Wikov 35 Kapka (1931–1933): První československý automobil s aerodynamickou karoserií
1
/
17
Prohlédnout znovu
Wikov 35 Kapka (1931–1933): První československý automobil s aerodynamickou karoserií
Stavba repliky trvala Lubomíru Pešákovi pět let (2009 až 2014) a vyžádala si nemalé náklady.
|
radiozurnal.rozhlas.cz
V roce 1921 předvedl Dr. Ing. Edmund Rumpler v Berlíně svůj „kapkovitý“ Tropfenwagen se sedadlem řidiče uprostřed.
|
simanaitissays.com
Wikov 35 Kapka používal rámový podvozek čtyřdveřového sedanu Wikov 35 s tuhými nápravami a s pérováním podélnými poloeliptickými listovými pery.
|
Wikov
Kapota motoru byla dvoudílná, otevíraná do stran. Středem kapoty procházel výstupek pokračující mezi dvěma předními okny až k zádi.
|
automobilrevue.cz
Pod dveřmi se nacházelo trubkové stupátko s prohlubní k zasunutí boty.
|
denik.cz
Díly karoserie, ručně zhotovené z ocelového plechu, byly upevněny na dřevěné kostře.
|
automobilrevue.cz
Wikov 35 Kapka vyfotografovaný před Národním domem v Prostějově, který navrhl Jan Kotěra.
|
automobilrevue.cz
Zadní kola byla částečně schovaná pod kryty v zadních blatnících, které plynule přecházely do zádi.
|
Wikov
Čtvrtý vyrobený exemplář Wikovu 35 Kapka, který jako jediný měl tmavou barvu karoserie a neměl zakrytá zadní kola.
|
automobilrevue.cz
Žlutě nalakovaná karoserie s poznávací značkou prvního vyrobeného kusu je věrnou kopií původní Kapky.
|
Wikipedia
Dveře kabiny měly vzadu trojité závěsy a otevíraly se proti směru jízdy.
|
radiozurnal.rozhlas.cz
Kvalitního zpracování se dočkal i látkou potažený interiér s koženými sedadly, vpředu dělenými a vzadu lavicovém.
|
veteranarena.cz
Příď připomínala dělostřelecký náboj. Do kruhů uspořádané štěrbiny ve špici přídě přiváděly vzduch k chladiči.
|
denik.cz
Omezený výhled dozadu poskytovala malá kruhová okénka.
|
radiozurnal.rozhlas.cz
Zadní kola poháněl přes třístupňovou převodovku řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objemem 1 742cm3 a nejvyšším výkonem 35 k (26 kW).
|
radiozurnal.rozhlas.cz
Repliku Kapky můžete vidět v olomouckém muzeu Veteran Arena, které najdete v areálu firmy TS Bohemia ve Sladovní ulici 103.
|
veteranarena.cz
Řízení nemělo posilovač, proto měl věnec volantu velký průměr. Stěrače předních oken s motorky byly umístěny shora.
|
veteranarena.cz
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1