Pekné porovnanie, každý si nájde to svoje.
Ja by som poprosil o test insignie so základným motorom. Benzínové 1,5t by mohlo stačiť a tie ceny sú celkom príjemné...
Motory - v naftě jo. V benzínu ne. Jel jsem 1.5T 122kW a ten by asi strčil do kapsy 1.4TSI 110kW, ale na 1.8TSI ztrácí hodně. A ten top dvoulitr 191kW by stačil tak slabšímu dvoulitru v Superbu se 162kW.
Do Insi je nafta ideál. Vždyť je to klasickej cesťák. Škoda, že se nedostali k automatu. Za sebe můžu říct, že jsem s aisinem v testované motorizaci lebedivě spokojen. V naftě se chová automat hodně odlišně od benzínové verze.
A to porovnání designu s Mazdou 6 v testu... no nevim nevim. Stojí mi to v garáži vedle sebe a live žádnou designovou příbuznost stále nenacházím (v sedanech).
Blah... do Insi nevím, tam je ta 1.5T asi málo... ale do Superba je ideál 1.8TSI. Tu jsem teda jel naposled v Passatu Variant... a byl jsem docela nadšený, jak to s tím autem hýbe.
Docela nedávno jsem profrčel Praha - Brno a zpět v poolovým Supu 1.4 Tsi s vypínáním válců..., takže určitě do Supa 1.8 TSi, když už benzín.
V Insi mi vzhledem k rozpakům z palivové nenasytnosti ten benzín moc smysl nedává (pokud auto užíváš jako business car). Pokud je ti spotřeba jedno (nemusíš se řídit korporátní zelenou politikou), pak je ten benzín v Insi... taky iracionální... konec konců, četl jsem blog a máš vyzkoušeno, takže asi víš...
Hele, máme teď ve firmě dva Passaty s 1.8, vím o spoustě 2.0TSI v GTI, RS apod i tady na fóru... a zatím všechno příkladné - bez spotřeby oleje, bez problémů.
Jasně, může si o tom myslet kdo chce co chce. Já ti to napíšu takhle - klidně bych si ten motor domů za své pořídil, bez nejmenších obav, s mnohem větším klidem než třeba 2.0TDI nebo 1.6EB nebo 2.2SkyD nebo fůru dalších motorů.
Ty motory sou všechny jako ruská ruleta = jen obráceně = náboje som krom jednoho všude >:D
Motor kterej za 10 let nebyl nikdy zcela a končí = jen proto že neni špatnej když funguje? To fakt ne :-!
Jeho pradědeček 1.8 20V Turbo byl myslim aspoň výjímečnější = jít násilim do problematickýho podvozku a potenciálně hodně problematickýho motoru = jen protože to je Škodovka?
To je tvůj názor, já ti ho neberu. Z mého pohledu je 1.8TSI skvělý motor - dynamický, úsporný, v poslední generaci cca. od 2012 spolehlivý... zejména verze s manuálem v Superbu nebo Passatu.
Už vůbec nechápu, co máš pořád s tím, že ten motor končí... všechny motory průběžně přecházejí na nové verze, tady má nová verze o dvě deci víc... no a?
A ještě jedna úvaha, teoretická: radši si koupím dobrý motor, se kterým se bude dobře jezdit, i pokud by teoreticky měl třeba o 2% větší šanci že se s ním něco stane. Když stane, tak se to holt spraví.
Ono když se podíváš na ty tvoje odkazy, tak se všechny zmíněné problémy týkají právě těch starších verzí, cca. do roku 2011-2012. Tam s tím názorem nemám problém, o těch problémech se ví - špatný kroužky a i další věci. Ale ta novější verze (kombinace přímý + nepřímý vstřik apod.) už jsem o žádných problémech neslyšel. Možná to duální vstřikování řeší i klasický problém s karbonem, který jinak trápí mnohé přímovstřiky.
Nic, to je jedno, nemám potřebu tu nikoho přemlouvat ke koupi, jen zopakuju - za sebe bych ten motor bral všema deseti, bez výhrad.
To by mi přišla taky, nicméně... zatím je ve hvězdách, jestli vůbec v Evropě bude a za kolik, pokud vůbec tak s automatem a v kůži. Facelift kombíku snad v Ženevě, pak se uvidí... do té doby ale čekat nebudu. Dám ale ještě šanci atmosferické 2.5G.
Převodovka záleží. 1.8TSI dává smysl v manuálu, tam není problém, motor má svých 320Nm a jen tak mimochodem je to asi nejsilnější benzín v manuálu co se dá dneska ve střední koupit. Kombinaci se suchou 7DSG a 250Nm bych se vyhnul, pak už raději 2.0TSI 6DSG.
Ale takhle... 2.5T už bude trošku overkill, já bych za ideál považoval 2.5G s manuálem a bez kůže, tj. v nějaké Attraction-Revolution výbavě, s cenou někde kolem 750 - to by byla taková obdoba toho 1.8TSI.
No hele, 2.5G s automatem a kůží je 844, dostat se bez kůže a bez automatu někam pod 800 by problém být neměl a za tu cenu by to bylo dost zajímavé. 750 jsem asi trošku přehnal, tolik stojí v Revolution dvoulitr... ale tak třeba 780.
No já většinou moc nešetřim na výbavě takže.. ale jo pod 800 neni problém
To turbo bude o dost dynamičtější a zajímavej má krouťák = ale na takový to běžný popojíždění asi stačí 2.5G v automatu. Cenu spíš ovlivňujou relativně mrzký prodeje, ale třeba díky mírnýmu růstu koruny eště trochu..
Mimochodem na 20 [odkaz] moc nevěřim. To dřív přijde krize >:-[]
A nebo je jen přestalo bavit dělat ten motor ve dvou objemech (oproti dvoulitru má kratší zdvih, vrtání mají stejné). Také je už dost starý, na poměry Audi. Dělají ho od roku 2012. Jeho nástupce od roku 2015, což tak nějak odpovídá (jen by to normálně byla nová generace, ale u Audi se rozhodil ponechat to jako třetí). Větší objem pak může být výhodou v Millerově cyklu. Častěji ho využiješ (i když je otázkou, jaký rozdíl to udělá). Normovanou spotřebu má nižší a o to jde (protože během testu zvládá pracovat jako 1,4, takže není divu, že překoná 1,8).
Když já vždycky slíbím blog, rozepíšu se a ve finále... dobře, ale až po vánočním shonu a ročních uzávěrkách.
Ale první dojmy... no jezdím si to mezi poli a lesy a ... usmívám se jak de...bil :-)
ale vo fáze usmievam sa ako ebil by to mohlo byť riadne nekritické, Tiež som chcel hodiť svišťa na blog, lebo tu chýbal test s atmo motorom, ale rozmyslel som si to, lebo by som nebol objektívny. Ak má niekto veľa áut okolo ako ty, vie to streliť s chladnou hlavou.
taktak... naprosto přesně :-) Jedna věc je usmívat se jako de...bil a druhá věc ze sebe veřejně de...bila udělat... moje spokojenost je teď ve zkušební době...
Ale to nevadí, stejně zůstává modlou všech Pepíků z Kolbenek a jejich tlustých Mařek od plotny .... Vždyť není nad to, že se do auta vejde co nejvíc bas s pivem, když je na něj akce v Kauflandu....a večer to s chlapama proberou u píva za kolik jim tem emisolevácký technický zázrak jede.. ..
ano, ale koukám, že účinek se dostavil... potrefená koza se vždy ozve a čím více mínusů , tím víc pravdy ...
to říkám já ,Vóša, z Boží vůle Škodobijec č.1
To je divný, já taky Škodu nemám. Ale SuperB je fakt krásné a praktické auto.
Ale tak ono je důležité mít tu správnou dávku nenávisti a zášti. To je dneska v módě, tak se toho drž...
Superb je krásné, ale nepraktické auto. Potvrdil mi to švagr, který ho má. Když u nás před garáží parkuje, tak s Octávkou vycouval na ulici na jeden zátah. Se Superbem potřebuje 3..... ;-)
Na úvěr, takže jedině nechat manželce a jí sebrat její A6 ;-\
A je to ku... drsný, dodnes nechápu, jak to mohli třeba přirovnat k MB E.. nechápu. Švagr má E a to je jiný svět...
Kdybych nemel porovnani a Ecko 220d mi zatim porad nestalo pred domem, tak bych ti veril. Sup v LaK zadny pad nen :-) Ano, vsechno je lepsi ale nejde o zadne diametralni rozdily.
ale prd - Superb je dobry auto jako nekolik dalsich v segmentu. Rozdil skoro nepoznas... Ojetou A6 nevim, mam zkusenost jen z BMW 5 a moje hodnoceni: neco osahaneho bych teda rozhodne nemenil za novotu stredni tridy.
Jde vidět, že jsi asi v Supu nejel, jinak by jsi to netvrdil. Když jsem s ním začal jezdit, přicházíš na ty rozdíly a padá ti čelist na silnici... Nevím, je to můj názor, měl jsem A6 r.v. 2007 a 2009 a to je obrovský rozdíl. Možná, kdo do supu přesedne z fabie, bude v sedmém nebi, ale neznám člověka, co by se zbavil D3 a šel do Supa a byl spokojen.
no videt to neni, protoze ho ridim sem tam posledni dva roky. A6 jsem nikdy neridil a ani v ni nejel tak fakt nevim... ja bych na tvem miste a koupit si nove auto za 3/4 mega, tak jsem spokojenej a uzivam si to a neskytam nad 8-10 let starym autem.
Ale kazdy jsme jiny
Moja do mne hučela, že se ho pak lépe a za vícero many zbavím než ojeté insignie, tak jsem podlehl... :-(
Jinak s Insignií po zapůjčení jsem najel 400 km. 2.0 CDTI 125 kw
Já mám zatím cca 3500 km (spotřebu ještě nevím, cesťák budu psát až v lednu) a dojmy... no, je to německý Mondeo, řekl bych. Jsem ale klidný jezdec.
Jojo, jak se ženská rozhodne... tak je to v...
tak to máš sakra kliku:) Celej život jsem se snažil domácí garáž učinit rozmanitou, ale nakonec mám stodolu plnou Mazd :-)
A co že ti to bylo povoleno?
alebo tesne pred tým. Ja viem tiež moju dohnať k vyjadreniu kúp čo chceš alebo rob si čo chceš, ale viem, že medzi riadkami hovorí, ale potom sa nediv >:D
Tak pojdme se bavit o zenach konecne, dobra diskuze ;-)
Pokud zena neciti chlapa, bude hledat jinde - jestli predtim nebo potom, je individualni. Mylna predstava chlapu, ze zeny touzi po romantice.... ano, touzi obcas ukazat neznost, touzi obcas po pohlazeni. Ale predevsim hledaji samce, muznost, zajisteni, rozhodnost, doprovazenou zdravou mirou "gentlemenstvi".
Zabijeji me borci jak si stezuji na zeny doma, dostanou "kapesne" od zeny ze spolecneho uctu na pivo, jdou si postezovat stejne postizenym kamaradum do hospody a po prichodu se nechaji servat...a ani to zene neumi dobre udelat a zavrit ji pusu...
Jak ma zena takoveho muze respektovat? Chlapa co ji posloucha a neprosadi si svou ani pri vyberu auta >:-[]
V podstatě +- se s tím dá souhlasit, ale asi ne s tím, co si představuješ pod pojmem "mužnost". Já osobně určitě ne to, že manželce oznámím "utratil jsem většinu našich úspor za novýho sporťáka". U nás to funguje relativně po staru - já vydělávám, žena si chodí "mezi lidi" na zkrácený úvazek na 6h denně, ale vedle toho vaří, uklízí, pere a stará se o děti. A abych jí pak řekl - ty vydělaný peníze jsou jen moje, udělám si s nima co chci - to nevidím jako mužnost, ale jako sobectví. Nebudu se jí ptát, jestli si koupím Ford nebo Opel, ale jestli vyhodím peníze za rodinný auto nebo sporťák - to už téma na diskuzi je.
Může se v tom skrývat i podobné ALE..., některé ženy pevně věří, že muž i přes danou volnou ruku vybere stejně to, co chce žena, protože to je samozřejmě to nejlepší pro "všechny". ;-)
Nas svet je plne podpantoflaku, kteri ani ve veci auta nejsou schopni si prosadit svou. Platim, zenska nema pravo do vyberu mluvit. A jeji auto platim taky, takze jsem ji dal na vyber ze 3 aut a hotovo - samozrejme znam jeji vkus, takzd nemela s vyberem problem. Do veci jako barva, vybava atd. samozrejme nekecam, jen radim.
Ale vazne, na zacatek textu - chlapi, budte chlapi. Zenske nechteji a nebudou dlouhodobe spokojeny s romantikem, ktery udela co ji na ocich vidi, a ktery ani neni schopen rozhodnout ve veci auta. Zeny potrebuji muznost, rozhodnost...a casem ji kdyztak budou hledat jinde. Verte mi, o zenach bych mohl napsat knizku :-)
To možná jo, ale určitě si vyberu auto jaký chci, když v něm min. 90% najedu já a splňuje většinu rozumných požadavků. Vždyť to auto je pak skoro jediná záliba, co chlapovi zůstane >:D >:D
Bullshit. Nejde o to nekecat do niceho, rad necham svou zenu mit hlavni slovo ve vecech barev, zarizeni domu a treba i pocitu o druhych, na to jsou zeny citlive a lepsi.
Ale rozhodne nechteji noumu, ktery se porad pta na nazor a zahrnuje ji do vsech rozhodnuti...
Superb je zvenku moc pěkné auto. Však kromě bambilionu litrů v kufru a excelentní ztělesnění šedi je to taky jeho jediná pořádná kvalita. Insignia se mi líbila předešlá i tato. Samozřejmě by mě spíš zajímalo porovnání "vrcholných" 2.0 foukaných benzínů s hrozivým výkonem +-200 kW (zvlášť ta 8stupňová převodovka v Insignii). Že prý s tím se Superb nejenže podstatě rychlejší, než odpovídající Insignia, ale má i už docela přijatelné zrychlení celkově. Ale musíme myslet hlavně na plebs, že :-)
To je supr:) Bychom mohli tyhle blogácké testy dávat k našim testům aspoň do odkazu. Jak často a kolik podobných testů v blogu je? Já se přiznám, že jsem tam moc často nekoukal...
Machi
Teď se tím prokousávám a přijde mi to strašně utopený. A nepřehledný. Nechcete tam šoupnout víc záložek? Třeba právě ty testy. Klikneš a vyjedou tam na tebe jenom vaše testy... Mohli bychom to pak dávat i k našim testům jako druhej, třetí, čtvrtej pohled.
Machi
Díky, že jste tentokrát otevřeně přiznal, že Sup byl čtyřkolka. Stačilo tak málo a není z toho takové téma, jako u minulého testu Octávie 1,0TSI alias 1,8TSI :yes::yes:
Já si za těch pár testů nezasloužím být v jedné linii s Dinarem atd.... ;-)
Nějak to poslední nestíhám, i když mám v šuplíku rozepsany týden s nejlepším českým kombikem, který mě tak týden sra* 8-s a docela pozitivní dojmy s Kadjarem...
No jooo, toho Megana bych měl napsat dříve než ho prodám, že? >:D
Espace už dohromady nedám...ale ta i30 mě tak sra*a, že i přes riziko pokuty to napíšu
Na deset zapomeň, já se svým jízdním stylem počítám spíš s 12. Aspoň že ty dálnice nebudou tak strašné, pokud tam člověk hodí tempomat.
Zvukově je to prostě přímovstřikový turbo čtyřválec, kterému prý pomáhá subwoofer tím, že do zvuku míchá hlubší tóny... ve finále to zní v rámci možností příjemně a přirozeně, ale je to spíš zvuk na pozadí při plném plynu, je vidět, že priorita je kultivovanost.
Zrychlení přes 7 asi sedí, ale pak už to jede docela pěkně.
Jak píšu... první část testovačky jsem dal s troškou adrenalinu za 17, evidentně by nebyl problém dostat se přes 20. Do desíti jsem právě tak při jízdě okolo 140 na tempomat, tenhle režim autu díky dlouhé osmičce celkem vyhovuje... ale jakmile se začneš místo plynutí s proudem probíjet provozem, je tam opět klidně 15.
pokud si clovek prida i kolik procent davaji prodejci slevu, tak pak uz je na tom Insignie o dost lepe.... ale tenhle segment v CR je o firemnich prodejich
Dobry test, insi je lahsia a ma silnejsi motor debakel v pruznosti pochopitelny, ale to zrychlenie na 100? Myslim, ze insi by to dala s prehladom superbu aj v 0-100 skoda ako klasicky VAG lakuje v udajoch zrychlenia.
Posledny klaasicky opel - pod toto by som sa podpisal, vlastna tech uz nebude kantare u opla... resp GM posledny fakticky model bola omega..
to je vyse sekunda, toto su presne veci ktore na tabulkovu generaciu posobia najlepsie... vsetky diesle VAGu su na papieri rychlejsie pri danych vykonoch ako u konkurencie... bolo by uz fakt trapne keby TOP benzinove motorizacie nedokazali naplnit udaje, ale masovo sa asi nepredavaju co myslis ?
Kde je "vyše sekunda"? Tovární údaj 8,0s, naměřeno 8,4s (na tom autocentru) - to je +- v normě... 0-100 není exaktní disciplína.
Nevím proč by to mělo být u benzínových trapnější než u naftových. Já chápu ten údaj jako výsledek, který bys měl zajet při naprosto ideální práci s autem na letních gumách (otázka jakých) na běžném suchém povrchu (co je běžný povrch teď nechme stranou)... a je otázka, nakolik se tester zvládne k tomu ideálu přiblížit.
8,8 s uvadzal vyrobca, 9,96 s namerali... tam som to pisal, rec je o merani z autorevue...
trapne bolo myslene v kontexte TOP motorizacii, diesel sa masovo predava
ostatne automobilky davaju skor opacne, hodnoty na istotu, preco tam je 8,0 ked to je 8,4 ? VAGu neverim ani nos medzi ocami, to je uz asi moja diagnoza >:D;-)
mozne je vsetko a nevravim, ze VAG je jediny komu to moze nesediet, ale vsimol som si to najcastejsie u VAGu s TDi a to aj generacie do zadu nie len nove modely... masirovali blbostami verejnost vo velkom ... to ze to v reale zakaznikom staci je vec druha, pokial ma motor dobru reakciu na plyn co je ovela citelnejsie v reale ako nejaka sekunda hore dole tak si to normal zakaznik nevsimne
Je otázka, komu to nesedí - jestli výrobci, nebo autorevue. Z toho co jsem viděl já spíš tipuju, že autorevue. Ale těch proměnných je víc (třebas i výbava testovaného auta).
bolo to vela pripadov aj z historie nie len nove auta ani autorevue, je to uz tazsie dohladatelne a je to vlastne jedno, napadlo mi to pri tomto teste insi je lahsia a ma silnejsi motor co bolo citelne pri pruznom zrychleni kt sa meralo, ake objektivne dovody mozu byt okrem toho problemu medzi sedackou a volantom, aby bol rychlejsi superB ? myslim ze prevody nijak zasadne nevyriesia ten hmotnostny a vykonovy hendikep sperbu a aj tak je rychlejsi na papieri... klasika
Viděl jsem spoustu srovnáváků, hodně toho je taky Autozeitung.de... a většinou to naopak vychází tak, že s papírovými údaji mají problém spíš jiní. Zkus pohledat vergleichstest autozeitung, mají to hezky přehledně uspořádané.
Myslím, že papírové údaje o výkonu a reálný výkon jsou dvě dost odlišné veličiny... a o tom to je. Hodně se mluví o slabých korejských koních třeba...
jj je to zlozita tema, merania to dokazu ako tak spresnit, pripadne ked sa s niekym povozis s papierovo rychlejsim autom a v reale sa to moc nepresadi >:D
Čím máš větší točivý moment v nízkých otáčkách, tím těžší je to zajet. Protože ideální rozjezd není s divoce se protáčejícími koly. A pravděpodobně ho nedosáhneš, když se prostě spolehneš na kontrolu trakce. Ta tě o něco okrade (čím je lepší, tím tě okrade méně, ale nepočítal bych s tím, že třeba Passat bude mít nějak zvlášť dobré odladění, hodné sportovního auta). Musíš to prostě mít v noze. Ať už se snažíš elektroniku nespustit, nebo se snažíš držet co nejlepší skluz kol. To je s diesely problém, protože mají síly hodně a nejsou zrovna snadno ovladatelné. Na rozjezdu jsi schopen udělat velký rozdíl. V praxi na tom tolik nesejde, ale při měření je to významný faktor.
Takové BMW nepovažuji za konkurenci VW, ale technické parametry udává ve stejném tónu. Nelze počítat s tím, že to zajede (špatně) cvičená opice s prstem v nose. Ty parametry jsou opravdu dobré a budeš mít co dělat.
ja viem...komplikuju to aj dlhe prevody, musis ist cez spojku dost co chce ideal otacky v uzkom spektre... kazdopadne sa to robi na viac pokusov, pokial sa zle rozbehnes nemozes brat udaje za spravne a uviest ich niekde, lahke to nie je a u R4 dieslov duplom,... viem co je ta nasa chrochta TDI co maju rodicia na rozjazd... des
Ono Autorevue meralo tie udaje aj s 2 chlapmi na palube, takze to mas hned +100kg (co som videl fotku tak nemali zrovna 75kg ako normovany vodic :-) ). To ti zrazi zrychlenie dole o 0.5 - 1s u aut s vykonom 100 - 200 koni.
Teraz zverejnil britský Carwow video z akcelerácie novej M5. Skúšali oba režimy, AWD aj RWD. A kým AWD vyrazilo ako raketa a papierové zrýchlenie potvrdilo (alebo aj predčilo), tak pri jednej náprave bolo veľa dymu a preklzu a za papierom zaostal o asi 2 sekundy.
To môžeme preniesť aj na manuálnu prevodovku: čím viac výkonu, ktorého prenos na vozovku závisí od Tvojej citlivosti a presnosti, tým väčšia šanca, že netrafíš ten správny moment a výkon ide do kelu a nie na vozovku.
Osobne som ani neskúšal so svojím autom (s M/T) merané zrýchlenie na stovku, aby som nebol zbytočne frustrovaný, ak to nespravím v papierovom čase. >:D
Dve poznamky
1) Zrychleni z 0 na 100 je pro pubertaky, jinak mi to nerekne vubec nic. Zes nikdy necitil potrebu to zkouset, anebo jinak, ze to pro tebe neni alfa a omega, ti za me jde leda ke cti. ;-)
2) Ano, u RWD clovek to zrychleni, jako ostatne vsechno, musi vic dolovat. Ale neni zrovna to to krasne? Neridi to za tebe blbuvzdorne auto, musis si to odridit sam. Nezrychli to za tebe ctyrkolka, kazdou desetinku dolu (a kazdy mm vzorku zadnich gum uchranene zbytecnemu hrabani) si musis zaslouzit sam, svyma obema nohama. Dal kdy v zakrute jit na plyn, a kolik...
Jde o to co clovek chce a na jake ucely ma to ktere auto, nerikam ze RWD je idealni vzdy a vsude (treba mit jako auto ktere obcas pouziva i zena vykonou zadokolku? to spis ne), ale za tim, ze ti neda vsechno zadarmo, tam nekdo muze videt chybu stejne jako jiny tu "legendarni zadokolkovou zabavu za volantem". :-)
udaj 0-100 ma vypovednu teoreticku hodnotu, nie prakticku... myslim, ze je to jeden zo zakladnych parametrov ktory ti da predstavu o tom ako to auto zrychluje... disponuje nim takmer kazde auto ktore kupis a to aj dodavky...
stale mas dojem ze to je len pre pubertakov ? v teoretickej rovine je stale vypovedny, ak ho spresni este pruznost na jednotlive stupne tak je to este bohatsia udajova predstava o dynamike :-)
To v te "teoreticke rovine" si tam podskrtni, o tom prave pisu. Jinak ano, furt tvrdim ze je to jen pro pubertaky, ale o tom jak ktere auto jede (zvlast v dnesni dobe ruznych automatu s omezenyma Nm na prvni kvalty, resp. jinak odstupnovanych prevodovek obecne) mi to rekne pramalo, bo to popisuje jen rezim ktery jsem nepouzil, no, snad nikdy (ve meste ze svetel tezko zrychluju rovnou na 100kmph a na dalnici semafory taky moc nepotkavam).
Ano, az mereni pruznosti povazuju za o necem vypovidajici. ;-)
Sedm míst verze ma mít 4.9s, nejlépe 4.79s
RS3 ma mít 4.1s a ma podle tacho 3.7s [odkaz]
A pak ještě jsem testoval na letišti minuly rok R8 a ta ma tuším 3.2s a ve výsledku to měla za 3.16s na mokru. Od 7 minuty v mem testu zde: [odkaz]
Tiez by bolo zaujimave porovnat aky je rozdiel u automotov pri zrychleni v beznom rezime a ak sa pouzije launch control resp. vestko poprepina do sportoveho rezimu, vypne kontrola trakcie atd.
Je to příplatkový prvek (jako u Opela skoro všechno :-) ), můžeš mít klasické budíky... akorát pak musíš zapomenout na HUD. Ten je za 25 ale relativně mastný...
mně se to líbí, čím víc budíků, tím lepší auto :-) Vlastně ten "virtuální" rychloměr je jedna z mála možností, jak do budíků vetknout displej. Budíky jsou vážně super. Kéž by byly třeba ty teploměry (tématicky) proti sobě... Jenom to barevné vnitřní orámování rychloměru mi připadá nevkusné, laciné, podbízivé. Kazí to klasický vzhled ostatních budíků a nemá to samo o sobě žádný informační význam. Úplně zbytečné barevné kolo v zorném poli. Ale kaplička je o moc hezčí než v Superbu. Skoro bych jim uvěřil ten jejich reklamní bonmot.
Crossovery mají své opodstatnění. Tahle auta kupují lidi, kteří mají cash, to znamená spíš starší polovina řidičů a ti nepotřebují nic reprezentativního, stačí jim většinou něco do půl mega, hlavně když se do toho dobře nasedá a pohodlně parkuje.
Crossovery mohou ubývat leda pod nátlakem na snižování produkce CO2 vozidly, kdy se budou auta čím dál tím více podobat VW XL1. Jestli to bude dobře, toť otázka.
je jedno, či majú opodstatnenie, ľudia ich chcú, tak ich robia, havk. Ale zdieľam pocity s machim, že ak je auto tak vydarené a praktické ako nová insi, je jasné, že za radom na opellandy bude najmä to, že obyčajný kombík pôsobí už strašne archaicky. Mne nedávno známy povedal, že sa obzerá po suv, vraj chodí na ryby, tak sa hodí. Viem, kam chodí na ryby, v pohode s hečom. Tie argumenty hľadajú len na zakrytie túžby po trendy aute. Ale ja nič proti trendy autám nemám, len nemlžím.
Mal som možnosť jazdiť s oboma v najsilnejších benzínových verziách (OPC line a Sportline) s automatmi a bol by to veru ťažký výber, pretože obe autá sú skvelé. Cenovo vychádzajú približne rovnako, Superb je asi o trochu drahší, keď sa tam vyskladá porovnateľná výbava. Insignia na diaľnici menej pláva, v meste jej automat funguje horšie a občas cukne. DSG v Superbe je na tom lepšie.
Insignia má navrch vďaka skvelým svetlám Intellilux, sedadlám AGR a OnStaru, ktorý som si obľúbil. Interiéru by v oboch autách prospeli hodnotnejšie materiály, ale viac sa mi pozdával v Superbe. Má lepšiu ergonómiu a pôsobí nadčasovejšie.
Co jsem se díval já, byl Superb o hodně dražší... protože u Škodovky momentálně dosáhneme na slevy v řádu mírně nad 10% a u Opelu dávají bez přemlouvání 22% (pozor, z ceníkových a nikoli akčních cen).
Ja uz cakam na 3 insig v rade, tak urcite ta vysledna zlava je ovplyvnena aj tymto faktorom. Nebal by som sa vsak jednat o 25%. Priestor tam urcite bude.
S temi led matrix svetly jsem vystrizlivel, pravda, jen po jedne zkusenosti u MB E. Z rozcarovani na zacatku musim po par delsich nocnich cestach zmenit hodnoceni na zcela nepouzitelne. Vypinani dalkovych proste funguje jen za idelanich podminek, kdyz vyjede auto ze zatacky, z poza horizontu, kamiony pres svodidla atd., nefunguje to. Realita je, ze te problikne kazde druhe auto protoze ho oslnujes.
Co.se tyce svitivosti ok. Vsimni si, az potkas novy MB E a par dalsich modelu od MB, ze to zne jak krava, nesrovnatelne s obyc auty jako je Passat, Mondeo.. tuhle jsem jel vedle Mondea a bylo znat, ze ho to nekompromisne presviti. JENZE. Prakticky se zadny den v noci nekona a z praktickeho hlediska,tam kde to potrebujes, ne nekde uplne sejdrem na strane to osvetleni vozovky neni nijak lepsi, nez u obyc xenonu. Ty proste take sviti naprosto dostatecne. Rozdil na papire bude ve svitivosti velky, v tom co ty vnimas uz to takovy rozdil neni.
LED svetla, natoz Matrix proto automaticky za vyhodu nepovazuji. Je pravdou, ze nic tolik jako Mercedesy a BMW neoslnuje, menne vykona svetla mainstreamu jsou tedy asi slabsi , jenze pak i hure budou svitit a rozdil mezi xenony a jimi bude jeste mensi.
Já mám pocit, že poslední Mercedesy hrozně oslňují, zvlášť když se ke mně na dálnici blíží zezadu. Dokonce mi u nového Céčka přišlo, jakoby mělo jedno světlo neseřízené a svítilo na mě permanentně.
Ale Cecko nema ty nejsilnejsi LED, ty maji jen E, S a nejaka ta plnotucna SUV. Oslnuji ale fest a pokud jsou dalkova, vidis jen dve zhnouci slunce. Trochu paradoxne - dalkova u LED nemaji takovy efekt jako u halogenu nebo xenonu.
Ja mam to prepinani na auto zapnute furt,.ale je to spis pro dobry pocit, z praktickeho hlediska to neni moc potrebne protoze ten efekt ve viditelnosti je maly. A kdyz vidim, ze se blizi auto zpoza zatacky atd, tak to uz radsi packou vypnu. Pokud bych volil znovu a konfiguroval, obyc "hloupa" LED svetla by stacila.
Mainstram bude mit jen tu "vyhodu", ze svetla bude mit slabsi, proto tak nebudou oslnovat. Budou ale svitit hur, rozdil mezi xenony se tak temer smaze.
Jak říkáš, v dáli dvě žhnoucí slunce a hned vím, že se ke mně blíží nějaký "supermatrix". :-) Já s těmito systémy zkušenost nemám, ale vždy si říkám, jak asi reagují na takové ty situace, kdy vidíš záři za/nad zatáčkou, za svodidly nebo nad horizontem.
Jednoduse - bohuzel nijak. V prvni vterine dvou to protijedouci auto proste napali naplno plnou intenzitou. Na delsi rovince si to take da na cas nez to vypne. On je problem, ze to trochu oslnuje i jen na obyc svetla. Jak rikam, je to takrka nepouzitelne, pokud nechces oslnovat protijedouci ridice. U MB je to klasika, obcas jeste podobne oslnuji BMW. X5 a mozna i jine. Skoro se divim, ze to pustili do provozu.
Ty kamery.co snimaji svetla protijedoucich aut by mely byt zrejme citlivejsi a nejlepe umistene i v rozich auta, nejen uprostred, aby protijedouci auto zaznamenali drive.
Rozplyvani z matrix led tak muze byt spise zklamani. Ecko to na zacatku pry melo v ramci promoakce v nejakem balicku, ted je to za tucny priplatek.
:yes: V tom případě je asi řadím do chlívku supermoderních asistentů, po kterých netoužím, protože jejich (ne)funkčnost akorát irituje mě nebo mé okolí.
Cit.: "Vymažte z hodnocení to bodování udávané spotřeby! Kdyby Sup uváděl nesmysl typu 0,5l/100km tak by vyhrál".
Je to velmi důležitý požadavek, neměl by zapadnou!
Tak jsem rád, že některý z českých novinářů popsal nešvar, na který jsem upozorňoval od prvních jízd v Supu. Jde o bouchání speciálně zadní nápravy, když je více nerovností za sebou.
Asi tu budu v menšině, ale Superb stárne s grácií. To auto spíš zraje. Jak se mi líbí nová Insignia, stále mě oslovuje i Superb.
O tom bouchání se psalo, jen ne na "profesionálních" (komerčních/""podplacených"" - chlebíčky, tiskovky, výlety apod. prebendy) autowebech, ale třeba na autíčkáři, holt člověk musí číst i "alternativní" weby, tam se pravdy dobere snáz.
Jak se o skodovce nadcasovy design tak nejak traduje snad u kazdeho modelu, za me je to minimalne napul spis cliche, tak u superbu je to trefene presne. Mam nejake vyhrady k zadi (hlavne lampy a pak ta reklama na ohybacku plechu na viku), ale predek, silueta, proporce jako takove (narozdil od predesleho jezevcika)... jako vino. I proto tajne doufam ze pri FL se skodovka vyradi uvnitr a na vnejsi vzhled sahat spis nebude nebo kdyz uz tak jen cizelovat.
Já bych k tomu jen dodal, že podvozky Superbů se často dost liší, jel jsem v kusech, které bouchaly, ale i v takových, které byly ok. Nejlepší je podle mě adaptivní Sportline podvozek :-)
Tak s tímhle teda souhlasit nemůžu, mám letošní 2,0 TSI a to bouchání (má to adaptabilní tlumiče a 19 kola) je naprosto neznatelný a všimnu si toho jednou za několik tis. km. Narovinu řečeno, kdybych si to nepřečetl, neřešil bych to. A to mám najeto vcelku dost i s auty o třídu výš, takže nepřesedám úplně z trakaře.
Ale nastavení haldexu je naprostej odpad a dělá z toho akorát závaží a hlavně podvozek je hrozná houba použitelná jenom na sport. V extrému nedrží a žvejká se. Celkově velké zklamání.
Díky , dobře se to četlo..
V podstatě s tím jen souhlasím.
Obě to jsou velmi dobrá a pěkná auta v této ceně.
Jen poznámka , to že se kupuje víc o polovinu levnější Opel Crossland je logické.
Pro ženské do města je to pěkné auto..i když to je francouz , to baby neřeší.
Insignia je typické auto na dálnice , spíš do Německa než k nám , na D1 si moc neužijete.. :-)
Taky skoro 5 metrů dlouhé auto se ve městech moc nedá zaparkovat.
Současný normovaný standart 5x2,5m je na hranici únosnosti od střední třídy. Naproti tomu mě leckdy až překvapí jak kdekterá křehule za volantem GLS, RR apod dokáže hbitě a bez zjevných problémů manévrovat v podzemních Palladia i jinde. ;-)
A je fakt že ten sjezd dolu mohli udělat líp = na druhou stranu tam běžně potkáš i auta typu RR. Hele taky se ti to nahoru vyjíždí líp než sjíždí dolu? ;-)
Po precitani celeho porovnania davam redakcii palec hore! Chalani, klobuk dole. Takto nejako by to malo vyzerat v porovnavacich testoch.
Skvele zhodnotene dolezite body pre obe strany. Finalny usudok si kazdy spravi sam, podla svojich osobnych preferencii.
Dakujem za tento test. Nech sa dari!!
Kdo dal Insignii ST STejný počet bodů za vnější! design, ať si skočí k očnímu. Na společných fotkách (v tomto ohledu) Superb Insignii deklasuje (viz i titulka zepředu). Zatímco aktuální Superb patří k nejhezčím kombíkům středního mainstreamu, Insignia je na tom přesně naopak, když už Insingnii, tak liftback.
V prípade kombíku aj ja považujem Sup za vydarenejší, tá zadná časť Insi s tou striebornou linkou je pre mňa ťažšie skúsnuteľná a zadok celkovo pôsobí mohutnejšie.
U liftbacku je to naopak, tam za krajšiu považujem Insigniu, s dynamickou líniou strechy sa blíži štvordverovým kupé, pôsobí širšie a nižšie, Sup vyzerá tak klasickejšie.
Pro mě je to v liftu tak remis... obě se mi líbí, Insi má trošku problém s barvama, tam jsem docela bezradnej (ale stačí sáhnout hlouběji do peněženky a jde to, no). Pořád by se mi nejvíc líbila ta Mazda.
Problem Supu v CR je, ze je okoukany. Pokud se prenesu pres to, Insignia si exterierem ani neskrtne. Vypada nezajimave a jako by uz stary model, ne jako novinka. Ty fotky tady to ukazuji pekne, realita je pro ni jeste horsi.
V kombíku jo, v liftu ne. Insignia je proporčně bez výhrad, dokonce bych řekl, že je silueta o něco ladnější než u Superbu:
[odkaz]
Předek nutně potřebuje LED světla, ale nakonec Superb s halogenama je taky děs.
Zezadu mi možná přijde Insi trošku fádní, ale vyloženě problém s tím nemám
1. Rozhodně Insignia: kvůli designu a provedení přístrojové desky a kvůli předním sedadlům.
2. Rozhodně Insignia: škodovka nedělá vůbec nic pro to, aby více ochránila své modely proti krádežím celých aut i krádežím dílů. Přitom možnosti má stejné, jako jiní výrobci aut. Nedělají ale vůbec nic, prý kvůli nákladům. Tak tomu říkám "správný" postoj k potřebám zákazníků.
V čem je jejich zabezpečení podprůměrné? Je jich tu zdaleka nejvíc, takže je logické, že je první v absolutních číslech. V relativních (tedy vztaženo na počet aut, od čehož se odvíjí riziko, že ukradnou právě to tvoje) myslím první není, jsou rizikovější značky.
Kdysi jsem videl ze v CR mas nejvetsi sanci prijit o auto (tedy relativni cisla) s BMW, to bylo na pocet kusu nejkradenejsi.
Spis nez ukradene auto by me ale zajimala statistika vykradenych aut. Ono, ani prijit rano k autu a najit jej bez svetel a bez bagu, a tohle si dat treba 2x do roka, nepotesi.
Chápu že každý má trochu jiný vkus, ale ohledně designu si myslím, že Superb je přeci jen hezčí. Předně, přijde mi, že Superb má design lépe odolávající času, zatímco Insignia mi při představení přišla jako krásné auto, při pohledu na tyto fotografie mi již nepřijde až tak pěkná, třeba to ale dělá jen nevhodná barva. I to se může stát.
Nicméně, Insignia z mého pohledu prohrává zejména v zadních partiích, kde dostala vzhled tuctového regálu, Superb v tomto ohledu sice také pravděpodobně mohl nabídnout ještě zajímavější a hezčí řešení, přesto vypadá tak nějak lépe.
Teda vidím tu diskuzi. Tady občas musí psát nějaký metrosexuálové. Víc než motor, podvozek se řeší linky na karoserii. To má být měřítko auta z pohledu chlapa ?
Vzhledem k technické vyrovnanosti většiny aut jde o další faktor, který může být důležitý. Nebo si snad vybíráš protějšek jen kvůli kvalitě v kuchyni, u žehličky a smetáku?
No tak já bych podstatnější akcent na vzhled upřednostnil v případě výběru protějšku. I když už je trochu pozdě :-| U auta přijdu, kouknu a líbí nebo ne. Řešit u něho zda při zadním pohledu mohla končit linka prolisu o dva centimetry dříve a že by bylo krásnější v bordó než červené se mi zdá už moc velká nadstavba výběru. Ale prosím každý podle svého vkusu.
Ono barva dělá hodně a konkrétně u Insignie (ale nejen tam) je problém najít něco zajímavého, co by vybočilo z té klasické šedi/hnědi ulic, zajímavá je až nabídka zvláštních barev bratru za 65t. Škodovka nemá základní výběr o moc lepší (nově je tam červená velvet metalíza), ale zvláštní lakování stojí rozumných 22t a tam by si měl vybrat každý.
U Insignie je vidět, že ten kombík oproti liftu natáhli a podle mě už to trošku přehnali, respektive se jim nepovedlo tu záď opticky zvládnout úplně ideálně, což nakonec platí i pro Astru. Naopak Škodovce kombíky obecně jdou, tam to působí mnohem lépe. U Superbu se mi líbí obě varianty +- stejně, u Insi jasně vede lift.
To by mohlo vypadat dobře. Dneska jsem potkal stříbrný a to je dost bída, ty plastové nárazníky na tom vypadají blbě.
BTW, mrkni na blog, ideálně k tomu něco napiš. Já to chci rozseknout přes víkend... víceméně klíčová otázka je, jestli chci dlouhodobě ten dvoulitr živit, nejen v palivu.
Je mi celkem záhadou, že Superb prohrál v souhrnných číslech v designu a naopak vyhrál v interiéru, který má mít sice ergonomický, ale velice fádní. To mi nedává moc smysl. Spíš bych si myslel, že by to mělo být naopak.
Proč si kupovat páté kolo, které navíc skoro nikdy nepoužijete? Hoďte si do kufru jedno kompletní kolo ze zimní/letní sady (plus šrouby/matice, pokud se liší), a máte po problému. Hever a klíč na kola by měl mít každý. ;-)
Třeba proto, že se do kufru vejde jen nouzovka? Nebo proto, že někdo nemá zimní a letní sadu, ale jen jedny kola a dvoje gumy? Ale nic proti, to s letní nebo zimní gumou je taky varianta :-)
Ano, ovšem, vyjma Emelem uvedených případů. Nicméně stále zůstává ve hře masa motoristů, kteří k dispozici dvě kompletní sady kol mají, jen je prostě nenapadlo použít jedno z kol coby plnohodnotnou rezervu, pokud na ni mají v kufru místo a jejich auto má jen lepící sadu. Což je také můj případ. A tak jsem se jen chtěl podělit o dobrý nápad a někomu tak třeba nezištně ušetřit zbytečné výdaje. ;-)
A zkoumal jsi, jak je to s předpisy? Normálně totiž nesmíš na nápravě míchat pneumatiky (nebo rozměry kol). Výjimkou je nouzové dojetí, ale mám takový pocit, že je to tam formulované tak, že musí jít o kolo k tomuto účelu určené výrobcem, nebo něco takového. Tak jako tak, nouzové dojetí by mělo znamenat, že s takovou rezervou smíš jet jen do nejbližšího pneuservisu, kde ti můžou pneumatiku vyměnit. Nemluvil bych tedy o plnohodnotné rezervě, kde můžeš klidně pokračovat do cíle cesty.
A jak to teď po sobě čtu, došlo mi, že vlastně ani s plnohodnotnou rezervou nemohu, protože už nemám rezervu, tedy povinnou výbavu. Hmmm... To je jako s těmi francouzskými alkoholtestery na jedno použití. :-)
Rezerva slouží k nouzovému dojetí i v případě, že má jiný rozměr, nebo vzorek než ostatní kola na vozidle. Příklad ze života: mé předešlé auto bylo z továrny dodáno na kolech o rozměru 215/45 R16, ale v kufru mělo rezervu o rozměru 185/60 R15. V technickém průkazu mělo uvedeno oba rozměry jako povolené. Je zajisté výhodou, pokud je rezerva stejného rozměru jako aktuálně nasazená kola, ovšem nejde o povinnost. Pouze bys pak na ní mohl regulerně pokračovat v jízdě. Nicméně bys pak ale porušoval předpis v tom, že by vůz neměl ve výbavě použitelnou rezervu, ani lepící sadu. Takže opět platí, že nejkratší cestou do pneuservisu. Jednoznačně tedy lze použít jako rezervní kolo to, které má k danému typu vozidla schválený rozměr. Na aktuálním obutí nezáleží, jedná se o stav nouze. Rovněž se nerozlišuje mezi zimní a letní pneumatikou. Řidič musí přizpůsobit způsob jízdy situaci a tečka. :-!
no tak ja mam v aute jako rezervu origo plnohodnotne kolo totozne s tim, na cem bylo auto pristaveno z vyroby. fakt ji na zimu za zimak neprezouvam ;-).
Dpč, že k tý příspěvkový reklamě nedáte možnost palcovat nebo reagovat!
Vánoce se blížej, ale fakt je potřeba zasírat prostor fullscreen překryvnou reklamou, orámováním, nepřeskočitelnejma videama, reklamou mezi příspěvkama, reklamou mezi článkama (jo, slepý světla mě dostanou do krimu, jasný) a reklamou ve článcích???
napadlo už někoho zastavit na silnici několik Superbu nebo jakýchkoli škodovek a zkontrolovat, na kolik procent využívají redaktory chválené "ohromné" kufry, které jsou dle mého názoru akorát na na "hov.no" a v podstatě škodí autu a jeho jízdním vlastnostem a třeba i zhoršeným parkováním? Kdyby tak škodovky raději rozšířili a kufry zmenšili.
A když už je zastavíš, tak bys zrovna mohl zkontrolovat, nakolik využívají plný výkon motoru a pak si přát slabší motory, ne?
Já nevím, proč má pořád někdo potřeby lustrovat potřeby druhých.
No, ono se dá chápat, že rodina s jedním vozem, která když vyráží na dovolenou do Chorvatska nebo v zimě na lyže, tak potřebuje v autě každé místečko. Na druhé straně si myslím, že takových rodin bude málo. Když mají totiž na takové dovolené, tak budou asi mít i na dvě auta.
No, to klidně budou, třeba k menšímu hb např. Superb/Kodiaq, kde právě při těch zmíněných dovolených (s dětmi), budou potřebovat to "každé místečko"! ;-)
A když má ta "bohatší" rodina na dvě auta, tak na tu dovolenou pojede dvěma auty? Pořád mi z toho vychází, že bude mít jedno auto velké, rodinné. A pokud si nekoupí 3 auta (jedno čistě na dovolené), tak s tím velkým, rodinným, bude jeden z rodičů pravidelně jezdit. A u toho ho zkontroluje řidič 007, jestli náhodou nejede s moc velkým prázdným autem.
Tak na baťůžkáře, co jezdí s autem plným konzerv do Chorvatska jsem si nevzpomněl. Myslel jsem si, že už to je doba dávno minulá, a ono ejhle. Pak mají škodovky s ohromným kufrem na úkor auta význam.
Ono je to vlastně úplně jedno, když jsme měli Fabii, tak jsme se do ní vešli. Taktak. Když byla Fabie kombi, tak jsme se do ní vešli taky. Taktak. Když byl 406 sedan, taky jsme se do něj vešli taktak, ale měl průlez v zadních sedačkách, to už dneska začíná být vymřelý druh super vychytávky. Asi provlečené lyže cestujícím podřezávaly žíly nebo co... No do kombíku 406 se vejdem taky taktak a totéž lze řící o kombíku Mondeo. Taktak. Ještě jsme taky někam jeli velkým MPV, americkým, a situace je vždycky úplně stejná. Jakmile se jede s manželkou, tak je úplně jedno, jak velký nebo malý máš auto, vždycky se vejdeš taktak :-)
Ano, a "mlátičky" z 80tých let nám teď budou dozorovat bezpečnostní složky s požehnáním eSTéBáků ve vládě s premiérem (trestně stíhaným agentem eSTébé) v čele, a prezidentem, který (kromě toho, že "diplomatickou řečí" lže) mluví častěji a lépe rusky, než anglicky.
Aktuálně "tajné hlasování" = "tajná" koalice ANO/SPD/KSČM.
To jsou další Babišovy zázraky na počkání -
Nejhorší volební výsledek KSČ(M) v novodobé historii = největší moc KSČ(M) v novodobé historii.
Zatímco v sedanu má Insignia nepochybně své kouzlo, tak kombi verze mi přijde až brutálně nevyvážená. Nízká silueta, dynamické linky, a ... v zadní části opticky naložená europaleta cihel 8-s8-s
Přímé srovnání se Superbem kombi tento dojem jen utvrzuje. Superb je velmi vyvážený a v podstatě jsem nenašel úhel pohledu, který by mu nesedl. Navíc si nemůžu pomoct, ale linie Insignie s tou svojí oblostí stárnou tak nějak stejně rychle, jak dnešní denní tisk :-!
Takže čistě opticky to u mě získává Superb a to rozdílem třídy.
Co se dojmů týká, je zřejmě dobře že zaznělo to, co zaznělo. Ano, Superb není špatný, ale existují i lepší. Jen vlastně nevím, kam automobiloví novináři chodí na ty pohádky o "špatných francouzech"... Nepopírám, že spojení Opel + PSA pro mě v podstatě pohřbilo Opel z čistě subjektivních důvodů. Objektivně vzato to však ani zdaleka nemusí být krok špatným směrem.
Francouzi auta uměli a umí. Jen přinejmenším mě bude asi ještě dlouho trvat, než strávím francouzskou trikoloru nad Rüsselsheimem :-!
... souhlasim, ze je superb vyvazny - je stejne osklivy ze vsech stran >:-[] ... abych t svoje vyjadreni trochu relativizoval, mne se v podstate zadna dnesni auta designove nelibi.