Martin Vaculík a ojetá Škoda Superb: Na co si dávat pozor u jednotlivých generací?
1
/
26
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetá Škoda Superb: Na co si dávat pozor u jednotlivých generací?
Ilustrační foto
|
Auto.cz
Krásný interiér akční verze 100 – tedy ke stému výročí založení automobilky. Bazarová realita bývá podstatně smutnější i proto, že originální autorádia byla drahá a vždy za příplatek, takže tam lidé cpali různá univerzální. Ta v interiéru vypadají jako pěst na oko.
|
Svět motorů
Bixenonové světlomety bývaly skvělé. Naopak základní halogeny opravdu bídné. Dnes už bývají zoufale vypálené oba typy.
|
Svět motorů
Pozor na motor 2.0 TDI! Byl zde ve zvláštní verzi s tekutým katalyzátorem (neplést si s pozdějším AdBlue).
|
Svět motorů
Každých 120 000 km byla předepsána výměna filtru pevných částic.
|
Svět motorů
Nejenže vůz neexistoval jako kombi, ale i sklopných zadních sedaček se dočkal až po třech letech výroby
|
Svět motorů
Při pohledu zezadu je nejlépe vidět příbuznost s tehdejším Volkswagenem Passat
|
Svět motorů
Škoda Superb
|
Svět motorů
Škoda Superb
|
Svět motorů
Škoda Superb
|
Svět motorů
Zajímavostí známou už z předchůdce je střešní okno se solárním panelem, schopné napájet vnitřní ventilátor při odstávce vozu na slunci
|
Svět motorů
Takto vypadají kožené sedačky po 300 000 km. Za volbu materiálů je potřeba výrobce jednoznačně pochválit.
|
Svět motorů
Zásadní výhodou vozu je nadbytek místa pro nohy vzadu. Bohužel sedáky jsou krátké a celkově nepříliš pohodlné.
|
Svět motorů
Asi nejspolehlivějším agregátem byl ten největší, který si mnoho zákazníků nezvolilo: šestiválec 3.6 FSI/191 kW
|
Svět motorů
Motory 1.8 TSI vygenerovaly mnoho zásadně nespokojených zákazníků kvůli selhávajícím rozvodům a problémům se spotřebou oleje. Lepší jsou až po roce 2013.
|
Svět motorů
V roce 2011 přišel nový typ přední nápravy s jednoduššími rameny a plechovým pomocným rámem místo hliníkového. Zmizely problémy s klepáním, ale přišla koroze.
|
Svět motorů
Verze 3.6 FSI a 2.0 TSI se poznají podle čtveřice koncovek výfuku. Šestiválec je vždy čtyřkolka.
|
Svět motorů
Škoda Superb
|
Svět motorů
Škoda Superb
|
Svět motorů
Škoda Superb
|
Svět motorů
Proti druhé generaci se díky podstatně delším sedákům zásadně zlepšil komfort sezení
|
Svět motorů
Pískavé zvuky rozvodového řemene se výrobce v záruce snažil řešit speciálním mazivem, často však pomohla až výměna celé sady. Nevyplatí se je podceňovat, motor by se mohl i potkat.
|
Svět motorů
Tradiční barvou interiéru verze Laurin & Klement byla hnědá. Výrobce ale po čase nabídl i konzervativnější černou.
|
Svět motorů
Při koupi dieselů vyrobených do roku 2019 se přesvědčte, zda je chladicí kapalina čirá a vůz dobře topí. Tvorba korozních zplodin v systému byla velkým servisním tématem.
|
Svět motorů
Takto vypadá ten nejlepší motor – 2.0 TSI/140 kW. Bohužel nikdy nebyl kombinován s pohonem všech kol ani s manuální převodovkou.
|
Svět motorů
Řešením častého a opotřebení zadních brzd dřív byly speciální destičky z modelu Kodiaq RS. Ventilované zadní kotouče bohužel bez dalších úprav namontovat nelze.
|
Svět motorů
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1
Výkonné motocykly na UlovAuto.cz
TEST BMW M240i Coupé – Zapomeňte na xDrive, zadokolka je malou M2