Ojetý Nissan Navara NP300 (D23): I o tank je třeba se starat
1
/
46
Prohlédnout znovu
Ojetý Nissan Navara NP300 (D23): I o tank je třeba se starat
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
V kratším King Cab jsou zadní místa opravdu spartánská
|
Svět motorů
Takto čistý je stále původní výfuk verze Euro 5 s nájezdem 155 000 km. Koroze v pozadí je na tažném zařízení, které je k ní obvykle náchylnější.
|
Svět motorů
Složitější výfuková soustava verze Euro 6 se zatím také jeví jako spolehlivá, zde však ukáže čas. Nejstarší vozy s touto normou mají zatím jen čtyři roky. Dobře viditelný je podstatně mohutnější kardan ve srovnání s předchozí generací.
|
Svět motorů
Přesně v tomto místě se navary rády lámaly, díky vyztužení a lepší protikorozní ochraně to ale D23 v dohledné době nehrozí
|
Svět motorů
Jedinou větší výtku, kterou k vozu pan Demo má, je umístění krytky olejového fi ltru. Schovaná je důkladně, k čemuž došlo zamontováním motoru z dodávky bez větších úprav.
|
Svět motorů
Odvzdušňovací ventil na zadní nápravě, který v minulé generaci svým umístěním přímo na nápravě pomáhal prolínání vlhkosti do diferenciálu a také unikání oleje do brzd, se zde přesunul až na spodní část karoserie, díky čemuž se podobným problémům zabránilo
|
Svět motorů
Testovaný kus ještě koroze vůbec nepostihla, pan Demo ukazuje místo na předělu kabiny a korby, kde předchozí generace měla s korozí největší problém
|
Svět motorů
Takto vypadá výfuková soustava starší verze Euro 5. Ani na tomto kuse s nájezdem 155 000 km se zatím vůbec neprojevila rez.
|
Svět motorů
Lehká koroze brzdových kotoučů je na testovaném kuse jediným nedostatkem
|
Svět motorů
Nissan Navara NP300 (D23)
|
Svět motorů
Nissan Navara NP300 (D23)
|
Svět motorů
Nejojetější navara, se kterou se zde setkali, je tento kus s nájezdem 155 000 km, se kterým jeho majitel kontroluje protipožární zabezpečení. V každém ohledu vypadá jako nový a nikdy na něm nebyla řešena závada.
|
Svět motorů
Nová navara (vlevo) je v každém ohledu mohutnější než předchozí D40, nejen na výšku, ale i na délku a v prostornosti kabiny, a to i přesto, že rozvor je u nové dokonce kratší (3150 mm vs. 3200 mm)
|
Svět motorů
Zvláštní přešlap se podařil Nissanu na navaře ve verzích s motorem Euro 5, tedy vyrobených do roku 2016. Palubní počítač totiž neumí zobrazit venkovní teplotu, ačkoliv auto ji zcela zřejmě zná. S příchodem nových motorů Euro 6 byla tato chyba napravena.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Ani elektroniku Nissan zřejmě nezanedbal. Problémy se spirálovým kabelem a jakékoliv další týkající se elektrické výbavy zde zatím nehrozí.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Žádné výhrady nemají v servisech ani k oběma převodovkám. Doživotní náplň té automatické pan Demo doporučuje vyměnit každých 120 000 km, případně 90 000 km ve ztížených podmínkách.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Pick-up standardně využívá k pohonu zadní nápravu, přední lze připojit otočným ovladačem, kde je i možnost redukce. Za příplatek navara dostává uzávěrku zadního diferenciálu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Delší Double Cab se může pochlubit komfortem běžného SUV
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nástavba uzavírající korbu je praktická, k jejímu odmontování a následnému přimontování je však potřeba tří lidí
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Dálková světla navary nesvítí špatně, ale ta přídavná na rámu nad korbou opravdu dokážou z noci udělat den. Na cestě se však z logických důvodů používat nedají.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nissan Navara NP300 (D23) 2.3 dCi Trek-1°
|
Svět motorů/Jiří Káš
Proč vyměnit zimní směs do ostřikovačů za letní? A jak se to dělá?
Renovace po 100 letech: Mercedes oživil svůj úspěšný červený závoďák z Targa Florio
Luxusní Renault Safrane je krásný i dnes. Našli jsme kus s unikátní historií
Smart Fortwo je pro značku důležitý. Vrátí se v nové podobě