Ojeté New Mini II (2006-2015): Týrané zvířátko
1
/
24
Prohlédnout znovu
Ojeté New Mini II (2006-2015): Týrané zvířátko
New Mini II
|
Svět motorů
Interiér nazaměnitelného retrostylu sice není vzorem ergonomie, ale rychle mu odpustíte. Proti předchůdci užší středový tunel nechává víc volnosti kolenům.
|
Svět motorů
Na snímku vzácnější centrální přístroj s displejem navigace, standardní analogový „budík“ se sem hodil snad i víc.
|
Svět motorů
Široký rozchod, kola v rozích a vzadu víceprvkové zavěšení – na okreskách Mini exceluje, ve městě mu ale schází lepší rejd. Specifi kem je i nespočet edičních modelů, na snímku Cooper „Green Park“.
|
Svět motorů
Dynamický Cooper S (či ještě ostřejší JCW) tu už neměl kompresorový 1.6 Tritec, ale turbomotor 1.6 THP z kooperace BMW/PSA. Tuto starší verzi N14 prozrazují obnažené „husí krky“ k zapalovacím cívkám, u novějších N18 jsou schované pod krytem.
|
Svět motorů
Ze zrádně řešené olejové měrky držící si olej v kompletně celém vroubkování laik často chybně odečte stav, pěkných pár motorů kvůli tomu dojezdilo
|
Svět motorů
Benzinové motory si pořádně „topí“, a když se k tomu přidá občasné závodění, je z oleje brzy blátíčko. Mezi prvními ochromí „vanosy“ (přesuvníky VVT), jejichž ovládacím solenoidům zalepí jemná sítka. Olej měňte ve zkrácených intervalech a neslevujte z nich.
|
Svět motorů
Vypadají skoro stejně, trénované oko je však rozezná. Uprostřed „naše“ 2. generace R56. Vpravo první R50 (nebo R53 v případě tehdy ještě kompresorového Cooperu S). Vlevo nabobntnalý měkčí současník F56, už na platformě sdílené s předokolkami BMW a většinou s tříválci (1,5 l).
|
Svět motorů
Legrační kombi Clubman s přidanými „půldveřmi“ na spolujezdcově straně je jedinou variantou s použitelnými zadními sedadly.
|
Svět motorů
Zavazadelník s výchozím objemem 260 l není žádná sláva, ale na nákup už stačí. Hatchback má o 100 l menší.
|
Svět motorů
Výbavové pakety měly vtipné kořeněné názvy: Salt, Pepper, Chilli. S nejpálivějším se už v případě Cooperu S vždy pojily i tyto dobře svítící xenony, které šly objednat i jako samostatná položka.
|
Svět motorů
Automatická klimatizace je jen jednozónová, přesto si ji výrobce cenil na impozantních 36 000 Kč. Provedení většiny ovládacích je spíš designové než praktické.
|
Svět motorů
Dvoumístné varianty Coupé (R58) a Roadster (R59) osloví spíš sběratele kuriozit, prodejně byly bezvýznamné. Otevřená verze měla komfortnější odpružení.
|
Svět motorů
Mini Clubman
|
Svět motorů
Mini Clubman
|
Svět motorů
Přední kotouče i destičky jsou zánovní, ale plechové štíty už skoro zmizely.
|
Svět motorů
Koroze tu na komponentech podvozku řádí docela mohutně, náš kus není žádný zvláštní případ.
|
Svět motorů
Tuning kit JCW už přinášel laděný výfuk jako tovární JCW. Nepřišel nám přehnaně hlučný a koncovky má opravdu krásné.
|
Svět motorů
Kompresní tlaky nám vyšly v rozmezí 10,7 až 11 barů, nové jednotky N14 mívaly dvanáct, hodně „vyzávoděné“ kusy pod devět
|
Svět motorů
Tlačítkem Sport se mění odpor volantu a reakce plynu, u „worksů“ přidá i na práskání do výfuku. Systém stop-start byl k manuálu povinný, naštěstí benzinové verze si tu umějí dochladit turbo i po vypnutí motoru.
|
Svět motorů
Mini Clubman
|
Svět motorů
Mini Clubman
|
Svět motorů
Mini Clubman
|
Svět motorů
Mini Clubman
|
Svět motorů
Prodloužený Volkswagen Tiguan pro Čínu se skoro dotáhl na Škodu Kodiaq
Lamborghini Urus jako expediční vozidlo? Nechybí naviják ani kuchyňka!
Toyota prý pracuje na dalším ostrém hatchbacku. Zamíří do rallye i na silnice
Amerika za pět let zavede systém, který je v Evropě normou už roky
TEST Audi SQ8 4.0 TFSI – Ve znamení kacířské myšlenky
TWR se vrací s restomodem XJS V12. Přes 600 koní v karbonu!