Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI – Vzájemná výměna rolí
34
/
77
Prohlédnout znovu
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI – Vzájemná výměna rolí
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Kombinace displeje a klasických přístrojů působí zvláštně, ale čitelnost je bezproblémová.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Interiér sází na maximální přehlednost a většina funkcí má své tlačítko, což už dnes nebývá zvykem, ale je to ku prospěchu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Ovládání klimatizace je velmi intuitivní.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Osmipalcový displej sice nemá tak jemnou grafiku, přínosem jsou ale klasická tlačítka
|
Svět motorů/Jiří Káš
Spotřebu se daří v průměru držet pod velmi slušnými 7,5 l/100 km a potěší i skvěle fungující osmistupňový automat z vlastního vývoje. Řadí velmi hladce, plynule i dostatečně rychle.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Pozice za volantem je velmi příjemná, obklopuje vás mohutná přístrojová deska a všude panuje dostatek prostoru. Líbí se nám možnost elektrického nastavování volantu v širokém rozsahu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Přední sedadla se pyšní velkorysými rozměry i třeba elektricky prodloužitelnými sedáky, jako známe z luxusní třídy.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Zadní lavice je posuvná v širokém rozsahu, dokonce ji lze zcela natlačit na přední opěradla.
|
Svět motorů/Jiří Káš
V opačné pozici zbývá pro kolena královská rezerva a cestující ocení i dostatek prostoru na šířku.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Sedadla vzadu jsou rozumně velká, ale sedí se s koleny až u brady. Místa je zde sice o něco více než ve škodovce, přesto pokud vezete někoho zcela vzadu, musí se uskromnit i ti ve druhé řadě.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Santa fe nemá rádo prudké změny směru. Při vyhýbacím manévru hodně nakloní a má tendenci jet rovně, stabilizace situaci zvládá za cenu výrazného přibrzdění.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Pneumatiky v testu: Continental Continental Sport Contact 5 235/55 R19
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Za třetí řadou zbývá méně místa než ve škodovce, v pětimístné konfiguraci je prostor velký, hodila by se však větší výška.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Chyběl nám průvlak na lyže a líbila by se nám i větší schránka pod podlahou.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Při zatahování rolety se do cesty navíc pletou zadní pásy. Potěší velký vstupní otvor.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Turbodiesel 2.2 CRDi se pyšní velmi kultivovaným chodem a plynulým nástupem točivého momentu už od nízkých otáček. Rychlým reakcí prospívá i elektricky ovládané turbodmychadlo.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
|
Svět motorů/Jiří Káš
Digitální přístrojový štít si lze připlatit za 8900 Kč, nabízí celou řadu zobrazení.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Palubní desku kodiaqu ozvláštňuje vyvýšení před spolujezdcem, plastové dekorace ale působí trochu lacině.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Tři otočné ovladače velmi usnadňují nastavování klimatizace.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Navigace Columbus před lety dostala větší displej (9,2“) ale přišla o tlačítka
|
Svět motorů/Jiří Káš
V kombinaci s dvouspojkovou převodovkou, která často nechce včas podřadit, to vede k méně plynulé jízdě.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Za volantem působí kodiaq jako kompaktnější auto než santa fe, sedí se však také pohodlně a v terénu přijdou vhod mohutná madla na středovém tunelu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Také v kodiaqu panuje v podélném směru příjemná volnost, byť před koleny jsme mu naměřili o pár centimetrů méně. Vzhledem k menší šířce se sem pohodlně posadí jen dvojice cestujících.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Výhodou škodovky je možnost připlatit si za třízónovou klimatizaci (7000 Kč).
|
Svět motorů/Jiří Káš
Místa vzadu je hodně málo a sedadla jsou miniaturní. Za nouzovou možnost převozu platí zákazníci velkou daň v podobě zbytečně zmenšeného kufru.
|
Svět motorů/Jiří Káš
vpředu jsou rozměrově menší než v santa fe, ale mají dostatečně univerzální tvar a nabízejí také příjemnou oporu.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Kodiaq reaguje na pokyny volantu s daleko větší ochotou a na poměry vozů SUV zvládá vyhýbací manévr příjemně dynamicky. Elektronika směr koriguje jemnějšími zásahy.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Pneumatiky v testu: Hankook Ventus S1 Evo 2 235/50 R19
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Stejně jako santa fe i kufr kodiaqu hodně utrpěl montáží zadních sedadel a je mělký. Chválíme však praktické sklopné háčky na bocích, důkladné čalounění a možnost sklopení druhé řady 40:20:40.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Pod podlahu lze umístit roletu, popřípadě odstranit podlážku a využít aspoň v části prostoru plnohodnotnou výšku.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Naftový dvoulitr v kodiaqu běží v nízkých otáčkách hruběji a pod 2000 min-1 jsou jeho reakce ospalé.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Škoda Kodiaq 2.0 TDI
|
Svět motorů/Jiří Káš
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid