicia.
|
Škoda
Retrotest Audi Q7 3.0 TDI – Čekání se vyplatilo
Ještě se nevyrábí, ale už jej lze řídit: Na PlayStation přijíždí elektromobil od Sony
Mazda MX-30 R-EV a Mazda RX-8: Jediné wankely nové éry bok po boku
Proč vyměnit zimní směs do ostřikovačů za letní? A jak se to dělá?
Svět motorů 18/2024: Jezdíme s novou Dacií Duster
Renovace po 100 letech: Mercedes oživil svůj úspěšný červený závoďák z Targa Florio