Škoda 1100 Coupé vznikla v počtu pouhých dvou kusů v roce 1959. Při pohledu na její příď se nemůžeme ubránit dojmu, že nám připomíná jedno slavné britské auto, představené ale až o dva roky později.
Tak to je od kvalifikovaného redaktora veľmi kvalitný postreh...
"...připomíná jedno slavné britské auto, představené ale až o dva roky později. Víte které?" - nie, nevieme, my sme *, čo si neprečítajú ani nadpis a nemáme o autách ani šajn. :-!
Takovou ptákovinu mohl napsat jen Neználek, který se neprohrabal evropským dobovým tiskem. Tahle Škoda ze všeho nejvíc připomíná Škodu. A proč? Protože všelijakých sportovních vozů, stavěných podle tehdejších znalostí aerodynamiky a podle tehdejšího vkusu se v Evropě stavělo "mraky".... Tehdy existovala po celé západní Evropě spousta malovýrobců, kteří stavěli sporťáky s využitím komponentů velkosériových aut. A podobala se navzájem jako vejce vejci. Vím přesně o čem píšu, v šedesátých letech jsem dospíval a "sbíral" jsem fotografie "západních" aut, vystřihoval jsem si z časopisů tzv. karty automobilů, obsahující fotografie a základní technické údaje, mimo jiné z tehdejšího Světa motorů. A pak jsem se šel vyučit automechanikem. Dodnes se směju, když čtu, že Škoda 110 R byla východoevropským Porsche. Jediným shodným bodem byl motor za zadní nápravou. Jenže! Jaký motor měla za zadní nápravou škodovka a jaký Porsche? Jaké jízdní výkony a jaké výkonů motorů + interiér měla škododvka a jaký Porsche? Určitě klobouk dolů před výsledkem Š 130 v Rallye Monte Carlo a taky před ziskem titulu mistra Evropy na okruzích. Jenže? Porsche ve stejné době kralovalo dlouhá léta v obrovském množství disciplín, od rallye až po okruhová monstra Porsche 917...
Smeješ sa vlastnej nechápavosti.
Pojem "východoeurópske Porsche" je výstižný a úplne v poriadku. Východoeurópske, nie Porsche, ale východoeurópske Porsche. Čiže auto, ktoré malo z produkcie východnej Európy najbližšie k Porsche. Teraz už možno pochopíš pojem východoeurópsky Mercedes, ktorým bola občas označovaná Lada 1600.
Jestli si autor myslí, že Jaguar opisoval zrovna od Škody, tak je s prominutím blázen. Kdyby autor nebyl totální ignorant, tak by možná viděl vývoj dizajnu E-typu jako evoluci z předchozích aut - Jaguaru C-type, D-type, XKSS. Prostě blábol a bohužel jen další ukázka úrovně servru. Doměnky, málo faktů a snaha o bulvár jako v Blesku. :no:
Tady konspirační teorii, ta říká že škoda byla od nepaměti vzorem automobilového průmyslu po celém světě a velmoci se přetahovali kteří že to špioni toho ukradnou víc... To se Rus nasral a poslal jsem rovnou tanky a škodovku si vzal celou a hotovo... Dokonce i druhá světová byla o skodovce houby že Hitler chtěl ovládnout svět, do Boleslavi chtěl, český motory a podvozky chtěl ovládnout a aby to nebylo tak vokaty zabral pár dalších státu...