Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renovace po 100 letech: Mercedes oživil svůj úspěšný červený závoďák z Targa Florio

Daniel Fuglevič
Diskuze (2)

Závodní Mercedes z 20. let minulého století měl tehdy karoserii v červeném laku, a to z opravdu specifického důvodu.

Divize Mercedes-Benz Classic měla za poslední dva roky opravdu napilno. Společně s dalšími experty na historii německé automobilky se tým pustil do rozsáhlé renovace dvoulitrového závodního modelu, který v roce 1924 triumfoval v legendárním vytrvalostním závodě Targa Florio na Sicílii. A nyní, po rovných 100 letech, se historický exemplář znovu vrací na silnice.

Video se připravuje ...

Závodní stroj je Mercedesem v originálu označován čistě jako „2 l Targa Florio Rennwagen“. K vítězství na Targa Florio jej 27. dubna 1924 dovezl tovární pilot Christian Werner, který měl za sebou s časem 6:32:37,4 hodin celkem 432 kilometrů v rámci čtyř ujetých kol. Do závodu byly tehdy nasazeny celkem tři vozy, čímž si značka nakonec odnesla i trojité vítězství v kategorii do objemu dvou litrů a taktéž cenu za nejlepší tovární tým.

Mercedes uvádí, že zvláštním prvkem závodního Mercedesu byl právě červený lak – ten býval totiž normálně vyhrazen italským vozům. Namísto bílé barvy, kterou tehdy německé vozy v závodech obvykle nosily, měla červená zabránit případné nevraživosti ze strany italských fanoušků. Po první světové válce byly německé týmy zprvu vyloučeny z účasti v evropských šampionátech. Již na začátku 20. let se však Mercedesu začalo na Targa Florio slušně dařit.  

Dvoulitrový model vycházel z návrhů Paula Daimlera, nicméně do konečné závodní formy ho dovedl Ferdinand Porsche, u Daimleru tehdy zastávající funkci technického ředitele a vedoucího vývoje. Konkrétní vítězný exemplář Christiana Wernera s číslem 10 bohužel nebyl zachován do současnosti. Renovace se tak dočkal přeživší kus s číslem 32 ze zmíněné trojice, který řídil Christian Lautenschlager a v závodě dosáhl celkově 11. místa.

Renovace vozu z vlastní sbírky automobilky probíhala s cílem dosažení maximální autenticity. Došlo na rozsáhlé pátrání v archivu klasické divize Mercedesu, hledání původních technických výkresů a historických fotografií. Samotný červený lak pak podstoupil analýzu, aby poskytl informace o složení a způsobu lakování v roce 1924. Renovovaný exemplář je tedy ručně přelakován pomocí štětce a rekonstruované olejové barvy.

Znovuoživený Mercedes bude letos prezentován na řadě mezinárodních akcí. Během dubna přitom poprvé vyjel na testovací projížďku, a to na trati u továrny Mercedesu v Untertürkheimu, tedy na místě, kde byl vůz před 100 lety původně vyroben.

Daniel Fuglevič
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - eLzyx
28. 4. 2024 15:08
klenoty
kdo byl na Automobilových klenotech 2024, tak mohl obdivovat krásnou renovaci Mercedesu 680 S z roku 1929. Velice pečlivá, včetně konzultací od Mercedesu.
27. 4. 2024 18:48
Krasna prace!
Smekam :-! :yes: