Vážený menežment Škody Auto, prosím, nesiahajte na dizajn Superbu, je to zďaleka najkrajšia Škoda a majúc skúsenosti s tým, ako dizajn modelu väčšinou faceliftom pokašlete, obávam sa, že to bude po facelifte len horšie.
Takže moja rada: nechať exteriér na pokoji a naopak zamerať sa na interiér, aby sa v ňom človek necítil ako v Octavii, ale ako v aute o triedu väčšom a drahšom. Teda zlepšiť kvalitu plastov a celkovo spraviť interiér hodnotnejším na pohľad i dotyk.
V motoroch je mi jasné, že emisnou daňou budú filtre pevných častíc pre benzíny a voda s viskozitou 0X-20 vydávaná za olej, čo určite nebude znamenať predĺženie životnosti motorov, ale s tým asi nenarobíme nič.
Máš aj info, či budú všetky nové benzíny s DPF?
Inak je zaujímavý ten pokles výkonu top dvojlitra, prečo? Pri menších motoroch je to fakticky upgrade: z 1,4TSI na 1,5TSI, z 1,8TSI na 2,0TSI 140 kW, avšak 206 kW verzia ide dolu na 200 kW. A verzia s 162 kW vypadáva úplne.
Dík. :yes:
Škoda toho zúženia palety benzínov, to bol veľký klad Superbu a konkurenčná výhoda oproti napr. Insignii (ktorej chýba taký stred medzi 1,5t a 2,0t, medzi ktorými je odstup takmer 100 koní). Ale rozumiem, že po výkonovom posune z 1,8 na 2,0TSI a súčasne poklese výkonu topmodelu už nie je priestor na niečo medzi a 162 kW verzia dvojlitra je asi zbytočná (väčšine bude stačiť 2,0TSI 140 kW a komu nie, pôjde rovno do 200 kW verzie).
Ten pokles je podle mě daný přechodem z generace EA 888 Gen.3 na generaci EA 888 Gen. 3B s Budackovým spalovacím cyklem poprvé použitým u verze 140 kW. Ten je celý silně zaměřený na snížení spotřeby a to jde proti maximálnímu výkonu, tato generace asi přes těch 200kW nepůjde, od toho mají pětiválce, šestiválce a další víceválce. Btw. Passat už s 2.0 TSI 206kW nejde objednat. Blíží se 1. září a asi budeme čučet kolik stávajících benzínových motorů ze dne na den vypadne z nabídky kvůli WLTP, nicméně obecně vzato je to dobrý směr, protože znamená alespoň mírný upsizing.