Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault 18 (1977-1994): Jak ve Francii postavili opravdové světové auto

Na Renault 18 se trochu zapomnělo, přitom ve své době jezdily tyto solidní sedany a kombíky skoro po celé planetě. A dnes je jim čtyřicet.
Zpět na článek
26. 1. 2018 21:51
Opět krásný článek.
Rád se podívám do minulosti i když, jako tuto, ji ještě pamatuji. Děkuji autorovi za podrobné shrnutí informací o modelu, který v akčních letech jezdil i v ČSSR poměrně dost na poměry západních aut. Myslím, že jeden čas byly dostupné v Tuzexu a hodně jich jezdilo tehdy v jediné pražské půjčovně - Pragokaru. Odtud se díky brzkým obměnám vozového parku dostávaly do soukromých rukou.

Článek je snad lepší než auto samo :-) , v mých očích nedosáhlo kvalit šestnáctky, zejména co do jízdních vlastností. Podélně uložený motor daleko před nápravou - stejně jako R12 - znamenal výraznou nedotáčivost i při normální lehce svižné jízdě. Jelo to přád rovně, jako kdyby bylo na nárazníku přivázaný těžký kladivo. No, tenkrát to tak měly i Audi. (R16 měla motor za nápravou, s převodovkou dopředu).

Proti indické formuli je tenhle článek jako nebe a dudy. >:D

Na pana Dragouna se lze tradičně spolehnout. Ještě jednou díky. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
26. 1. 2018 22:10
Re: Opět krásný článek.
Připojuji se. Kdysi za socialismu měl otec R12 a tahle R18 byla pro nás nedostupný a hodně obdivovaný sen. Nakonec jsme ji přeskočili a pokračovali v R11. Ale kdeže ty časy jsou. A vracet bych se asi nechtěl. ;-)
Avatar - wakantanka
27. 1. 2018 09:38
Re: Opět krásný článek.
Mna tato 18 nejak minula. Skor sa mi vybavuju ine starsie modely a potom FUEGO. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
27. 1. 2018 11:34
Re: Opět krásný článek.
Tak určitě, z Fuega jsem kdysi hodně ucvrkával. >:D
Avatar - Ada je zase tady
27. 1. 2018 01:31
dnes těm vozům není čtyřicet
protože už dávno shnily a prošly recyklační linkou. Žádná škoda.
Rozbalit vlákno
1
27. 1. 2018 06:47
Re: dnes těm vozům není čtyřicet
ZALEZ do boudy a ticho..!!!
27. 1. 2018 10:12
I dnes se dají vidět stále v provozu
Dnes jsou ještě k vidění např. v Íránu.
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2018 12:12
Díky za super článek o pěkném autě!
Pan Dragoun opět odvedl vynikající práci, jeho články jsou suverénně to nejlepší, co z těch opravdu hodnotných článku na tomto webu ještě zbylo.
P.S. Je zajímavé, jak se toto opravdu hodně rozšířené auto (i u nás jich jezdilo relativně dost) rychle zapomnělo. Pamatuju se, že R18 docela důkladně představoval i SM a soudruzi tehdy dokonce dovolili dvojici těchto vozů umístit na obálku! >:D
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2018 11:44
skvělé téma, ale..
Bohužel čím častější zabíhání do titěrných detailů, tím více nepřesností až nesmyslů v článku. Namátkou - R18 nenahrazovala R12 a R16, ale jen R12, protože R14 jako nástupce R12 se neujal - nástupcem R16 byl R30 a R20. V R18 nikdy nebyl sériově jiný přeplňovaný benzínový motor, než 1565 cm3 - přeplňování 2165 cm3 bylo výsledkem tuningové přestavbové sady. R18TX se vstřikováním Bosch L-Jetronic , lambdou a katem byl s motorem 2165 cm3 (ne 1995) a ve verzi sedan i kombi s manuální i automatickou převodovkou, pro Švýcarsko a Rakousko.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KubikCv
28. 1. 2018 21:25
Re: skvělé téma, ale..
Je to těžký..pro laika je to super článek...odborník na značku najde dost nepřesností. Stejně tak tomu bylo i u článku o Trabantech. Nemám to za zlé...a můžeme být rádi za podobné články
Avatar - Dylan McKay
12. 4. 2018 20:14
Renault 18 Turbo
Přesně ten stříbrný jsme měli. Řidičák jsem dělal ve Favoritu a doma se učil s 18 Turbo. Bylo to skvělé auto! :yes:
Rozbalit vlákno
0