Borgward Hansa 2400 (1952–1958) byl poválečný soupeř Mercedesu. Přečtěte si jeho příběh
1
/
17
Prohlédnout znovu
Borgward Hansa 2400 (1952–1958) byl poválečný soupeř Mercedesu. Přečtěte si jeho příběh
Pullman měl celou příď a přední okno identické se Schrägheckem a také přední dveře se závěsy vzadu byly stejné.
|
Karel Haas
Pětimístný sedan Borgward Hansa 2400 se splývavou zádí měl čtyřdveřovou samonosnou karoserii z ocelového plechu.
|
WheelsAge.org
Borgward Hansa 2400 měl osobitou příď s hlavními i pomocnými světlomety zapuštěnými do předních blatníků.
|
WheelsAge.org
Verze se splývavou zádí byla aerodynamická se součinitelem odporu vzduchu 0,363.
|
Wikipedia
Vůz měl nezávislé zavěšení předních kol s dvojitými trojúhelníkovými rameny. Přední náprava i zadní kyvadlová náprava byly odpruženy vinutými pružinami.
|
storm.oldcarmanualproject.com
Kufr byl přístupný zadním víkem otevíraným nahoru. Náhradní kolo bylo umístěno pod kufrem a bylo přístupné po vyklopení části zadního nárazníku.
|
storm.oldcarmanualproject.com
V roce 1953 se souběžně s modely se splývavou zádí začalo vyrábět provedení Hansa 2400 Pullman se stupňovitou zádí.
|
WheelsAge.org
Pullman měl rozvor prodloužený o 200 mm na 2 820 mm a úměrně tomu narostla délka na 4 660 mm. Ostatní rozměry zůstaly stejné.
|
topruscar.ru
Hansu 2400 poháněl řadový šestiválec s objemem 2 337 cm3 a nejvyšším výkonem 82 (později 100) koní.
|
classicandsportscar
Třístupňová manuální převodovka byla v březnu 1953 nahrazena čtyřstupňovou s řazením pod volantem. Borgward také nabízel třírychlostní automat.
|
storm.oldcarmanualproject.com
Široké přední masce s vodorovným mřížováním dominovalo velké logo firmy ve tvaru kosočtverce.
|
storm.oldcarmanualproject.com
Borgward Hansa 2400 Pullman byl dlouhý 4 660 mm, později dokonce 4 810 mm.
|
WheelsAge.org
V rámci modernizace byl Pullman v roce 1955 prodloužen a na zadních blatnících se objevily zvětšené sdružené svítilny ve tvaru bumerangu.
|
WheelsAge.org
Sedan Hansa 2400 Pullman se dodával do Velké Británie s volantem na pravé straně.
|
Wikipedia
Náhradní kolo bylo, stejně jako u verze se splývavou zádí, umístěno pod kufrem a bylo přístupné po vyklopení střední části zadního nárazníku.
|
Wikipedia
Pullman měl dělená přední sedadla a uprostřed přístrojové desky řadu tlačítek sloužících ke startování, osvětlení atd.
|
Wikipedia
Nástupcem Hansy 2400 se stal v roce 1959 Borgward P 100 se stejným šestiválcovým motorem a délkou 4 715 mm.
|
WheelsAge.org
Nové pojistné podvody: Šejdíři falšují poškození aut ve photoshopu
Připomeňte si Jeep Willys: Byl nejdůležitější spojeneckou zbraní
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Neokoukaná a přitom skvělá. Jaká země je TOP na letošní dovolenou?