Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC Testy zimních pneumatik 2010: 225/45 R17 H

Diskuze (7)
Větší rozměry letos v testech zimních pneumatik ADAC zastupuje 225/45 R17, který prošel zkouškami ve 13 různých exemplářích.

Rozměr 225/45 R17 se hodí na mnoho aut nižší střední a střední třídy, která mají homologaci pro 17palcová kola. Jedná se například o Škody Octavia a Superb, Fordy Focus a Mondeo, většinu modelů značky VW a Volvo, Mazdy 3,5 a 6 nebo Audi od A3 po A6. Rychlostní index H značí nejvyšší konstrukční rychlost pneumatik 210 km/h.

Všechny pneumatiky jsou testovány v následujících podmínkách, které mají různou váhu v hodnocení: sucho (15 %), mokro (30 %), sníh (20 %), led (10 %) a dále hluk (10 %), vliv na spotřebu (10 %) a opotřebení (10 %). Jednotlivé kategorie se dělí na více zkoušek, naměřené výsledky jsou ohodnoceny známkou od 1 do 6 a celkové hodnocení je váženým průměrem těchto známek.

Pneumatiky 225/45 R17 - vhodné modely
Alfa Romeo147, 156, 159, 166, GT
AudiA3, A4, A6, TT
BMW3er, Z3, Z4
CitroënC4
FiatBravo, Stilo, Croma
FordFocus, Mondeo, Tourneo
HondaAccord, Civic, FR-V, S2000
Hyundaii30, Coupé
ChryslerPT Cruiser
JaguarX-Type
KiaCee´d
LanciaLybra
LexusIS
Mazda3, 5, 6
Mercedestřída B, třída C, C Sportcoupe, CLK, SLK
NissanAlmera, 200 SX
OpelAstra, Zafira, Vectra, Signum
Peugeot307, 308, 406
RenaultMégane, Scénic, Laguna
SeatLéon, Altea, Toledo
SkodaOctavia, Superb
SubaruImpreza, Legacy
ToyotaAuris, Corolla, Avensis
VolvoC30, S40, V50, S60, V70, C70
VWGolf, Bora, Jetta, New Beetle, Eos, Passat, Touran

Pneumatiky dělí sám ADAC do dvou skupin: čínské (Interstate a Westlake) a ostatní, které se předvedly na suchu v dobrém světle a o jejich pořadí rozhodly další zkoušky. Naopak čínské produkty zaostaly ve všech sledovaných kategoriích.

Nejlépe si vedl Michelin Alpin A4, který bodoval na mokru (povrch s největší váhou v celkovém hodnocení) a vítězství v testu si pojistil mimořádně dobrou životností. Druhé místo náleží Continentalu ContiWinterContact TS830P, který překonal Michelin i ostatní pneumatiky na sněhu. Dunlop SP Winter Sport 3D již mírně ztrácí, je ale všestranný s vyrovnanými výsledky na všech druzích povrchu.

V jednotlivých disciplínách si nejlépe vedly: sucho – Yokohama W.drive V902A, mokro – Michelin Alpin A4, sníh – Continental ContiWinterContact TS830P a led – Nokian WR G2. nejméně hlučný je Continental, který má také nejmenší vliv na spotřebu paliva (nepočítáme-li čínský Westlake). Jak už bylo zmíněno, nejméně se opotřebovává s velkým náskokem před ostatními Michelin.

ADAC Test zimních pneumatik 225/45 R17 H

Pneumatikaznámkahodnocení ADACsuchomokrosníhledhlukspotřeba palivaopotřebení 
Michelin Alpin A4**2,32,62,22,22,93,72,90,5koupit
Continental ContiWinterContact TS830P**2,42,62,51,82,93,12,52,3koupit
Dunlop SP Winter Sport 3D*2,62,52,32,53,33,52,92,2koupit
Uniroyal MS plus 66*2,72,62,22,83,23,33,32,3 
Semperit Speed-Grip*2,72,52,52,73,13,43,42,4 
Fulda Kristall Control HP*2,72,72,72,03,43,82,93,0 
Nokian WR G2*2,72,32,62,72,84,32,92,9koupit
Goodyear UltraGrip Performance 2*2,82,82,72,63,03,83,02,5koupit
Ceat Formula Winter*2,92,72,83,03,43,22,92,9 
Pirelli Sottozero Winter 210 Serie II*2,92,62,92,73,44,12,83,2koupit
Yokohama W.drive V902A*3,32,22,83,33,33,73,02,0 
Interstate Winter IWT-2-4,23,74,23,03,53,42,81,9 
Westlake SW601 Snowmaster--4,92,84,92,53,43,92,03,0 

Legenda k hodnocení ADAC:

*** zvláště doporučujeme

** doporučujeme

* doporučujeme s výhradami

- nedoporučujeme

Další pneumatiky naleznete na stránkách obchodu www.axa-pneu.cz.

Diskuze (7)
Avatar - Emel
28. 10. 2010 18:00
Re: West Lake SW 601 Snowmaster
Úskalí pneumatik na mokru je velká rychlost v kombinaci s vyšší vrstvou vody na vozovce, kdy drážky pneumatiky musí zajistit dobrý odvod vody do stran. ADAC jsem detailně nestudoval, ale předpokládám, že právě tady bude slabina některých laciných gum... každopádně nemůžeš na základě nějakých testů na parkovišti polemizovat s výsledkem ADAC.

Jistě, někdo jezdí v zimě na deset let starých gumách a taky to jde, ADAC ti spíš nabízí srovnání.
Avatar - HitmanPB
27. 10. 2010 00:33
Re: West Lake SW 601 Snowmaster
Aby si to objektívne posúdil, tak by si na svoje auto musel nahodiť iné gumy a porovnať chovanie vozidla. Potom by si zistil, ako sa ktoré chovajú.
Okrem toho vývoj v pneumatikách ide stále dopredu a určite dnešné pneumatiky sa nedajú zrovnávať s tými, spred troch rokov (a ešte sa nevie pred koľkými rokmi boli konštruované).
Predpokladám že Kleber si testoval na inom aute. Tiež tu závisí od roku konštrukcie auta - podvozok hrá veľmi dôležitú úlohu v rovine vodič - podvozok - pneu - vozovka.
Čiže na tvojom mieste by som bol s prehláseniami, že ADAC nemá pravdu opatrný.

26. 10. 2010 17:03
West Lake SW 601 Snowmaster
Zimní pneu West Lake SW 601 Snowmaster rozměru 215/60 R16 H99 vlastním dříve než ADAC udělal test pneumatik. Tento test vyšel na zahraničních serverech již cca před 14ti dny. Když jsem ty výsledky testu viděl, tak jsem se zhrozil na čem to vlastně jezdím. A znejistěl jsem a dostal obavu. Neboť v testu psali, že auto s těmito gumami bylo neovladatelné na mokru a vyloženě nebezpečné. Počkal jsem si na deštivé počasí a minulou středu vyjel do Krušných hor na vlastní testy, abych věděl co gumy opravdu vydrží a jak si povedou. Silnice byla mokrá se spadaným listím, takže řádně slizko. První testy jsem provedl při tzv. panickém brzdění, kdy jsem z 80km/h dupnul na brzdu. Auto zastavilo s použitím ABS prakticky ihned, toto jsem provedl několikrát se stejným výsledkem. Pak jsem na odlehlém parkovišti provedl točení, kdy jsem se dokola otáčel v malém poloměru s co největší rychlostí a zkusil auto utrhnout (předokolku). Toto se mi nepodařilo a gumy seděly jak přilepený. Když jsem takhle testoval před 3 lety na Mondeu Kleber Kris HP, tak jsem zadek utrhnul. S West Lake se mi to nepodařilo. Pak jsem se snažil a pokoušel o utrhnutí ještě jednou, ale už se mi dělalo z toho točení blbě, tak jsem toho nechal. Další zkouškou byl slalom s prudkými změnami směru. Auto drželo směr dle natočení volantu, takže taky normál. Nevím na čem tedy gumy testovali, ale na mé předokolce drží jako přibitý a rozhodně nesouhlasím s ADACem že auto je na těchto gumách na mokru neovladatelné a nebezpečné. Spíš tyto gumy doporučuju se závěrem hodně muziky za málo peněz, na víc jsou dělány v licenci Continentalu. Na víc jsem je kupoval na doporučení známého, který vlastní pneuservis a obouval všechna má předchozí auta a nikdy nebyl problém.
26. 10. 2010 12:02
Re: No name
To by bylo zajimave. Jestli je vyhodnejsi (bezpecnejsi) po trech letech vyhodit napul ojetou zimni Matadorku a koupit novou. Nebo za stejne penize jezdit 6 let na Michelinech.
Avatar - KANKUNEN
26. 10. 2010 10:33
No name
Z testů většinou vyplývá, že i neznačkové gumy na sněhu fungují dobře, dokonce líp než ty nudlové vyhlášené. Tchán si koupil zimní Pirelky a po dvou letech ztvdla guma běhounu, že už nemůžou fungovat i když mají spoustu vzorku. Bodl by test s půlkou vzorku a dvou letech.