jj
NEJLEPŠÍ kára [odkaz] ;-) k ní se zásadně snažit minimálně přisomrákovat :-) Každopádně ale teď se aktuálně na panevropský úrovni řeší kyjanid v laufu z močky [odkaz] takže kdo se přidá?? >:D >:D >:D >:D >:D
kyanid AdBlue - chcete se někdo přidat?? :))
Dobrý den vážená paní eurokomisařko !!
jako nejvíce kompetentní osobu (díky Vašim zkušenostem z problému VW dieselgate) se na Vás dotazuji s podnětem k objasnění problému jménem : EXHALACE ZBYTKOVÝCH KYANIDOVÝCH SLOUČENIN DIESELOVÝCH spalovacích motorů €jronormy €URO 6 při použití AdBlue - Močoviny AUS 32 [odkaz] Základním problémem jsou šokující informace kolující napříč Evropou o neschopnosti exhalačního systému vozidel normy €JRO 6 (se systémem přídavného vstřikování močoviny AdBlue) 100% kontroly dávkování této sloučeniny zapříčiňující následky v podobě exhalací kontaminovaných sloučeninami na bázi KYANIDU !!
OTÁZKA ZNÍ :
Jak moc €vropská komise odsouhlasila automobilkám míru inhalátu na bázi KYANIDU evropským národům, vycházejících z výfuku nejen osobních automobilů se systémem DIESEL €URO 6 AdBlue ?
Beru to jako hezkou ukázku toho, co se dá. V praktickém životě to ale nic neznamená. Je pravda, že Tesla má krásný dojezd i při "normálních podmínkách". Tyhle rekordy mě však neberou.
Připomíná mi to měření spotřeby paliva.....vše elektrické vypnout, pneumatiky nafouknout na 4 atmosféry, nejlépe bez vzorku, vyházet z auta vše nepotřebné, zamaskovat chladící otvory, jet maximálně 50 km/h a máme z toho krásnou spotřebu 3,8 l/100km, kterou ale nikdo v reálu nemá.
Až ujedou v realitě na jedno nabití přes 600km, např. trasu Praha - Livigno, tj dálnice, okresky a města normálními rychlostmi. Auto zatížené 4 osobami s bagáží, puštěnou klimu, pak za 10 minut "natankují", tak to bude elektromobil použitelný na normální provoz ;-)
Chtěl jsi říct i abnormální provoz, ne? Nebo jaké procento tvých cest tvoří něco takového? A jaké cesty do řekněme 200 km? Hned se mi vybavuje pravidlo 80-20. :-)
Proč by se měly objevovat? Dojezd je sice fajn, ale lidi zase tolik netrápí, protože mají za chvíli natankováno. Zajímavější je spotřeba. Ale spíš jen z toho hlediska, co je možné; pochybuji, že si lidé dělají iluze, že za to budou sami jezdit. Zajímavé je, že nemívají zase tak nízký rychlostní průměr.
Jasně, ale víš jak jsem to myslel - v porovnání s deklarovanou spotřebou. V té době (Fabia SDI) byly údaje o spotřebě blízké realitě.
Mne zajímá to, co lze reálně běžně, bez velkého omezení dosáhnout.
Když nebudu mobil používat, taky mi vydrží nabitej 14 dní. Ale k čemu ten údaj je.... :-)
Auto za 20 tisíc dokáže ujet stejnou rychlost. :-) Ale porovnávat vozy jen podle dojezdu je trochu mimo. Tesly se prostě s žádnou Fábií srovnávat nedávají. Když dbych do toho zapojil druhý faktor, třeba to zrychlení, málokteré auto se Teslám může rovnat (za mnohem větší peníze).
Jde jen o pokus party nadšenců, nikdo neřekl, že to má ve skutečnosti nějaký dopad, nehroť to tolik. :-) Je to to samé, jako když se někdo snaží s dusíkem přetaktovat nějaký procesory třeba na 7 GHz. Kromě honění rekordů to žádnou relevantní hodnotu nemá, protože se to v normálních podmínkách použít nedá. :-)
Obávám se, že máš problém s chápáním psaného textu, dovol mi, abych ti to vysvětlil:
1. Říkáš, že i auto za 400 tisíc dokáže ujet takovou vzdálenost. Já říkám, že to zvládne i ojetina za 20 táců, v zásadě snad téměř jakýkoliv spalovák, který seženeš, zvládne ujet na nádrž nějakých 900 km.
2. Psal jsem, že porovnávat auta podle jedné hodnoty z milionu dalších je nesmysl, protože stejným způsobem bych já mohl vytáhnout například vytáhnout pouze zrychlení z 0-100 Modelu S a X a tam prostě nemají v dané cenové kategorii ( a v nižší, jak zmiňuješ, už vůbec ne) konkurenci.
Pokud je pro tebe dojezd tak důležitý, budiž, ale většině lidí dojezd do 500 km na jedno nabití bude dostačovat a dostačuje, proto je budou zajímat i ostatní hodnoty a výhody elektromobilů oproti spalovákům. Řekni mi, jak velké procento lidí jezdí denně delší trasy? A jak často?
Rekni mi, kolik lidi jezdi autem za rok vice nez 100 km najednou, během dne - tech 500km neberu, protože krome Tesly za 2,5 M to zadne jiné auto realne neujede. Tech lidi, co bude chtit ujet - byt jen 4x do roka - vice nez 100 km najednou je 70% - coz je kolik? V CR je to min. 3 mil aut. Takze DOJEZD JE dulezity pro většinu motoristu.
TESLA a ostatní elektroauta jsou jen fetis, nic vic.
Článek je o Tesle, takže se bavím o Tesle. Do tří let dle mého názoru bude přes 300 km nabízet snad každý výrobce elektromobilů. Což většině lidí bude taky stačit. :-)
To, že levnější vozy takový dojezd nyní nemají, ještě neznamená, že jej později mít nebudou.
Velmi omezené? Když na řekněme 1 Mm cestě ztratíš hodinu kvůli nabíjení (20 minut nabíjení každých 270 km; tedy zhruba každé dvě hodiny na dálnici zastávka)? A snad víš, že je pitomost nabíjet na plno. Leda by tě bavilo ztrácet čas a ničit baterii (samozřejmě záleží, jakou část kapacity ti dovolí využívat). Jo, pokud takové cesty podnikáš každý týden, tak to chápu. Ale jinak je to spíš takové vynucení jízdy na pohodu a několikrát za rok tě to nezabije.
Mně by ani tak nevadilo odstavit auto na 20 minut. Ono než si dojdeš na záchod, protáhneš se, něco zakousneš... Nepříjemné by bylo, kdybych tam přijel a neměl volný stojan. Nemluvě o tom, že by stanice byla mimo provoz. Dnes mám tu možnost po protažení klidně jet dál a natankovat až při příští zastávce. Na dálnici by to tedy chtělo realistický dojezd alespoň tak 350-400 km (nejlépe pro 80% nabití), což by snad v budoucnu stačilo k další nabíjecí stanici u dálnice (ideálně s nějakou rezervou k další stanici, klidně dál od dálnice).
"v zásadě snad téměř jakýkoliv spalovák, který seženeš, zvládne ujet na nádrž nějakých 900 km" sakra, čím to tu všichni jezdíte? Já s poměrně běžným moderním vozem ujedu 500 a to ještě ne vždycky ;-\
Ahá, no jo, pak je to jasné :-) Ne, fakt by mě to zajímalo, který benzín v nějaké rozumné cenové kategorii tohle dokáže? Já mám ve velkém kombíku nádrž 52 litrů, to mají nějaké vozy 80 litrů? Díky
Ve velkém kombíku je tedy 52 litrů dost ubohá hodnota. Ve střední myslím bývaly nádrže na 70, možná i víc (víc než 85 asi ne). Těch 900 by při volném tempu mělo dát opravdu kde co. Třeba takové obyčejné Polo s 1,2 TSI. A nebavíme se tu o tom, co běžně dosahuješ, ale co je možné, když se snažíš.
Ked vidim ako najdi vacsina vodicov s autami, tak pri EV budu mat mozno dojazd 100km ;-)
Problem EV je, ze ked zoberes rodinku a nejaky proviant na vylet a ides sviznejsie 145 tacho dialnica, ze nebudes plachtit, tak moc daleko nezajdes ;-)
Kecy typu po meste a do okolia............ Nato nepotrebujem najlacnejsie EV za 15 000 eciek, ale staci Dacia za 7000 eciek.
To budu panecku, plne autobazare 8- rocnych EV s baterkami pred smrtou..........
Ak si niekto mysli, ze EV budu lacnejsie na prevadzku pre majitela je na omyle, to sa budu musiet ludia presvedcit sami ( ak niekedy bude ich masovajsie pouzitie ).
každý vie, že problémom je reál, nie labák. Mali by sa sústrediť na testy v bežnej prevádzke a ukazovať reálne tipy ako zvýšiť dojazd, takto iba utvrdzujú verejnú mienku v tom, že elká sú zatiaľ reálne nepoužiteľné a klamú marketingom a štátnymi dotáciami.