Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Ojetiny jsou v Česku fenoménem, z druhé ruky pochází 62 % všech prodaných aut. Mnozí se bojí neočekávaných výdajů za opravy. A naopak málokdo ví, že se proti tomu dá pojistit.
Při koupi nového auta dostáváte ze zákona dvouletou záruku, ty privátní ji při splnění všech podmínek dokážou zvýšit většinou o tři, někde až o pět let. Něco podobného však existuje i pro ojetiny. Vyzkoušeli jsme tři způsoby pojištění starších aut.
Láska bývá slepá
Při koupi ojetiny je nejlepší zamířit k autorizovanému dealerovi, který vůz prodal jako nový a servisní prohlídky svěřoval vlastní dílně. Právě pro takové vyrazil náš čtenář do firmy Srba Servis v Jílovišti, jež ho v inzerci oslnila Fiatem 500 Plus z roku 2015 s krásným žlutým lakem Mitico, nesmrtelným čtyřválcem 1.2 8V a slušnou výbavou. Auto s jedinou majitelkou zná prodejce od první registrace, s výjimkou pár výměn oleje dělal i veškerou údržbu.
Hezké ojetině za 195.000 Kč krátce před prodejem na vlastní náklady dopřál olejový servis včetně výměny brzdového obložení, rozvodů i klínového řemene a nalakoval odřený zadní blatník. Roztomilé autíčko s nájezdem 59.770 km vypadá po devíti letech až na pár podrápaných plastů a sedřené límce kol jako nové. Po předváděcí jízdě už se vyptával další zájemce, a tak si pán s prodejcem rychle plácl. V opojení na půl ucha zaslechl cosi o jakési doplňkové pojistce a odfrčel domů…
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!