Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnání: Škoda Karoq vs. Škoda Kodiaq. Opravdu potřebujete sedm míst?

Jan Mička
Diskuze (80)

Škoda Auto včera zveřejnila první ceny a výbavy nového SUV Karoq. Srovnali jsme nabídku s až sedmimístným kodiaqem.

Ještě loni touto dobou jsme si o sedmimístné škodovce a nástupci SUV Yeti nechávali jenom zdát, dnes už je ale všechno jinak. Yeti je mrtvý, pro mladoboleslavskou automobilku je historií také unikátní a velmi snadno zapamatovatelné jméno, na scéně je kodiaq a do přízně zájemců o kompaktní SUV velmi jistým krokem vstupuje karoq. Oba nové modely sdílejí platformu, část palety pohonných jednotek a palubní systémy. To si vyloženě říká o malé tabulkové porovnání.

Když jsem nakousnul sdílení platformy, je třeba něco uvést na pravou míru. Sice se jedná o techniku MQB, jenže zatímco u kodiaqu se počítalo se sedmimístnou variantou, které byla uzpůsobena podlaha, karoq nikdy sedmimístný nebude a nemá ji tedy tak bytelnou. Díky dvouřadému uspořádání interiéru nemá karoq tak „macaté“ zadní partie, jeho design působí harmoničtěji a na své vnější rozměry i velmi dospěle.

 

Video se připravuje ...

 

Škoda Karoq na délku měří 4382 milimetrů, tedy o citelných 315 milimetrů méně než kodiaq, a rozvor náprav má kratší až o 161 milimetrů (liší se o 8 mm v závislosti na hnaných nápravách). To ale neznamená, že je u něj v podélném směru o 161 milimetrů méně místa. Na rozdíl od kodiaqu totiž nemusí myslet na cestující ve třetí řadě sedadel a nemá tak velký kufr, proto zbyl dostatek prostoru pro cestující ve druhé řadě.

Základní objem zavazadelníku činí 521 litrů, což je o 199 litrů méně než u kodiaqu, díky systému sklápění zadních sedadel VarioFlex však lze zadní řadu sedadel posouvat, samozřejmě sklápět nebo zcela vyjmou jednotlivá sedadla, čímž docílíte rozsahu 479 až 588 litrů.

Škoda Karoq vs. Škoda Kodiaq - porovnání klíčových rozměrů

Model Karoq Kodiaq
Délka (mm) 4382 4697 (+315)
Šířka (mm) 1841 1882 (+39)
Výška (mm) 1605 1676 (+71)
Rozvor (mm) 2638 (2630 u 4X4) 2791 (+153/161)
Světlá výška (mm) 183 194 (+11)
Kufr s se sadou na opravu defektu (l) 521, nebo 479-588 720/630 (5/7 míst)

Škoda Auto zatím zveřejnila pouze částečný ceník modelu Karoq, chybí základní výbava Active a ještě do podzimu si budete muset povinně připlatit přinejmenším 4000 korun za lak karoserie (standardní modré lakování Energy bude k dispozici později), prostřední a nejvyšší výbava jsou však takřka shodné s kodiaqem a nebude tedy od věci porovnat obsažené prvky. Prostřednictvím ceníku kodiaqu bychom si zároveň mohli alespoň orientačně odvodit cenu karoqu.

Škoda Karoq - aktuální ceníkové ceny dostupných motorů
Motor Cena Active [Kč] Cena Ambition [Kč] Cena Style [Kč]
1.0 TSI/85 kW - 529.900 584.900
1.5 TSI/110 kW ACT DSG - 624.900 679.900
1.6 TDI/85 kW - 579.900 634.900
2.0 TDI/110 kW 4×4 - 669.900 724.900
2.0 TDI/110 kW 4×4 DSG - 719.900 774.900
Škoda Kodiaq - aktuální ceníkové ceny dostupných motorů
1.4 TSI/110 kW ACT DSG 693.900 746.900 811.900
1.4 TSI/110 kW ACT 4×4 693.900 746.900 811.900
1.4 TSI/110 kW 4×4 DSG 743.900 796.900 861.900
2.0 TSI/132 kW 4×4 DSG 783.900 836.900 901.900
2.0 TDI/110 kW DSG 738.900 791.900 856.900
2.0 TDI/110 kW 4×4 738.900 791.900 856.900
2.0 TDI/110 kW4×4 DSG 788.900 841.900 906.900
2.0 TDI/140 kW 4×4 DSG 848.900 901.900 966.900

Jestliže výbavy Ambition a Style u nejdostupnějšího kodiaqu 1.4 TSI ACT/110 kW dělí 65.000 korun, mezi Active a Ambition je rozdíl 53.000 Kč, a mezi výbavami Ambition a Style Škody Karoq (1.0 TSI/85 kW) vypočteme rozdíl 55.000 Kč, lze mezi liniemi Active a Ambition očekávat rozdíl zhruba 43.000 Kč. To by znamenalo, že Škoda Karoq 1.0 TSI/85 kW Active bude stát 486.900 Kč, což by zhruba odpovídalo Seatu Ateca 1.0 TSI/85 kW ve výbavě Reference bez odečtení aktuálního zvýhodnění 15.000 Kč (bez bonusu stojí 481.900 Kč).

 

Video se připravuje ...

Jak jsou na tom výbavy?

Standardní prvky linie Ambition obou modelů se v klíčových oblastech neliší. Dostanete sedm airbagů, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment s osmipalcovým dotykovým displejem, diodové zadní svítilny, palubní počítač Maxi Dot, Front Assist nebo asistent rozjezdu do kopce, liší se však výše některých příplatků. Kupříkladu za osmipalcovou navigaci Amundsen zaplatíte u karoqu 11.100Kč, zatímco u kodiaqu o 2.100 Kč méně. Za vyhřívání předních sedadel si u Kodiaqu Ambition musíte připlatit 7.000 Kč, zatímco u Karoqu Ambition je máte ve standardu, a za zadní parkovací kameru zaplatíte karoqu o téměř 4.000 Kč méně než u kodiaqu.

Srovnání výbavových prvků - linie Ambition
Model Škoda Karoq Škoda Kodiaq
Litá kola 16" 17"
Počet airbagů 7 7
Klimatizace automatická dvouzónová automatická dvouzónová
Světlomety halogenové s LED denním svícením halogenové s LED denním svícením
Infotainment Bolero 8" Bolero 8"
Tempomat s omezovačem rychlosti S S
Parkovací senzory vzadu vpředu i vzadu
Zadní sdružené svítilny LED LED
Ochrana hran bočních dveří nelze S
Volant tříramenný, multifunkční, kožený potah tříramenný, multifunkční, kožený potah
Cargo elementy v zavazadelníku S S
Digitální příjem rádia (DAB) S 3.000 Kč
Asistent rozjezdu do kopce S S
Front Assist S S
Palubní počítač Maxi Dot Maxi Dot
Sedadla látkové čalounění, vyhřívaná vpředu látkové čalounění, vyhřívání vpředu 7.000 Kč
Navigace 11.100 Kč - Amundsen 8" 9.000 Kč - Amundsen 8"
Zadní parkovací kamera 8.100 Kč 12.000 Kč
Nezávislé topení 25.900 Kč 23.800 Kč
Adaptivní tempomat 8.000 Kč - do 160 km/h 17.200 Kč - do 210 km/h
Audio Canton 9.900 Kč nelze
Rezervní kolo 3.000 Kč 2.100 Kč
LED světlomety 25.000 Kč nebo v paketu Ambiton Plus za 15.000 Kč 25.000 Kč nebo v paketu Ambiton Plus za 20.000 Kč

U linie Style jsou rozdíly menší. Oba vozy odemknete a nastartujete s klíčkem v kapse, oba svítí diodovými světlomety, mají barevný Maxi Dot a vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu. U karoqu si musíte připlatit za rezervu, ale zase máte ve standardu navigaci, která u kodiaqu stojí 9.000 Kč. U obou modelů si můžete připlatit za navigaci s displejem o úhlopříčce 9,2 palce – karoq ji má v rámci paketu Style Multimedia za 26.000 Kč, u Kodiaqů Ambition a Style stojí 43.700 korun.

Srovnání výbavových prvků - linie Style
Model Škoda Karoq Škoda Kodiaq
Kola 17" 18"
Světlomety full LED full LED
Palubní počítač barevný Maxi Dot barevný Maxi Dot
Adaptivní tempomat do rychlosti 160 km/h 17.200 Kč - do 210 km/h
Odemykání a startování bezklíčové bezklíčové
Infotainment Amundsen 8" s navigací Bolero 8"
Sedadla látkové čalounění, vyhřívaná vpředu i vzadu látkové čalounění, vyhřívání vpředu i vzadu
Rezervní kolo 3.000 Kč S
Navigace S Amundsen 8" - 9.000 Kč

A co motory?

Škodovácká SUV sdílejí vlastně jenom jeden motor – dvoulitrový čtyřválec TDI ve verzích se 110 a 140 kilowatty. Existuje ale jedna perlička. Kodiaq totiž v základu disponuje motorem 1.4 TSI ACT s výkonem 110 kW, zatímco roli vrcholného benzinového provedení karoqu zastává zcela nová patnáctistovka TSI ACT o stejném výkonu, byť zatím pouze jako předokolka. Co prozradí srovnání srovnatelných verzí?

Škoda Karoq vs. Škoda Kodiaq - srovnání zážehových motorů
Model Škoda Karoq 1.5 TSI DSG ACT Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG ACT
Převodovka/pohon 7DS/přední 6DS/přední
Zdvihový objem [cm3] 1498 1395
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/- 110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min] 250/1500-3500 250/1500-3500
Maximální rychlost [km/h] 203 198
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,6 9,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,5 6,3
Cena Ambition [Kč] 624.900 746.900
Cena Style [Kč] 679.900 811.900
Jan Mička
Diskuze (80)
anonym
17. 8. 2017 09:07
Karoq vs. Kodiaq vs. Yeti
Na Autohledu jsme do srovnání přidali ještě Yetiho a vizuálně porovnali délku: [odkaz]
7. 7. 2017 08:33
Re: Jezevčiaq,
ak by na tieto dva modely nalepili logo Sangyong ,tak by tu kazdy nadaval ake su to obludy. ... kedže sú to Škodofky...
Avatar - JiVi
7. 7. 2017 07:47
Re: BOMBAA je to TADY : KAZMA jede v TESLA MODEL S k moři ..
Německo:

Řada medií si všímá uniklého videa ze sjezdu Strany zelených, na které zemský ministerský předseda Bádenska -Wirtemberska (mj. země s největším automobilovým výrobním potenciálem v N.) Kretschmann s využitím negativního dopadu VW dieselgate vystoupil s požadavkem, aby od r. 2030 nebylo již možné v Německu přihlásit do provozu žádné auto se spalovacím motorem. Konkrétně by nebylo již možné přihlásit žádné nové auto s tímto pohonem, ale bylo by možné majitelům těchto aut nechat je "dojezdit", ale ne již někomu prodat...

Tak např. TV ZDF v dnešním pořadu "Múnchen Report" připomněla, jak chaotické a nepřipravené tyto plány Zelených jsou. Nikdo je zatím vůbec nekonzultoval s největšími výrobci jako jsou BMW či Daimler (Mercedes Benz) a ani nikdo vůbec neví, co se statisíci pracovníků, kteří budou po přechodu na e-mobilitu zbyteční jak přímo v těchto továrnách, tak i u subdodavatelů, v servisech atd., což bude představovat obrovský sociální problém. Jen pro představu jen přímo u výrobců aut v N. pracuje přes 250.000 lidí. z nichž jich bude potřeba jen zlomek (jak uvedl mluvčí BMW tak současný tříválcový spalovací motor má zhruba 1.200 součástek, zatímco stejně výkonný elektromotor jen 20!!!). Obdobně u aut prakticky zcela odpadne výměna brzd, rozvodů, výměna olejů, chladicí kapaliny, elektromotory jsou víceméně bezúdržbové, a tak budou mít autoservisy na starosti jen pneu, skla a karosářské opravy... A ani předchozí plány, že německé automobilky budou místo toho si vyrábět elektromotory a baterie se zatím vůbec nenaplňuje, protože N. zcela v tomto směru zaspalo a světová špička v tomto oboru je v Číně a v Asii.

Navíc těchto 12 let uplyne velice rychle a nikdo vůbec zatím nemá představu jak navýšit kapacitu elektrické sítě a hlavně z čeho (poté, co se N. vzdalo jaderné elektřiny, je stále více jak polovina el. energie vyráběna v hnědouhelných elektrárnách a to by emise tedy nezlepšilo), jak velká plocha bude potřeba pro nabíjecí stojany - minimálně několikanásobně větší než u stávajících ČS, protože na rozdíl od aut na fosilní paliva musí auto i při rychlonabíjení zůstat na stojanu několik desítek minut, kde získat další velká místa zejména v přeplněných městech nepočítaje náklady na jejich výkup a výstavbu... A kde vůbec sehnat počet e-aut, když Zelení by rádi viděli, aby jich už nejlépe polovina nahradila stávající se spalovacím motorem - polovina je v N. zhruba 23 mil. aut a Němec ze 65% upřednostňuje německé auto, což činí 15 mil. aut!!! A kde pak uskladnit těch vyřazených 23 mil aut a jak je co nejrychleji zlikvidovat...

Ale to v hysterii po VW dieselgate a navíc v předvolebním boji před volbami do Spolkové sněmu teď u Zelených nikoho nezajímá, byť takhle rychlý přechod na e.mobilitu do r. 2030 je spíše nerealizovatelný než realizovatelný...

Avatar - 3_diamanty
6. 7. 2017 22:10
Re: Jezevčiaq,
ty si nejaky dnes nabruseny a neposlusny .. co sa deje? ;-) .. clovek to napise kusok s humorom a ty ho hned posielas kdesi... ale kludne sa vyventiluj... ja som v tomto v poho >:D
Avatar - Emel
6. 7. 2017 22:08
Re: Kde je slušný benzín?
To záleží jak to počítáš. Velká neznámá je zůstatková hodnota. Když si necháš nacenit operák na Fabii 1.0TSI a proti tomu Octavii 1.6TDI na dva roky, tak možná budeš překvapený, jak malý rozdíl tam je.