Z testů většinou vyplývá, že i neznačkové gumy na sněhu fungují dobře, dokonce líp než ty nudlové vyhlášené. Tchán si koupil zimní Pirelky a po dvou letech ztvdla guma běhounu, že už nemůžou fungovat i když mají spoustu vzorku. Bodl by test s půlkou vzorku a dvou letech.
To by bylo zajimave. Jestli je vyhodnejsi (bezpecnejsi) po trech letech vyhodit napul ojetou zimni Matadorku a koupit novou. Nebo za stejne penize jezdit 6 let na Michelinech.
Zimní pneu West Lake SW 601 Snowmaster rozměru 215/60 R16 H99 vlastním dříve než ADAC udělal test pneumatik. Tento test vyšel na zahraničních serverech již cca před 14ti dny. Když jsem ty výsledky testu viděl, tak jsem se zhrozil na čem to vlastně jezdím. A znejistěl jsem a dostal obavu. Neboť v testu psali, že auto s těmito gumami bylo neovladatelné na mokru a vyloženě nebezpečné. Počkal jsem si na deštivé počasí a minulou středu vyjel do Krušných hor na vlastní testy, abych věděl co gumy opravdu vydrží a jak si povedou. Silnice byla mokrá se spadaným listím, takže řádně slizko. První testy jsem provedl při tzv. panickém brzdění, kdy jsem z 80km/h dupnul na brzdu. Auto zastavilo s použitím ABS prakticky ihned, toto jsem provedl několikrát se stejným výsledkem. Pak jsem na odlehlém parkovišti provedl točení, kdy jsem se dokola otáčel v malém poloměru s co největší rychlostí a zkusil auto utrhnout (předokolku). Toto se mi nepodařilo a gumy seděly jak přilepený. Když jsem takhle testoval před 3 lety na Mondeu Kleber Kris HP, tak jsem zadek utrhnul. S West Lake se mi to nepodařilo. Pak jsem se snažil a pokoušel o utrhnutí ještě jednou, ale už se mi dělalo z toho točení blbě, tak jsem toho nechal. Další zkouškou byl slalom s prudkými změnami směru. Auto drželo směr dle natočení volantu, takže taky normál. Nevím na čem tedy gumy testovali, ale na mé předokolce drží jako přibitý a rozhodně nesouhlasím s ADACem že auto je na těchto gumách na mokru neovladatelné a nebezpečné. Spíš tyto gumy doporučuju se závěrem hodně muziky za málo peněz, na víc jsou dělány v licenci Continentalu. Na víc jsem je kupoval na doporučení známého, který vlastní pneuservis a obouval všechna má předchozí auta a nikdy nebyl problém.
Aby si to objektívne posúdil, tak by si na svoje auto musel nahodiť iné gumy a porovnať chovanie vozidla. Potom by si zistil, ako sa ktoré chovajú.
Okrem toho vývoj v pneumatikách ide stále dopredu a určite dnešné pneumatiky sa nedajú zrovnávať s tými, spred troch rokov (a ešte sa nevie pred koľkými rokmi boli konštruované).
Predpokladám že Kleber si testoval na inom aute. Tiež tu závisí od roku konštrukcie auta - podvozok hrá veľmi dôležitú úlohu v rovine vodič - podvozok - pneu - vozovka.
Čiže na tvojom mieste by som bol s prehláseniami, že ADAC nemá pravdu opatrný.
Úskalí pneumatik na mokru je velká rychlost v kombinaci s vyšší vrstvou vody na vozovce, kdy drážky pneumatiky musí zajistit dobrý odvod vody do stran. ADAC jsem detailně nestudoval, ale předpokládám, že právě tady bude slabina některých laciných gum... každopádně nemůžeš na základě nějakých testů na parkovišti polemizovat s výsledkem ADAC.
Jistě, někdo jezdí v zimě na deset let starých gumách a taky to jde, ADAC ti spíš nabízí srovnání.