Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet – První pohled nestačí
17
/
102
Prohlédnout znovu
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet – První pohled nestačí
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet – První pohled nestačí
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet
|
acz
V rámci modernizace se zkvalitnil displej na středovém panelu a zlepšila se čitelnost přístrojového štítu.Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Design interiéru navazuje na povedený vzhled celého vozu. Vyzdvihujeme u něj nejen estetickou povedenost, ale také použití kvalitních materiálů nebo lakovaného panelu, který vnitřek oživuje.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Manuální převodovka fi atu sice nabízí šest rychlostí, ale při 130 km/h točí na nejvyšší kvalt skoro stejně jako vitara
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Za volantem pětistovky jsme se okamžitě uvelebili, protože poskytuje řidiči sportovnější posez a hlavici řadicí páky blízko volantu. Výhled dozadu ale není zrovna ideální.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Vzadu se nám zamlouvaly dlouhé sedáky, které výborně podepírají stehna cestujících, a vpředu nás fi at potěšil sedadly se slušným bočním vedením.
|
acz
V malém italském SUV se fi gurant s výškou 174 cm cítil o něco stísněněji. Do kabiny malými okny neproniká tolik světla, a navíc je interiér proti vitaře ve všech směrech menší.
|
acz
Skvělé je, že se do držáku v předních dveří vejde velká PET láhev. Jenže zabere téměř celou kapsu, takže už do ní nic nedáte.
|
acz
Fiat naštěstí nabízí i jinou možnost – dvojitou schránku před spolujezdcem.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Že by byl Fiat 500X extrémně pohodlný, rozhodně říci nemůžeme. Na drobných nerovnostech a třeba i příčných spárách nezbedně poskakuje. Na vysoké SUV na oplátku nabízí slušnou stabilitu a jemný zásah stabilizace do jízdy v limitních situacích.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Pneumatiky v testu: Pirelli Sottozero 3 215/55 R17
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Ve standardu dostanete sadu na rychlou opravu pneumatik, za rezervní kolo se připlácí. Plnohodnotné stojí 4500 Kč a vzadu zabere hodně místa. Kufr s ním by se podle našich měření mohl zmenšit o dalších padesát litrů.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Zcela nový přeplňovaný litrový tříválec využívá přímé vstřikování paliva a hydraulické proměnné časování a zdvih sacích ventilů MultiAir.
|
acz
Výkon 88 kW je slušná hodnota, stejně jako točivý moment 190 Nm. Dynamiku trochu sráží vysoká hmotnost fi atu, který je o 160 kg těžší než suzuki.
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Po modernizaci dostal fi at světlomety Full LED – pro S-Design standard – a lakovaný střed do zadních skupinovek
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Po modernizaci dostal fi at světlomety Full LED – pro S-Design standard – a lakovaný střed do zadních skupinovek
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Fiat 500X
|
acz
Pětistovka s označením X se může pyšnit zadní víceprvkovou nápravou. Složitější konstrukce propůjčuje vozu o něco lepší stabilitu v zatáčkách, ale rozdíl není zase až tak znatelný.
|
acz
Ani přepracování grafi ky přístrojů nepomohlo. Ty jsou nyní hůře čitelné. Displej multimediálního systému by měl být blíž zornému poli řidiče.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara sází na mnohem jednodušší linie. Po modernizaci dostalo měkčenou vrchní část palubky, ale i tak se v něm cítíme jako ve výrazně levnějším voze.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Pět rychlostí bohatě stačí, protože agregát má dostatek síly v širokém spektru otáček. Potěšila nás také přesností
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Pozice řidiče za volantem je o něco vyšší. Po přesednutí z jednoho vozu do druhého jsme si připadali jako na kozlíku. Ale určitě to není špatně, zase jsme měli lepší výhled a přehled o tom, co se děje kolem.
|
acz
Vitara je sice zhruba o devět centimetrů kratší a musí si vystačit i s menším rozvorem náprav, ale uvnitř nabídne všem cestujícím více životního prostoru. Vzadu jsme objevili dostatek místa před koleny i nad hlavou, takže se do druhé řady nemusejí bát usa
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Kapsa ve dveřích také pojme velkou láhev a zůstane i místo na drobnosti.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Jízdní vlastnosti vitary nám vyhovovaly více. Při vyhýbacím manévru mezi kužely se sice o chvilku dříve rozvlní a ESP tvrdě zakročí, ale při běžném cestování normální rychlostí z ně vyzařuje jistota. Navíc je výrazně pohodlnější a vyhovovalo nám i její tu
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Pneumatiky v testu: Nokian WR 04 215/55 R17
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Vitara je v nabídce prostoru pro přepravu zavazadel velkorysejší, i když i ona za premianty třídy o nějaký ten litr zaostává. Udávaných 375 litrů je slušná hodnota a odpovídá našemu měření.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki totiž má dvojitou podlahu. Prostor pod ní můžete využít k uložení dalšího nákladu, protože ho nezabírala rezerva. Také japonská značka vám ve standardu nadělí pouze sadu na opravu plášťů.
|
acz
Suzuki se do downsizingu pustilo podstatně dříve a přeplňovaný litr s třemi válci představilo již v roce 2015.
|
acz
Ve vitaře má tento agregát výkon 82 kW, což není moc, a neuchvátí ani točivým momentem 170 Nm. Jeho předností je spíš kultivovaný chod a příznivá reálná spotřeba.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki vybavilo faceliftovanou vitaru přepracovanou maskou, nárazníkem a novým složením zadních světel
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki vybavilo faceliftovanou vitaru přepracovanou maskou, nárazníkem a novým složením zadních světel
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
U japonského malého SUV jsme byli trochu zklamáni kvalitou. Odhalené plechy na víku kufru nebo šrouby nesvědčí o pečlivé výrobě.
|
acz
Suzuki Vitara
|
acz
Japonci v případě vitary vsadili na jednodušší zadní nápravu s vlečenými rameny a torzní příčkou. Jde o levnější a lehčí řešení a Suzuki nám ukázalo, že bohatě stačí. Navíc se bude lépe udržovat.
|
acz
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1