Znáte Saaby 9-4X a 9-5 NG SportCombi? Jsou vzácnější než supersport
1
/
52
Prohlédnout znovu
Znáte Saaby 9-4X a 9-5 NG SportCombi? Jsou vzácnější než supersport
Produkce SUV 9-4X se před krachem Saabu stačila sotva rozběhnout, kombi 9-5 NG se stalo za kariérou slavné automobilky poslední tečkou
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Příď druhé generace modelu 9-5 fascinuje dodnes. O to více oceňujeme, jak se designérské oddělení Saabu dokázalo popasovat se zachováním reprezentativních tvarů u rodinně orientovaného kombi.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Pod elektricky otevíratelnými pátými dveřmi se skrývá zavazadelník o objemu 527 litrů. Vzhledem k sedanu s hodnotou 515 litrů bychom však očekávali více.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Tenhle pohled je unikátní nejen v Česku, ale i celosvětově. Dva z 27 existujících Saabů 9-5 NG SportCombi jsme koncem jara prohnali po vrcholech Orlických hor.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Stylisticky se podařilo designérům styl kombi i SUV elegantně sjednotit, což nejlépe vynikne při pohledu zezadu
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X a Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Palubní deska SUV vychází z modelu 9-5, v detailech se však odlišuje. Stejný celek se měl později objevit i v sedanu a kombi.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Šedý kožený potah předních sedadel SUV sází na nevyzývavou decentnost, pohodlí je na nejvyšší možné úrovni
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Prostor na druhé řadě sedadel modelu 9-4X odpovídá standardu soudobých luxusních limuzín
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Ve výbavě luxusních saabů najdete veškerý myslitelný dobový luxus, výjimkou není ani přehrávač DVD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vyznačená hrana horního rohu předních dveří navazující na rovný rám čelního skla představuje typický prvek vozů Saab. SUV se liší výrazně vyšší stavbou.
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Před deseti lety byly ještě diodové světlomety v plenkách, za vrchol vnějšího osvětlení platily bixenonové refl ektory
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vysoká chladičová maska dává vzdáleně vzpomenout na legendární Saab 96, v šedesátých letech populární i v ČSSR
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Jízdní vlastnosti 1710 mm vysokého SUV připomínají spíše nízký osobní model, což u téměř pětimetrového mastodonta mile překvapí
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Model 9-4 si zakládal na univerzalitě, a tak zavazadelník poskytuje posádce velkorysý objem 485 litrů
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Pro pohon 9-4 byly určeny dva zážehové šestiválce, pro Evropu byl kupodivu určen méně objemný agregát než pro Ameriku
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Přestože působí univerzálně, skupinové zadní svítilny SUV 9-4X nejsou kompatibilní s žádným jiným saabem
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-4X Aero 2.8 Turbo V6
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Na palubě kombi nechybělo nic podstatného, před deseti lety se umělo pochlubit dokonce i velkým displejem multimediálního systému s dotykovým ovládáním
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Vrcholná verze předních sedadel modelu 9-5 nabízela možnost elektrického seřizování, vyhřívání i odvětrávání
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Více než pětimetrová délka kombi se promítá také uvnitř, na zadních sedadlech proto najdete prostoru na rozdávání
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Dvojitě přeplňovaný vznětový čtyřválec vychází z Fiatova multijetu a rozložitému kombi sedne dokonale
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Litá kola o průměru 19 palců byla samozřejmostí, zástěrky za předními koly působí na tak výjimečném voze chatařským dojmem
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Saab 9-5 SportCombi 2.0 TTiD
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
V někdejší příplatkové nabídce nechyběly ani ventilované brzdové kotouče, jež s pětipaprskovými litými koly vypadají sportovně
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Zadní svítilny s rozdělenými diodovými segmenty a propojené osvětlenou lištou vypadaly před deseti lety jako z říše sci-fi
|
Auto Tip Klassik/Filip Ehrenberger
Retrotest Audi Q7 3.0 TDI – Čekání se vyplatilo
Nejlepší auta v historii WRC: Může je vůbec něco překonat?
Kia EV9 GT přijede v lednu 2025. Nabídne obrovský výkon a stovku zvládne za 4 sekundy
Ještě se nevyrábí, ale už jej lze řídit: Na PS5 přijíždí elektromobil od Sony
Mazda MX-30 R-EV a Mazda RX-8: Jediné wankely nové éry bok po boku
Proč vyměnit zimní směs do ostřikovačů za letní? A jak se to dělá?