Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Renault Espace V: Poslední zhasne

Marek Oborník
Diskuze (0)

Rozklad kdysi silného segmentu MPV pokračuje. Aktuální generace Renaultu Espace je totiž de facto sedmimístným derivátem SUV Austral. Vyplatí se jít do bazaru a dívat se po předchůdci, který kvůli designu ubral z praktičnosti? 

Renault donedávna neměl problém s vydržováním okrajových modelů pro bohémy, s rostoucí agresivitou evropské emisní politiky však končí éra hrdinství. Odchod espace bude o to smutnější, že s poslední generační obměnou v roce 2015 povýšil na vlajkovou loď značky. V tomto ohledu se občas kritizovaný ústup z praktičnosti ve prospěch stylu a moderních technologií zdá být docela pochopitelný, a beztak nešlo o nic hrozného. Že je nad hlavou méně místa než v předchůdci, trápí cílovou skupinu méně než novináře. Naopak stále čisté prahy chráněné před nečistotami chytře řešenými dveřmi či snadné sklápění sedadel do roviny stiskem tlačítka ocení úplně všichni. Výrobce mluví o crossoveru, ale kromě větších kol (napomáhajících k světlé výšce 16 cm) a v této kategorii avantgardního řízení všech kol (paket 4Control, v nejvyšší výbavě vždy, ve střední volitelně) jde o docela normální MPV. A stále jen s předním pohonem.

Křest ohněm

Model přišel do nešťastné doby vrcholícího downsizingu, v níž Renault přechodně nedokázal nabídnout víc než šestnáctistovky. Že z nich vydoloval slušné parametry, není podstatné. Malé motory se prodejcům těžce obhajovaly, a než přišly ke slovu větší, bylo už dusno kvůli dětským nemocem. První ročníky se vychytávaly za pochodu, technické akce střídaly jedna druhou, až se chvílemi zdálo, že se opakuje doba Laguny II.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (0)

Doporučujeme