Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Srovnání: Škoda Karoq vs. Škoda Kodiaq. Opravdu potřebujete sedm míst?

Škoda Auto včera zveřejnila první ceny a výbavy nového SUV Karoq. Srovnali jsme nabídku s až sedmimístným kodiaqem.
Zpět na článek
4. 7. 2017 19:15
4. 7. 2017 20:00
4. 7. 2017 20:41
4. 7. 2017 20:43
5. 7. 2017 10:45
4. 7. 2017 20:16
6. 7. 2017 15:27
5. 7. 2017 12:38
5. 7. 2017 17:05
4. 7. 2017 21:34
5. 7. 2017 12:45
5. 7. 2017 17:07
4. 7. 2017 20:27
4. 7. 2017 20:39
4. 7. 2017 22:35
4. 7. 2017 23:29
5. 7. 2017 02:27
5. 7. 2017 04:21
5. 7. 2017 08:57
5. 7. 2017 08:49
Avatar - Jopino
4. 7. 2017 19:15
A taky
... Karoq nemá, na rozdíl od Kodiaka, tak šíleně utopená kola v podbězích ;-) Tohle se mi u Kodiaka silně nelíbí :no:
Rozbalit vlákno
3
4. 7. 2017 20:55
Re: BOMBAA je to TADY : KAZMA jede v TESLA MODEL S k moři ..
nj soudruzi ;-)
[odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
5. 7. 2017 07:55
Re: BOMBAA je to TADY : KAZMA jede v TESLA MODEL S k moři ..
Nevadí, hlavne že ti chutí jesť a si inak zdravý...
Avatar - JiVi
7. 7. 2017 07:47
Re: BOMBAA je to TADY : KAZMA jede v TESLA MODEL S k moři ..
Německo:

Řada medií si všímá uniklého videa ze sjezdu Strany zelených, na které zemský ministerský předseda Bádenska -Wirtemberska (mj. země s největším automobilovým výrobním potenciálem v N.) Kretschmann s využitím negativního dopadu VW dieselgate vystoupil s požadavkem, aby od r. 2030 nebylo již možné v Německu přihlásit do provozu žádné auto se spalovacím motorem. Konkrétně by nebylo již možné přihlásit žádné nové auto s tímto pohonem, ale bylo by možné majitelům těchto aut nechat je "dojezdit", ale ne již někomu prodat...

Tak např. TV ZDF v dnešním pořadu "Múnchen Report" připomněla, jak chaotické a nepřipravené tyto plány Zelených jsou. Nikdo je zatím vůbec nekonzultoval s největšími výrobci jako jsou BMW či Daimler (Mercedes Benz) a ani nikdo vůbec neví, co se statisíci pracovníků, kteří budou po přechodu na e-mobilitu zbyteční jak přímo v těchto továrnách, tak i u subdodavatelů, v servisech atd., což bude představovat obrovský sociální problém. Jen pro představu jen přímo u výrobců aut v N. pracuje přes 250.000 lidí. z nichž jich bude potřeba jen zlomek (jak uvedl mluvčí BMW tak současný tříválcový spalovací motor má zhruba 1.200 součástek, zatímco stejně výkonný elektromotor jen 20!!!). Obdobně u aut prakticky zcela odpadne výměna brzd, rozvodů, výměna olejů, chladicí kapaliny, elektromotory jsou víceméně bezúdržbové, a tak budou mít autoservisy na starosti jen pneu, skla a karosářské opravy... A ani předchozí plány, že německé automobilky budou místo toho si vyrábět elektromotory a baterie se zatím vůbec nenaplňuje, protože N. zcela v tomto směru zaspalo a světová špička v tomto oboru je v Číně a v Asii.

Navíc těchto 12 let uplyne velice rychle a nikdo vůbec zatím nemá představu jak navýšit kapacitu elektrické sítě a hlavně z čeho (poté, co se N. vzdalo jaderné elektřiny, je stále více jak polovina el. energie vyráběna v hnědouhelných elektrárnách a to by emise tedy nezlepšilo), jak velká plocha bude potřeba pro nabíjecí stojany - minimálně několikanásobně větší než u stávajících ČS, protože na rozdíl od aut na fosilní paliva musí auto i při rychlonabíjení zůstat na stojanu několik desítek minut, kde získat další velká místa zejména v přeplněných městech nepočítaje náklady na jejich výkup a výstavbu... A kde vůbec sehnat počet e-aut, když Zelení by rádi viděli, aby jich už nejlépe polovina nahradila stávající se spalovacím motorem - polovina je v N. zhruba 23 mil. aut a Němec ze 65% upřednostňuje německé auto, což činí 15 mil. aut!!! A kde pak uskladnit těch vyřazených 23 mil aut a jak je co nejrychleji zlikvidovat...

Ale to v hysterii po VW dieselgate a navíc v předvolebním boji před volbami do Spolkové sněmu teď u Zelených nikoho nezajímá, byť takhle rychlý přechod na e.mobilitu do r. 2030 je spíše nerealizovatelný než realizovatelný...
Avatar - netcar.xx
4. 7. 2017 19:26
A to nejmensi
radoby SUV od Schade Werke se bude nejspis jmenovat ***eq
Rozbalit vlákno
0
Avatar - holden2
4. 7. 2017 20:00
hlavne
z hov*na se bic neuplete a na podvozku golfa se kloudny auto nepostavi. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Rozbalit vlákno
3
4. 7. 2017 20:41
Re: hlavne
Opovrhujes ostatními, ponizujes je a sám se cítíš nadřazený nad ně a to jen proto, ze si koupili auto, které chtějí a které se jim líbí? Zamyslel jsi se někdy nad tím nebo se bavíš při představě, ze ti na ty zvratky někdo zareaguje, jako teď já?
Avatar - 3_diamanty
4. 7. 2017 20:43
Re: hlavne
ale ved ho nechaj papagaja
5. 7. 2017 10:45
Re: hlavne
Stačí na neho neragovať a prejde ho to. Možno. A možno aj on raz vyfasuje firemnú škodovku, tak ako jeho kolega vo vedľajšiej kancelárií a bude spokojný...
Avatar - praděda7
4. 7. 2017 20:16
Jezevčiaq,
dnes jsem ho poprvé viděl naživo..........no katastrofa. Je o hodně delší než se jeví na "opatrných" obrázcích. Karoq (šílený název :no:), je z profilu daleko pohlednější, o tom žádná... :-!
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Jopino
4. 7. 2017 20:21
Re: Jezevčiaq,
Jezevčík je Sup 2er Combi. Schválně se na něj koukni ze zadoboku, tam to vynikne nejvíc. Na délku x šířku × výsku je to auto nezvykle úzké. Tim nehaním jeho "kvality" ;-)
Avatar - praděda7
4. 7. 2017 20:26
Re: Jezevčiaq,
No právě. Proto jsem psal o "opatrných" obrázcích, kde se účelově skrývaly disproporce. Jo, a co ty ceny? Podle mě atakují prémie....no uvidíme co na to trh... :-!
Avatar - Jopino
4. 7. 2017 20:39
Re: Jezevčiaq,
Masakr, no... Ale i když s prodejními cenami nehnou, nebo je posunou jen minimálně, stejně se to bude prodávat jako housky na krámě. Koukni na Yeti. Na svou třídu neskutečné prodeje. Jasně, byla i 1.2 TSI s cenou od.... Přesto šel tento model na dračku. Ať se nám to bude líbit, nebo ne, tohle prostě půjde.
Avatar - woody-alien
5. 7. 2017 06:08
Re: Jezevčiaq,
Právě, že Yeti měl sice velmi vyrovnané ale nijak zázračné prodeje. [odkaz]
U Karoqu čekám zřetelný nárůst.
Avatar - Jopino
5. 7. 2017 10:29
Re: Jezevčiaq,
Většinou s Tebou souhlasím, ale tady mírně ne. Prodeje Yeti sice neatakovaly statisícové položky, ale uvážíme-li, že se v Kvasinách, souběžně s Yetim vyrábí i Superb (myslím, že tam montovali i odstupující Roomster?), tak se mi jeví, že jsou na danou kapacitu velmi slušné. Růst nástupce určitě bude, bez rozšíření ale ne, proto Škodovka sype do Kvasin tolik financí.

Yeti
2016 59.531
2015 64.348
2014 63.419
2013 57.588
2012 60.688
2011 55.518
2010 45.749
2009 9.566

Vitara
2016 73.099
2015 43.247

Qashqai

2016 139.684
2015 60.072
2014 87.448
2013 124.589
2012 105.143
2011 111.304
2010 62.075
2009 33.877
2008 23.772

Superb
2016 41.692
2015 18.448
2014 29.646
2013 37.258
2012 44.007
2011 44.800
2010 37.796
2009 13.098
Avatar - woody-alien
6. 7. 2017 00:22
Re: Jezevčiaq,
No počkej, "velmi slušné" a "neskutečné" (i na svou třídu) prodeje jsou docela rozdíl. Yetiho beru jako úspěšný model a vyrovnanost jeho prodejů zaslouží pochvalu, nicméně soupeřit někde na 10.- 11. místě segmentu s Ecosportem, zatímco mi Renegade (bez domácího trhu) ujíždí o skoro dvě desítky tisíc kusů a pátá 500X už je téměř na dvojnásobku - to mi jako že "jde na dračku" moc nepřipadá. ;-)

Karoq, pokud ho zvládnou dodávat, bude podle mého mít mnohem vyšší ambice.
Avatar - Jopino
6. 7. 2017 11:11
Re: Jezevčiaq,
Jasně, pokud budeme "slovíčkařit", chytat se za každé slovo a pak jednotlivá tvrzení porovnávat, tak máš pravdu Ty. Budu si muset dávat pozor na každé písmenko. V kontextu toho, co byly, nebo jsou schopny Kvasiny vyrobit a Škodovka prodat, se PODLE MĚ jedná o VELMI SLUŠNÉ PRODEJE.
Mimichodem, ten Ecosport je fakt záhadou 8-s
Avatar - Emel
6. 7. 2017 15:27
Re: Jezevčiaq,
Nemusíme se chytat za slovíčka. Yeti nebylo v principu špatné ani ošklivé auto, ale dle mého soukromého názoru netrefil cílovku - pro rodinu to bylo prostě malé.

Když vidíš Octavii a Superb průběžně v Evropě na bedně ve své třídě... tak k tomu se holt Yeti nikdy ani nepřiblížil.
Avatar - Jopino
6. 7. 2017 18:59
Re: Jezevčiaq,
Tak tady bez debat, sám jsem od koupě Yeti upustil a šel jinde - ten kufr je prostě tragédie. A pak samozřejmě cena vs. výbava a další proměnné, ale to už je ohraná melodie a netřeba ji opakovat :yes:
Museli by Yetinu postavit cenově někde mezi B a C segment, ale to je utopie.
Avatar - 3_diamanty
4. 7. 2017 20:29
Re: Jezevčiaq,
mne ale pride prave kodiaq vcelku kompaktny.. ked som ho videl na promo akcii vedla superba prisiel mi vlastne az "maly" .. ved ked na to pride tak 4,7m dlzku ma dnes uz aj astra kombi... takze kodiaq nie je ziadne monstrum... ale v podstate docela kompakt >:D :*) papierovo
5. 7. 2017 07:59
Re: Jezevčiaq,
Ty bež k očnému, trúbka, a pre istotu aj k psychiatrovi. Čítaš po sebe tie koniny, čo píšeš?
5. 7. 2017 12:38
Re: Jezevčiaq,
Vzdyt ma pravdu.
Avatar - praděda7
5. 7. 2017 14:20
Re: Jezevčiaq,
Jak pravdu? Kompaktní se 4.7 m na délku? Tak leda v juesej... :-! On se totiž 7seater nedá kompaktně udělat... :-!
5. 7. 2017 17:05
Re: Jezevčiaq,
Ano. To dneska maji kompaktni (=nizsi stredni trida) auta bezne. Kodiaq je maximalne stredni trida, i v evrope se delaji vetsi SUV. Vzdyt i Volvo XC90 ma pet metru. Kodiaq velikost jeste aktivne maskuje. Ma docela kratke previsy a zkosenou zad, navic s vyraznym vybranim pro SPZ. Rozhodne nepusobi tak mohutne, jako treba Kia Sorento.
Avatar - 3_diamanty
6. 7. 2017 22:02
Re: Jezevčiaq,
zly den? stava sa... ono to prejde uvidis.... ;-) :yes:
Avatar - Jopino
5. 7. 2017 16:00
Re: Jezevčiaq,
Co je kompaktní? Je to komplikované, viz níže:

Nižší střední třída (označuje se také jakosegment C[1] nebo kompaktní třída) je kategorie automobilů, která patří v evropských zemích k nejprodávanějším. Typickou karosérií vozů nižší střední třídy je hatchbacka kombi, častý je i sedan či výjimečně liftback. Velké automobilky také nabízejí v této velikosti MPV a SUV nebo odvozené modely s otevřenou karosérií.
Automobily nižší střední třídy dosahují zpravidla délky 4,0 až 4,6 metru.

Jiný zdroj:
Rozdělení osobních aut do zaužívaných obchodních tříd se neřídí žádným zákonem ani technickou normou. Rozhodují o něm samotní výrobci za účasti organizací, které se zabývají analýzami trhu. Neexistence obecně závazných pravidel zároveň vysvětluje, proč se některé hraniční modely ocitnou v jiné kategorii, než ve které by je intuitivně chtěla vidět část zákazníků.
Jedním z důsledků chybějící definice je i časté prolínání zažitého evropského názvosloví s terminologií používanou v USA. Nižší střední třída tak bývá označována i jako „kompaktní“, podle amerického vzoru. Běžně tento výraz používá například Mazda v souvislosti s modelem Mazda3. Výjimkou není ani označování písmenem – nižší střední třídě významově odpovídá spojení „segment C“.
Avatar - _Karel_
5. 7. 2017 16:38
Re: Jezevčiaq,
Řekl bych, že co se týče Kodiaqa a kompaktu, není na tom nic komplikovaného a není nic, co by jej mělo řadit do nižší střední.
Avatar - Jopino
5. 7. 2017 17:21
Re: Jezevčiaq,
S Kodiakem mám jasno, tam se shoduji s pradědou7 ;-) Komplikované je PŘESNÉ vytýčení kompaktu, viz druhá část úryvku :yes:
6. 7. 2017 07:22
Re: Jezevčiaq,
Tak asi bude rozdiel aj v tom, či slovo "kompakt" berieme ako pomenovanie triedy, alebo berieme v úvahu skôr jeho význam. Ten H/K mudrlant to má v hlave dopletené všetko.
Avatar - 3_diamanty
6. 7. 2017 22:10
Re: Jezevčiaq,
ty si nejaky dnes nabruseny a neposlusny .. co sa deje? ;-) .. clovek to napise kusok s humorom a ty ho hned posielas kdesi... ale kludne sa vyventiluj... ja som v tomto v poho >:D
Avatar - Emel
4. 7. 2017 21:34
Re: Jezevčiaq,
Rozhodně, kompaktnější kastle je přínos... ono je to krásně vidět na Tiguanu vs. Tiguanu XL. Za mě je tedy o kousíček nejlepší Ateca před Karoqem.
5. 7. 2017 12:45
Re: Jezevčiaq,
TIguan XL je jenom protazeny tiguan. Kratky vypada lepe, protoze byl jako kratky puvodne navrhovan. Zatimco kodiaq kratsi nikdy byt nemel.
Avatar - praděda7
5. 7. 2017 14:25
Re: Jezevčiaq,
Protáhlá kastla na SUV nemůže nikdy vypadat dobře. Pak se totiž bavíme už o autobusech... :-!
5. 7. 2017 17:07
Re: Jezevčiaq,
To je vec nazoru. Treba takove Hyundai Grand SantaFe je protahle brutalne (na rozvoru jako ma kodiaq postavili 4,9 metru auta) a libi se mi vic, nez "kratka" verze.
Avatar - praděda7
6. 7. 2017 09:01
Re: Jezevčiaq,
Grand SantaFe, superjezevčík s okny jak do ponorky se ti líbí....... :*)
Avatar - Beefcake
6. 7. 2017 16:03
Re: Jezevčiaq,
Najkrajsi jazvecik je MB R, aj ked to je vraj MPV.
7. 7. 2017 08:33
Re: Jezevčiaq,
ak by na tieto dva modely nalepili logo Sangyong ,tak by tu kazdy nadaval ake su to obludy. ... kedže sú to Škodofky...
Avatar - 3_diamanty
4. 7. 2017 20:27
kodiaq
sa mi pri pohlade spredu paci kusok viac ako karoq... aj ked v podstate su oba vozy velmi podobne >:D ze ano ... ale asi by som dal o bodik viac kodiaqu prave za tie jeho predne svetla a celkove natiahnutejsie linie kasne kde lepsie vyniknu krivky ako na kratsej kasni...
Rozbalit vlákno
0
4. 7. 2017 20:39
VISION
..dizajnový vzhled vision byl sice zpočátku zajímavý, u superba dosáhl možného maxima, ale tohle roubování na cokoli jiného je už poněkud nudné a výsledek je pro mě nezajímavý. Promarněný potenciál suv od Škody. Škoda...... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hanson
4. 7. 2017 21:39
Auto jako kráva
a motor jako krabice od bot. To vše za cenu přes půl mega - děkuji nechci. Ještě že je možnost volby. Škoda - škoda peněz. :'-( :'-( :'-(
Rozbalit vlákno
9
Avatar - _Karel_
4. 7. 2017 21:53
Re: Auto jako kráva
A o kterém z těch dvou mluvíš? Karoq není ani náhodou auto jako kráva, Kodiaq má (na rozdíl od některé konkurence) dvoulitry....?
5. 7. 2017 10:47
Re: Auto jako kráva
S tými motormi je to marné, čokoľvek pod 6, alebo 8 valcov je tragédia >:D
5. 7. 2017 12:43
Re: Auto jako kráva
Zalezi s cim clovek srovnava. Oproti renaultim 1.6kam je dvoulitr vyhra, ale taky je pravda, ze kodiaq ma delsi rozvor, nez prvni Range Rover Sport, ktery nabizel vyhradne benzinove osmivalce a naftove sestivalce.
Avatar - _Karel_
5. 7. 2017 14:59
Re: Auto jako kráva
:-O tak za prvé samozřejmě srovnávám škodovku s ostatními mainstreamovými auty a ne s Rangem za 2mil.(možná za 3?)
A hlavně - ten Range Sport s osmiválcem váží 2656kg, nejtěžší Kodiaq váží 1705kg. Drobný rozdíl téměř tuny!!! Čekat, že max sedmnácti metrákové auto od Škody dostane v dnešní době šestiválec, o osmiválci nemluvě, může jen absolutní trubka (tím nemyslím tebe). Nevidím nejmenší problém s velikostí či silou motoru, který si můžu koupit do Kodiaqa.
5. 7. 2017 17:12
Re: Auto jako kráva
Osmivalec ne, ale V6 by mu slusel. Srovnatelna Kia Sorento ho ma (ne u nas), mensi a stejne tezky outlander taky (ne u nas), mensi a stejne tezky Jeep Cherokee jakbysmet (i u nas). Nezapominejme, ze Kodiaq je sedmimistne auto, ktere utahne az 2,5 tuny. 3.0 TDI a 2.5 TSI z cinskeho atlasu by se tam vylozene hodil. I kdyz chapu, ze ocekavatelne maximum je 2.0 Bi-TDI.
Avatar - _Karel_
5. 7. 2017 17:39
Re: Auto jako kráva
Že by mu V6 slušel je jasný, ale stejně tak by slušel všem autům ve střední třídě a v podobně velkých SUV. Ale situace je jasně daná, kromě prémie a amerik smolík. To je holý fakt a proto je nesmysl kritizovat Kodiaq za motory. Můžeme nadávat leda na politiky, že nemůžeme mít to, co je běžné v Číně,USA atd. V rámci konkurence je na tom minimálně normálně, ne-li nadstandardně.
Mmch, Cherokee má šestivál jen v benzínu a začíná na 1,33mil. Grand Cherokee šestivál nafta s přiměřeným výkonem 1,5mio. Ti, co teď hloupě pláčou nad dvoulitry v Kodiaqu by tu nejhlasitěji křičeli, že škodovka za 1,3m je jen pro zoufalý fandy atd.
5. 7. 2017 17:54
Re: Auto jako kráva
Kodiaqu by slušel i motor z OIII RS 2.0 TSI 169/180kW ;-)
Avatar - _Karel_
5. 7. 2017 18:00
Re: Auto jako kráva
To klidně jo, ale úplně původní příspěvek co to rozjel byl o tom, že to má motory jak krabice od bot, neboli malý. A malý teda rozhodně nejsou, leda pro barika, samozřejmě ;-) Tak jako tak silný benzín u Kodiaqa odhaduji na periferii zájmu.
Mě osobně by se podladěný 2,0TSI líbil.
5. 7. 2017 20:45
Re: Auto jako kráva
Mě se taky líbí to 2l TSI 132 kW, nicméně byl ho raději viděl v manuálu ;-) Nicméně Kodiaq by si silnější benzin zasloužil ;-)
4. 7. 2017 22:35
no...
Kodiaq-vé je v lepšej výbave v cene VW Touareg 4x4 3,0 V6 TDi !!! a myslím že ten kto si kúpi radšej tú "Aviu kríženú s Arom" by si mal vybaviť termíín u psychiatra...
Rozbalit vlákno
1
4. 7. 2017 23:29
Re: no...
Pravda, treg limited plus je za 40,8k kodiaq v tej istej vybave ale s 2L za 38200 :-))))
Ale aj tak ti tu bude niekto tvrdit, ze kodiaq je ale novy model :-)))
5. 7. 2017 00:07
Petr si dá smažák. Tak já taky ......
Nejsem fanda Skodovek, ale kdyz se objevila nova Oktavka, byla bezva. Novy Superb? Bezva. Kazde auto prineslo svuj zajimavy design i presto, je ma stejny volant se Seatem aj. Ale co ten Kodiaq? Clovek ceka pecku, ale je to krabice s naistalovanou maskou Skoda. A co Karoq? A Ateca? Vdyt to je uplne stejny a bez ducha. ..... Nemuze za to Skoda Auto, ale zakaznici bez fantazie, kteri chteji pruměrné nic, treba SUV s pohonem na predek. A nejlepe v bile nebo cerne barve.
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2017 02:27
Fuj
Motorizace kodijaku otřesná, tahové parametry tak pro nižší zednickou třídu, elektronickejch příplatkovejch sjaček vagón.
Karog je zmenšenej verk, s ještě podivnějšíma obsahama.
Zůstanu v pravěku. Mě se ten moderní svět na dvě/tři sezóny nezamlouvá.
Rozbalit vlákno
3
5. 7. 2017 04:21
Re: Fuj
Co je nižší zednická třída Ficusi? Je tu další Holden, navážející se do lidí?
Avatar - Ozzman
5. 7. 2017 08:57
Re: Fuj
On si to spletl se svobodnymi zednáři :-)
Avatar - praděda7
5. 7. 2017 08:49
Re: Fuj
Bohužel motorizace jsou v dnešní dobu všeobecně otřesné. My víme proč. Nechcu se tu stále opakovat... ;-\
5. 7. 2017 04:25
Kaďákovic senkrovna
7x aktuálně najdu fotku Karoqu na hlavní stránce.

Je to spíš hloupost a naivita nebo snaha o servilnost? :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Beefcake
6. 7. 2017 16:04
Re: Kaďákovic senkrovna
Raz je to v zmluve, musi sa to dodrzat.
5. 7. 2017 12:53
karoq vs. ateca
nemate někdo predstavu jak dlouho se ceka na autecu, coz je obdoba karoqu?
maj akcni cenik, tak bych podle toho predpokladal, ze se moc neceka a spis potrebuji prodej zvysit.
navíc ateca ma benzinovou ctyrkolku s manuálem, karoq bude mit benzinovou ctyrkolku jen s dsg a to az nekdy pristi rok.
jediny rozdil je 1.4tsi vs. 1.5tsi, je v tom nejaky podstatny rozdil?
když predstavili karoq, zaznamenal jsem informaci, ze cena bude prijemne prekvapeni, pro me prekvapeni urcite jo, ale prijemny ne..
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2017 17:36
Kde je slušný benzín?
Škodovka jede u SUV bohužel stále jen v naftě...

Karoq:
- má jen silnější variantu 1.5TSI 110kW, kde je slabší verze 96kW jako základ
- kde je 2l se 132kW, ideálně s manuálem?
- 3 hrnkový litr je tak max do Fabie a Rapidu, tj v SUV a super rádcem řazení, je to o jeho možné rychlé poruše v nízkych otáčkách ( zajímavý článek o motorech ze sekačky na autorevue od pána z Mahle Berr)

Kodiaq:
- tady 1.4TSI 110kW jako základ beru
- 2l 132kW jen s automatem? Hmmm
- kde je silnější verze 169/180kW z OIII RS?

Situace na trhu se od nafty tak trochu odklání a hlavně kdo nenajede víc jak 30 ročně, tak tomu se nafta vůbec nevyplatí ;-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Emel
5. 7. 2017 22:32
Re: Kde je slušný benzín?
Na druhou stranu... blízcí konkurenti SantaFe a Sorento jsou fakt jen v naftě, další konkurenti třeba zase v benzínu vůbec nenabízí 4x4 apod. Jo, mohl by tu být ten 162kW dvoulitr jako v Tiguanu, ale možná je pro SUV ta podladěná verze zajímavější. U Karoqu jistě ještě něco přijde.
6. 7. 2017 08:22
Re: Kde je slušný benzín?
Člověče, to auto se ještě fyzicky ani neprodává a ty už kritizuješ jeho starovní nabídku motorizací a převodovek. Počkej pár měsíců na plnou nabídku a pak to zkus znova.

Nejsi tady přece první den, abys nevěděl, že ze startu se nabízejí pouze ty motorizace, které měly/budou mít to největší zastoupení prodejů. Na třešničky je času dost.

PS: Nafta je obecně do mainstreamových SUV ta nejlepší volba. Sice se z toho tady opět někdo zalkne zlostí, ale nic s tím nenadělá. ;-)
6. 7. 2017 08:59
Re: Kde je slušný benzín?
Ty děláš, jak kdyby Karoq nebyl skládačka koncernových dílů, tj všechny motory a převodovky jsou vyvinuty a použity i v jiných autech koncernu... tj nic nového.

1.) diesely jsou jasné, tam není co řešit

2.) benzin v Karoqu je mimo 1.5TSI průser, buď chybí nebo je nepoužitelný, jak základní litrový 3hrnek... Mám tím na mysli právě 1.5TSI 96kW, což si myslím, že by byl pro Karoq hodně zajímavý motor, za rozumnou cenu. 2l je pak ta třešnička...

3.) Kodiaq už se nějakou tu dobu prodává a 1.4 je starý motor a na tak velké auto je to bída, asi tak jako Superb II měl 1.4TSI 92kW auto s ním jelo, ale pokud si chtěl výkon, tak pod 10l/100km ses nedostal, měl jsem ho na týden jako náhradní, s lechtáním plynu jsem se nedostal pod 8l.

Píšeš o třešničkách na dortu, kam beze sporu silnější 2.0TSI pro Kodiaq určitě patří, nicméně i u toho podladěnýho 2l chybí trestuhodně manuál...

Nejprodávanější budou samosebou diesely, ale trend se pomalu otáčí ve prospěch benzinu a tady Škodovka chrápe a cpe na trh 3 válcovou herku ;-\
6. 7. 2017 10:26
Re: Kde je slušný benzín?
Ne, škodovka ze startu nabízí ty motorizace, které prostě udělají slušný prodej hned. Případně natáhnou zákazníka do salonu na "již od".

Je naprosto irelevantní, co si tady píšeme do diskuzí, solventní zákazníci neřeší to, co sem vypisuješ ty.
6. 7. 2017 12:59
Re: Kde je slušný benzín?
Jasně a co tím chceš říct? Že si lidi nehlídají rozpočet na auto a je jim jedno co kupují a za kolik? To je blbost ;-)
Avatar - _Karel_
6. 7. 2017 16:40
Re: Kde je slušný benzín?
To je vážně velká otázka, jestli se trh opravdu otáčí ve prospěch benzínu. U nás podle mě ani náhodou.
Avatar - Emel
6. 7. 2017 17:25
Re: Kde je slušný benzín?
Osobně mi přijde náš trh docela racionální - subkompakty i kompakty jedou převážně na benzínu, nafta je tam, kde je a) velký nájezd nebo b) velké auto.

Pokud je v kompaktech (dle SDA, tj. bez Octavie) poměr 22t : 6t ve prospěch benzínu, tak je to vlastně až překvapivá dominance.

U Octavie je to obráceně, 2,5t benzín : 11t nafta (a 1,1t CNG)... a můžeme tu diskutovat o korelaci s použitím Octavie ve firemních flotilách apod., i tak ale v kompaktech vede benzín nad naftou, což je z mého pohledu úspěch.
Avatar - _Karel_
6. 7. 2017 17:44
Re: Kde je slušný benzín?
Tak to dává smysl i mě, sám vybírám podobně. Ale (nemám žádná čísla) nemám pocit, že by češi chtěli víc než dřív benzínový auto. Podle mě pořád rozhoduje peněženka, a ve vlnu nových toptenů mezi čechy nevěřím.
6. 7. 2017 20:15
Re: Kde je slušný benzín?
Jde o to, jestli si to ty lidi umí spočítat. S průměrným ročním rodinným nájezdem 15-20tis km se ti nafta u nového auta vyplatit nemůže ;-) Nicméně u velkých SUV a velkých MPV ji chápu...
Avatar - _Karel_
6. 7. 2017 20:47
Re: Kde je slušný benzín?
Vůbec nepochybuju, že spousta lidí kupuje diesel nevhodně- do města na pár tisíc km ročně. Jen moc nevěřím, že by se trend otáčel.
Avatar - Emel
6. 7. 2017 22:08
Re: Kde je slušný benzín?
To záleží jak to počítáš. Velká neznámá je zůstatková hodnota. Když si necháš nacenit operák na Fabii 1.0TSI a proti tomu Octavii 1.6TDI na dva roky, tak možná budeš překvapený, jak malý rozdíl tam je.
5. 7. 2017 19:27
Dalsi motoricky otresne das auto von der konzern
Doufam, ze az der konzern opet zacne vyrabet normalni motory do das auto, tak nam to redakce bezodkladne sdeli. Do te doby nema cenu se moc vyjadrovat k das auto von der konzern, protoze to jsou motorove sragory.
Rozbalit vlákno
2
6. 7. 2017 07:24
Re: Dalsi motoricky otresne das auto von der konzern
Aká to zhoda. Mozgová srágora srágorí o motorových srágorách. Počuj, srágora, aj si s nejakou tou srágorou už srágoril, že o tom tak srágoríš?
6. 7. 2017 08:28
Re: Dalsi motoricky otresne das auto von der konzern
Kam se hrabou tví oblíbení frantíci, co? Ti finišují u jednašestky ve všech třídách, a to jsou panečku motory! >:D
6. 7. 2017 06:41
Díky za srovnání!
Je to jasné, Karoq to vyhrává na celé čáře.
Se stejnou výbavou a zhruba shodnými motory, ať Otto nebo Diesel, je vždy o poznání hbitější a pokaždé o 120 tisíc levnější.
Nový motor 1,5 TSI(AE211evo) je lepší a modernější a navíc pro Karoqa víc než dostačující kdežto starší motor1,4TSI(AE211) je pro Kodiaqa už příliž slabý. >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
6. 7. 2017 15:21
Re: Díky za srovnání!
Tak ono není velké překvapení, že je menší auto hbitější a levnější. Je potřeba taky vidět to, že Kodiaq stojí celkově na hodnotnější technice, má víceprvek ve všech verzích, má robustnější převodovky atd. Je tu výhoda v 1.5TSI pro Karoq, to je ale otázka času.
Avatar - _Karel_
6. 7. 2017 16:37
Re: Díky za srovnání!
Tak to je príma, jak se nám to vyjasnilo :-) . A jestli chceš, na rovinu ti povím - když by jsi koupil místo oktávky fabii, taky bude o dost levnější, a ten 1,0TSI co bude ve fabii v pohodě bude taky na oktávku nic moc. Ale kdyby ses na hlavu stavěl - oktávka je dražší než fabka, protože je to větší a lepší auto, a totéž platí o karoqu a kodiaqu.
Avatar - Bubáq
6. 7. 2017 10:48
Víte, s odstupem času musím říct, že...
...že se mi oba dost líbí. Výhrady nevymizely (hlavně přístrojová desky Kodiaq a konzole mezi sedadly u obou, zadní stěna u Karoqu)).
Důvodem je hlavně to, že i když se mi stále líbí vozy, které dávají najevo svou robustnost, Karoq i Kodiaq ve své vizuální odlehčenosti mají svůj šmrnc. Jevečíkovitost většího vozu mi vůbec nevadí, to auto je jedním slovem sympatické.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
6. 7. 2017 13:57
Re: Víte, s odstupem času musím říct, že...
Máš recht. Mě, když jsem byl malý kluk, se třeba líbili vlaky, čím delší, tím lepší.... ;-)
17. 8. 2017 09:07
Karoq vs. Kodiaq vs. Yeti
Na Autohledu jsme do srovnání přidali ještě Yetiho a vizuálně porovnali délku: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0