Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq

Volkswagen Tiguan L Pro
Volkswagen Tiguan L Pro
Volkswagen Tiguan L Pro
Volkswagen Tiguan L Pro
36 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Kompaktní SUV se pro veledůležitý čínský trh natáhlo, rozšířilo a zvýšilo. Na rozdíl od Evropy si tamní zákazníci musejí nechat zajít chuť na motory TDI. Náplastí je alespoň třetí displej v kabině.

Čínská láska k prodlouženým autům je historická záležitost. Automobilismus se v téhle druhé nejlidnatější zemi světa totiž začal masově rozšiřovat až v 80. letech, přičemž ještě dlouhou dobu poté si automobil mohl dovolit především majetný člověk. A ten si rád sedl dozadu, nikoliv za volant. Proto se na čínském trhu tolik rozmohly různé prodloužené verze konvenčních aut, mezi nimiž nechyběla ani Škoda Yeti.

 Ačkoliv tenhle trend trochu ustupuje, stále se najde dost zájemců. Těm vychází vstříc také nová generace Volkswagenu Tiguan v provedení L Pro, které se ve srovnání s konvenčním modelem do délky natáhlo o 196 mm na 4735 milimetrů. Rozvor se prodloužil z 2680 na 2791 milimetrů, do šířky vůz získal 17 mm, na výšku pak 43 milimetrů. Tiguan L Pro tak de facto dosahuje rozměrů druhé generace Škody Kodiaq s totožným rozvorem, ale ještě o něco delší karoserií (4758 mm).

Od svého evropského vzoru se čínský Volkswagen Tiguan liší pouze v detailech. Například přední nárazník má více horizontálních prvků, exteriérový paket sportovně laděné varianty R-Line zase vypadá o něco agresivněji.

Také vnitřek se příliš neodlišuje. Jedinou, o to však viditelnější výjimkou je třetí displej před spolujezdcem, který se podařilo zakomponovat do palubní desky. V tomhle místě má „náš“ tiguan ozdobný dekor.

Video placeholder
Světlomety ID.Light HD LED Matrix Volkswagenu Tiguan • Zdroj: Volkswagen

Mezi výbavovými prvky nechybí matrixové přední LED světlomety, panoramatická střecha, head-up displej, masážní sedadla ani adaptivní tempomat. Na rozdíl od Evropy se nepočítá s nasazením vznětovým motorů 2.0 TDI. Základ proto bude tvořit zážehový čtyřválec 2.0 TSI s výkony 137 a 162 kilowattů, vždy spojený se sedmistupňovou dvouspojkou. Čtyřkolka 4Motion bude dostupná pouze s výkonnějším motorem. Později se portfolio rozšíří také o plug-in hybridní provedení s motorem 1.5 TSI.

Začít diskuzi