Martin Vaculík a ojetý motor Alfa Romeo Busso: Pobaví na silnici i v dílně
1
/
73
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetý motor Alfa Romeo Busso: Pobaví na silnici i v dílně
Motor Alfa Romeo Busso
|
Svět motorů
Dvanáctiventilové verze měly velmi propracovanou vnitřní aerodynamiku s velkými ventily a půlkulovými spalovacími prostory. Třílitr bere do deseti litrů, menší verze (2,5 či 2,0) už ale nejsou o nic úspornější.
|
Svět motorů
Rozvody dvanáctiventilu s jednou vačkou. Vůle sacích ventilů se nastavuje kalibry pod hrníčkovým zdvihátkem, výfukových šroubky na tlačné tyčce. Měří se však mezi vačkou a zdvihátkem.
|
Svět motorů
Rozvody dvanáctiventilu s jednou vačkou. Vůle sacích ventilů se nastavuje kalibry pod hrníčkovým zdvihátkem, výfukových šroubky na tlačné tyčce. Měří se však mezi vačkou a zdvihátkem.
|
Svět motorů
U novějších motorů 24V starosti s ventilovou vůlí a částečně i s opotřebením vaček odpadají. Ventilové vůle vymezuje hydraulika.
|
Svět motorů
Problém s olejovým čerpadlem nastal, když se v roce 1997 přesunulo dolů na klikovou hřídel. Špatně utažená řemenice způsobí jeho prokluz a zničení motoru.
|
Svět motorů
Chybou novějších motorů je řídicí jednotka umístěná na sání. Trpí horkem a vibracemi, často pak musí zamířit na opravu ke specialistům.
|
Svět motorů
Nadšenec Vojta Ondráček u restaurovaného dvanáctiventilového motoru Busso. Vložky válců má proti vytažení zajištěné podložkami.
|
Svět motorů
Nadšenec Vojta Ondráček u restaurovaného dvanáctiventilového motoru Busso. Vložky válců má proti vytažení zajištěné podložkami.
|
Svět motorů
Písty jsou ještě ze staré školy – velmi vysoké a s tlustými pístními kroužky. Tak pořádný stírací kroužek se na jiných motorech nevidí. Takový se karbonem jen tak neucpe.
|
Svět motorů
Typické zátiší člověka, který si doma opravuje Busso V6. Nové vačkové hřídele Ajusa za 6000 Kč, hrníčková zdvihátka od Motorservisu Švec po třech stovkách, pasta na ideální záběh či šrouby imbus M7, které se občas podaří sehnat z Číny.
|
Svět motorů
Motor Alfa Romeo Busso
|
Svět motorů
Motor Alfa Romeo Busso
|
Svět motorů
Motor Alfa Romeo Busso
|
Svět motorů
Motor Alfa Romeo Busso
|
Svět motorů
Motor Alfa Romeo Busso
|
Svět motorů
Motor Alfa Romeo Busso
|
Svět motorů
Motor Alfa Romeo Busso
|
Svět motorů
Alfa Romeo 6
|
Svět motorů
Alfa Romeo 75
|
Svět motorů
Alfa Romeo 164
|
Svět motorů
Lancia Kappa
|
Svět motorů
Alfa Romeo Spider
|
Svět motorů
Alfa Romeo GT
|
Svět motorů
Velevzácně se vyskytuje varianta LX s kulatými budíky v dřevěném obložení, původně vyvinutá pro vrcholnou 8.32.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Palubní deska verze LS obsahuje velké množství informací, má však dost průmyslový design.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Je legrační, jak se v Lancii pokusili změnit design, aby motor od Alfy Romeo nebyl tak snadno k rozpoznání – chromové sací trubky jsou zde černé, proti stejnému ročníku alfy jsou jinak vedené zapalovací kabely a zcela specifi cké i ozdobné kryty.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hlavní atrakcí modelu byly přeplňované dvoulitrové čtyřválce. Šestiválec proti nim měl méně výkonu, ale nebyl tak citlivý na zacházení a více vydržel.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lancia Thema 3.0 V6 LS
|
Svět motorů/Petr Homolka
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1
Výkonné motocykly na UlovAuto.cz
TEST BMW M240i Coupé – Zapomeňte na xDrive, zadokolka je malou M2