TEST Opel Insignia ST 2.0 CDTI vs. Škoda Superb Combi 2.0 TDI – Proč byste je měli chtít
Úvod, pořizovací náklady
Na tomto srovnávacím testu jsme se spolu domluvili. Omlouvám se, že si už nepamatuju, v jaké diskuzi to bylo, ale tuhle testovanou dvojici jsme dali dohromady společně. Někteří z vás sice toužili po verzích s automatem, ale jak už to tak bývá, nakonec se nám povedlo splašit srovnatelné protivníky s manuálem. V obou případech se jedná o slabší verze vznětových dvoulitrů, lehkou výkonovou výhodu má Opel Insignia ST, jehož čtyřválec 2.0 CDTI poskytuje 125 kW, Superbu Combi a jeho 2.0 TDI musí stačit 110 kW. Ale jak jsme se už přesvědčili v nejednom testu produktu koncernu VW, silnější varianta se 140 kW není zrovna výhra. Vidíte, o tom se vlastně velmi přesvědčíte už příští pátek. Tomáš Dusil otestoval dva kodiaqy, oba s dvoulitrem TDI, ovšem – to už vám asi došlo, jeden o výkonu 110 kW a druhý se 140 kW. SUV od Škodovky jsme vzali taky na válcovou zkušebnu, takže o grafíky a číslička bude postaráno.
To je ale až příští týden, teď se pojďme věnovat insignii a superbu. Přiznám se, že moc nerozumím tomu, proč se opelu střední třídy prodalo za říjen pouhých 61 kousků. Před insignií je dokonce Crossland X s necelou stovkou na kontě. Docela příznačné… Superbu se pořád docela daří, se sedmi stovkami registrovaných aut mu za říjen patří v Česku šestá příčka, ale jakmile se pořádně nadechne karoq, myslím, že i tady tradice nakonec ustoupí aktuálnímu SUV trendu. Hlavně v případě insignie je to fakt hrozná škoda. Nejlepší opel za hodně let dozadu a zákaznici stojí frontu na crossland.
Kupujte to nejdražší!
V případě insignie byste opravdu měli koukat jenom po top specifikaci Inovation, první tři výbavy v základu nenabídnou dokonce ani automatickou klimu. Byl by to docela průšvih, kdyby ovšem napěchovaná Insignia ST Innovation s dvoulitrovým CDTI o výkonu 125 kW nestála velice příjemných 774.900 Kč. Chudobka Selection je přitom levnější jenom o šedesát tisíc, o výchozím bodu byste neměli uvažovat taky kvůli značně omezené nabídce příplatků. V ceníku tedy automaticky zaškrtávejte Innovation.
Pořizovací náklady | Opel Insignia ST 2.0 CDTI/125 kW | Škoda Superb Combi 2.0 TDI/110 kW |
ZÁKLADNÍ CENA | ||
Motor a stupeň výbavy | 714.900 Kč (Selection) | 733.900 Kč (Active) |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Kolenní airbag [Kč] | X | S |
Automatická klimatizace [Kč] | X | S |
Přední mlhovky [Kč] | X | 7500 |
Tempomat [Kč] | S | S |
Bluetooth handsfree [Kč] | S | S |
Litá kola [Kč] | 20.000 (sedmnáctipalcová) | S (šestnáctipalcová) |
Navigace [Kč] | 15.000 | X |
Vyhřívané přední sedačky [Kč] | X | 7400 |
Zadní parkovací senzory [Kč] | X | S |
Metalíza [Kč] | 17.000 | 17.500 |
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 5916/3043 | 6048 (xenon 17.186)/7844 |
Přední/zadní nárazník [Kč] | 13.974/13.478 | 13.476/13.656 |
Přední blatník [Kč] | 4832 | 6860 |
Čelní sklo [Kč] | 9560 | 5586 |
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] | 3518 + 615 | 2732 + 485 |
Hodinová sazba v servisu [Kč] | 880 | 970 |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] | 20.165 | 17.262 |
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 5/2/12 | 2/3/12 |
Prodloužená záruka | - | 5 let/100.000 km (2000 Kč) |
U superbu je rozptyl mezi nejlevnějším activem a vrcholným L&K daleko větší, u testovaného dvoulitru TDI o výkonu 110 kW konkrétně dvě stě tisíc. První ceníková položka je ale na rozdíl od insignie celkem použitelná, sice u ní asi málokdo zůstane, kromě navigace (za tu se u Activu nedá ani připlatit) by mi však nic moc vlastně nechybělo. A když bychom měli porovnávat obdobně nabušené top verze, budeme proti sobě mít Insignii ST Innovation 2.0 CDTI 125 kW za už zmíněných 774.900 Kč a Superba Combi Style 2.0 TDI 110 kW za 858.900 Kč. V ceníku škodovky tedy ještě figurují verze sportline a už také zmíněná L&K, u nich už však spíš než o objektivní nárůst praktických prvků jde o styl, respektive luxusní atmosféru.
U námi zvoleného reprezentativního top vzorku je tedy opět dražší superb, znovu na vás ale čeká obsáhlejší výbava než u insignie (třeba elektricky nastavitelné přední sedačky, vyhřívané i ty zadní, adaptivní tempomat…).
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | Opel Insignia ST | Škoda Superb Combi |
Základní cena | 8 | 7 |
Standardní výbava a příplatky | 6 | 8 |
Servis | 8 | 8 |
Záruky | 8 | 7 |
Průměr | 7,50 | 7,50 |
Design, interiér
Když se poprvé objevil aktuální superb, na první pohled se mi strašně líbil. Přišel mi daleko výraznější než cokoliv, co se u Škodovky nejen v posledních letech objevilo. Pak přišel kombík a mě nadšení neopouštělo, spíš naopak. Zároveň jsem si ale říkal, jak dlouho mi to vydrží. Za jak dlouho se mi superb okouká a najednou bude výrazný až moc.
Dával jsem mu rok, dva, teď ale končí rok 2017 a já pořád superb považuju za nejhezčí škodovku. S náskokem. Třeba detail předních nárazníků s nepřehlédnutelnými prolisy mě doteď neomrzel, linka se pak táhne celým bokem karoserie a je ještě výraznější. Moc pěkné auto.
To samé klidně řeknu o insignii, osobně se mi sice zamlouvá o něco míň než superb (hlavně kvůli trošku baculatějšímu zadku a možná i podobnosti s Mazdou 6), devítku za design karoserie si ale nepochybně zaslouží oba účastníci testu.
Za vnitřek dávám víc bodů insignii. Superb sice přijel v naprostém stropu L&K, příjemněji jsem se však cítil v opelu. Přístrojová deska není tak přísná jako u superbu, ten se navíc málo odlišuje od totálně masové octavie. Vystupující displej na středovém panelu sice ve finále dělá větší dojem, než byste podle fotek řekli, ale zvlášť u nejluxusnější verze bych si dokázal představit o něco víc toho… Luxusu. Interiér, ergonomie a palubní systém však už přehlednější a uživatelsky přívětivější být nemůže. Opravdu nemůže, povšimněte si těch zvláštních věcí v okolí displeje. Ano, jsou to tlačítka! A ty normální budíky, dokonce s ručičkama! Asi jsem už starej, ale já to mám takhle prostě rád.
Na insignii už digitální doba padla s větší vehemencí, displej najdeme v přístrojovém štítu, ten uprostřed přístrojovky doplňuje minimum tlačítek a pohyb v menu je mírně komplikovanější. U Opelu se zkrátka rozhodli, že mantru testů předchozí insignie, kdy většina kolegů počítala tlačítka, vezmou vážně, a novinka tak čudlíky výrazně omezila. Jak jsem už napsal, o něco spokojenější jsem byl s kovanou klasikou v superbu, v opelu jsem však vyloženě netrpěl. V rozjímání nad nebývale útulnou atmosférou mě infotainment rušil jen minimálně, z části digitální přístrojový štít byl slušně čitelný a ventilaci jsem si nastavoval na samostatném panelu. Znám mnohem překombinovanější pracoviště.
HODNOCENÍ DESIGNU | Opel Insignia ST | Škoda Superb Combi |
Vnější vzhled | 9 | 9 |
Vnitřní vzhled | 9 | 7 |
Zpracování | 9 | 8 |
Ergonomie | 9 | 10 |
Konektivita | 9 | 9 |
Průměr | 9,00 | 8,60 |
Kde je víc místa?
Možná je to tím, že středový tunel přece jenom citelně omezuje nohy předních cestujících. Nebo přístrojovou deskou, která vás vlastně obklopuje. Možná i tím, že se v insignii sedí docela nízko a ortopedické sedačky vás poměrně poctivě svírají. Každopádně bych se z fleku vsadil, že v superbu, kde jsem zažíval až pocitový nadbytek prostoru, bude i měřitelně výrazně víc místa. A ono ne! V některých ohledech má insignia dokonce navrch a celkově bych to viděl na prostorovou remízu.
Ještě k sedačkám – Opel se opět chlubí takovým tím doktorským certifikátem, jak odborníci na záda tvrdí, že nic lepšího než oplácké sedačky na vaši páteř neexistuje. Na moji tedy fungují perfektně, úplně jistý si tedy nejsem tím už zmíněným bočním vedením, aby náhodou někoho napapanějšího nekousaly do špíčků… Ale prodlužovatelný sedák a jeho nastavitelný sklon, to jsou věci, pro které mám mimořádnou slabost.
V superbu se sedí na pána, můžete se rozvalovat dle libosti, minimalistické boční vedení vás prakticky neomezuje, výplně jsou měkčí, kultura sezení je taková klubová. Ve stejném duchu se nesou i zadní sedadla, kde se insignia znovu snaží cestující pevněji obejmout a superb jim nabízí otevřenou náruč. Asi mi bylo o bodík líp ve škodovce.
A co ty litry?
Vždycky mi zatrne, když pod podlážkou v zavazadlovém prostoru objevím místo rezervy jenom lepicí sadu. Jako v případě testovaného Superbu Combi. Každý rozumný člověk si přece přikoupí náhradní kolo, u škodovky je to investice 2100 Kč. Pak už sice nemůžete říkat, že se vám do kufru vejde udávaných 660 litrů (do tohoto objemu se počítá i „rezervní“ prostor pod podlážkou), ale 619 litrů je taky fajn, ne?
Srovnání rozměrů zavazadlových prostorů | Opel Insignia ST | Škoda Superb Combi |
Objem zavazadelníku min/max [l] | 560/1665 | 660/1950 |
Šířka kufru v nejužším místě [mm] | 1040 | 1000 |
Délka kufru [mm] | 1140 | 1150 |
Výška pod plato [mm] | 420 | 580 |
A pořád je to citelně víc, než kolik nabídne Opel Insignia ST. Ta se totiž zasekla na průměrných 560 litrech. Číslo samotné žádná trága není, ale jen 42 centimetrů pod roletkou by už občas vadit mohlo. V ostatních parametrech je kombík od Opelu se škodovkou srovnatelný, rozdíl šestnácti centimetrů ve prospěch superbu však znamená nejen víc litrů na papíře, ale taky reálně využitelnější a praktičtější kufr. Tohle je asi nejslabší místo insignie.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | Opel Insignia ST | Škoda Superb Combi |
Prostornost | 9 | 9 |
Přední sedačky | 9 | 9 |
Zadní sedačky | 8 | 9 |
Kufr | 8 | 10 |
Variabilita | 8 | 9 |
Průměr | 8,40 | 9,20 |
Motor, jízdní vlastnosti
Slabší verzi dvoulitrového nafťáku si každý z kombíků vyložil tak trochu po svém, takže zatímco superb dorazil se čtyřválcem 2.0 TDI o výkonu 110 kW, insignia se vyšvihla až na 125 kW. A ještě malý dodatek ke škodovce – bohužel se nám nepodařilo sehnat předokolku, na fotkách je tedy verze s pohonem všech kol. Jak v cenové tabulce, tak také u výrobcem udávaných hodnot jsem pracoval s údaji pro předokolku, naše naměřené údaje pak logicky patří čtyřkolce. Trošičku guláš, přítomnost pohonu všech kol však superb mohla poškodit prakticky jen při měření spotřeby a zvýhodnit v jízdní agilitě. Jak se dočtete později, ani k jednomu nedošlo.
Objektivní náskok v hodnotách výkonu (plus 15 kW) a točivého momentu (plus 60 N.m) nedokázal dvoulitr CDTI promítnout do známky za dynamiku, kde insignia za superbem zaostává o osm desetin (pohon všech kol škodovce nepomohl, předokolka se na stovku dostane o dvě desetinky rychleji, za 8,9 s). Při měření pružnosti však už dvoulitr opelu síly napnul a superbu ujel. A docela výrazně. Koneckonců, abyste poznali, že CDTI zatahuje mohutněji a v pružnosti superbu naloží, měřící GPS aparaturu ani nepotřebujete. Nástup newtonmetrů je jednoznačně bezprostřednější a posádku pošimrá citelněji než v superbu. A když už jsme u té posádky, ta bude v insignii spokojenější taky díky lepšímu odhlučnění a kultivovanějšímu chodu čtyřválce. Vždyť to znáte, to jsou ty oplácké šeptající nafťáky.
Dynamické měření na letišti | Opel Insignia ST 2.0 CDTI 125 kW | Škoda Superb Combi 2.0 TDI 110 kW |
Pneumatiky | 245/45 R18 | 235/45 R18 |
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5./6. RS (80-120 km/h) [s] | 5,0/7,3/10,3 | 6,7/10,1/13,4 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 2250 min-1 | 2250 min-1 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 47,3/85,4/125,1 | 47,2/84,6/124,1 |
Šestistupňové manuály pracují v obou případech velice přesně, ani v jednom kombíku jsem však stoprocentně nadšený nebyl. V insignii mi vadily hodně dlouhé dráhy, zvlášť k pětce jsem se musel už docela nepohodlně natahovat. Páka přitom do jednotlivých stupňů zapadá až neuvěřitelně jemně a hladce. V superbu jsou pak dráhy kratší, strojově přesné, ale páka občas při přechodu přes neutrál lehce zadrhla, jako bych nedostatečně vyšlápl spojku.
Ve spotřebě paliva by měl vítězství brát superb, alespoň tedy podle tabulek (4,8 vs. 5,3 litru). Byl jsem zvědavý, do jaké míry se při reálném provozu projeví pohon všech čtyř kol, Škodovka udává rozdíl mezi předokolkou a čtyřkolkou čtyři deci. Možná se projevil, možná bych s pohonem pouze přední nápravy byl schopný jezdit za míň, i se čtyřkolkou však palubní počítač hlásil pravidelně zhruba o půl litru nižší hodnoty než u insignie. Zatímco s opel jsem se nejčastěji pohyboval kolem 6,5 litru, se superbem to bylo… Ano, správně, zhruba za šest.
HODNOCENÍ MOTORU | Opel Insignia ST | Škoda Superb Combi |
Zrychlení | 7 | 8 |
Pružnost | 9 | 7 |
Spotřeba udávaná | 8 | 9 |
Spotřeba v testu | 8 | 9 |
Odhlučnění motoru | 9 | 8 |
Průměr | 8,20 | 8,20 |
Superb se pořád houpe
Aktuální vlajková generace Škodovky přišla v době, kdy jsme si často stěžovali na zbytečně utažené mladoboleslavské podvozky a že ta trojková octavia nějak bouchá od zadní nápravy… A tak přijel superb s podvozkem tak poddajným, až jsem si vzpomněl na cesty na trénink v trenérově Citroënu XM s polofunkčními tlakovými zásobníky (takové ty koule), kdy se na sebemenší terénní vlně předek auta divoce rozhoupal. První superby byly sice méně divoké, v komfortním režimu ale adaptivní tlumiče neměly k podobnému chování až tak daleko. Nejpoužitelnější mi přišel sportovní mód – pořád vrcholně komfortní, superb však už houpal snesitelně.
A i když Škodovka odpružení průběžně pracuje a myslím, že se superb trošku přitvrzoval, s adaptivními tlumiči je sport pořád nejlepší volba. Ideálně bych si dovedl představit, že sport by byl normál a normál by se stal comfortem. Nejpohodlnější nastavení je pořád zbytečně houpavé a kolo neustále putující nahoru a dolů umí za posádkou vyslat slyšitelnější stížnost na stav asfaltu.
Insignia byla vybavena také osmnáctipalcovým rozměrem pneu a také disponovala adaptivními tlumiči, s celkovým naladěním podvozku si však u opelu poradili jednoznačně o level líp. Insignia působí velmi vyváženě, nesnaží se cestující uhoupat, ani z nich vytřást plotýnky, prostě „jenom“ příjemně jezdí a podává vyrovnané výkony. Tedy, na nerovnostech, dírách a nerovném asfaltu se nestane, aby kolo dalo tupou ránu. A v zatáčkách pak máte takový ten hezký pocit, že auto řídíte a máte vše pod kontrolou. Tím nemyslím, že byste v superbu zažívali pocity úzkosti a nejistoty, jenom je méně hbitý a stabilizace zasahuje dřív, než jsem třeba u octavie zvyklý.
Podobně jako insignia možná jezdilo předchozí mondeo. Ford byl ve spojení řidiče a stroje asi ještě o něco dál, kombinace agility a komfortu je však na podobné úrovni.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | Opel Insignia ST | Škoda Superb Combi |
Ovladatelnost | 9 | 7 |
Komfort odpružení | 9 | 9 |
Odhlučnění podvozku | 9 | 8 |
Řízení | 9 | 9 |
Řazení | 8 | 8 |
Brzdy | 9 | 9 |
Průměr | 8,83 | 8,33 |
Závěr
Ještě jednu věc vám k insignii řeknu. Ty Matrix LEDky, nebo jak se to jmenuje, to je fantastická věc. Stačí zapnout dálková světla, pak automat a už si to ve tmě frčíte jako… No, skoro jako za dne. Nic lepšího nevymyslím. Porůznu se rozsvěcující segmenty zajišťují, že nikoho neoslňujete (protijedoucí auta, ani kolegy před vámi) a přitom máte pořád neporovnatelně větší přehled než s klasickými potkávačkami. Matrix zkrátka svítí všude, ale nikoho neoslňuje. Alespoň mě tedy nikdo za celý týden neproblikal, a to jsem si jízdy za tmy užil víc než dost. Je to děs, jak je o půl páté tma.
Jenom Matrix LEDkami si ale Insignia Sports Tourer vítězství nezasloužila. První místo patří opelu střední třídy hlavně díky útulnému a prostornému interiéru, silnému a kultivovanému motoru a vynikajícímu podvozku. Nejslabším místem je kufr, ani ne tak kvůli průměrnému objemu, vadí spíš podprůměrná výška pod roletkou. Základní model pak zklame výbavou, top specifikace prvky již oplývající však neleží cenově daleko.
Superb předvedl tradičně škodovácky vyrovnaný výkon, k prostornému, praktickému a vrcholně přehlednému interiéru přidal obrovský kufr, na horší pružnost odpověděl slabší čtyřválec TDI nižší spotřebou paliva. Nejvíc bodů tak superb poztrácel v hodnocení podvozku, který je stále přehnaně uhoupaný a přitom si na nerovnostech občas bouchne.
Je to fakt škoda, že nejlepšího opelu za poslední roky se prodá pár desítek kusů měsíčně. A ne že bych chtěl malovat francouzské znáčky na zeď, ale aby to s tou koncernově sdílenou technikou a pořád větším důrazem na crossovery a SUV nebyl jeden z posledních klasických opelů… Kupujte si normální auta! Třeba tyhle kombíky.
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | Opel Insignia ST 2.0 CDTI 125 kW | Škoda Superb Combi 2.0 TDI 110 kW |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 7,50 | 7,50 |
DESIGN | 9,00 | 8,60 |
INTERIÉR | 8,40 | 9,20 |
MOTOR | 8,20 | 8,20 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 8,83 | 8,33 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 8,39 | 8,37 |
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI
Nejlevnější verze modelu | 594.900 Kč (1.5 TURBO/103 kW Selection) |
Základ s testovaným motorem | 714.900 Kč (2.0 CDTI/125 kW Selection) |
Testovaný vůz bez příplatků | 774.900 Kč (2.0 CDTI/125 kW Innovation) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.031.600 Kč (2.0 CDTI/125 kW Innovation) |
Plusy
- Vynikající podvozek
- Útulný interiér
- Přijatelná cena vybavené top specifikace
Minusy
- Méně praktický kufr
- Vyšší spotřeba
Škoda Superb Combi 2.0 TDI
Nejlevnější verze modelu | 686.900 Kč (1.4 TSI/110 kW ACT Active) |
Základ s testovaným motorem | 733.900 Kč (2.0 TDI/110 kW Active) |
Testovaný vůz bez příplatků | 999.900 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4 L&K) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.120.900 Kč (2.0 TDI/110 kW 4x4 L&K) |
Plusy
- Obrovský kufr
- Přehledná přístrojovka
- Reálně nízká spotřeba paliva
Minusy
- Horší pružnost
- Uhoupaný podvozek, na nerovnostech citlivý na rázy
Foto: Ondřej Lilling
Model | Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI | Škoda Superb Combi 2.0 TDI |
Cena základní sestavy | 774 900 Kč | 999 900 Kč |
Cena testované sestavy | 1 031 600 Kč | 1 120 900 Kč |
Motor
| ||
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 4 / 4 | 4 / 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 1956 | 1968 |
Zdvihový objem (ccm): | 125 / 3750 | 110 / 3500 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 400 / 1750 - 2500 | 340 / 1750 - 3000 |
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): | 0 / 0 - 0 | 0 / 0 - 0 |
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): | 0 / 0 | 0 / 0 |
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): | 0 | 0 |
Provozní vlastnosti
| ||
Maximální rychlost (km/h): | 218 | 213 |
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): | 9.9 | 9.1 |
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): | 6.9 / 4.3 / 5.3 | 5.8 / 4.3 / 4.8 |
Emise CO2: | 139 | 125 |
Rozměry a hmotnosti
| ||
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): | 560 / 1665 | 660 / 1950 |
Objem nádrže (l): | 62 | 66 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1558 / 607 | 1655 / 715 |
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
| ||
a) délka (mm): | 4986 | 4856 |
b) šířka (mm): | 1863 | 1864 |
c) výška (mm): | 1500 | 1477 |
d) rozvor (mm): | 2829 | 2841 |
e) rozchod vpředu (mm): | 1607 | 1584 |
f) rozchod vzadu (mm): | 1610 | 1572 |
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
| ||
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): | 910 / 1150 | 920 / 1120 |
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): | 720 / 1010 | 710 / 960 |
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): | 1020 | 1000 |
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): | 930 | 1000 |
k) šířka vpředu (mm): | 1530 | 1570 |
l) šířka vzadu (mm): | 1490 | 1540 |
Délka sedáku vpředu (mm): | 530 | 500 |
Délka sedáku vzadu (mm): | 460 | 500 |
Výška opěradla vpředu (mm): | 620 | 620 |
Výška opěradla vzadu (mm): | 640 | 660 |
Místo vzadu pod předním sedadlem: | Ano | Ano |