Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG – Návrat do zaběhnutých kolejí
21
/
104
Prohlédnout znovu
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG – Návrat do zaběhnutých kolejí
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Za digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem si musíte připlatit 55 000 Kč. Je součástí paketu Premium a nenabízí mnoho možností zobrazení – jen základní a dynamický ve sportovním módu.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Palubní desce ceedu dominuje 10,25“ obrazovka navigace, kterou dostanete u testované motorizace ve standardu. Pracoviště řidiče je přehledné, ale palubní deska působí nudněji.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
U ceedu potěší, že funkci stop-start vypnete tlačítkem vedle voliče převodovky.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Ve standardní výbavě ceedu nechybí bezdrátové dobíjení mobilů ani klasické konektory USB.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Nastavit teplotu normálním otočným ovladačem je jednodušší a neodvádí zrak řidiče od provozu.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Díky pásku tlačítek pod displejem se nám i lépe pracovalo s multimediálním systémem a navigací.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Samostatný vypínač má i aktivní hlídání jízdních pruhů.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Vpředu si užíváme ideální pozici za volantem a natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kombíková kia nabídne dostatek místa cestujícím na všech místech. Přestože má kratší rozvor, zůstane fi gurantovi s výškou 174 cm před koleny volných 10 cm. Problém nemáme ani s prostorem nad hlavou nebo šířkou vozu.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Výplň sedadel v kie je tužší, ale stále pohodlná. Rozměry i tvarování nám vyhovovaly a polokožené čalounění paketu Premium je příjemné na dotek.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
V extrémních situacích těsně před ztrátou přilnavosti se kia chová příkladně a jistě. Reaguje okamžitě na natočení volantu a s lehkým náznakem smyku zadních kol se hbitě protáhne mezi kužely. Komfort tlumičů je také slušný, ale vadilo nám výrazné pronikání hluku od valících se kol.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Ceed se nějakou dobou mohl pyšnit titulem kompaktního kombi s největším zavazadelníkem. Jeho základní objem 625 litrů vypadá na první pohled působivě, ale využitelnost není zase až tak ideální.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Do celkové kapacity jsou totiž započítány i boxy pod dvojitou podlahou, které nelze vyjmout a využít tak všech 625 l najednou.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
naopak je, že zadní opěradla můžete sklopit na dálku.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Přestože má ceed pod kapotou jen vznětovou šestnáctistovku s výkonem 100 kW, objemnější a silnější škodovce se v dynamice překvapivě vyrovná. Velkou zásluhu na tom má kratší zpřevodování sedmistupňového dvouspojkového automatu a jeho rychlejší fungování. Na druhou stranu někdy až zbytečně drží vyšší otáčky, což se negativně odrazilo na výrazně vyšší spotřebě paliva.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 3 225/45 R17
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Virtuální kokpit s 10“ obrazovkou si můžete přepnout do zobrazení, které vám bude vyhovovat. Možnosti jsou prakticky neomezené a jednou z nich je i promítání mapy navigace, tedy pokud si ji přikoupíte.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Jízdní pomocníky zapínáte přes palubní počítač.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kabina octavie působí kvalitně, elegantně a hodnotně, což platí i pro palubní desku. Novinkou je dvouramenný volant, který padne dobře do ruky, a luxusně působí semišový okrasný panel.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Vzhledem k pokročilé digitalizaci u octavie vypínáte stop-start přes displej hlavní obrazovky.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Infotainment i hlasitost či teplota se ovládají jen dotykově. Pomoci má slider ve spodní části.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Na nový systém tlačítek na volantu jsme si zvykli brzy. Jen nulování palubního počítače je zbytečně složitější.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Mezi tradiční chytrá řešení patří smetáček v loketní opěrce.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Ergonomická, elektricky nastavitelná kožená křesla s masáží jen těžko hledají soupeře. Sedí se v nich jako v bavlnce. U výbavy Style se za ně připlácí 68 800 Kč.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Perfektní pozici pro řízení najdete i v octavii. Přední část nám připadá vzdušnější, ale jde jen o pocit.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škodovka v nabídce prostoru patří mezi premianty kompaktních kombíků. Šířkou kabiny kopíruje možnosti ceedu, ale jasně ho překonává v podélném směru. U testované verze ubírala centimetry nad hlavou prosklená střecha.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
V komfortním nastavení je adaptivní podvozek octavie plavný a auto se nadnáší jako na hebounkém obláčku. Na některých nerovnostech ale zbytečně slyšíme pracovat tlumiče. Mezi kužely to však žádná sláva nebyla. I přes sportovní mód se karoserie naklání a podvozek je výrazně nedotáčivý.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Přestože o moc centimetrů nevyrostla, vzala si octavia korunu pro největší kufr v nižší střední třídě zpět. Krásně čalouněný a dobře využitelný prostor doplňuje dostatek úchytů, mezipodlaha je vždy za příplatek 4500 Kč.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Do 640 litrů standardního objemu je započítán i prostor pro rezervu, ve kterém se schovává praktický organizér například na síťový program ze základní výbavy.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Nový dvoulitrový turbodiesel EA 288 Evo se s dvouspojkovým automatem dodává ve výkonové verzi 110 kW. Výborně táhne již od nízkých otáček, takže mu příliš nevadí delší kvalty ani časté podtáčení. Možná jsme od něj očekávali svěžejší a hbitější reakce, ale těm brání i pomalejší převodovka – na její designový volič jsme si zvykli rychle. Zvolená kombinace má však zásadní podíl na velmi nízkém apetitu.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 225/45 R18
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid