Srovnání: Škoda Karoq vs. Škoda Kodiaq. Opravdu potřebujete sedm míst?
Škoda Auto včera zveřejnila první ceny a výbavy nového SUV Karoq. Srovnali jsme nabídku s až sedmimístným kodiaqem.
Ještě loni touto dobou jsme si o sedmimístné škodovce a nástupci SUV Yeti nechávali jenom zdát, dnes už je ale všechno jinak. Yeti je mrtvý, pro mladoboleslavskou automobilku je historií také unikátní a velmi snadno zapamatovatelné jméno, na scéně je kodiaq a do přízně zájemců o kompaktní SUV velmi jistým krokem vstupuje karoq. Oba nové modely sdílejí platformu, část palety pohonných jednotek a palubní systémy. To si vyloženě říká o malé tabulkové porovnání.
Když jsem nakousnul sdílení platformy, je třeba něco uvést na pravou míru. Sice se jedná o techniku MQB, jenže zatímco u kodiaqu se počítalo se sedmimístnou variantou, které byla uzpůsobena podlaha, karoq nikdy sedmimístný nebude a nemá ji tedy tak bytelnou. Díky dvouřadému uspořádání interiéru nemá karoq tak „macaté“ zadní partie, jeho design působí harmoničtěji a na své vnější rozměry i velmi dospěle.
Škoda Karoq na délku měří 4382 milimetrů, tedy o citelných 315 milimetrů méně než kodiaq, a rozvor náprav má kratší až o 161 milimetrů (liší se o 8 mm v závislosti na hnaných nápravách). To ale neznamená, že je u něj v podélném směru o 161 milimetrů méně místa. Na rozdíl od kodiaqu totiž nemusí myslet na cestující ve třetí řadě sedadel a nemá tak velký kufr, proto zbyl dostatek prostoru pro cestující ve druhé řadě.
Základní objem zavazadelníku činí 521 litrů, což je o 199 litrů méně než u kodiaqu, díky systému sklápění zadních sedadel VarioFlex však lze zadní řadu sedadel posouvat, samozřejmě sklápět nebo zcela vyjmou jednotlivá sedadla, čímž docílíte rozsahu 479 až 588 litrů.
| Model | Karoq | Kodiaq |
|---|---|---|
| Délka (mm) | 4382 | 4697 (+315) |
| Šířka (mm) | 1841 | 1882 (+39) |
| Výška (mm) | 1605 | 1676 (+71) |
| Rozvor (mm) | 2638 (2630 u 4X4) | 2791 (+153/161) |
| Světlá výška (mm) | 183 | 194 (+11) |
| Kufr s se sadou na opravu defektu (l) | 521, nebo 479-588 | 720/630 (5/7 míst) |
Škoda Auto zatím zveřejnila pouze částečný ceník modelu Karoq, chybí základní výbava Active a ještě do podzimu si budete muset povinně připlatit přinejmenším 4000 korun za lak karoserie (standardní modré lakování Energy bude k dispozici později), prostřední a nejvyšší výbava jsou však takřka shodné s kodiaqem a nebude tedy od věci porovnat obsažené prvky. Prostřednictvím ceníku kodiaqu bychom si zároveň mohli alespoň orientačně odvodit cenu karoqu.
| Škoda Karoq - aktuální ceníkové ceny dostupných motorů | |||
| Motor | Cena Active [Kč] | Cena Ambition [Kč] | Cena Style [Kč] |
| 1.0 TSI/85 kW | - | 529.900 | 584.900 |
| 1.5 TSI/110 kW ACT DSG | - | 624.900 | 679.900 |
| 1.6 TDI/85 kW | - | 579.900 | 634.900 |
| 2.0 TDI/110 kW 4×4 | - | 669.900 | 724.900 |
| 2.0 TDI/110 kW 4×4 DSG | - | 719.900 | 774.900 |
| Škoda Kodiaq - aktuální ceníkové ceny dostupných motorů | |||
| 1.4 TSI/110 kW ACT DSG | 693.900 | 746.900 | 811.900 |
| 1.4 TSI/110 kW ACT 4×4 | 693.900 | 746.900 | 811.900 |
| 1.4 TSI/110 kW 4×4 DSG | 743.900 | 796.900 | 861.900 |
| 2.0 TSI/132 kW 4×4 DSG | 783.900 | 836.900 | 901.900 |
| 2.0 TDI/110 kW DSG | 738.900 | 791.900 | 856.900 |
| 2.0 TDI/110 kW 4×4 | 738.900 | 791.900 | 856.900 |
| 2.0 TDI/110 kW4×4 DSG | 788.900 | 841.900 | 906.900 |
| 2.0 TDI/140 kW 4×4 DSG | 848.900 | 901.900 | 966.900 |
Jestliže výbavy Ambition a Style u nejdostupnějšího kodiaqu 1.4 TSI ACT/110 kW dělí 65.000 korun, mezi Active a Ambition je rozdíl 53.000 Kč, a mezi výbavami Ambition a Style Škody Karoq (1.0 TSI/85 kW) vypočteme rozdíl 55.000 Kč, lze mezi liniemi Active a Ambition očekávat rozdíl zhruba 43.000 Kč. To by znamenalo, že Škoda Karoq 1.0 TSI/85 kW Active bude stát 486.900 Kč, což by zhruba odpovídalo Seatu Ateca 1.0 TSI/85 kW ve výbavě Reference bez odečtení aktuálního zvýhodnění 15.000 Kč (bez bonusu stojí 481.900 Kč).
Jak jsou na tom výbavy?
Standardní prvky linie Ambition obou modelů se v klíčových oblastech neliší. Dostanete sedm airbagů, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment s osmipalcovým dotykovým displejem, diodové zadní svítilny, palubní počítač Maxi Dot, Front Assist nebo asistent rozjezdu do kopce, liší se však výše některých příplatků. Kupříkladu za osmipalcovou navigaci Amundsen zaplatíte u karoqu 11.100Kč, zatímco u kodiaqu o 2.100 Kč méně. Za vyhřívání předních sedadel si u Kodiaqu Ambition musíte připlatit 7.000 Kč, zatímco u Karoqu Ambition je máte ve standardu, a za zadní parkovací kameru zaplatíte karoqu o téměř 4.000 Kč méně než u kodiaqu.
| Srovnání výbavových prvků - linie Ambition | ||
| Model | Škoda Karoq | Škoda Kodiaq |
| Litá kola | 16" | 17" |
| Počet airbagů | 7 | 7 |
| Klimatizace | automatická dvouzónová | automatická dvouzónová |
| Světlomety | halogenové s LED denním svícením | halogenové s LED denním svícením |
| Infotainment | Bolero 8" | Bolero 8" |
| Tempomat s omezovačem rychlosti | S | S |
| Parkovací senzory | vzadu | vpředu i vzadu |
| Zadní sdružené svítilny | LED | LED |
| Ochrana hran bočních dveří | nelze | S |
| Volant | tříramenný, multifunkční, kožený potah | tříramenný, multifunkční, kožený potah |
| Cargo elementy v zavazadelníku | S | S |
| Digitální příjem rádia (DAB) | S | 3.000 Kč |
| Asistent rozjezdu do kopce | S | S |
| Front Assist | S | S |
| Palubní počítač | Maxi Dot | Maxi Dot |
| Sedadla | látkové čalounění, vyhřívaná vpředu | látkové čalounění, vyhřívání vpředu 7.000 Kč |
| Navigace | 11.100 Kč - Amundsen 8" | 9.000 Kč - Amundsen 8" |
| Zadní parkovací kamera | 8.100 Kč | 12.000 Kč |
| Nezávislé topení | 25.900 Kč | 23.800 Kč |
| Adaptivní tempomat | 8.000 Kč - do 160 km/h | 17.200 Kč - do 210 km/h |
| Audio Canton | 9.900 Kč | nelze |
| Rezervní kolo | 3.000 Kč | 2.100 Kč |
| LED světlomety | 25.000 Kč nebo v paketu Ambiton Plus za 15.000 Kč | 25.000 Kč nebo v paketu Ambiton Plus za 20.000 Kč |
U linie Style jsou rozdíly menší. Oba vozy odemknete a nastartujete s klíčkem v kapse, oba svítí diodovými světlomety, mají barevný Maxi Dot a vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu. U karoqu si musíte připlatit za rezervu, ale zase máte ve standardu navigaci, která u kodiaqu stojí 9.000 Kč. U obou modelů si můžete připlatit za navigaci s displejem o úhlopříčce 9,2 palce – karoq ji má v rámci paketu Style Multimedia za 26.000 Kč, u Kodiaqů Ambition a Style stojí 43.700 korun.
| Srovnání výbavových prvků - linie Style | ||
| Model | Škoda Karoq | Škoda Kodiaq |
| Kola | 17" | 18" |
| Světlomety | full LED | full LED |
| Palubní počítač | barevný Maxi Dot | barevný Maxi Dot |
| Adaptivní tempomat | do rychlosti 160 km/h | 17.200 Kč - do 210 km/h |
| Odemykání a startování | bezklíčové | bezklíčové |
| Infotainment | Amundsen 8" s navigací | Bolero 8" |
| Sedadla | látkové čalounění, vyhřívaná vpředu i vzadu | látkové čalounění, vyhřívání vpředu i vzadu |
| Rezervní kolo | 3.000 Kč | S |
| Navigace | S | Amundsen 8" - 9.000 Kč |
A co motory?
Škodovácká SUV sdílejí vlastně jenom jeden motor – dvoulitrový čtyřválec TDI ve verzích se 110 a 140 kilowatty. Existuje ale jedna perlička. Kodiaq totiž v základu disponuje motorem 1.4 TSI ACT s výkonem 110 kW, zatímco roli vrcholného benzinového provedení karoqu zastává zcela nová patnáctistovka TSI ACT o stejném výkonu, byť zatím pouze jako předokolka. Co prozradí srovnání srovnatelných verzí?
| Škoda Karoq vs. Škoda Kodiaq - srovnání zážehových motorů | ||
| Model | Škoda Karoq 1.5 TSI DSG ACT | Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG ACT |
| Převodovka/pohon | 7DS/přední | 6DS/přední |
| Zdvihový objem [cm3] | 1498 | 1395 |
| Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
| Největší výkon [kW/min] | 110/- | 110/5000-6000 |
| Točivý moment [N.m/min] | 250/1500-3500 | 250/1500-3500 |
| Maximální rychlost [km/h] | 203 | 198 |
| Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,6 | 9,6 |
| Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 6,3 |
| Cena Ambition [Kč] | 624.900 | 746.900 |
| Cena Style [Kč] | 679.900 | 811.900 |











































































































































