Ojetý Citroën C4 (1. generace): Francouz, co moc nekouše
1
/
43
Prohlédnout znovu
Ojetý Citroën C4 (1. generace): Francouz, co moc nekouše
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4
|
Svět motorů
Volant s pevným středem a sadou kontrolek působí nezvykle, spolu s centrálně umístěným palubním štítem a digitálním otáčkoměrem nad volantem vypadá i dnes originálně
|
Svět motorů
V Evropě se výjimečně můžeme setkat také s tímto nezvyklým kouskem, který byl vyvinut pro Čínu, ale pro Evropu vyráběn v Argentině
|
Svět motorů
Sportovnější varianty v řadě C4 zastupovala varianta VTS, ale také limitovaná edice C4 by Loeb, pojmenovaná po tehdejším rallyeovém mistrovi světa Sébastienu Loebovi. V tomto případě ale šlo spíše o designový paket než vylepšení jízdních vlastností. VTS s výkonem 130 kW už nabídlo sportovnější svezení a tvrdší podvozek, který je ale stále použitelný na každodenní jezdění.
|
Svět motorů
Citroën C4
|
Svět motorů
Citroën C4
|
Svět motorů
Citroën C4
|
Svět motorů
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Plastové díly interiéru po letech už příliš nedrží a postupně opadávají, třeba tento na dveřích zavazadelníku. A to i ve voze, kde většinu času jezdí jeden člověk a kufr příliš neotevírá.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Jinak bezchybná karoserie si nosí šrámy po útoku neznámých vandalů, nejhůře dopadl sloupek C zasažený tyčí
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Vidět to, co vypadá jako klasický projev počínající koroze, je na kapotě vyrobené z hliníku poněkud nezvyklé. Bubliny jsou zde způsobené oxidací a na C4 se vyskytují často.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Podvozek je až na lokální povrchovou rez v dobrém stavu, jak zjistil po prohlídce Václav Trnka. Výrazněji se projevila jen na olejové vaně, která je už zralá na výměnu, protože z ní může brzy začít prolínat olej.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Koroze nepoškozené kusy zásadně netrápí, ani na podvozku více ojetých vozů se nenacházejí žádné výrazné problémy.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Povrchová rez se ale objevuje například na svarech či místech, kde se drží nečistoty a vlhkost.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Povrchová rez se ale objevuje například na svarech či místech, kde se drží nečistoty a vlhkost.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Komfortní jednotka umístěna v palubní desce spolu s jednotkou BSM stojí za některými problémy s elektronikou. Pokud nepomůže restartování a vyčištění, je řešením výměna. Občas můžou mít problémy s BSM nezvyklý původ. V uzavřené krabici s dírou v boku si totiž rády dělají hnízdo myši.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Na podvozku se v servisu setkávají častěji pouze se selháním čepů stabilizátorů, které nové vyjdou na asi 600 Kč
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Přesně v tomto místě dochází u motorů TU k uvolnění těsnicího kroužku a následnému nepříjemnému vrzání při jízdě kvůli pohybování motoru
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Nezvyklým a nešťastným řešením francouzských techniků je kombinace zadních brzdových kotoučů do jednoho celku s nábojem kola. Každá výměna brzd se tak podstatně prodraží.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Nový Citroën C3 má české ceny. Elektromobil patří k nejlevnějším na trhu
Proč musíte chodit do práce 40 hodin týdně? Může za to Henry Ford
Lancia Ypsilon už má i spalovák. Je mnohem levnější než elektromobil
Nový Renault Symbioz: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!