FCA se chystá posílit také image své malé sportovní značky Abarth. Logo se štírem ponese ostrá verze crossoveru 500X a zvažuje se také vstup do rallye se 124 Spider.
No je to sice pěkná zpráva a myšlenka, ale Italové proti Němcům a Francouzům nemaj šanci. Jedině, že by 124 Spider jezdila nějakou svou RWD kategorii např proti GT86, BRZ atd. To by bylo super, zase vidět zadokolky. Jinak přestavbu na 4x4 a za rok do WRC? Tomu něvěřím. A už vůbec, že by měli zajíždět lepší nebo alespoň podobné výsledky jako VW, Citron, Hjonde, apod.
Postavit WRC do roku 2017 se dá, Fiat má dobré zkušenosti s Puntem S2000 v IRC. Nejpravděpodobněji by to bylo 4x4, RWD nemá šanci.
No a jaké by zajížděl výsledky asi nikdo nepředpoví, zrovna tak, jako jména posádek.
Měli by to těžké, ale nemožné by to asi nebylo. V sezónně 1983 porazila zadokolková Lancia 037 v šampionátu Audi Quattro a stala se tak zatím jediným a posledním RWD vítězem šampionátu rally od nástupu aut 4x4. ;-)
Mno a nie je to zase tak dávno, keď vtedy "nováčik" Loeb či bratia Panizziovci s FWD Xsarou na asfaltových súťažiach ako bola Korzika dávali na frak všetkým WRC-čkam. Ale je pravda že mimo dobrého asfaltu už nemali šancu.
Re: Nééééééé už nééééééé další podobné fiatí plky!
Historii nech historií, realita už pokulhává. Aktuálně se jedná o většinou dost nedůvěryhodná prohlášení zhruba jednou do týdne. Kolik z toho se ale opravdu uskuteční a kdy? O to mi jde ;-)
Re: Nééééééé už nééééééé další podobné fiatí plky!
No otázka je, kolik takových zaručených zpráv vyrobí sami novináři. I přesto je ale FCA stále jeden z největších automobilových výrobců vyrábějící od miniaut až po luxusní sedany a hypersporty. Málokterý konkurenční výrobce má tak široký výrobní záběr, jako FCA, širší má už snad jen VW. Takže know-how na to, aby vyprodukovali WRC určitě mají. ;-)
Fiat je nejúspěšnějším koncernem v MS rally všech dob. O tom žádná.
Ale po cirkusu, který předvedli v S2000 už asi ani největší snílek nevěří, že italský management kdy vytvoří cosi smysluplného.
Připoměňme si ve zkratce:
první titul v nově vyhlášené třídě S2000 získal Abarth. Další sezonu dominoval Peugeot a Abarth musel připravit nový podvozek. Ani s ním se moc nedařilo, i když spíš šlo o defekty a havárie, než o techniku. Poté udělali několik zásahů na motoru, který se stal zoufale nespolehlivým, načež homologovali zcela nový motor, s nímž okamžitě 2 soutěže vyhráli a ...
... a zabalili to.
Tomu říkám efektivně vyházené peníze oknem! Na to musí mít u Fiatu skutečné superodborníky!