Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Aerodynamické úpravy dnes a zítra: Na návěsy

Evropská komise chce, aby nákladní auta a soupravy pro dálkovou dopravu získaly lepší aerodynamiku. Hlavním cílem samozřejmě je omezit spotřebu a emise.
Zpět na článek
25. 7. 2016 12:05
25. 7. 2016 20:57
Avatar - Pekelná Micinka
25. 7. 2016 11:24
Závozník
A co silniční vlaky, s přívěsy s řízenými nápravami? Elektronika je dost pokročilá, aby to šlo realizovat (řídit), kamion by měl ještě jeden přívěs, nebo normální náklaďák s 3 nápravami 2 přívěsy. Problém by mohl být snad jen ve sjezdu na čerpací stanici, nebo parkování na odpočívadle.
Rozbalit vlákno
4
25. 7. 2016 12:05
Re: Závozník
Samozřejmě. Při stavu a celkovém řešení naší infrastruktury jde o naprosto dokonalé řešení. Hlavně předjíždění by bylo prostě luxusní.
Avatar - Pekelná Micinka
27. 7. 2016 12:38
Re: Závozník
Předjíždět jeden delší, nebo dva kratší kamiony. Důležité je spíš dostatečně vynucovat jejich pohyb tam, kde se mají držet.
Re: Závozník
A čo tak lepšie sa postarať o železnice a viac využívať železničnú sieť? Že tisíce a tisíce kamiónov na diaľkových trasách križujú cez celú Európu je ekologické zverstvo.
25. 7. 2016 20:57
Re: Závozník
Tento názor počúvam vždy znova a znova, ale žiaľ len od ľudí co nemajú žiadne skúsenosti z praxe.
1) Len naozaj veľké továrne si môžu dovoliť trať až do areálu a bez toho, je železnica neuveriteľne pomalá a nepružná.
2) V našich zemepisných šírkach, krajiny V4 mnohé nám podobne, fungujú na princípe, že človek co nakladá tovar nie je za nič zodpovedný a žiaľ tak aj ten tovar pri doručení vyzerá. Aj keď to možno uhráš, že ti to z nejakej ich poistky zaplatia, tak okrem času budeš potrebovať ešte pevne nervy. A tak sa stalo, že okrem tovaru pre firmy, ktoré si nákladku a vykládku riešia sami sa po železnici prepravuje len sypaný materiál a kovový šrot.
3) A tým sa dostávame k poslednému veľmi vážnemu problému minimálne v SR sa vozne účtujú za tonokilometre. Kým kamiónová ma viac menej fix za kilometer. Takže pokiaľ zrovna nepotrebuješ prevážať toaleťak čo váži 4 tony na cely vozeň, tak oproti cestnej doprave neušetríš.

Pokiaľ zrovna Brusel nemá z zálohe plán ako tieto zasadne problémy vyriešiť, tak budeme ekologickou železnicou akurát voziť uhlie do elektrárne čo nahradila tu zlu atomku.