Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8 – Stejné geny, jiná povaha
24
/
92
Prohlédnout znovu
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8 – Stejné geny, jiná povaha
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6 vs. Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Klasickému přístrojovému štítu dominují velké analogové ukazatele, mezi nimiž je malý displej.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Palubní deska opelu je koncipována v tradičním duchu, což podtrhuje i obrazovka zakomponovaná do středového panelu. Výhodou staršího přístupu je dostatek tlačítek pro snadnější nastavování a ovládání vozu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Logicky umístěný a po hmatu ovladatelný panel klimatizace opelu nám vyhovoval rozhodně více.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Crossland vyznává tradiční hodnoty, takže pro řadu funkcí má tlačítka a v jeho ovládání se každý řidič okamžitě zorientuje.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedadla nejsou tak precizní jako v 2008, ale potěší příjemným čalouněním i tuhostí.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dělená druhá řada se posouvá v rozmezí 15 cm a u opěradel lze měnit jejich sklon.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pozici za volantem lze označit jako cestovatelskou s velmi dobrým výhledem ven.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Malé SUV od Opelu potěší kabinou se slušnou nabídkou prostoru. Cestující vzadu se mohou těšit na spoustu místa před koleny a v ramenou je také o něco širší než peugeot. Škoda prosklené střechy, která ubírá hodně místa nad hlavou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Mechanická parkovací brzda opelu je specifická zalomeným tvarem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Crossland sází na pohodlí pro posádku. Byť po loňské modernizaci jeho podvozek malinko ztuhl, stále tlumí nerovnosti velmi dobře. Navíc je nyní o něco jistější.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Základní objem 410 litrů lze u opelu díky posuvné zadní lavici, která je stejně jako dvojitá podlaha standardem nejvyšší výbavy Ultimate, zvětšit až na 520 l. Kufr crosslandu potěší rovnými boky, takže je výborně využitelný, a výbornou variabilitou včetně středového průvlaku.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vznětová patnáctistovka pod kapotou opelu je s výkonem 88 kW slabší, hůře odhlučněná a také malinko žíznivější. Šestistupňový automat musí pracovat s delšími přechody mezi jednotlivými převody. Většinou pracuje plynule, ale občas si i cukne.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Opel Crossland 1.5 CDTI AT6
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Uniroyal MS plus77 215/50 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
Prahy crosslandu nejsou tak mohutné jako u peugeotu, ale můžete si o ně ušpinit nohavice.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový štít je pro testovanou motorizaci ve standardu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot připravil palubní desku jako z vesmírného korábu s několika nádhernými detaily, ale i pár ergonomických prohřešků. Přes věnec není pořádně vidět na přístroje. Ani nastavování vozu přes dotykový panel není příliš intuitivní.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zvednout teplotu za jízdy není zrovna jednoduché.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální Peugeot 2008 sází na moderní technologie. Většinu jízdních funkcí musíte hledat v multimediálním systému prostřednictvím dotykové obrazovky a často v ní dlouze listovat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Praktický je výklopný držák na mobilní telefony.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za volantem se sedí o něco níže a pozice řidiče je celkově sportovnější. Tento pocit dotvářejí i tužší sedadla s výrazným bočním vedením, opěrkou hlavy nakloněnou k řidiči a zvednutým sedákem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ač na první pocit působí kabina peugeotu stísněněji, posádka uvnitř najde o něco více místa než v opelu. Cestujícím ve druhé řadě zbývá před koleny více volného místa a také nad hlavou mají větší rezervu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot je stabilnější už díky širšímu rozchodu kol a nižší stavbě karoserie. Přidává navíc tužší tlumiče, takže působí sportovněji. Posádce ale neposkytuje komfort jako opel.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Objemem 434 litrů je zavazadelník peugeotu o něco větší než u opelu. Kromě dvojité podlahy dostupné od výbavy Active Pack ale postrádá větší variabilitu. I proto jsme 2008 dali horší známku. Výhodou jsou také rovné bočnice a líbí se nám i zajímavé detaily.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Například kolíček k zafixování podlahy ve zvednuté poloze nebo výstražný trojúhelník ve víku kufru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot diesel vyladil na 96 kW a lépe ho utlumil. Delší osmička snižuje otáčky při vyšších rychlostech, takže je 2008 úspornější než opel. Pro možnost manuálního řazení má pod volantem pádla a lze u něj volit jeden ze tří jízdních módů: Eco, Normal, Sport.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 850P 215/55 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot jako správné SUV přichází s dveřmi zakrývajícími prahy. Ty tak zůstanou čisté i za každého počasí.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Cadillac couvá, spalovací motory v roce 2030 prodávat nepřestane
Tesla znovu šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip