Škoda Rapid 1.0 TSI vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Je nové vždy lepší?
29
/
82
Prohlédnout znovu
Škoda Rapid 1.0 TSI vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Je nové vždy lepší?
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pohled z boku jasně prozradí, že jsou škodovky příbuzné. Spojuje je protažená silueta navozující dojem jakéhosi polokombi.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nápad s protaženým zadním sklem scala převzala, jen jej servíruje v mnohem atraktivnějším podání. Má jej standardně výbava Style, ambitionu je zapovězeno.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI vs. Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přístroje tradiční koncepce jsou přehledné a dobře čitelné, být po našem, klidně u nich zůstaneme.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Plasty působily lacině, už když přišel rapid na trh, dnešní konkurence mu hodně ujela. Sedí se výš než ve scale a řadicí páka je nepřirozeně nízko. Masívní tunel řadě řidičům překáží.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Klimatizace má samostatná tlačítka pro směrování i intenzitu ventilátoru, což je nejlepší možné řešení. Navigace má svá léta, ale v jednoduchosti tkví i snadnější obsluha.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Klimatizace má samostatná tlačítka pro směrování i intenzitu ventilátoru, což je nejlepší možné řešení. Navigace má svá léta, ale v jednoduchosti tkví i snadnější obsluha.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Na délku měl rapid vždycky co nabídnout, problém nebyl ani s výškou, proti scale vás ale dveře a kolmé boky karoserie víc utiskují. Sedí se nízko s méně komfortní pozicí nohou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
V rapidu se přední opěradla seřizují pohodlněji pákou, ale musíte si vybrat z přednastavených poloh
|
Svět motorů/Petr Homolka
S ovladatelností neměl rapid nikdy problém. Snese i hodně drsné zacházení. Nerovná silnice ale karoserií natřásá, na dírách kola mlátí a jízdě chybí plavnost.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ani spaceback se nemá za co stydět. Jeho přepravní kapacita potěšila řadu rodin. V praxi odveze víc než leckteré méně vydařené kombi. Na scalu ztrácí v podstatě jen výškou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Lyže velkým otvorem protáhnete jen v rapidu. Scala tento praktický prvek bohužel nenabízí. Proč takový krok zpět?
|
Svět motorů/Petr Homolka
V přímém srovnání vynikne tvrdý tříválcový zvuk rapidu při rozjezdu a v nízkých otáčkách. Dynamikou jsme byli vždy potěšeni, stejně jako dlouhodobou spotřebou mezi 5,5 a 6,5 litru.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Starší model má kola o průměru 14 až 17 palců, větší na výmolech hodně kopou
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza ER300 215/45 R16
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Rapid 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala je první škodovkou s novým konceptem interiéru, z něhož budou vycházet všechny další modely. Materiály jsou kvalitní, obrazovka dobře na očích. Středový tunel tolik neomezuje.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
U samočinné klimatizace chválíme otočné ovladače teploty, ale vadí nám, že pro nastavení intenzity ventilátoru a směru foukání musíme do menu displeje, přičemž hledat ikonky v nahuštěném obrázku za jízdy není zrovna snadné a bezpečné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Obrazovkami hlavního menu lze přepínat mávnutím ruky – funguje to jak kdy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přepínač jízdních režimů přijde na 2200 Kč. Dostanete jej také automaticky při objednání sportovního podvozku za 12 00 Kč, což ale lze jen pro vyšší výbavu Style.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Běžně rozšířené USB nepřipojíte. Musíte mít kabel nebo redukci s novým standardem USB-C. Přikoupit lze i bezdrátové dobíjení mobilu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu je pro nohy o centimetr víc místa než v rapidu, v rámci třídy to představuje špičku. Sedí se sympaticky výš, prostor zbývá i nad hlavou, nastupování je pohodlné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedačky scaly přešly na sklápění opěradla růžicí. Není to tak komfortní, ale pozici si nastavíte mnohem přesněji.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Testované auto mělo sportovní podvozek. I s ním scala zaklekává víc než rapid, ale jistotu neztrácí. Cestovní komfort se dramaticky zlepšil, takový Ford Focus je ale ještě dál.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Více objemu, více čalounění, pravidelnější tvar. Výškově stavitelnou mezipodlahu pořídíte za 3400 Kč, koberec s gumovou spodní stranou přijde na tisícovku.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední část plata se žlábkem na drobnosti je zasunutá v kolejnicích, což je bytelnější než obvyklé čepy, které rády vyskakují, když kufr pořádně nacpete.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Scala už má samozřejmě novou verzi 1.0 TSI s fi ltrem pevných částic. Ten ji mírně brzdí v rozletu na poslední stupeň, ale za volantem to nepoznáte. Spíš si všimnete skvělé kultury chodu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Novinkou mezi chytrými nápady se značkou Simply Clever je víčko nádobky kapaliny ostřikovačů, které po otevření vytvoří praktický trychtýř
|
Svět motorů/Petr Homolka
Novinka dostala větší disky od 15 do 18 palců s celkově větším obvodem pneumatik
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 205/50 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Víko lze zavírat elektricky. Impulz dáte buď tlačítkem, nebo lehkým zatáhnutím za páté dveře.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid