Ojetý Renault Espace V: Poslední zhasne
1
/
24
Prohlédnout znovu
Ojetý Renault Espace V: Poslední zhasne
Renault Espace
|
Svět motorů
Verze před faceliftem se u Renaultu tradičně označují jako fáze 1. Prodávaly se až do konce loňského roku, na jiné zatím v bazarech ani nenarazíte.
|
Svět motorů
Interiér působí hodnotněji než u talismanu. S kůží i masážními sedadly se setkáte často, bohužel bez odvětrávání – to má jen verze Initiale Paris od modelového roku 2018. V nabídce byl i průhledový displej, aktivní parkovací asistent či multimediální centrum pro zadní cestující.
|
Svět motorů
konvečními filtry FAP (zde u verze 1.6 DCi biturbo alias 160 EDC) nemá Renault problémy už léta, spolehlivě regenerují a v praxi vydrží přes 300 000 km. Mladší 2.0 BlueDCi ale potřebují navíc močovinu, o životnosti přidaných složitostí se víc dozvíme až za pár let.
|
Svět motorů
Renault EspaceModely před faceliftem měly výhradně infotainment R-Link2, který je zároveň branou do hlubších nastavení vozu. Průběžným záplatováním se jej podařilo vychytat, přibližně od léta 2017 podporuje Android Auto, Apple CarPlay, funkci zrcadlení a snáze se aktualizují mapy.
|
Svět motorů
Kolem 120 000 km se už objevují vůle v předních ramenech, nejčastěji v zadním silentbloku. Samostatně ho výrobce nedodává, mění se s ramenem za 4939 Kč.
|
Svět motorů
Převodovku si tu nešlo k motoru vybrat, ta byla přidělena. Jedinou možnou variantou s manuálem byl diesel s 96 kW (verze DCi 130). Díky skvělému zpřevodování jede lépe, než byste čekali.
|
Svět motorů
Elektronický volič automatu připomínající golfovou hůl má nezvyklé ovládání přes vyklánění páky doleva. Před ním je dnes čím dál vzácnější „prodloužená ruka“ infotainmentu – kruhový ovladač s tlačítky. Tím s květinkou rovnou vstupujete do individualizačního menu Multi-Sense, v němž si můžete vybrat z několika přednastavených, či vámi dotvořených přizpůsobení vozidla – od reakce motoru až třeba po světelnou atmosféru.
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Zadní sedadla jsou menší a už si u nich nenastavíte sklon jako u předchůdce, zato je ve vteřině srovnáte do roviny stiskem tlačítka – jednotlivě, i všechna zaráz.
|
Svět motorů
S paketem Winter máte i vyhřívaná zadní sedadla, samozřejmě jen krajní.
|
Svět motorů
Zadní náprava varianty s 4Control. Řídicí systém vypadá jednoduše, ale levné jsou na něm jen páky. Pozáruční výměna ovládacího motoru by vyšla na 92 000 Kč, naštěstí není moc pravděpodobná. Systém 4Control ale znamená i adaptivní tlumiče – přední stojí proti běžným dvojnásobek, zadní trojnásobek.
|
Svět motorů
Genialita 7° skříně Getrag 7DCT300: pětice vyměnitelných elektromotorků – dva přesouvají vidlicemi rychlostní stupně, dva pohánějí zubové olejové čerpadlo ovládající spojku (každý v opačném směru) a poslední pro čerpadlo chladicí kapaliny (je-li potřeba).
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Hluboký šuplík před spolujezdcem po vzoru capturu je fajn, jen by nemusel mít elektrické odjišťování, které se odmlčí s každým přechodem do spícího módu. Zbytečně pak musíte znovu „blikat“ celým autem.
|
Svět motorů
LED světlomety Pure Vision jsou překvapivě jednoduchého statického provedení, ale svítí hezky naširoko, a navíc jsou spolehlivé. Na dálkových trasách za špatného počasí ale proklejete chybějící ostřikovače. Ty může mít spolu s chytřejšími Matrix LED až současná fáze 2.
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Renault Espace
|
Svět motorů
Proč vyměnit zimní směs do ostřikovačů za letní? A jak se to dělá?
Renovace po 100 letech: Mercedes oživil svůj úspěšný červený závoďák z Targa Florio
Luxusní Renault Safrane je krásný i dnes. Našli jsme kus s unikátní historií
Smart Fortwo je pro značku důležitý. Vrátí se v nové podobě