Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Měření emisí v roce 2017: Co všechno se změní? A kdo už neprojde?

Když přišla počátkem roku 2016 nová metodika měření emisí, vypadalo to, že půlka aut na českých silnicích dojezdí. Nakonec se tak nestalo. Zjišťovali jsme, jaký je současný stav a kdo se má měření emisí bát.
Zpět na článek
20. 5. 2017 08:24
20. 5. 2017 08:34
20. 5. 2017 10:29
21. 5. 2017 09:55
22. 5. 2017 11:13
20. 5. 2017 08:36
20. 5. 2017 19:53
21. 5. 2017 11:12
21. 5. 2017 08:39
23. 5. 2017 00:16
20. 5. 2017 08:24
Stare motory
Cca 2 mesice zpet jsem myslel, ze mi praskne zilka, kdyz mi technik na emisich rekl, ze ten muj 20 let stary off, co ma za sebou10x kolem zemekoule musi dle protokolu tocit 3x za sebou na 5200rpm!!! Cerveny zacina na 4800 a v provozu se nikdy nikde nedostane nad 3500 (ano, v terenu na redukci obcas na 4000) To je zverstvo.
Rozbalit vlákno
11
20. 5. 2017 09:36
Re: Stare motory
U mě se naštěstí do červeného nedostane, protože ho zablokuje omezovač, ale stejně je ten motor z těch otáček nadšený 8-s
20. 5. 2017 10:29
Re: VEŠKERÝ SRAŠKY DÍZL bez DPF do 2009 MUSÍ DO ŠROTU !!
jj
RAKA JEDÉ SOUDRUZI [odkaz] A MŮŽOU ZA TO:
1) DEPÍLKOVÉ [odkaz]
2) STŮPIDOVÉ [odkaz]
3) NATURALIZOVANÝ KONZERVÁGN ŠÁDEVOLE [odkaz]
4) PODDANÝ SRAŠKY SOTVA S VÝUČÁKEM [odkaz]
5) PÓVL i NEVZDĚLANÝ TLUSTPRD PANIČKY [odkaz]
6) VEŠKERÝ ODPAD ČESKÝ DÍZLKOLENOVRT [odkaz] co provozují DÍZL-RAKOVINOMET 1990-2009 bez DPF [odkaz] OSOBZNÍ ZODPOVĚDNOST KAŽDÉHO SOUDRUHA i SOUDRUŽKY DODRŽKY !!
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
20. 5. 2017 11:32
Re: VEŠKERÝ SRAŠKY DÍZL bez DPF do 2009 MUSÍ DO ŠROTU !!
Co na to rici... ale je chvalihodne, ze i pri tak silne mentalni retardaci jsi se naucil psat :yes:
Jdi si prilozit do uhelny elektrarny, a vykopat trochu lithia, at maj na co jezdit auticka na baterky, ju ;-)
Off road potrebuje bud obludne velky benzin, nebo ropaka-to je bez reci. To ze ma nekdo potrebu provozovat nakupni tasku na naftu je vec druha.
20. 5. 2017 12:24
Re: VEŠKERÝ SRAŠKY DÍZL bez DPF do 2009 MUSÍ DO ŠROTU !!
ANI NÁPAD TĚ OPUSTIT :-) FOTÍME A DATABÁZUJEME SPZ RAKOVINOMETNÝCH DÍZL-POPELNIC (i S KSICHTAMA) VESELE DÁL. PRÁSKÁME JEJICH SPZ ÚŘADŮM (COŽ JE NAPROSTO LEGÁLNÍ) NA LUSTRACI VČETNĚ FOTODOKUMENTACE >:D
VEŠKERÁ KOMUNIKACE PROBÍHÁ SAMOZŘEJMĚ PŘEZ ANONYMIZÉR SYSTEM TOR [odkaz] ABY ČINNOST NAŠÍ SKUPINY "ČECHČIJE" ZŮSTALA UTAJENA ;-) VYPAKUJEME SAMOZŘEJMĚ TU DÍZL-PAKÁŽ DÁL NA VÝCHOD PODOBNĚ JAKO KOLEGOVÉ V GERMÁNIJI, jen to bude chvilku trvat ;-) >:D >:D >:D >:D
20. 5. 2017 13:19
Re: VEŠKERÝ SRAŠKY DÍZL bez DPF do 2009 MUSÍ DO ŠROTU !!
Ano, anonymnich "hrdinu" je treba >:-[]
21. 5. 2017 07:52
Re: VEŠKERÝ SRAŠKY DÍZL bez DPF do 2009 MUSÍ DO ŠROTU !!
i kdybys to nefotil, ale kdybys to natočil s celým hollywoodským štábem na 4k video, bylo by to k ničemu. Jako důkaz je to nepoužitelné.
Ty a Khárle, prosímtě, čím jezdíš ty sám? 6 válcovým TDíčkem? (autobus)
21. 5. 2017 11:58
Re: VEŠKERÝ SRAŠKY DÍZL bez DPF do 2009 MUSÍ DO ŠROTU !!
jáák bylo by?? Je to k něčemu!! :-) Fotodokumentace černočmoudých dízlpopelnic se už dlouho standartně posílá:
1) jako podnět k prošetření technický způsobilosti policii - no ta si je vyčíhne
2) kopie stanicím technický kontrol v okolí - s vykuchaným DPF nemá na silnici co dělat
3) kopie dopravnímu na několika městských úřadech v okolí - je to v jejich kompetenci
4) no ten zbytek .. nejspíš tam je i hekerský nespecifikovaný únik dat .. tovíš není to žádný esróčko a lidi jsou všelijaký některý i tůze nasrrr ... >:D
.... spousta takovýhle křápů už se za poslední roky dostalo ze silnice :-) kde ostatně nemají co dělat ... prostě a jednoduše zmizeli, to je v tomhle státě naprosto noumální Úďo >:D >:D >:D >:D >:D >:D
23. 5. 2017 09:08
Re: VEŠKERÝ SRAŠKY DÍZL bez DPF do 2009 MUSÍ DO ŠROTU !!
Asi takto, díky za asi historicky první relativně normální odpověď. V odstranění čoudících přečipovaných TDíček ze silnic jsme zajedno. Na druhou stranu nesouhlasím s udáváním. A co se týče stanic STK, nevím jak moc jsi obeznámen s podvody jaké se tam dějí. Oni nemají zájem změřit, oni mají jediný zájem a to vybrat poplatek. A zaměstnanci mimo to dostat úplatek za nezměření/nezkontrolování. Co ti mohu ze zákulisí STK sdělit, tak nové předpisy (2016) přinesly nejprve zděšení, jak se "to" bude dál dělat a trvalo asi 2 měsíce než se našel způsob... Sice ne na vše ale našel. V pořádku musí být (nebo tak aspoň vypadat) pouze to, co je fotografováno. Ale třeba emise, tak u těch se posílají i několikrát stejné vyhovující výsledky jednoho auta, za jiná emisně nevyhovující. A kdyby jsi se chtěl na podfukáře podívat osobně, zajeď na libovolnou STK, posaď se do čekárny a koukej jak i několikrát za hodinu přijde za technikem STK "kamarád". Úsměvy, předání složky s papíry (a penězy) a následuje přednostní STK "na míru". "Kamarád" často následuje technika na zkušební dráhu. A co myslíš projde? Akorát dělat to často, nebude ti sedět průměr odhalení vážných závad ve srovnání s ostatními stanicemi. A to se řeší vyšší přísností na "obyčejné lidi", co nemají známého technika.
21. 5. 2017 09:40
Re: VEŠKERÝ SRAŠKY DÍZL bez DPF do 2009 MUSÍ DO ŠROTU !!
Když by to měl být ropák bez turba, tzv. bez berličky, tak by musel být také obludně velký.
20. 5. 2017 09:55
Re: VEŠKERÝ SRAŠKY DÍZL bez DPF do 2009 MUSÍ DO ŠROTU !!
Zase pokud má motor v pořádku rozvody a není celkově ve smrti, nemělo by mu zásadně vadit pár vytočení na volnoběh, samozřejmě u důkladně zahřátého motoru.
20. 5. 2017 13:21
Re: VEŠKERÝ SRAŠKY DÍZL bez DPF do 2009 MUSÍ DO ŠROTU !!
Jde o to, ze to toci cca o 10% nad max a to mi nikdo nevymluvi, to se "stareckum" nedela.
20. 5. 2017 08:34
Win Diesel
To bude opět plodná diskuze ;-)
Jinak docela by mě zajímalo, jak chtějí vyřešit nejpalčivější problém jménem Euro4. Při této normě jezdí po silnici myslím velká část (ne-li většína) aut a co kus to originál, přičemž z technického průkazu obvykle nelze vyčíst nic. Filtry byly za příplatky nebo dle země původu a tak jsou vedle sebe dvě identická auta s různými emisními výsledky. Ten co si přiveze zachovalou Octavii z Belgie a vyndá nefunkční filtr je zločinec, zatímco ten co si pořídí vyrachtanou, pětkrát stočenou z českého autobazaru, která nemá filtr z výroby, je hrdina. :-!
Rozbalit vlákno
6
20. 5. 2017 10:29
Re: Win Diesel
Zločinec je z dobrého důvodu. Motory s filtry měly úplně jinak nastavený software a vypouštěly úplně jiné složení spalin. Když ho vykucháte, tak škodí mnohem více, než motor, který ten filtr od začátku neměl.
Avatar - Ada je zase tady
20. 5. 2017 22:38
Re: Win Diesel
Nejvíce svinstva vypouští zážehový motor. Jmenuje se to CO2.
20. 5. 2017 23:09
Re: Win Diesel
Porovnejme tedy konečně dieselový a benzínový motor z hlediska vypouštěných zplodin. Začneme u skleníkového plynu CO2. Jak bylo uvedeno výše, jeho množství je závislé jen a jen na spotřebě paliva. Čím větší spotřeba, tím víc CO2 ve výfukových plynech. I když na kilogram spálené nafty připadá o pár procent více CO2 než na kilogram spáleného benzínu, nevyváží to nižší spotřebu dieselu. Na poli spotřeby a potažmo emise skleníkového plynu tedy vede naftový motor.
Podobně lépe je na tom diesel v produkci jedovatého CO a naopak prohrává v produkci NOx a sazí. Jenže to pouze pokud porovnáváme motory bez zařízení odstraňujících emise. Benzínový motor používá třícestný katalyzátor, kde dodatečně zoxiduje CO a nespálené uhlovodíky a naopak se zredukují oxidy dusíku. To vše levně a spolehlivě. Benzínový motor spalující přesný a na zatížení nezávislý poměr paliva a vzduchu totiž emituje konstantní poměr jednotlivých škodlivin tak, aby ony dohořely v katalyzátoru. U dieselu se poměr paliva a vzduchu výrazně mění se zatížením, tím se také mění poměr škodlivých složek a třícestný katalyzátor tedy nemůže fungovat.
Avatar - Ada je zase tady
21. 5. 2017 21:19
Re: Win Diesel
2+2=4 :-! Ale chápu, že příznivci parních strojů to nezapaluje...
21. 5. 2017 09:55
Re: Win Diesel
Příliš toho z fyziky a chemie netušíte.
Avatar - Skipper
22. 5. 2017 11:13
Re: Win Diesel
Stejné svinstvo vypouštíš i Ty.
20. 5. 2017 08:36
pro autora
Po přečtení článku jsem si naprosto jistý,že by si autor měl aspoň trošku přečíst legislativu.Pokud by to udělal,jistě by nemohl napsat takový blábol v závěru./3 roky už autoškoly,ani taxíky nejezdí na emise každý rok.Smutné to je , moc důvěry to v tento web nebudí.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
20. 5. 2017 09:47
Re: pro autora
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Avatar - Kjirka
20. 5. 2017 09:15
kouřivost u TDI
Přechodem z motorů PD na CR a zavedením filtrů DPF, docílili u koncernu VW, že u aut, s těmito TDI motory, jsou koncovky výfuku naprosto čisté. Kouřivost prostě žádná. Znamená to, že když vytřete prstem výfuk, vytáhnete ho skutečně čistý. Ne tak u mého auta, ovšem. Koupil jsem ve 2013 VW s motorem TDI 130kW. Už po příjezdu od prodejce jsem si všiml, že výfuk není stříbrný, jako jsem měl u předchozího vozu s motorem CR, ale černý, jak u staré dobré rotačky. V průběhu záruky jsem se na tento jev snažil autorizovaný servis opakovaně upozornit a reklamovat to jako závadu. Neúspěšně. Prý je to v pořádku, motor má jiný typ vstřikovačů a takhle to je v normě. Protože jsem jim nevěřil, objel jsem další dva autorizáky, kde jsem pořídil stejně. Auto jede, jak má, filtr regeneruje, jak má, paměť závad je prázdná, přístrojovka nic nehlásí, jen ty koncovky jsou jak holínka. Nedávno jsem byl poprvé na STK, napůl připraven, že mě s tím vyrazí. Výsledek zcela bez problémů. Včíl mudruj !
Rozbalit vlákno
11
20. 5. 2017 09:35
Re: kouřivost u TDI
Možná to bude tím, že se emise neudělují podle barvy výfuku, ale podle MĚŘENÍ. Nikdo ti ovšem nebrání to vozidlo odstavit, když se ti to nelíbí a dle tvého názoru nemělo projít >:D
Avatar - Kjirka
20. 5. 2017 10:13
Re: kouřivost u TDI
Kdybyste pane něco o těch motorech věděl, tak taky víte, že to opravdu normální není. Neznám druhý takový auto, který by mělo koncovky byť jen trochu černý. A když za mnou občas někdo známý jede, říká, že při větší akceleraci si to trochu čoudne. A to teda auto s DPF vůbec nesmí udělat. Jenže jak odhalit příčinu, když se všechno tváří, jako že je v pořádku ?! Tady platí nějaká legislativa a pořád jsme v tomto směru dost pozadu za západní Evropou. Nerad bych se dostal do situace, že za mnou v DE nebo A pojedou cajti a odstaví mi za to, že to kouří.
20. 5. 2017 10:31
Re: kouřivost u TDI
Kolik má najeto? Pokud půl milionu, nedivil bych se.
Avatar - Kjirka
20. 5. 2017 10:40
Re: kouřivost u TDI
Ach ježiš, dyť píšu, že to dělá od nova !!! A má teď nějakých 110t. km. DPF je na pár procentech zaplnění a všechny zdánlivě funguje, jak má. Řešim to 4 roky a nikdo neví. Hlavně se chci vyhnout tomu, aby mi v cizí zemi nefilcovali cajti. Nebyl bych první.
20. 5. 2017 10:42
Re: kouřivost u TDI
Obávám se, že řešení neexistuje. Snad jedině tohle prodat a koupit benzín.
20. 5. 2017 11:09
Re: kouřivost u TDI
Tak mas praskle teleso DPF. Potom jeste nektere vozy napr Subaru ted nevim jeden model, maji bypass DPF, ktery je z poloviny otevren a zachyti tak 40%. Tyto DPF se napriklad montovali dodatecne na auta, kdyz to zakaznik (v Nemecku) chtel. Treba Mondea.
Avatar - Kjirka
20. 5. 2017 11:23
Re: kouřivost u TDI
Taky mě to napadlo, ale ani to není možný, protože čidlo je z logiky věci za DPF.
20. 5. 2017 11:36
Re: kouřivost u TDI
Na diesely nejsem odborník, ale nemůže to být nějaké dočasné otevření výfuku ala 3000 GT. Prostě, že by kvůli náhlé potřebě výkonu něco odpojilo ( třeba jen z části) část DPF. Ještě mě napadlo, že by to někdo prechipoval a zamaskoval v řj, ale když jsi první majitel, tak je to blbost. Pokud ti to nekouří jak 1. Octavia po 400.000km, tak bych v zahraničí neměl strach.
Avatar - Kjirka
20. 5. 2017 12:35
Re: kouřivost u TDI
přes DPF prostě nesmí za žádných okolností přejít pevná frakce spalin, laicky saze. Něco jiného jsou NOXy.
20. 5. 2017 19:28
Re: kouřivost u TDI
Za žádných okolností? Těžko jsou stoprocentní.
Avatar - Kjirka
21. 5. 2017 10:58
Re: kouřivost u TDI
pokud vás to uklidní, můžeme říkat téměř 100% ;-)
20. 5. 2017 09:59
zase jen oblbování a bič na nemajetné
Lobby výrobců nových aut se zkorumpovanými politiky. Zkrátka se musí neustále přitvrzovat normy, aby starší auta byla zneschopněna a tyto museli lidé nahradit novými. Pokud bychom měli platy jako v západní Evropě neřeknu ani popel. Protože zde živoří 1/3 národa na hranici chudoby, je zcela jasné, že si ani ty plechovky v základu za 230 000,-Kč pořídit nemohou. Politická reprezentace napříč sněmovnou si neustále zvyšují příjmy a myslí si , že i ostatním takto rostou platy a zvyšují možnosti, kde odebrat ze státních kasy do vlastní kapsy nebo prostřednictvím známých.Když js se doslechl, že životní minimum pro jednu osobu činí cca 3.300, - Kč, bylo mi na blití. Že stát nutí pracovat lidi na panském za 24,-Kč/ hod. - VÝMYSL ministr. práce za ČSSD!!! Kdo z Vás je naivní a tleskáte s tím, že je to proti opálené minoritě, jste na velkém omylu. Romové dostávají příspěvky od státu skoro na všechno / třeba na hygienické prostředky/ , ale ouřadové o tom nesmí mluvit. Co v této republice se děje za zvěrstva, neuvěřitelné!!! Další příjdou na řadu , až si ovčané zvolí miliardáře, který prý už krást nebude, že prý už má dost !!! Proto skupuje veškerý potravinářský průmysl, samozřejmě proto, aby jídlo bylo kvalitnější a mohl ho prodávat LEVNĚJI . Hezký den všem
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Hammunasakra
20. 5. 2017 10:06
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
[odkaz]
20. 5. 2017 10:32
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
Nikdo vás nenutí si koupit nové auto. Naopak, opravdu stará auta projdou relativně bez problémů, pokud jsou aspoň trochu v pořádku. zřejmě jste ten článek nečetl.
Avatar - Kjirka
20. 5. 2017 10:50
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
pán patří nejspíš do skupiny "plaček", co musí neustále někde ventilovat svoji špatnou ekonomickou situaci. Nevím, kde vzal 1/3 národa na hranici chudoby, zřejmě tak jen "kvalifikovaně" usoudil. Protože v situaci, kdy je v zemi nezaměstnanost kolem 4%, firmy nemůžou sehnat lidi a tahaj to sem z Ukrajiny, Rumunska, Mongolska apod., nikdo zdravý, v produktivním věku, trpět bídou nemusí. Ty co nedělaj, prostě dělat nechtěj a nebudou. Ostatní tyhle kecy používaj jen jako zástěrku vlastní neschopnosti. Když se kouknu z okna, každý druhý auto je novější, než to moje, když pojedu nakupovat do Globusu v jakoukoliv hodinu a kterýkoliv den, nemám kde zaparkovat. Ta třetina chudobných žije asi někde úplně jinde. Na nějaký jiný planetě, možná.
Avatar - JiRkA997CZ
20. 5. 2017 11:24
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
O tom mi něco povídejte. Favorit, 24 let, v TP euro 0, naměřenýma hodnotama by s přehledem splnil euro 2 :-) . Narozdíl od dieselů novějšího data výroby se za vejfukem dá i bejt.
Avatar - Barry Lyndon
22. 5. 2017 17:29
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
Ona většina zážehových motorů s přehledem plní normu tak o dva stupně přísnější. To jen diesely prolézají s odřenýma ušima a jen proto, že se vůbec neměří NOx.
Avatar - JiRkA997CZ
23. 5. 2017 21:31
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
Popravdě, celkově jsou ale benzínový motory ekologičtější než naftový. Už jen z pohledu pevných částic, kterých má benzín x krát méně. Moc dobře vím jaký nezmar jsou ty částice, dělal jsem párkrát servis PC na STK a fuj to byl hnus. Ono mnohdy stačí ject za dýzlem, který si na křižovatce odflusne. Dieselový motory podle mýho patří jen do velkých motorů jako autobusy, kamiony, náklaďáky a lokomotivy, kde s tou ekologií jde něco udělat líp. Na malý motory je prostě lepší benál. Bylo by zajímavý mít třeba naftovou sekačku nebo motorku, to by byl ještě větší rakovinomet než dvoutakt
20. 5. 2017 11:14
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
Zase nekdo kdo si mysli, ze vlastnit auto je lidske pravo zarucene ustavou. Kdyz na auto nemas, jezdi vlakem, jak ti socani doporucuji a nebo na kole a pesky.
Platy na Zapade jsou jine a taky tam stoji auto jine penize, maji dan z CO2 a cestni dan, treba v Nemecku rocne dan 2000e nebo v Dansku dan pri nakupu auta 100% ceny.
To u nas je takove to vychodni ruske mysleni, koupim orezlinu za 5000Kc, poboucham, pomlatim a jezdim za nula na petrolej.
Avatar - Ada je zase tady
20. 5. 2017 22:51
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
Daň z CO2 potřebujeme jako sůl i tady! :yes:
20. 5. 2017 23:42
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
Ale potom aj z NOx...
21. 5. 2017 07:43
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
ihned přestaň dýchat! taky vypouštíš CO2 ty jojine
21. 5. 2017 09:56
Re: zase jen oblbování a bič na nemajetné
Toto bylo trefné. ;-)
20. 5. 2017 10:46
Naftový je kouřící monstrum!
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
20. 5. 2017 10:59
Papežtější než papež
Jako nic proti tažení proti deb*lům se starým dieslem s vykuchaným dpf...ale dvoutakty projdou...takže tráboše a spol. nic nepostihne.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Kjirka
20. 5. 2017 11:03
Re: Papežtější než papež
kdy jste nějakej dvoutakt na čtyřech kolech na silnici naposledy viděl ? Já si ani nejsem schopen vzpomenout.
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2017 12:15
Re: Papežtější než papež
Já viděl Tráboše před týdnem. >:D
Avatar - CHerokee
20. 5. 2017 12:42
Re: Papežtější než papež
Mimo Prahu jich ještě jezdí dost. A všem by mělo být snad měřeno stejně.
Avatar - twistedTSD
20. 5. 2017 16:37
Re: Papežtější než papež
Jezdím po kdejakých moravských p*delích, ale dvoutakt jsem neviděl dlouhé měsíce. :-)
Avatar - Ada je zase tady
20. 5. 2017 22:52
Re: Papežtější než papež
Souhlas. Stejnou daň za emise CO2!
21. 5. 2017 07:45
Re: Papežtější než papež
radovat se z vyšší daně může jedině někdo, kdo je zároveň IM a taky tak trochu BECIL
Avatar - Skipper
22. 5. 2017 11:18
Re: Papežtější než papež
A co nájezd? Má stejnou daň platit auto, co najede při stejných emisích CO2 na km 1000 km za rok i to, co najede 100000 km za rok? Prostě nesmysl. Máš hezké výkřiky do tmy, ale s ohledem na Tvé psychické zdraví doufám, že je nemyslíš vážně.
Avatar - Barry Lyndon
22. 5. 2017 17:34
Re: Papežtější než papež
daň za emise CO2 existuje a jmenuje spotřební daň z PHM. Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě PHM. Z nějakého nepochopitelného důvodu je z nafty nižší než z benzinu. Z litru nafty je více CO2 než z litru benzinu a přesto je litr nafty zatížen nižší spotřební daní než litr benzinu.
21. 5. 2017 10:23
Re: Papežtější než papež
Kdyby nebyl obecně problém vůbec s ochotou stanic emise u 2T měřit, tak by současná úprava o (ne)měření neexistovala. Před vstoupením této úpravy v platnost jezdil člověk s 2T po půlce republiky aby mu ty emise vůbec někde změřili. Nehledě na to, že současnosti jsou v podstatě veškeré 2T automobily stářím veterány a po silnicích se jich pohybuje zanedbatelné množství...
20. 5. 2017 12:20
Re: Papežtější než papež
hmmm, zajimave, 2 takt jsem nevidel ani nepamatuju, da se rici ze 2 takt je vlastne vetsi vzacnost nez 4 kola "exoticka" amerika starsi 20-30 let
20. 5. 2017 11:22
zase resni o nicem
Kdo to proboha vymysli? To je jako merit ritni otvor pres hubu.
Readiness kody se daji vyresit softwarove, checksumy SW RJ se nedaji v praxi overit. Dnes snad ani nikdo nekucha DPF bez zmeny RJ a tak jsme zase u doporuceni, auto vypada jako nove, tak nemuze mit cernou koncovku. To jako vazne maji kontrolovat koncovky vyfuku, vzdyt si ji pred STK umyju a za tech par minut jiste nebude tak cerna.
Jedine spravne reseni je nakoupit emisni analyzatory a statisice. Zvysit ceny STK/SME pro disely na 10tisic, kontrolovat je kazdorocne a pripadne vymezit jim specialni STK, ktere budou umet merit PM a NOx. NOx nameri stejne vic, nez je norma, ale alespon PM a DPF by mohli merit.
Jinak v Rakousku maji ty mobilni kontroly, ale navic tam ted jedou i po firmach nabizejicich demontaz DPF.
Rozbalit vlákno
0
20. 5. 2017 11:30
Konečně to snad vyjde
Už mi to nedalo.

Jsem nadšený, pokud se ze silnic novou metodikou dostanou ty starý plečky, za kterýma jet je horší jako si dobrovolně svést hadicí z výfuku trochu čerstvýho vzduchu z mého vlastního auta. Doufám, že se to nebude obcházet, jako se u nás obchází 90% nařízení/zákonů/vyhlášek apod.

Je mi zle z těch pleček, co vypadají, že se každou chvilku rozsypou, upadnou jim dveře atd. Za uplynulý měsíc jsem viděl ve městě dvě auta s upadnutým kolem v zatáčce!!! To ja bezpečnost panečku!

Je mi zle z toho, jak česká města smrdí a je v nich nedýchatelno. Jít na procházku do města se dá suplovat inhalací zapálený pneumatiky. Je mi zle přečipovaných a vykuchaných plechovek.

V Německu, Rakousku, Švýcarsku, Anglii, Dánsku všude jsou ve městech srovnatelné provozy, ale smrad, syfl, hnis a bordel z aut tam je na zlomkové úrovni.

Mám Mitsubishi Galant 2.5 V6 r.v.1997. Na STK si technik brblal, copak jsem to přivezl za rachotinu. Když to auto viděl, povytáhl obočí. Ono moje auto na ty léta vypadá velmi dobře zvenku i zevnitř. Na emisích nechápavě kroutil hlavou, jak je možný, že tak starý auto má tak nízké emise a s tím, že obsahově je 3x takový co nové auta. Nově to mám předělané na LPG a emise jsou ještě o poznání nižší.

A v poslední řadě. Pokud tu někdo brečí, že má plat 8tis. a že je chudý. No tak to prostě je, že chudí chodí a jezdí na kole nebo MHD a nevlastní auta (kde ty rachotiny v provozu ve finále stojí násobně víc, než roční permanentka na MHD). Jak si člověk představuje chudobu, že si vozí zadek v auťáku? V dnešní době, jak tu už nekdo zmiňoval, pokud není člověk schopen si najít dobře placenou práci, tak není chyba v systému, ani ve státě, ani ve firmách, ale je chyba v tom člověku.

Takový člověk by měl vyměnit pohodlí otravného a špatně placeného zaměstnání, za jinou, lepší a lépe placenou práci někde jinde. Pokud to není možné, potom jde o nekvalifikovanou nebo nekvalitní pracovní sílu a to se potom jeden nesmí ale divit, že je na konci potravního řetězce.

PS: můj návrh na emise by byl více prozaický. Ujet se studeným autem 2km s výfukem svedeným do kabiny. Pokud to vlastník dá, ať si jezdí rok, potom znovu další test. Ať se chudák nemajetný nažere svinstva, kterým krmí řidiče za sebou. 8-s
Rozbalit vlákno
19
20. 5. 2017 13:15
Re: Konečně to snad vyjde
... vsiml sis v clanku, ze wartasu a podobnych starych popelnic, ktere otravuji vzduch nejvice, se to netyka?
20. 5. 2017 13:35
Re: Konečně to snad vyjde
Co se staých popelnic týká.

V poslední době, během léta, se objevují na silnicích starý Lady, Trabanty, Moskviči a jiná auta, ale nevadí mi jejich provoz z toho důvodu, že tyhle auta vidíš 1x měsíčně 1 kus, kdy si strejda vyvezl veterána na projížďku.

Vadí mi vykuchaný a načipovaný Škodovky, Transity, Passaty a jim podobný. Stát na semaforu za takovým autem = vypnout klimu nebo sání z venku / pozavírat okýnka, vzít si pytlík na zvracení, nadechnout se a dělat potápěče, dokud ho nepředjedu. A takových je 30% ze všech aut na silnicích.
20. 5. 2017 14:38
Re: Konečně to snad vyjde
takhle to preci nemuzes postavit - nemuzes preci rici, ze trabant je ok, protoze jich je malo. samozrejme chapu, o cem mluvis. mne asi take nejvic vadi nacipovane popelnice, z kterych se vali saze po tunach. ale jenom proto, ze wartasu je mene, tak je nemuzes preci protezovat, ne? a uprimne, nejvice smrdi a na silnicich prekazeji kamiony obecne a pritom trendem doby je kamionova preprava.
20. 5. 2017 15:04
Re: Konečně to snad vyjde
V duchu co popisuješ bys musel pak zakázat veškerý auta na veteránských značkách. Pochybuju, že takový V8 4.8 litru z roku 1960 je "čistý".

Zkrátka pokud je auto veterán, nevadí mi.

Kamiony - "nový", pokud nejsou taky vykuchaný, tak nesmrdí jako třeba starý Tatrovky. Nevalí se z nich dým. Kdežto z vykuchaných oktávek a passatů ano.

Je to dvojí metr, jistě. Ale naleštěný, opečovávaný warťas udělá i parádu, člověk se usměje, když to jede kolem. Auto je v perfektním stavu, vidíš ho 3x do roka na cestě okolo vesnice nebo na sraz. Ale ty zhůvěřilosti, o kterých mluvím, jsou často v dost dezolátním stavu. V tom je ten rozdíl. Jezdí denně po městě.
20. 5. 2017 15:37
Re: Konečně to snad vyjde
Tak třeba Trabant a Wrťas mi voní, když ho potkam tak si za nim i počkam a zajedu si abych se nadýchal tý vůně. Starý nafťáky a starý náklaďáky (typicky Avie) ujdou. Nejhorší je smrad z nových CR dieselů. Nějaká kyselina nebo síra či co, to bych fakt blil. Kolikrát člověk pozná na semaforech že někde vepředu stojí novej Tucson nebo Superb s timhle svinstvem :-( Dehet, nafta a brikety z načipovaný O1 mi nevadí.
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2017 16:20
Re: Konečně to snad vyjde
Ji úchyl, řekl ti to už někdo?
20. 5. 2017 21:31
Re: Konečně to snad vyjde
houby. veterani jsou zvlastni kategorie, pro zvlastni prilezitosti, ne auta pro bezny provoz. jestlize se v minulosti pouzivalo ddt a mas toho jeste spousty na sklade, stejne to nemuzes dnes pouzivat. obdobne by to melo byt i s temi starymi auty, pokud si nas statni aparat hraje na ekology. ze stary wartas potesi? ano, potesi, ale ma to byt veteran urceny pro zvlastni provoz a ne auto na standardnich znackach k beznemu provozu, protoze pak nepustit na silnici felicii s vykuchanym katalyzatorem je proste dvoji metr a o ten mi jde predevsim.
21. 5. 2017 09:49
Re: Konečně to snad vyjde
Nemáš pravdu. Warťas a Trabant byly nějak homologovaný a to splňujou do dneška. Vykuchaná Felicia nebo hnsunej naftoň s odstraněnym DPF prostě nesplňujou svojí původní homologaci -> odstranit ze silnic a sešrotovat.
Pravdu máš v tom že když už si budeme hrát na ekology, můžeme to vzít z gruntu globálně. Říct, že od roku XY nebudou jezdit auta s nějakym parametrem pod XY a i ty nový, co to nesplněj, nechat odstranit. Žádný daně a pokuty za nadprodukcy CO2. Třeba od roku 2020 zakázat cokoliv co produkuje nad 50g CO2 na 1 km všetně kamionů, vlak, lodí, letadel.... a máme vystaráno a čistej vzduch... A taky budeme žít všichni zdravě páč budeme jezdit max. na kolech.
21. 5. 2017 13:26
Re: Konečně to snad vyjde
jak vis, co wartas splnuje, kdyz to nemeris? rozhaseny karburator je u techto povozu standard, do nadrze se nalije, co dum da. a takova vozitka nesplnuji ani to, co plnily tehdy. v kazdem pripade maj obvykle horsi emise nez ta felda bez katu. takze je podle tve logiky spravne srotovat feldy bez katu a ponechavat wartasy (tuhle logiku samozrejme protezuje soucasna hloupe nastavena legislativa, to je jasne). moje logika je takova, ze feldy bez katu klidne srotovat, ale za predpokladu, ze wartasy uz jsme davno sesrotovali. a co se tyce co2, tak to je neskodny inertni plyn. skodliviny jsou uplne neco jineho. konkretne o co2 tady ja zadnou debatu nevedu.
Avatar - Skipper
22. 5. 2017 11:24
Re: Konečně to snad vyjde
Třeba tím, že u těchto aut se emise pořád ještě měří?
Avatar - Skipper
22. 5. 2017 11:27
Re: Konečně to snad vyjde
To je panečku slušný blábol. Proč bych měl sešrotovat warťase? Když už se bavíme o ekologii, tak je to totální nesmysl. Daleko víc skleníkových plynů produkují krávy a ty nikdo neřeší. A co se týče ovzduší a zápachu - když vidím hezký warťas, tak se pokochám a dokonce mi to i voní. Ty auta mají už určitou historickou hodnotu. A pak, znáš někoho, kdo něco podobného používá jako daily? Přežívají hezké, opečovávané kousky a přirozený výběr vyřazuje ty rozhašené a špatné. Kdežto vykuchaných felicii potkáš mraky.
20. 5. 2017 13:52
Re: Konečně to snad vyjde
Tak bacha, zrovinka galantum padaj tehlice z cepu casto ;-) A ver, ze se studenym motorem by jsi se udusil uplne stejne (doufam ze vis, jak takovy katalizator funguje)
BTW, gala jsem chtel taky, ale stejne bych byl zklamanej, ze to neni legnum VR-4, biturbo 4x4, tak jsem se na to vykaslal.Navic predface neni to ono, naprd brzdy, nic moc automat...
20. 5. 2017 15:12
Re: Konečně to snad vyjde
Znám stav Galantů, vídám jich dost a nikdy jsem neviděl upadlý těhlice. A moje auto je v lepším stavu, než o 10 let mladší auta.

Brzdy jsou i jednopístky v pohodě, mám je na autě, automaty jezdí a řadí v pohodě na autech s nájezdem 350tis km. Automaty jsou naopak méně problémové než manuály. Předface/poface... nárazníků poface se všude válí milion za pár šlupek.

Zatím nikdo, kdo v mém autě jel, nebyl zklamanej (možná z toho, že ta jeho oktávka je na tom celkově hůř a je to "dražší" mladší auto). Legnum VR4 nech si dotáhnout z Japonska :-)
20. 5. 2017 15:27
Re: Konečně to snad vyjde
To neni narazka na tve konkretni auto. Jde o fakt. A rozhodne je poface tiptronic o rad lepsi. Male brzdy na predface taky tezko obhajovat. Kdyz obyc gala, tak poface 2,5 s automatem.
20. 5. 2017 15:38
Re: Konečně to snad vyjde
K předchozímu - Upadlé těhlice je otázka údržby, ne značky auta.

Jel jsem v Galantech před i po face liftu. 2.0 2.5 i 2.4. S "malýma" brzdama, s "velkýma" brzdama, automatem manuálem. Rozdíly s brzdama ani nepostřehneš. (bavíme se o dobře seřízených a 100% funkčních brzdách).

S převodovkama problém nikde není a opět bys to nepoznal.

Jinak chápu volbu. Já vybírám podle celkového stavu, zbytek jsou maličkosti, co se dají povyměňovat.
20. 5. 2017 15:54
Re: Konečně to snad vyjde
Dobra, nema cenu debatovat. Az je "rozsvitis" a zkroutis, treba si vzpomenes.
Kazdopadne doufam, ze ti dosla ta kravina s jizdou se studenym motorem a vyfukem do kabiny ;-)
PS: V klidu, ac mi neustale nuti novyho sluzebaka, jezdim radeji 18 let starou hondou(benzin), 20 let starym pajerem(nafta-puvodne pro male nakladaky) a pro zenu, at se neciti prilis "socialne vyloucena" civica ufo v benalu. Mitsu jsem uz mel 4 ruzna a jsou mi dost blizka ;-)
20. 5. 2017 20:26
Re: Konečně to snad vyjde
Já bych tedy nechtěl dýchat ani spaliny nového auta. Už sis ty dva kilometry zkusil?
Avatar - Ada je zase tady
20. 5. 2017 22:57
Re: Konečně to snad vyjde
Souhlasím. Ten smrad z těch benzínových křápů je příšerný :no:
20. 5. 2017 23:45
Re: Konečně to snad vyjde
Ja koľkokrát cítim zápach idúc tu v Bratislave po uliciach. Nepríjemný, kyslastý zápach. Akurát na autách, z ktorých to páchne najviac sú také nápisy ako TDI, Xdrive2.0d/3.0d, dCi, HDi.
20. 5. 2017 12:48
asi bude nejlepsi si poridit wartburga
... tam se evidentne na emisich nemuze nic prihodit. kazdemu je uplne sumak, ze to auto v klidu pali olej, zatimco u noveho auta me klidne poslou pryc, kdyz se mi tam odporouci jedno z desitek dalsich cidel. nebo kdyz z felicie vykucham katalyzator, jsem div ne zlocinec, ale u wartasu si vklidku liju do nadrze olej. chapete to? ja teda ne. ne z bych si snad myslel, ze je ok kuchat katalyzatory nebo treba dpf, apod. ale fakt si myslim, ze jestli nekde mam s emisemi zacinat, tak proste musim v prvni rade z provozu vysortovat ty nejhorsi kusy a ne jim davat gnerelni pardon.
Rozbalit vlákno
27
20. 5. 2017 14:04
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Nejvetsi ekoprasarna je vyrabet neco noveho, kdyz to stare funguje. Rozhorcovat se nad wartasama, trabikama atd je smesne. Kolik je jejich podil na celkovem poctu ujetych km? Takovato auta jsou uzivana a) duchodcema, co tim jedou 2x mesicne k lekari. b) fandama, co tim najedou 3.000km za rok, kdyz hodne.
Druha nejvetsi prasarna je vykrikovat cokoliv o zakazovani/regulovani, protoze me se to nedotkne. Ale to uz je na svedomi kazdeho jedince ;-)
20. 5. 2017 14:42
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
ale prdlajz, jestlize nekomu dovolis pouzivat wartase, tak preci nemuzes zakazovat pouzivani felicie s vykuchanym katalyzatorem. nejde o to, ceho je min a jestli s tim deda jezdi akorat dvakrat do mesice. to preci muze platit pro kazdeho jednoho konkretniho ridice. tady jde preci o princip, kdy na jednu stranu delam frajera, jak to dam do kupy, ale v klidu toleruju ty nejvetsi pekace.

edit: ze je neekologicke vyrabet auta jako neopravitelne spotrebaky na (placnu) pet let a pak az se okoukaji je nahrazovat novym vyrobkem, o tom zadna.
20. 5. 2017 14:58
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Ten dvoutakt neporušuje platné předpisy, ale Felicie s vykuchaným katem nebo čipnutý diesel s vymláceným DPF ano. To je celé. Množství škodlivin, v tomto případě, není rozhodující.

Rozčilovat se můžeš, ale není to nic platné.
20. 5. 2017 15:24
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Presne tak. O tom to je.
20. 5. 2017 21:22
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
...prave to mnozstvi skodlivin by MELO byt rozhodujici, kdyz to delas prave kvuli mnozstvi skodlivin. nejde o rozcilovani, jde o zdravy rozum.
20. 5. 2017 22:23
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Takže zakázat provoz všech aut, která neplní EURO 6, protože všechna ostatní škodí jako DDT. Tak si to představuješ ?

Naštěstí platí, že můžeš provozovat auta, která mají homologaci a pokud podle ní plní limity.
21. 5. 2017 07:53
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
ne, takhle si to nepredstavuju, z ceho tak usuzujes? nic takoveho jsem tu nenapsal. psal jsem jen o nesmyslnosti selektivniho honu na nekoho pri soucasnen legalnim ponechavani mnohem horsiho. a kdyz uz se vratim jen k tem dvoutaktum a autum bez katalyzatoru obecne, tak vedecko technicke poznani cca pred 30-ti lety prosadilo logickou nezbytnost montaze katalyzatoru do vsech novych aut. v te same dobe mela byt autum bez katalyzatoru dana lhuta (placnu patnact let) na jejich vyrazeni z provozu. po uplynuti teto lhuty to jsou bud veterani (specificke zachazeni) nebo srotace, popripade uprava na odpovidajici stav, jde-li to. tim by ses efektivne zbavil te soucasne prasarny, kdy wartas muze vsechno a mnohen ekologictejsi povozy maji problem. obdobnym individualnim zpusobem muzu postupovat vuci dieselum s a bez dpf., atd. atd. atd. proste bych se mek snazit, aby takto ocividne absurdni situace pokud mozno nenastavaly.
21. 5. 2017 08:34
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Ne, není to selektivní hon. Všechna auta, která kdy byla připuštěna do provozu, smí jezdit, pokud jsou v řádném technickém stavu, tedy plní podmínky homologace. Je to i legislativní problém zpětně rušit vydané rozhodnutí. Jak chceš to tvé DDT, které už bylo vysypáno na pole v roce 1965 odsypat? Jak chceš oživit popravené, když trest smrti už není? Ale staré auto bys sešrotoval jen proto, že je to fyzicky možné?

Taková jsou dnes pravidla. Musela by se změnit. Kdo rozhodne, podle tebe, o tom, že občanovi nařídím odstavit - sešrotovat auto v bezvadném stavu jenom proto, že je staré? A jak staré? Padesát let, třicet let, deset let, pět let, dva roky? To by bylo další omezování svobod. Nemyslím, že takové opatření by prošlo v legislativě tak hladce, jak si představuješ. Je dobré se také podívat do světa. Nikde nenutí majitele sešrotovat staré auto a nezakazují jeho provoz.

Připouštíš veterány, dobře. Co to je "specifické zacházení"? Jako že smí jet jednou do roka a poběží před ním muž s praporkem?

A ani ten Wartburg nesmí všechno, jak píšeš. Také musí plnit limity dané jeho homologací. A že jich denně jezdí tisíce a legálně. Oproti ojedinělému případu nelegálně kuchnutého DPF ;-) .
21. 5. 2017 09:05
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
ty tvoje primery jsou trochu mimo. jiz vysypane ddt odpovida jiz odjetym kilometrum s wartasama v minulosti. to, ze pokrok dospeje do situace, ze dalsi provozovani (pouzivani) prezite technologie je zakazano, neni nic noveho. historie zna nespocet takovych situaci, nejen ve verejne sfere (treba odsireni elektraren), ale i rize soukrome, kterou byl treba prechod na digitalni vysilani, kdy sis proste televizi musel dovybavit nebo koupit novou. kdyz mluvim o dvoutaktnich wartasech a trabantech, tak je smesne mluvit o autech v bezvadnem stavu. ta auta jsou davno prezita a z mnohych duvodu (nejen ekologickych) do dnesniho provozu nepatri. ty kusy, ktere jsou v bezvadnem technickem stavu, jsou veterani a jejich provozovani by tedy melo podlehat specialnimu rezimu. se zbytkem si delej co chces, srotovat to nemusis, dej to treba odpocivat do stodoly.

specificke provozovani veteranu si predstavuju tak, ze je muzes pouzivat jen na predem oznamenych a schvalenych akcich, protoze to jsou auta, ktera neobstoji v mnohych dnesnich kriteriich v beznem provozu (nejde jen o ekologicke hledisko, jde zejmena o bezpecnostni hledisko).

a jen tak pro poradek, cetl si clanek? podle clanku k wartasu ani tu trubku do vyruku nepripojujou. zrejme na wartas zadne emisni limity neplati, nebo jak si to vysvetlujes ty?
21. 5. 2017 09:32
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Článek jsem četl. Protože nemají odpovídající zařízení na měření dvoutaktů (a proč také) neznamená, že by pro ně neplatily žádné limity. Už ze samotné jednoduchosti starého dvoutaktu je jasné, že pokud se motor točí, tak je veliká šance, že i splní své homologační limity. Ovlivnit zplodiny mohou jen dva faktory množství a druh oleje v palivu a seřízení karburátoru. Ještě i dnes se vyrábějí, provozují a schvalují do provozu dvoutaktní motory.

S tvojí představou používaní veteránů se neztotožňuji. To pojedou pod dozorem policie, na uzavřené komunikaci a na akci si ho přivezou na odtahovce? V "dnešních kritériích" neobstojí mnoho aut byť jen své předešlé generace a přesto smí jezdit. Na silnici může i jezdec na koni, když budu trochu demagog a také nesplňuje "dnešní kritéria".

Možná by to šlo uzavřít posouzením a porovnáním napáchaných škod na ovzduší všemi provozovanými Wartburgy a veterány dohromady se všemi nelegálními auty bez katu a DPF. A tušíme, kdo je vítěz. Když je primárně text a diskuze o emisích.
21. 5. 2017 10:39
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
To je zbytečný, on se zasekl a opakuje pořád dokola jako přeskakující deska v gramofonu...
21. 5. 2017 13:17
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
... opakuju, ale to jen proto, ze od prvniho prispvku zjevne nechapete obsah sdeleni a podsovate mi neco co jsem nerekl a vubec o tom nemluvim - mne vadi selektivni pristup, vy ostatni ho tu hajite, coz mi je sumak, to je zase vas nazor, akorat me udivuje, ze vam to prijde normalni.
21. 5. 2017 13:14
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
... fajn, takze limity pro ne plati, ale nikdo je nikdy nekontroluje. to je dobry for. a ovlivnit limity obecne muze nejen palivo, ktere do toho nalijes a serizeni karbose, ale treba i stav svicek. zejmena ale ten karbos ve spojeni s palivem je duvod toho, proc se wartas se svymi emisemi ctyrtaktnim motorum se vstrikovanim nemuze rovnat. produkce ruznych nespalenych toxickych sloucenin je u tohot druhu pripravy smesi nesrovnatelna s cimkoliv novejsim.

ze se neztotornujes s mou predstavou veteranu je v poradku, je to totiz muj nazor. tahle auta do normalniho provozu nepatri. ja bych v obecne roviine byl pro, ze by mela byt zivotnost auta obecne limitovana (napriklad tech 20 let od prvniho prihlaseni do provozu) a pote bych to pausalne vyrazoval. ani ne primarne kvuli emisim, ale kvuli bezpecnosti vlivem zastaralosti daneho typu a jiz celkove unavenosti konkretniho auta.

porovnavat vliv vykuchanych dpf a wartasu nebudu. podle meho soudu nepatri na silnici ani jedno. zaimco na wartasy tady obhajujes generelni pardon (nikdo to vubec nemeri), tak na kuchare se zprisnuje metodika.
20. 5. 2017 16:07
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Nejspíš sis toho ještě nevšiml, ale v techníčáku u každého auta je napsané kolik může mít maximálně naměřeno emisí a Trabant, který je už 50 let starý tam asi těžko bude mít stejné číslo jako Oktávka s 0,2TSI Euro 20 z roku 2020 :-! Tedy vykuchaná Felicie to číslo, které tam má uvedené nesplňuje, ale ten Trabant jo...
20. 5. 2017 16:35
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Tak. Jinými slovy každé auto musí plnit limity dané příslušnou homologací daného typu.
20. 5. 2017 21:23
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
viz vyse. pokud jde o mnozstvi skodlivin, nejsou udaje z technicaku podstatne.
20. 5. 2017 22:15
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Fajn takže technickou dostaneš pouze v případě, že ti naměřím 0mg CO2, když jde o množství škodlivin a údaje z techničáku jsou nepodstatné hlavně doufám, že ho ani nevydechuješ, protože to by jsme ti museli zakázat chodit i pěšky >:D
21. 5. 2017 07:54
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
tenhle nesmysl jsi tady ze sebe vypotil ty. :no:
21. 5. 2017 10:54
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Za to ty tady produjukeš jeden blud za druhým...

Auto bylo homologováno s nějakými limity a pokud je stále splňuje, není s tím problém. V současnosti se po silnicích pohybuje minimum dvoutaktních automobilů a z tohoto mála jich ještě méně jezdí v „běžném“ režimu. Většina majitelů je používá jako veterány a ujede s nima pár kilometrů ročně. Ty se tady oháníš vyprodukovanými „škodlivinami“ na ujetý kilometr. Ano v tomto měřítku jsou 2T horší, ale pokud se vezme absolutní produkce škodlivin, jsou 2T automobily zlomkem celkové produkce. Je to z jednoduchého důvodu. Zatím co Wartburg ujede za rok 2000 km a jezdí jich takto řekněme 1000, „felicií s vykuchaným katem“ jezdí 10, 20, 30 i víc tisíc a každá najede 15, 20 tisíc kilometrů. A co je tedy horší? Auto, který vyjede jednou „za uherský rok“ (a splňuje svou homologaci) nebo auto, které denně potkáváš dýcháš jeho zplodiny téměř neustále a tu svou homologaci nesplňuje? Dlužno říci, že zrovna „felicie s vykuchaným katem“ má ten kat vykuchaný z nějakého důvodu, pravděpodobně kvůli nefungující lambda sondě, tudíž produkující CO v množství klidně i převyšujícím množství CO produkované správně seřízeným a fungujícím 2T! Nutno také říci, že například Wartburgy z posledních let výroby (s 2T) byly natolik propracovány v oblasti emisí, že již dopředu splňovaly emisní normu, která se teprve plánovala uvést v platnost atd. A takový kvíz na závěr. Věděl jsi, že v rámci snižování produkce emisí v rámci přípravy na novou normu byly Wartburgy vybavovány systémem start-stop?
21. 5. 2017 13:03
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
podivej, ty blude, ja se od pocatku pozastavuju nad tim, ze trabantistovi a wartasovistovi nastavujes uplne jina kriteria emisi (prakticky nulova diky neexisujicimu mereni) zatimco tem mladsim rocnikum utahujes srouby. je to nespravedlive, felicie s vykuchanym katem ma obvykle emise lepsi nez wartas. o tom tady mluvim. ja neobhajuju kuchani dpf nebo katu ani omylem. a jestli si myslis, ze kdyz zrovinka ty mas treba wartase, tak bys mel mit pravo s nim jezdit jak chces jenom proto, ze uz jich moc neni, tak tohle je opravdu hloupost.

wartburg mel v sve 2t verzi volnobezku (na usporu paliva) a v posledni evoluci mel (4t z vw). start stop v dnesni podobe je tak akorat tvuj vlhky sen.
21. 5. 2017 18:09
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Ty jsi sám vlhký sen. Volnoběžku neměl z důvodu úspory paliva, ale protože byl motor mazán směsí, tudíž se zavřenou klapkou se do motoru dostávalo množství oleje postačující k mazání na volnoběh nikoliv ve zvýšených otáčkách při brždění motorem. Já nepsal, že to byl start-stop jak ho známe z moderních vozidel, byl to takový primitivní otec dnešních systémů, nicméně se do W montoval v továrně! A věděl jsi, že se start-stop systém montoval i do VW Golfu 2. generace a Pola 86c ve verzi Ecomatic?

2T automobily byly až do poloviny loňského roku povinny podrobit se běžnému měření emisí. Celý problém ale spočíval v tom, že 99 % stanic měření emisí je odmítal měřit. Z tohoto důvodu bylo přistoupeno k úpravě, jaká platí v současnosti. Zeptám se tě na něco. Máš dvě auta, totožná, stejný motor a rok výroby. Jedno je na zelených, vateránských značkách a druhé na normálních, bílých. S jedním absolvuješ každý rok veteránskou testaci jestli na autě neproběhly nějaké zásadní změny atd. Druhé musí každé 2 roky absolvovat klasickou TK a ME. Jaký je v nich rozdíl? V čem se liší, že bys chtěl jednomu zakazovat a druhému ne? Pro člověka, který má fobii z 2T automobilů to bude asi jedno a bude chtít „sešrotovat“ obě auta, protože proto...

Mladším ročníkům utahuju šrouby? Nee, jen se bude kontrolovat tak jak má. Dokonce všechny auta se 4T motory na bílých značkách musí absolvovat ME a je jedno jestli to je nová octávka nebo tatraplán.

Schválně jsem si našel statistiku registru vozidel a za první kvartál r. 2017 je registrováno 13 067 Wartburgů. Pokud budeme realisté, tak jich bude existovat tak polovina a otázka je kolik jich vůbec bude schopných provozu. Ale řekněme, že bude provozuschopných 5000 kusů. Kolik je v ČR registrovaných vozidel? 5 423 099 kusů. To už nejsme ani na 0,1% celkového počtu automobilů registrovaných u nás. Kolik potkáš na silnici každý den Wartburgů? Kolik denně potkáš nafťáků čadících jak hořící gumárna? Plus k tomu ještě kolik potkáš aut s vykuchaným DPF či nefunkčním katem? Kolik kilometrů najedou ty 2T v poměru k tomu kolik najedou ty, co se jich ty zpřísněné kontroly týkají? Odpověď má jen dvě logická vyustění. Buď uznáš svoji silnou zaujatost proti 2T automobilům a závažnost situace ohledně „nezpůsobilých“ vozidel, kterou je snaha nějak vyřešit. Nebo jsi zaslepenej blbec s mindrákem...

Bezpečnost na silnicích je další věc. Nicméně s takovýmto starým autem je na řidiči aby přizpůsobil jízdu schopnostem vozidla. Tudíž pokud něco neubrzdí, je to jeho chyba, pokud ho někdo sestřelí je to riziko, se kterým do takového vozidla s mrzkou pasivní bezpečností sedá a se kterým je seznámen.
21. 5. 2017 21:38
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
ty voe, ty to tady sazis jak hitler v norimberku:

1) volnobezku mel jen na ctvrtem rychlostnim stupni. na kterem koliv jinem pri brzdeni motorem (coz nebyla zadna hitparada u dvoutaktu) to jako mazalo dostatecne? prdlajz! bylo to stejne. a jen tak mimochodem, volnobezka bylo to prvni, co tata z auta vykuchal. ostatne ani ta skrtici klapka se nezavirala zcela, vzdy byla otevrena minimalne na urovni naladenych volnobeznych otacek.

2) stop start je tvuj vlhky sen o ekologicnosti wartasu, to sem vubec netahej. navic vzhledem k tomu, jak rychle a spolehlive tehdejsi karburatorova auta naskakovala, tak si ani nedovedu predstavit toho masochistu, co by tohle udelatko nechal v chodu.

3) co se mnozstvi vozidel v registru tyce, tak to nemeni nic na podstate nerovnosti, o ktere mluvim (wartasar smi, co feldar nesmi) ze je dnes wartasu minimum a tudiz vypusti v globalu zrejme mene jedu nez napr. trojkove octavie (v ramci cr i celeho sveta) to je pravdepodobne holy fakt.

4) co se starych aut tyce, tak zase (a snad naposled) opakuji, ze bych je primarne ze silnic hnal kvuli jejich celkovemu zastarani a nizke urovni bezpecnosti. ne primarne kvuli emisim. myslim, ze tech dvacet let je dost na to, abys dany kousek odepsal a poslal do propadliste dejin. tohle je samozrejme na jinou debatu.

5) veterany jsou presne z te kategorie aut, ktera se pro dnesni provoz proste nehodi. jsou to na dnesni pomery obecne malo vykonna, neobratna, nepohodlna, malo svitici, spatne brzdici auta s mizernou pasivni bezpecnosti. proto si myslim, ze v provozu nemaji co delat a jejich provozovani by melo podlehat nejakemu zvlastnimu rezimu (napr. dopredu nahlasit trasu, to dat treba na dopravniinfo; v pripade vetsich akci mit nejake zajisteni, atd.) opet na jinou debatu. pouze podotykam, ze kdyby to bylo s tou zodpovednosti za vlastni zivot v nebezpecnem starem vraku tak jednoduche (jakoze jeho chyba, ze jel v necem bstarem bez bezpecnostnich pasu), zas tolik by mi po tom asi nebylo. ale kdyz se nahodou dostanu do nehody s necim takovym a dotycnemu projde sloupek rizeni hrudnikem, protoze nemel pas, tak ja muzu byt souzen za zabiti. a do toho mi uz ale je docela dost.

6) mereni emisi u nas obecne je takova kravinka, ktera realne nic podstatneho stejne nezjisti. vsude se motory meri naprazdno, kdy i ten nejvetsi kepl s podpalenymi ventily a polofunkcnimi pistnimi krouzky dostatecne utesni valec a nic podstatneho se neprojevi. proto tim merenim prolejzaji jak vykuchane katalyzatory (ostatne u vetsiny aut od deseti let vyse stejne katalyzator uz nefunguje), tak vykuchane dpf nebo rovnou chiptuningy. tedy vsechna tato vozidla narozdil od wartasu merenim emisi realne prochazeji. nicmene kdybys chtel emise opravdu merit, zacnes tim, ze vsechny stanice mereni emisi vybavis valci. a to samozrejme neni zadna prca, ale je to presne to, co musis udelat, abys neco realneho nameril.

7) zaujaty proti 2t opravdu nejsem. to je jen ocividny (a nosozrejmy) priklad toho soucasneho zvraceneho pristupu. tech prikladu se da najit samozrejme nespocet. ale klidne me povazuj za zaslepeneho blbce s mindrakem, to unesu ;-)
21. 5. 2017 22:15
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
K bodu 1)
Nevíš nic. Wartburg má volnoběžku na všech převodových stupních a je možnost jí manuálně vyřadit pákou pod přístrojovkou. Takže "tata" nemusel nic kuchat, stačilo zatáhnout za páčku. S tím čtvrtým kvaltem si to pleteš s Trabantem.
K bodům 2 - 7 se nechci vůbec vyjadřovat.
22. 5. 2017 06:46
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
no tak nic nevim no. :no:
21. 5. 2017 22:49
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
Přesně jak napsal gil54, nevíš nic.

Zřejmě zase jeden anonymní internetovej troll. Nebo snad potrefená husa s ohnilou filetou s vykuchaným katem?

Dál už na tebe reagovat nebudu, evidentně to nemá smysl...
22. 5. 2017 06:49
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
no, blbecku, mam dve auta momentalne s prumernym starim lehce pres dva roky. nemaj ani cip a ani nic vykuchanyho. kdyby kazdy provozoval auta v tak bezvadnem technickem stavu jako, mohl bys stk uplne odbourat. tak si polib prd€l.
Avatar - twistedTSD
20. 5. 2017 16:48
Re: asi bude nejlepsi si poridit wartburga
S tvým názorem nesouhlasím. Prostě každé auto bylo v nějakém stavu homologováno a bylo mu povoleno využívat pozemní komunikace. Když vykuchám katalyzátor, vozidlo v homologovaném stavu není, jeho vliv na životní prostředí a bezpečnost provozu nikdo neověřil, tudíž pozemní komunikace využívat nemůže, na tom není nic divného. Že z Wartburgu létají saze je jiná věc, a nejefektivněji ji řeší přirozený cyklus obměny vozového parku. Resp. u wartburgu již byla takřka vyřešena.
Avatar - WinDiesel
20. 5. 2017 16:25
TESLA - elektrický spotřebič třídy E
Rádoby bezemisní auta.
A protože jsou to elektrické spotřebiče, zařadil bych je do tříd a podle toho bych je zdanil.
A - to by mohly být ty nejmenší, do "B" bych dal Leafa... všechny Tesly do třídy E. Jestli je tedy třída E ta nejhorší. Když mohou zařazovat do tříd nově postavené domy, měli by zařazovat do tříd i všechny elektrické spotřebiče bez výjimky.
Zatím to nikdo s výjimkou Indonésie neřeší, ale Tesla má opravdu velkou spotřebu paliva v přepočtu na CO2 a spotřebu fosilních paliv. A to je luxus a luxus by měl být zdaněn.
A ono k tomu jednoho dne dojde.
I proto se Musk snaží utéct nižší třídy.
A jestli se mu to nepodaří, so bude s chudáčkem Kharlem Bezmozkem? :'-(
Rozbalit vlákno
2
20. 5. 2017 17:55
Re: TESLA - elektrický spotřebič třídy E
Vojin Kefalin, co to je taky "luxus"?
Boze, zdanit, to zoufaly slovo za kterym se neschovava nic vic nez legalizovana kradez, trest za uspech/pily/cilevedomost, ze si nekdo muze dovolit vic? Neni "zdanen" uz tim, ze za to zaplati X krat vic nez za neco "levnejsiho"? Na co by se penize z techto dani pouzily? A to nevztahuji jen k luxusnimu autu, letadlu, vysokemu vydelku. Ma to byt dan za uspech?
Me staci co platim za ten "luxus" mit 4 deti
;-)
21. 5. 2017 11:08
Re: TESLA - elektrický spotřebič třídy E
Kdyby se Tesla neprezentovala jako ekologický auto atd. tak bych neřekl ani popel...

Technologie stále není a v dohledné době pravděpodobně ani nebude na takové úrovni, aby elektroauta dokázala konkurovat klasickému poohonu na fosil. paliva. Množství uskladněné energie na jednotku hmotnosti je řádově nižší, výroba baterií je energeticky náročná, likvidace jak by smet. Pokud by se spočítala energetická náročnost na výrobu energie+auta+jeho likvidaci elektr. pohonu a klasického spalováku, obávám se, že by se mnozí nestačili divit. Jediným přínosem je, že emise nejsou produkovány v ulicích měst. To je celé. Tu energii musíme někde „vyrobit“, přesněji řečeno přeměnit, s určitou účinností. To už si nikdo neuvědomí. Potom z toho vznikají různé politické tlaky a z nich různé paskvily a pokřivené systémy jako je například započítávání elektromobilů do celkové produkce CO2 na automobilku. Obyčejný automobil se spalovacím motorem je za jeden kus, kdežto jeden elektromobil se započítává 4x! a to navíc s nulovými emisemi na kilometr! byť skuetčnost je taková, že se blíží někam k 80g CO2 na km...
Avatar - O5kar
20. 5. 2017 18:43
Diesel už dávno nemám, jezdím benzin. A nic jsem doposud nez
Může mi někdo říci, teda z těch co tomu tady tak rozumí, kam jdou spaliny, ty přepálené saze přebarvené močovinou a všechen ten binec z DPF (FAP) při probíhající regeneraci filtru? Ono si to auto ten binec někam schovává? Podle mého odejdou tou rourou vzadu, kterou zasviní. A tím se stane, že už čistá nebude a prst si v ní prostě zamažu. Až přijede dcera s tou kchár, co má ten filtr a plní to EURO 6, tak si tam schválně sáhnu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Kjirka
20. 5. 2017 18:59
Re: Diesel už dávno nemám, jezdím benzin. A nic jsem doposud
Nevěřící Tomáš jo ? Njn. tak si do tý roury prostě taky šáhněte. Ale ono to není ani třeba, to je vidět pouhým okem. Ten sajrajt, co se usadí v DPF se prostě při regeneraci tou ultra vysokou teplotou spálí tak, že po sobě nezanechá viditelnou stopu. To viditelnou zdůrazňuju.
Avatar - O5kar
20. 5. 2017 20:58
Re: Diesel už dávno nemám, jezdím benzin. A nic jsem doposud
Až zase takový wul nejsem, abych se nepodíval a neseznámil s tím jak to funguje. To vím od samého počátku tohoto vynálezu. Jenom mi pořád není jasné, o čem je teda zase ten článek, když se to musí z auta kuchat, děrovat, vytloukat a provádět s tím popisované fígle. A přitom taková dokonalost.
21. 5. 2017 08:07
Re: Diesel už dávno nemám, jezdím benzin. A nic jsem doposud
A proto ses ptal, jak ses ptal? Přitom jsou to dvě různé věci. Klidně může fungovat. To však neznamená, že s sebou neponese daň a tedy motivaci k odstranění. Jsou lidé, kteří odstraňují i katalyzátory u zážehových motorů.
Avatar - Kjirka
21. 5. 2017 11:09
Re: Diesel už dávno nemám, jezdím benzin. A nic jsem doposud
Pane, každá technologie má vždycky nějaký vývoj. Stejně tak ty první generace DPF byly nedokonalý a filtry odcházely třeba už po nějakých 150 - 200t. km. Dnešní common raily mají filtry s životností, která vás nemusí příliš trápit možná až do půl mio km. Záleží, v jakým režimu se s tím jezdí. Poskakování po městě tomu určitě nepomáhá.
A ty metody čištění DPF jsou prasárna, o tom žádná.
20. 5. 2017 20:24
Re: Diesel už dávno nemám, jezdím benzin. A nic jsem doposud
To je takový problém se podívat, jak funguje? Ve filtru dochází k oxidaci. Cílem je přeměnit je na CO2 a H2O; tedy dodělat, co začalo ve válci. Reakce záleží na použitém řešení.
20. 5. 2017 19:01
STK a spol.
Možná budu teď trochu mimo téma, ale stav na STK začíná být katastrofální. U nás je už ráno v 6:00 fronta do půlky ulice, kdy ti poslední jen doufají, že to do zavíračky stihnou. Na jedno auto je půlhodinka, na hale max 3 auta. Takže za den můžou udělat řekněme 25 aut, víc ani Ťok. Do toho ještě evidenčky, tito nešťastnící ale musí čekat ve stejné frontě, protože se kontrola musí dělat rovněž na hale.
Známý potřebuje STK na motorku, sdělili mu, ať to zkusí ve frontě ráno ve 4 hodiny, možná bude mít štěstí.
Ten "člověk" nahoře přitom klidně prohlašuje, že žádný problém nevidí, stanic je dost a další licence nebudou.
Nechci být sprostý, raději včas skončím.
Rozbalit vlákno
3
20. 5. 2017 19:53
Re: STK a spol.
Záleží, jak kde. Já jsem na jaře byl v jedné menší STK stanici, jezdí se tam bez objednávek, přijel jsem ráno a nemusel jsem čekat. Ale ve velkých městech je to problém a bude se to jen zhoršovat, protože ekonomika a tím i počet aut roste. Ale Ťoka ani poslance to nezajímá, oni mají nová nebo služební auta a na STK jezdit nemusí.
Avatar - twistedTSD
21. 5. 2017 00:05
Re: STK a spol.
Já byl tenhle týden v menším městě s několika stanicemi a objednává se na 2 týdny dopředu, i tak už byli ráno ve skluzu. Chtěl jsem to celé nechat na servisu, ale sdělili mi, že na dnešní STK už nemají nervy. :-)

Samozřejmě jsem neprošel skrz prosakující olej (motor byl draze přetěsněn před minulou kontrolou, úžasné).
Avatar - Kjirka
21. 5. 2017 11:12
Re: STK a spol.
byl jsem na STK koncem února. Jsme okresní město, STK jsou tu dvě. Byl jsem tam skoro sám. Akorát jsem se prostě dopředu objednal. Jestli tomu u vás nechávaj živelnej průběh, je možný, že se tam někdy potká naráz půlka města.
Avatar - Ada je zase tady
20. 5. 2017 22:35
Bylo by správné takovým francouzským modelům odebrat homolog
Názor redaktora, že majitelé za to nemůžou je chybný. Nikdo je přece nenutil kupovat si francouzský křáp. Pokud tak učinili i přes obecně dostupné informace o kvalitě francouzských vozů, je namístě, aby za své rozhodnutí pykali.
Rozbalit vlákno
2
20. 5. 2017 23:47
Re: Bylo by správné takovým francouzským modelům odebrat hom
Váš príspevok prekypuje autizmom...
21. 5. 2017 06:44
Re: Bylo by správné takovým francouzským modelům odebrat hom
Pozerám, že u teba všetko po starom :-)
21. 5. 2017 00:57
Konecne fungujici stk?!
Uz bylo na case. Tech upravenych a predevsim vykuchanych TDI jezdi v CR opravdu az prilis.
Ted by se jeste nekdo mel podivat taky na stanice technicke kontroly. Takovy test "starou pleckou" by byl idealni.
V nasem kraji je jedna STK, ktera je roky rokouci povestna tim, ze tam projde naprosto JAKAKOLIV popelnice. A to bydlim 30km daleko a v zivote jsem tam nebyl, ale slycham o tom skoro porad.
Mam dojem, ze uz se konecne na stk zacinaji trochu bat (a to je dobre, bez toho to evidentne moc nefungovalo) a vylozene vrazdy nepousti - snad - nikde, aspon ze tak.
Rozbalit vlákno
2
21. 5. 2017 10:22
Re: Konecne fungujici stk?!
Ja je vidět, nebyl jsi na STK hodně dlouho. Popíšu tedy, jak to v praxi vypadá. Jsi samozřejmě poctivý občan, a tak hrdě ignoruješ nějakou protekci. STK otevírá řekněme v 7:00, takže si vezmeš dovolenou a přijedeš kolem 6:00. Před tebou už bude tak 10 - 20 aut. V sedm se otevře brána, a jdeš důveřivě do kanceláře. Tam vydáš velký techničák a nesměle se zaptáš, jak to vypadá. Předfrustrovaná dívka odsekne, ať se postavíš do řady a čekáš, že to možná do večera stihneš. S překvapením zjištíš, že u vrat stojí neurčený počet pochybných vozidel, což jsou (jak ti sdělí informovanější kolega), auta z bazarů nebo kamarádů vlastníka STK.
Mezidobí (které je poměrně dlouhé), tráviš poslechem zábavných historek kolegů. Jeden je tady už podruhé, poprvé mu fungovala nesymetricky ruční brzda, což mělo za následek zápis do kategorie vážná závada a přeřazení do kategorie nepojízdný vrak. Další měl prosezenou sedačku, třetímu nefungovalo výškové štelování světel...
Přibližně po obědě jsou odbavena auta známých a začneš být nervózní. Jdeš se zeptat, jestli tě ještě dnes stihnou, což je základní chyba. Dívka, která podobný dotaz dnes slyšela cca 156x, už začne ječet. jak to má sakra vědět, že jsi měl ráno přijet včas a vůbec, co otravuješ.
Štastnou náhodou se dostaneš na řadu. Naštvaný technik, který právě musel pustit pochybné auto známého svého šéfa, pochybovačně přejede pohledem tvoji zánovní feldu a začně hulákat, jak to, že nemáš sundané kryty kol, jak má sakra zkontrolovat disky. Pak si vezme foťák, a přibližně 15 minut fotí auto z možných a nemožných úhlů, až tě pomalu polévá stud. Všechno vypadá víceméně dobře, dokud si technik nezměří tlak v rezervě. Ten je bohužel 1.7, což je samozřejmě zásadní závada. Technik ale nechce být nelida a pošle tě zakoupit do kanceláře pumpičku za cca 2.000, aby sis kolo nafoukl. Je 17:00, a technik s brbláním, že tohle nemá zapotřebí vylepí vytouženou nálepku na značku.
Hrdě vyjedeš ven, kde do tebe na nejbližší křižovatce napálí spoluobčan, který sice nemá technickou ani povinné ručení, ale zato papíry na hlavu...
22. 5. 2017 10:48
Re: Konecne fungujici stk?!
Ja mam z jineho soudku. 4roky stare auto, prvni technicka. Jedu tam rano a rovnou na emise. Maji je v ramci jedne budovy. Tam jsem si pul hodiny postal, byl jsem prvni a pan z Dekry musel nejdrive posvacit. Taky jsem si bral dovolenou, takze tlak mi vyletel jen trosku. No nic, kdyz vynoril hlavu, ruku od masla utrel do monterek, chtel po me papiry a at si nastartuji, ze zahreji motor. Ok, ty 3 cisla prepisoval 20minut a najel jsem dovnitr...odbornik z Dekry profesionalne sdelil, co bude delat a pustil se do toho...no pustil. Nekolik minut skakal s kablem kolem auta a nevedel, kam ho strcit. Tak jsem mu ukazal kam. S baterkou lezel pod volantem asi 10minut a uz jsem mel strach, ze premysli, ktery drat strihnout, jestli modry nebo cerveny. Nakonec vylezl s tim, ze mu to tam nejde strcit a co s tim mam. Ja s tim nic nemam, auto samozrejme bez problemu, jeste 3mesice predtim jsem byl v autorizaku, kde ho meli na diagnostice. Tak se do toho pustil znova a za chvili vitezoslavne vylezl s tim, ze se podarilo. (Myslel jsem si svoje). Presel k PC, podival se na nej (neudelal vubec nic) a zahlasil, spojeni nenavazano a podival se na me, co ja jako na to.....Tlak se mi zase o trochu zvedl, ale nenecham se jen tak rozhodit a rikam, co by po me potreboval? A on na me, ze nema spojeni a nechce rikat, ze je chyba v aute, ale ze mi emise neudela a ze uz jsem v kompu a ze se to plati. Tak zacalo chvilkove handrkovani, kdy jsem odmital cokoliv zaplatit za to, ze tento pablb neumel tak trivialni vec, jako spojit ten jejich super system se 4 roky starym autem, kterych tu jezdi mraky. Nakonec to teda stornoval. Ja si zavolal do autorizaku at mi doporuci STK, tam na me koukali jak na vola a at jim to tam necham, ze mi to udelaji v ramci sluzby pro zakazniky. Ze ja blbec nekam lezl a neudelal to hned na zacatku. No jsem poucen pro priste....
21. 5. 2017 08:39
Puchmletr
Podle kdejsme.cz v ČR příjmení "Puchmletr" neexistuje.
Rozbalit vlákno
0
23. 5. 2017 00:16
Oprava STK
Dobrý den pane Vaculík, přečetl jsem si váš zcela jistě zajímavý článek a na konci jsem narazil na jednu ne zcela pravdivou informaci a to jest pravidelných STK pro autoškoly. Novelizací zákona v roce 2015 se již tyto vozidla podrobují pravidelným STK stejně jako běžná vozidla tzn.po první registraci po 4 letech a následně pravidelně po 2 letech. Železník.
Rozbalit vlákno
0
1. 9. 2017 07:15
Autoskola bude kazdy rok jezdit?
Na měření emisí musíte jet před každou technickou kontrolou (STK). U nového vozidla je to po čtyřech letech, následně každé dva roky. Vozy autoškoly či taxislužby jezdí na STK po roce.

Na to ze panove mate byt znaly pomeru, tak vite prd. Autoskola se uz bere jako normalni auto a ne zrovna kratkou dobu :-) Takze na SME a STK jezdi po 4 (nove) a nasledne po 2 letech...
Rozbalit vlákno
0