Srovnání: Škoda Karoq vs. Škoda Kodiaq. Opravdu potřebujete sedm míst?
Škoda Auto včera zveřejnila první ceny a výbavy nového SUV Karoq. Srovnali jsme nabídku s až sedmimístným kodiaqem.
Ještě loni touto dobou jsme si o sedmimístné škodovce a nástupci SUV Yeti nechávali jenom zdát, dnes už je ale všechno jinak. Yeti je mrtvý, pro mladoboleslavskou automobilku je historií také unikátní a velmi snadno zapamatovatelné jméno, na scéně je kodiaq a do přízně zájemců o kompaktní SUV velmi jistým krokem vstupuje karoq. Oba nové modely sdílejí platformu, část palety pohonných jednotek a palubní systémy. To si vyloženě říká o malé tabulkové porovnání.
Když jsem nakousnul sdílení platformy, je třeba něco uvést na pravou míru. Sice se jedná o techniku MQB, jenže zatímco u kodiaqu se počítalo se sedmimístnou variantou, které byla uzpůsobena podlaha, karoq nikdy sedmimístný nebude a nemá ji tedy tak bytelnou. Díky dvouřadému uspořádání interiéru nemá karoq tak „macaté“ zadní partie, jeho design působí harmoničtěji a na své vnější rozměry i velmi dospěle.
Škoda Karoq na délku měří 4382 milimetrů, tedy o citelných 315 milimetrů méně než kodiaq, a rozvor náprav má kratší až o 161 milimetrů (liší se o 8 mm v závislosti na hnaných nápravách). To ale neznamená, že je u něj v podélném směru o 161 milimetrů méně místa. Na rozdíl od kodiaqu totiž nemusí myslet na cestující ve třetí řadě sedadel a nemá tak velký kufr, proto zbyl dostatek prostoru pro cestující ve druhé řadě.
Základní objem zavazadelníku činí 521 litrů, což je o 199 litrů méně než u kodiaqu, díky systému sklápění zadních sedadel VarioFlex však lze zadní řadu sedadel posouvat, samozřejmě sklápět nebo zcela vyjmou jednotlivá sedadla, čímž docílíte rozsahu 479 až 588 litrů.
Škoda Karoq vs. Škoda Kodiaq - porovnání klíčových rozměrů
Model | Karoq | Kodiaq |
---|---|---|
Délka (mm) | 4382 | 4697 (+315) |
Šířka (mm) | 1841 | 1882 (+39) |
Výška (mm) | 1605 | 1676 (+71) |
Rozvor (mm) | 2638 (2630 u 4X4) | 2791 (+153/161) |
Světlá výška (mm) | 183 | 194 (+11) |
Kufr s se sadou na opravu defektu (l) | 521, nebo 479-588 | 720/630 (5/7 míst) |
Škoda Auto zatím zveřejnila pouze částečný ceník modelu Karoq, chybí základní výbava Active a ještě do podzimu si budete muset povinně připlatit přinejmenším 4000 korun za lak karoserie (standardní modré lakování Energy bude k dispozici později), prostřední a nejvyšší výbava jsou však takřka shodné s kodiaqem a nebude tedy od věci porovnat obsažené prvky. Prostřednictvím ceníku kodiaqu bychom si zároveň mohli alespoň orientačně odvodit cenu karoqu.
Škoda Karoq - aktuální ceníkové ceny dostupných motorů | |||
Motor | Cena Active [Kč] | Cena Ambition [Kč] | Cena Style [Kč] |
1.0 TSI/85 kW | - | 529.900 | 584.900 |
1.5 TSI/110 kW ACT DSG | - | 624.900 | 679.900 |
1.6 TDI/85 kW | - | 579.900 | 634.900 |
2.0 TDI/110 kW 4×4 | - | 669.900 | 724.900 |
2.0 TDI/110 kW 4×4 DSG | - | 719.900 | 774.900 |
Škoda Kodiaq - aktuální ceníkové ceny dostupných motorů | |||
1.4 TSI/110 kW ACT DSG | 693.900 | 746.900 | 811.900 |
1.4 TSI/110 kW ACT 4×4 | 693.900 | 746.900 | 811.900 |
1.4 TSI/110 kW 4×4 DSG | 743.900 | 796.900 | 861.900 |
2.0 TSI/132 kW 4×4 DSG | 783.900 | 836.900 | 901.900 |
2.0 TDI/110 kW DSG | 738.900 | 791.900 | 856.900 |
2.0 TDI/110 kW 4×4 | 738.900 | 791.900 | 856.900 |
2.0 TDI/110 kW4×4 DSG | 788.900 | 841.900 | 906.900 |
2.0 TDI/140 kW 4×4 DSG | 848.900 | 901.900 | 966.900 |
Jestliže výbavy Ambition a Style u nejdostupnějšího kodiaqu 1.4 TSI ACT/110 kW dělí 65.000 korun, mezi Active a Ambition je rozdíl 53.000 Kč, a mezi výbavami Ambition a Style Škody Karoq (1.0 TSI/85 kW) vypočteme rozdíl 55.000 Kč, lze mezi liniemi Active a Ambition očekávat rozdíl zhruba 43.000 Kč. To by znamenalo, že Škoda Karoq 1.0 TSI/85 kW Active bude stát 486.900 Kč, což by zhruba odpovídalo Seatu Ateca 1.0 TSI/85 kW ve výbavě Reference bez odečtení aktuálního zvýhodnění 15.000 Kč (bez bonusu stojí 481.900 Kč).
Jak jsou na tom výbavy?
Standardní prvky linie Ambition obou modelů se v klíčových oblastech neliší. Dostanete sedm airbagů, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment s osmipalcovým dotykovým displejem, diodové zadní svítilny, palubní počítač Maxi Dot, Front Assist nebo asistent rozjezdu do kopce, liší se však výše některých příplatků. Kupříkladu za osmipalcovou navigaci Amundsen zaplatíte u karoqu 11.100Kč, zatímco u kodiaqu o 2.100 Kč méně. Za vyhřívání předních sedadel si u Kodiaqu Ambition musíte připlatit 7.000 Kč, zatímco u Karoqu Ambition je máte ve standardu, a za zadní parkovací kameru zaplatíte karoqu o téměř 4.000 Kč méně než u kodiaqu.
Srovnání výbavových prvků - linie Ambition | ||
Model | Škoda Karoq | Škoda Kodiaq |
Litá kola | 16" | 17" |
Počet airbagů | 7 | 7 |
Klimatizace | automatická dvouzónová | automatická dvouzónová |
Světlomety | halogenové s LED denním svícením | halogenové s LED denním svícením |
Infotainment | Bolero 8" | Bolero 8" |
Tempomat s omezovačem rychlosti | S | S |
Parkovací senzory | vzadu | vpředu i vzadu |
Zadní sdružené svítilny | LED | LED |
Ochrana hran bočních dveří | nelze | S |
Volant | tříramenný, multifunkční, kožený potah | tříramenný, multifunkční, kožený potah |
Cargo elementy v zavazadelníku | S | S |
Digitální příjem rádia (DAB) | S | 3.000 Kč |
Asistent rozjezdu do kopce | S | S |
Front Assist | S | S |
Palubní počítač | Maxi Dot | Maxi Dot |
Sedadla | látkové čalounění, vyhřívaná vpředu | látkové čalounění, vyhřívání vpředu 7.000 Kč |
Navigace | 11.100 Kč - Amundsen 8" | 9.000 Kč - Amundsen 8" |
Zadní parkovací kamera | 8.100 Kč | 12.000 Kč |
Nezávislé topení | 25.900 Kč | 23.800 Kč |
Adaptivní tempomat | 8.000 Kč - do 160 km/h | 17.200 Kč - do 210 km/h |
Audio Canton | 9.900 Kč | nelze |
Rezervní kolo | 3.000 Kč | 2.100 Kč |
LED světlomety | 25.000 Kč nebo v paketu Ambiton Plus za 15.000 Kč | 25.000 Kč nebo v paketu Ambiton Plus za 20.000 Kč |
U linie Style jsou rozdíly menší. Oba vozy odemknete a nastartujete s klíčkem v kapse, oba svítí diodovými světlomety, mají barevný Maxi Dot a vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu. U karoqu si musíte připlatit za rezervu, ale zase máte ve standardu navigaci, která u kodiaqu stojí 9.000 Kč. U obou modelů si můžete připlatit za navigaci s displejem o úhlopříčce 9,2 palce – karoq ji má v rámci paketu Style Multimedia za 26.000 Kč, u Kodiaqů Ambition a Style stojí 43.700 korun.
Srovnání výbavových prvků - linie Style | ||
Model | Škoda Karoq | Škoda Kodiaq |
Kola | 17" | 18" |
Světlomety | full LED | full LED |
Palubní počítač | barevný Maxi Dot | barevný Maxi Dot |
Adaptivní tempomat | do rychlosti 160 km/h | 17.200 Kč - do 210 km/h |
Odemykání a startování | bezklíčové | bezklíčové |
Infotainment | Amundsen 8" s navigací | Bolero 8" |
Sedadla | látkové čalounění, vyhřívaná vpředu i vzadu | látkové čalounění, vyhřívání vpředu i vzadu |
Rezervní kolo | 3.000 Kč | S |
Navigace | S | Amundsen 8" - 9.000 Kč |
A co motory?
Škodovácká SUV sdílejí vlastně jenom jeden motor – dvoulitrový čtyřválec TDI ve verzích se 110 a 140 kilowatty. Existuje ale jedna perlička. Kodiaq totiž v základu disponuje motorem 1.4 TSI ACT s výkonem 110 kW, zatímco roli vrcholného benzinového provedení karoqu zastává zcela nová patnáctistovka TSI ACT o stejném výkonu, byť zatím pouze jako předokolka. Co prozradí srovnání srovnatelných verzí?
Škoda Karoq vs. Škoda Kodiaq - srovnání zážehových motorů | ||
Model | Škoda Karoq 1.5 TSI DSG ACT | Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG ACT |
Převodovka/pohon | 7DS/přední | 6DS/přední |
Zdvihový objem [cm3] | 1498 | 1395 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 110/- | 110/5000-6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 250/1500-3500 | 250/1500-3500 |
Maximální rychlost [km/h] | 203 | 198 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,6 | 9,6 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 6,3 |
Cena Ambition [Kč] | 624.900 | 746.900 |
Cena Style [Kč] | 679.900 | 811.900 |