Dnes černě lakovaný sporťák patří mezi nejobdivovanější díla mladoboleslavské automobilky. Jmenuje se Škoda 110 Super Sport, spíše se mu ale říká Ferat.
Ferat alisas Škoda 110 Super Sport... Bože, tyto starší škodovácké prototypy už jsou tak zoufalé vyčpělá témata, psalo se o nich snad už tisíckrát, pořád dokola, znovu a znovu. Fakt už redakce auto.cz není schopna přicházet s nějakými zajímavými tématy, týkající se ostatních evropských a asijských značek?! Pánové, vaše produkce článků je v posledních měsících fakt zoufalá, seberte se, už tu skoro není co číst! :-O:-O:-O
Souhlas, když to použije nějaký trumpeta v diskusi, čert to vem, ale člověk živící se psaním by se měl podobných jazykových kopanců vyvarovat, je to bída. :-!
No nekecejte, to má redakce na mysli to tajemství, o kterém každý četl už nejméně stokrát???
Ta návštěva byla asi cestou do mladoboleslavského výfuku. Tak kdy máme čekat nějaké uniklé informace, nebo dokonce snad supertajné snímky omylem uniklé od vývojářů Škodovky???
Pane Bureš, jaký je to pocit dělat ze sebe idiota? A děláte ho dobrovolně, vadí vám to, nebo za ty peníze od škodovky byste prodal i vlastní matku?
Kdyz jsem na tom filmu byl poprve v kine, nemohl jsem ten sportak pred letistem prehlednout. Myslel jsem, ze to bylo nejake zahranicni auto. A ted po 30 letech se dozvim, ze to byl bilej Ferat... :-)
"Z hlediska vzhledu měl automobil všechno, co tehdejší sporťák potřeboval. Ostře řezaná karoserie si nezadala s tehdejšími italskými supersporty" ... a vzápätí "Dnes auto svými tvary rozhodně zaujme, v době premiéry ale design nebyl moc kladně hodnocen."
"u východoněmeckého Melkusu, využívajícího techniku Wartburgu, byl vysmívaný dvoutaktní motor, který u sporťáku nestačil"
Melkus: 51 kW/118 Nm, 165 km/h, 0-100 km/h za 12s
Ferat: 55 kW/83 Nm, 161 km/h, 0-100 km/h za 12,6 s (posledná verzia z filmu, 1981)
Ten Melkus bol teda voči Feratu fakt mizerný...
Inak, ako to bolo s tým zadným čelom? Pôvodne vyzeralo takto:
[odkaz]
V múzeu bolo čierne auto s prázdnymi dierami:
[odkaz]
Vo filme malo auto veľkoplošné zadné svetlá, ktoré sa na sériových škodovkách objavili tuším až v modelovom roku 1984:
[odkaz]
Ferat mě zaujalnatolik, že jsem si o něm hledal pár informací a na https://kralmotoru.cz/…z-ceskoslovenska jsem se o něm dočetl opravdu zajímavé věci. To auto mě celkem pohltilo, takže přemýšlím, že si jej někdy půjdu do muzea Škodovky prohlédnout naživo.