Pokud by byl výsledkem Cross Touran s možností 4*4...pak OK.
Malý Sportsvan je moc drahý a asi chybět nebude , Up! je pidi auto do města , uvidíme..zda se udrží třeba jako elektro kára :-):-)
Za úspěchem krabicoidního Touranu je perfektní využití prostoru a zavazadelníku..
Cross by nesměl být JEN hloupá designovka , lidi chtějí také praktické vozy s nádechem SUV..a nyní Toranu cross verze s možným pohonem 4*4 chybí!
Nedávno psali zde na ACZ že z trhu zmizí Sharan, o Touranu ani slovo? Čemu má tudíž potenciální budoucí uživatel věřit? Kam naskladám celou rodinu včetně lyží a bagáže, když nechci SUV se spotřebou 9 litrů a vyžadují obrovský zavazadelník....
Z prodejů MPV založených na platformě nižší střední pomalu ale jistě ukrojují malé dodávky v osobních verzích.
Je to jednoduché, tyto malé MPV se chtějí (výrobce by rád) přibližovat osobním automobilům (nabídkou technologií a různých nesmyslů, které zvyšují výrobci marži) ale slábnoucí střední vrstva obyvatelstva hledající v Evropě hlavně praktický rodinný povoz už nemá tolik peněz co mívala dříve. A ty auta taky stály méně a i rodinných výdajů nebylo tolik. Takže místo Tourana za 800 000,- budou koukat na Caddy Family za 600 000,- a podobně to bude u Renultu Scenic a Renaultu Kangoo...
UPu ani Sportsvanu škoda nebude, ale změnit jedno z naprodávanějších a nejpraktičtějších středních MPV na SUV je nesmysl. Crossover ani SUV praktické MPV nikdy nemůže nahradit, na to mají omezenou variabilitu, horší prostornost a hlavně většinou výrazně vyšší cenu. Což je pro rodiny s více dětmi alfa a omega výběru.
Vidím to na sobě, původně jsem chtěl svou P5008 vyměnit za nový model a ač se mi líbí, tak to neudělám. Za to co nabízí, tedy nic navíc než původní, dát 750tis Kč? Jen proto, že to je crossover? Ani omylem...
Tj ve výběru jsou klasická MPV Zafira a právě Touran. Snad se tahle SUV vlna za pár let přežene >:D:yes:
Nechcem strasit, ale Zafira to ma udajne tiez us spocitane. Ja si myslim ze MPV sa vratia o par rokov v dobe ked sa ludia jednak presytia SUV a jednak ked zistia to co sme ty alebo ja zistili uz davnejsie. :-)
Nepreženie.
Ale odporúčam ísť paradoxne do benzínových verzií Alhambry alebo Galaxy. Sú síce drahšie, poskytnú plný komfort pre rodinu.
Touran a Zafira sú kompromisom pri MPV.
Stará 5008 byla nedoceněné auto, hybrid kombi a MPV v nejlepším slova smyslu. Vynikající 2,0HDi s dobře naladěným podvozkem a prostorný interiér k tomu. C4GP s futuristickým interiérem a aktuální úlet 5008, který ztratil svoji identitu, bych taky nekoupil. Ale kam dál? Scénic prodělal změnu z MPV na SUV prakticky kompletně.
MPV klesají, ale vsadím se že z trhu nevymizí a zrušit zdaleka nejprodávanější střední MPV (Touran + Sportsvan přes 110tis. ks za 1H 2017) v Evropě když nejbližší soupeři nedávají ani poloviční prodeje je trochu na palici. Up! vem čert, to je malé městské prdítko a nějaké elektrovozítko jej jistě dokáže nahradit.
[odkaz]
Řekl bych, že název Sportsvan, je rozporuplný jen na první pohled (který vidí slovo sport jen v jeho čistém významu). Připadá mi, že chtěl VW zdůraznit to, že se jedná o malé MPV jezdící jako klasické osobní auto a zároveň není odvozeno od dodávky. (Podobná myšlenka jako např. u Mercedesu B).
Mas dobry pocty. Vyberes rovnou dva zastupce, jejich prodeje sectes a jeste nadhodnotis, a pak napises, ze jejich konkurenti nemaj ani polovicni prodeje. Ty bys mohl navrhovat statni rozpocet...
Ja teda vidim pokles touranu. A nejblizsi konkurenti mu slapou po krku. Nicmene souhlasim, ze ukoncit vyrobu touranu je nesmysl.
Prdlaz šlapou po krku, rozděl si Picasso a Grand Picasso, což jsou konkurenti Sportsvanu a Touranu a druhý nejlepší je daleko vzadu. A pokles Touranu o 5% znamená nárůst tržního podílu, protože trh klesá o 9% A Sporstvan si drží podíl, na staré modely špičkové výsledky na které konkurence smutně kouká z dálky.
Asi Volkswagen čakal, že s NSF prevalcuje Fiat, ale to tak nefunguje, hlavne ak to flákali aj v minulosti. Je to ale úžasné, že aj keď u nás stretnem Pandu raz za mesiac, tak sa ich za pol roka predá viac ako Upov, Citogo aj Mii dokopy. A Fiat má rovno dva modely, z ktorých sa v priebehu šiestich mesiacov predá nad 100-tisíc kusov. Rešpekt!
V každom prípade, Upu by bolo škoda. Bol navrhnutý tak, aby jeho dizajn nepodliehal módnym trendom a dal sa vždy zaktualizovať drobnými úpravami. Mali ísť už dávno do toho Taigunu, lenže na to si netrúfli, lebo by zrejme s cenou pri konkurencii neobstáli.
A aby to nevyznievalo nejak posmešne, chybu spravil aj Renault. Twingo/ForFour bol ambiciózny projekt, žiaľ nevyšlo im to. Riešenie vidím opäť len v malom crossoveri.
Nerozumiem prečo sa toho boja. Veď to nemusí mať 4x4, ani inú drahšiu technológiu. Citroen s novou C3 ukázal, že sa to dá.
Je to škoda, lebo crossovery A, B a ešte C segmentu sú mi jediné sympatické. Zvyšok sú už veľké opachy, ktoré v meste nemajú čo hľadať.
v buducnosti uz asi ostanu len same crosovery.... minivozy a MPV su uz nejaky ten piatok na ustupe... a pride mi ze aj vozy strednej triedy uz na cestach tolko nevidim ako kedysi.. stretnut take bawo 3 je dnes v podstate uz ovela tazsie ako pred 10 rokmi... to iste nejaka 508... pritom 406tky boli kedysi vsade.. ono tie crossy a SUVecka nakoniec vsetkych pozeru ( aj sedany aj MPVecka aj vsetko ostatne bez ohladu na velkost ) ... je to tak...
Ono je to aj tym, ze sa stieraju rozdiely medzi triedami a nie je to uz tak vyrazne ako kedysi. Taka 3er/5er a derivaty v X pokial ju nemas vo vysokej resp individual vybave je v interieri rovnako hrozna ako priemerna nizsia stredna. Nahanaju to uz len technologiami, ale to nemusi vzdy stacit. Dalsia vec, ze sucasne crossovery/suv si dizajnovo polepsili. Napriklad ovela viac sa mi paci take GLC nez klasicke C. Vidim to aj u nas vo firme - uz sa caka na 2 kodiaqy, lebo ludia to jednoducho chcu.
Posledne mi vravel chalan, co sa rozhodoval medzi 508 RXH vs 3008 - napohlad dost rozdielne auta, napriek tomu sa rozhodoval medzi tymito dvomi.
Ak sa pytas co u nas vo firme, tak neviem ci take auto potrebuju - dali navrh, sef vyhovel. Mne to je uplne jedno. Keby si zdovodnili kupu nejakeho Ferrari, tak kludne, nevidim problem. Nech su dovody akekolvek, kazdy ma predsa na vyber. Ja nechapem ludi, co si kupia drahy smartfon, - drahy z mojho pohladu nad 200€ a aj za tolko je diskutabilny, ked s nim 98% casu len volaju/smskuju, co zvlada aj 30€ sunka - a pomer cena k vyuzitelnej funkcnosti je ovela nizsia ako u aut - kedy by miesto kodiaqa zobrali nejaky kombik/sedan za rovnake prachy.
Tiez budem uvazovat po sucasnom aute nad SUV - preco? Lebo maju svoje vyhody, ktore prevysuju nevyhody (pre moje potreby). MPV sa mi naopak nepacia a ich praktickost, kde jasne vyhravaju, su pre mna nevyuzitelne a naopak niekde ich predbiehaju kombiky. Ale nespochybnujem, ze pre niekoho maju velky zmysel - akurat, ze mne je jedno kto si co kupi a aky ma na to dovod.Tie svoje tiez nepotreubjem pred nikym obhajovat - moje prachy, moja vec.
Nedávno psali zde na ACZ že z trhu zmizí Sharan, o Touranu ani slovo? Čemu má tudíž potenciální budoucí uživatel věřit? Kam naskladám celou rodinu včetně lyží a bagáže, když nechci SUV se spotřebou 9 litrů a vyžadují obrovský zavazadelník....