Martin Vaculík a kontroverzní tříválec Ford 1.0 EcoBoost: Proč je výměna rozvodů tak drahá?
1
/
86
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a kontroverzní tříválec Ford 1.0 EcoBoost: Proč je výměna rozvodů tak drahá?
Video se připravuje ...
Na snímku všechny potřebné díly na výměnu rozvodového řemene, a to ještě bez vodní pumpy. Malý ozubený řemínek žene olejové čerpadlo. Zajímavé je, že existují dvě šířky rozvodového řemene. Servis si musí objednat obě, protože který je v daném motoru použit, zjistí až po demontáži bočního krytu. Identifi kace dle VIN zde není jednoznačná.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Pokud se používá předepsaný typ motorového oleje a není naředěný benzinem třeba vinou závady vysokotlakého čerpadla, dokážou rozvodové řemeny opravdu agresivní prostředí v olejovém prostoru přežít. Takto vypadá po deseti letech a 70 000 kilometrech.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Nasazením nového řemene pohonu rozvodů práce v žádném případě nekončí. Povšimněte si řemínku pohonu olejového čerpadla navlečeného už na klikové hřídeli. Kvůli jeho nasazení na olejové čerpadlo je nutné demontovat vanu.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Spodní řemen je už nasazen na olejové čerpadlo. Vana se stejně musí sundávat, aby mechanik zkontroloval, zda sací koš není ucpaný.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Autorizované řešení značky Ford pro výměnu rozvodového řemene počítá s podepřením vany speciálním přípravkem uchyceným k nápravnici
|
Svět motorů/Marek Pirner
Nutná demontáž vany je také příležitost k jejímu pořádnému vyčištění. I po vypuštění oleje jej totiž uvnitř nemálo zbude.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Nutná demontáž vany je také příležitost k jejímu pořádnému vyčištění. I po vypuštění oleje jej totiž uvnitř nemálo zbude.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Typický příklad sacího koše olejového čerpadla ucpaného kousky řemene. Výsledkem může být zadřený motor.
|
Svět motorů/Marek Pirner
U vozu, kde se rozvodový řemen měnil včas, nebyl zatím sací koš nijak znečištěn
|
Svět motorů/Marek Pirner
Takto to vypadá, když se rozvodový řemen už třepí a kusy z něj padají do olejové vany
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Řemenice musí být přesně nastavena, neboť jde o prvek vyvážení motoru. Není zde žádný tvarový spoj, o spolehlivost se tak stará jen pořádný tlak vyvozený šroubem. Na snímku ji mechanik Jiří Hrdý právě utahuje přes násobič momentu.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Řemenice musí být přesně nastavena, neboť jde o prvek vyvážení motoru. Není zde žádný tvarový spoj, o spolehlivost se tak stará jen pořádný tlak vyvozený šroubem. Na snímku ji mechanik Jiří Hrdý právě utahuje přes násobič momentu.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Vodní pumpa zde je hnaná plochým řemenem. Pokud je však autu deset let a má najeto přes 150 000 km, je její výměna jednoznačně na místě.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Malé těsnění kolem vodního kanálu bývalo u prvních motorů tohoto typu příčinou úniku chladicí kapaliny. Jeho výměna znamenala demontáž krytu rozvodů a byla náročná.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Boční kryt rozvodů, který slouží zároveň jako držák motoru, je potřeba pečlivě přitmelit. Rozřešená ruka při této práci se pomstí následným únikem oleje.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Mechanik musí velmi poctivě očistit všechny dosedací plochy. Právě množstvím práce se výměna mokrého řemene zásadně liší od řemenů suchých.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Ford 1.0 EcoBoost
|
Svět motorů/Marek Pirner
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní