Boční vítr je nebezpečný nepřítel nejen motoristů. Jak se s ním vyrovnat?
1
/
10
Prohlédnout znovu
Boční vítr je nebezpečný nepřítel nejen motoristů. Jak se s ním vyrovnat?
Ilustrační foto
|
Mercedes-Benz
Vliv bočního větru na rozměrné MPV. První vůz žádný systém stabilizace nevyužívá. Druhý ano. Zásahy elektroniky většinou vedou k brzdění kol na návětrné straně nebo ke snížení otáček.
|
Archiv
Některá auta jsou v příčném řezu pěkně zaoblená, jiná naopak (například díky třímístnému uspořádání vpředu i vzadu) naopak.
|
Archiv
Dopravní značka A 16 (Boční vítr) bývá při stálé instalaci doplněna větrným rukávem, který ukazuje na směr proudění
|
Archiv
Hlavně na vysokých mostech v horách nebo ve volné krajině hrozí velmi silné nápory větru. V extrémních případech se dokonce hýbe celá mostovka!
|
Millau
Hlavně na vysokých mostech v horách nebo ve volné krajině hrozí velmi silné nápory větru. V extrémních případech se dokonce hýbe celá mostovka!
|
Richard Leeming
Na boční vítr lze usuzovat z pohybů rizikovějších účastníků provozu, například cyklistů. Pozor ale na to, že jízda na kole je přirozeně vlnovitá.
|
Archiv
Mezi významné větrolamy patří vedle zástavby také protihlukové stěny nebo aleje
|
Archiv
Řada moderních aut už má systémy, které řidiči při jízdě ve větru pomáhají
|
Archiv
Obytné vozy a karavany mají velkou boční plochu, a navíc často míří na pobřeží moře, kde o větrné počasí není nouze. Zde navíc nezřídka chybí vzrostlá vegetace, z jejíchž pohybů lze usuzovat na přítomnost poryvů. Člověk se tak musí orientovat podle vln atd.
|
Archiv
Retrotest Audi Q7 3.0 TDI – Čekání se vyplatilo
Pohrobek Saabu má šanci. NEVS Emily GT se může vyrábět v Itálii
Nejlepší auta v historii WRC: Může je vůbec něco překonat?
Kia EV9 GT přijede v lednu 2025. Nabídne obrovský výkon a stovku zvládne za 4 sekundy
Ještě se nevyrábí, ale už jej lze řídit: Na PS5 přijíždí elektromobil od Sony
Mazda MX-30 R-EV a Mazda RX-8: Jediné wankely nové éry bok po boku