Ojetý Citroën C4 (1. generace): Francouz, co moc nekouše
1
/
43
Prohlédnout znovu
Ojetý Citroën C4 (1. generace): Francouz, co moc nekouše
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4
|
Svět motorů
Volant s pevným středem a sadou kontrolek působí nezvykle, spolu s centrálně umístěným palubním štítem a digitálním otáčkoměrem nad volantem vypadá i dnes originálně
|
Svět motorů
V Evropě se výjimečně můžeme setkat také s tímto nezvyklým kouskem, který byl vyvinut pro Čínu, ale pro Evropu vyráběn v Argentině
|
Svět motorů
Sportovnější varianty v řadě C4 zastupovala varianta VTS, ale také limitovaná edice C4 by Loeb, pojmenovaná po tehdejším rallyeovém mistrovi světa Sébastienu Loebovi. V tomto případě ale šlo spíše o designový paket než vylepšení jízdních vlastností. VTS s výkonem 130 kW už nabídlo sportovnější svezení a tvrdší podvozek, který je ale stále použitelný na každodenní jezdění.
|
Svět motorů
Citroën C4
|
Svět motorů
Citroën C4
|
Svět motorů
Citroën C4
|
Svět motorů
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Plastové díly interiéru po letech už příliš nedrží a postupně opadávají, třeba tento na dveřích zavazadelníku. A to i ve voze, kde většinu času jezdí jeden člověk a kufr příliš neotevírá.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Jinak bezchybná karoserie si nosí šrámy po útoku neznámých vandalů, nejhůře dopadl sloupek C zasažený tyčí
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Vidět to, co vypadá jako klasický projev počínající koroze, je na kapotě vyrobené z hliníku poněkud nezvyklé. Bubliny jsou zde způsobené oxidací a na C4 se vyskytují často.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Citroën C4 1.4 16V (65 kW)
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Podvozek je až na lokální povrchovou rez v dobrém stavu, jak zjistil po prohlídce Václav Trnka. Výrazněji se projevila jen na olejové vaně, která je už zralá na výměnu, protože z ní může brzy začít prolínat olej.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Koroze nepoškozené kusy zásadně netrápí, ani na podvozku více ojetých vozů se nenacházejí žádné výrazné problémy.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Povrchová rez se ale objevuje například na svarech či místech, kde se drží nečistoty a vlhkost.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Povrchová rez se ale objevuje například na svarech či místech, kde se drží nečistoty a vlhkost.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Komfortní jednotka umístěna v palubní desce spolu s jednotkou BSM stojí za některými problémy s elektronikou. Pokud nepomůže restartování a vyčištění, je řešením výměna. Občas můžou mít problémy s BSM nezvyklý původ. V uzavřené krabici s dírou v boku si totiž rády dělají hnízdo myši.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Na podvozku se v servisu setkávají častěji pouze se selháním čepů stabilizátorů, které nové vyjdou na asi 600 Kč
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Přesně v tomto místě dochází u motorů TU k uvolnění těsnicího kroužku a následnému nepříjemnému vrzání při jízdě kvůli pohybování motoru
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Nezvyklým a nešťastným řešením francouzských techniků je kombinace zadních brzdových kotoučů do jednoho celku s nábojem kola. Každá výměna brzd se tak podstatně prodraží.
|
Svět motorů/Josef Dvořák
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní