Ojetý Range Rover Sport II (L494): Podruhé a zcela jinak
1
/
83
Prohlédnout znovu
Ojetý Range Rover Sport II (L494): Podruhé a zcela jinak
Ilustrační foto
|
auto.cz
První generace z let 2005 až 2013 se snažila skloubit název Sport s technikou pravověrného off roadu.
|
Svět motorů
Druhá na to jde mnohem komplexněji, když je lehká a hliníková.
|
Svět motorů
Do roku 2018 vůz trápilo pomalé ovládací rozhraní, které například neumělo zrcadlit telefon.
|
Svět motorů
Zásadní novinkou faceliftu se stalo moderní Touch Pro Duo – mnohem rychlejší a modernější.
|
Svět motorů
Josef Bouček ve své dílně strojí pro zákazníka původní periferie na repasovaný motor z Polska. Je to vysoce odborná práce – například i vysokotlaké čerpadlo se u třílitrů už musí přesně nastavit.
|
Svět motorů
Repasované motory TDV6 z Polska vyjdou na 100 000 Kč. Tedy zhruba 40 procent toho, co chtějí za nový ve značkovém servisu. Zkušenosti s životností zatím moc nejsou.
|
Svět motorů
Na nový či repasovaný motor je vždy nutné dát i nový olejový chladič. Pokud do něj při zadírání pronikly kovové špony, nikdo je ze něj už nevyčistí.
|
Svět motorů
Žlutá barva značí opotřebení ojničních ložisek.
|
Svět motorů
Zadření však může přijít i na hlavních ložiskách – poškození z vnější strany ukazuje, že tento „lágr“ už se připekl ke klikové hřídeli a společně s ní protáčel v překladech.
|
Svět motorů
Josef Bouček objevil další častou závadu – od nefunkčních hydraulických zdvihátek proklepaná vahadla. Překvapivě to není moc slyšet ani cítit, nicméně při výměně rozvodů či ventilových vík doporučuje kontrolu.
|
Svět motorů
Systém Terrain Response stejně jako automatizované řízení rychlosti ve strmých sjezdech má vůz vždy. Redukce (tlačítko se symbolem hor) je za příplatek.
|
Svět motorů
Sportovní varianta SVR přišla rok po základním modelu. V bazarech čeká na nejodvážnější návštěvníky.
|
Svět motorů
Nižší model Sport přišel rok po standardním Range Roveru
|
Svět motorů
Range Rover Sport
|
Svět motorů
Benzinový motor 5.0 V8 s kompresorem je volbou znalců. Když v něm co 100 000 km vyměníte rozvody, byť to výrobce nepředepisuje, funguje většinou spolehlivě.
|
Svět motorů
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vyhřívání sedaček je ukryto v palubním menu. Po ránu trvá docela dlouho, než systém začne reagovat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vyhřívání sedaček je ukryto v palubním menu. Po ránu trvá docela dlouho, než systém začne reagovat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
V základní výbavě byla elektricky nastavitelná jen výška sedačky. Nevadilo by to, kdyby kolečko sklonu opěradla bylo aspoň trochu přístupné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
V základní výbavě byla elektricky nastavitelná jen výška sedačky. Nevadilo by to, kdyby kolečko sklonu opěradla bylo aspoň trochu přístupné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Velikou výhodou zavazadelníku je sklápění sedaček zcela do roviny. Když vás manželka po první drahé opravě vyhodí z domu, můžete v něm i spát.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatické odpružení je standard a překvapivě téměř nezlobí. Kompresor tak najdete pod podlahou zavazadelníku vždy, samotná rezerva byla za příplatek.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vozy značky Land Rover mají brodivost až 900 mm. Sání je proto vedeno do kapoty. Průduchy v ní jsou však falešné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vozy značky Land Rover mají brodivost až 900 mm. Sání je proto vedeno do kapoty. Průduchy v ní jsou však falešné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Verze bez redukční převodovky mají uprostřed samosvorný diferenciál Torsen. Pro tahání vleků se prý hodí méně než lamelová uzávěra. Předchozímu majiteli to zřejmě nevadilo, neboť tažné zařízení bylo odrbané, jako by celých 137 000 km najel s vlekem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Petr Homolka
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Martin Vaculík
V řídicí jednotce byla uložena celá řada chyb. Naprostá většina z nich však souvisela s podpětím a loučícím se akumulátorem.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Brzdy byly na testovaném voze už v podstatě nefunkční. Jejich výměnu by měl příští majitel udělat zcela neprodleně.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní diferenciál u testovaného vozu rosil jen trochu. Jeho rozborka příštího majitele nemine. Miloslav Tolar ukazuje přípravek, který je na to potřeba.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní diferenciál u testovaného vozu rosil jen trochu. Jeho rozborka příštího majitele nemine. Miloslav Tolar ukazuje přípravek, který je na to potřeba.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Range Rover Sport
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Sofistikované zavěšení kol je překvapivě odolné. Volné bývají jen největší přední silentbloky.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Sofistikované zavěšení kol je překvapivě odolné. Volné bývají jen největší přední silentbloky.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Nad hlavním má vůz ještě záložní akumulátor, jehož velikost závisí na výbavě vozu. My jsme měli ten nejmenší, přesto by vyšel na 8589 Kč.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Online: Velká cena Miami 2024
Mnoho povyku pro nic? Z Tesly Cybertruck je stále kusovka
DMC uvádí tuning pro Lamborghini Revuelto: Za 9 milionů má karbon navíc
Velký test nealko piv prodávaných v Česku: Kvalita a roste!
Chcete přespat v muzeu Ferrari v Maranellu? Airbnb nabízí postel vedle vítězných formulí