Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aktuální výsledky pěti testů Euro NCAP (Mazda3, Q7, třída B, Galaxy a C4 Picasso)

Dan Vořechovský
Diskuze (36)
Testované vozy získaly ve dvou případech čtyři hvězdy a tři si odvážejí hvězd pět. Pětimetrové Audi Q7 na pět hvězd nedosáhlo, stejně jako Mazda3.

Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky posledních nárazových testů pěti vozů ze čtyř různých segmentů. Šlo o Mazdu 3, Audi Q7, Citroën C4 Picasso, Mercedes-Benz B a Ford Galaxy. Za celkovou ochranu posádky získaly pět hvězdiček hned tři vozy, zbývající dva si odvezly hvězdy čtyři.

Mazda 3 (4 hvězdy)

Mazda dopadla ze všech pěti testovaných vozů nejhůře. I když za boční náraz obdržela 18 bodů, tedy 100 %, za čelní náraz jí bylo uděleno pouze 12 bodů (75 %). Se třemi body za předpínače pásů Mazda získala 33 bodů, které postačují pro udělení pěti hvězdiček, jenže výsledek čelního nárazu nesplňuje kritéria Euro NCAP pro jejich udělení. Největším problémem byly části přístrojové desky, které zvyšují riziko poranění v oblasti stehen řidiče i spolujezdce. Kromě toho byly zmíněny i problémy s ochranou levého kolene a pánve u spolujezdce.

Mazda jako volitelnou část výbavy nabízí vypínání předního airbagu spolucestujícího. Protože toto vypínání v testovaném modelu přítomno nebylo, Euro NCAP nedoporučil dozadu obrácené dětské sedačky umísťovat na přední sedadlo. Celkově Mazda za ochranu dětí obdržela 32 bodů (65%) a získala tak tři hvězdy. Za ochranu chodců bylo uděleno 15 bodů (42%) s poznámkou, že nárazník nezískal za ochranu dolních končetin chodců ani bod.

Audi Q7 (4 hvězdy)

V třídě SUV byl testován model Q7 od Audi a o mnoho lépe než Mazda si nevedl. Zásadní výtkou Euro NCAP byly předpínače bezpečnostních pásů, za které Audi dostalo 0 bodů. Připomínače nesplnily kritéria Euro NCAP co do hlasitosti a vizuálního upozornění. Podobně jako Mazda obdrželo Audi pouze 12 bodů (75 %) za přední náraz. Špatné svary způsobily při nárazu praskliny v podlaze a příčce u A sloupků. Zvýšeno bylo riziko poranění kolen a stehen řidiče. Ačkoli Audi informovalo, že již tuto část zpracování automobilu vylepšilo, testovaný vůz kvůli tomu body ztratil. Za boční náraz získalo Audi maximální počet 18 bodů.

Za oblast ochrany dětí dostal model Q7 dobrých 39 bodů (80 %). Vážnou výtkou byla kvalita upozornění na to, že na přední sedadlo spolujezdce, u kterého není možné v Q7 vypnout airbag, by neměla být umístěna dozadu obrácená dětská sedačka. Toto upozornění nesplnilo kritéria Euro NCAP. Tradiční slabina velkých vozů třídy SUV, ochrana chodců, nebyla v případě Q7 tak patrná. Audi získalo 15 bodů (42 %), maximum bodů za konstrukci nárazníku a výtku za přední hranu kapoty.

Citroën C4 Picasso (5 hvězd)

Citroën C4 Picasso byl jedním ze dvou testovaných vozů třídy malých vozů MPV. Standardem výbavy modelu C4 Picasso jsou i kolenní airbagy, což výrazně zlepšilo výsledky ochrany dolních končetin cestujících při čelním nárazu. Jedinou výtkou bylo vyšší riziko poranění stehen řidiče částmi přístrojové desky. Za čelní náraz obdržel Citroën 15 bodů (94 %). U bočního nárazu bylo uděleno “tradičních” 18 bodů (100 %), ačkoli při nárazu došlo ke zlomenině žebra řidičova hrudníku. Za předpínače pásů byl stržen jeden bod a to kvůli nedostačující informaci o stavu zapnutí pásů na zadních sedadlech. Celkově získal Citroën za ochranu posádky vynikajících 35 bodů a pět hvězd.

Za ochranu dětí obdržel Citroën 35 bodů (71 %) a výrazná ztráta bodů se týkala umístění dozadu obrácené dětské sedačky na přední sedadlo spolujezdce. Při čelním nárazu došlo k vážným poškozením hlavy figuríny 1,5letého dítěte a tak C4 Picasso přišla o všechny body za ochranu hlavy. Vůz však byl dobře ohodnocen za přítomnost uchycení dětských sedaček ISOFIX a připevňovacích ok na zadní straně u předního sedadla spolujezdce a na všech třech sedadlech druhé řady sedadel. Ochrana chodců byla ohodnocena 16 body (44 %). Maximální body získal přední nárazník, zatímco část kapoty, která se s velkou mírou pravděpodobnosti srazí s hlavou dospělého chodce, nezískala ani bod.

Mercedes-Benz B (5 hvězd)

Mercedes-Benz B byl druhým testovaným vozem z třídy malých vozů MPV. A dopadl téměř stejně tak dobře jako Citroën. Výtky organizace Euro NCAP k ochraně při čelním nárazu byly sporadické a směřovaly k vyššímu riziku poranění kolen a stehen řidiče částmi přístrojové desky. Za ochranu posádky při čelním střetu získal Mercedes 13 bodů (81 %), za boční náraz pak 18 bodů (100 %). Všechny tři body získal Mercedes za připomínače pásů pro přední a zadní sedadla. V hodnocení ochrany posádky tak Mercedes třídy B vyšel s celkovým skóre 34 bodů a pěti hvězdami.

Mercedes disponuje volitelně systémem detekce dětské sedačky, který automaticky vypne přední airbag spolujezdce. Testovaný vůz však tímto systémem vybaven nebyl a v takovém případě airbag vypnout nelze a dětská sedačka by proto neměla být na přední sedadlo umísťována. Varování před umístěním dětské sedačky na přední sedadlo nebylo dostatečné a nesplnilo kritéria Euro NCAP. Body Mercedes ztratil i za nedostatečné označení úchytek dětských sedaček ISOFIX na zadních sedadlech. Za ochranu chodců si Mercedes odnesl bodů 12 (33 %). Výtky směřovaly k čelní hraně kapoty a té části kapoty, která se pravděpodobně střetně s hlavou chodce.

Ford Galaxy (5 hvězd)

Posledním hodnoceným vozem byl Ford Galaxy “zastupující” třídu velkých vozů MPV. Galaxy dosáhl vynikajícího výsledku při čelním střetu, kde získal 15 bodů (94 %). Chvála směřovala ke kolenním airbagům, které ochránily kolena a stehna řidiče před poraněním střetem s částmi přístrojové desky. Během nárazu také došlo k pohybu volantu dopředu, což zvýšilo ochranu řidiče. Stejně jako zbylé čtyři testované vozy si Galaxy odváží 18 bodů (100 %) za boční náraz. Za připomínaje nezapnutých pásů byly uděleny 2 body. Systém upozornění se týká “jen” předních sedadel, kde však Ford kritéria Euro NCAP splnil. Celkově získal Galaxy za ochranu posádky výborných 35 bodů a pět hvězd.

Ochrana dětí byla ohodnocena 37 body (76 %). Hlavní výtka směřovala k nedostatečnému vyznačení úchytek dětských sedaček ISOFIX v druhé řadě sedadel. Za ochranu chodců získal Galaxy 15 bodů (42 %).

Dan Vořechovský
Diskuze (36)
5. 10. 2006 17:33
Re: Wo ist GTI?
a zbáš nějaký odkaz, kde ty výsledky uvidíme a nebo to je jen teorie?
4. 10. 2006 09:45
Re: Wo ist GTI?
trochu ostuda to je, když třeba Rencek dokáže 5 hvězd snad u všeho co vyrobí ... i to dělá z aut prémiovky a Audi to vyloženě podělala, holt svářet je kumšt :o) .. ale spíš sem zvědavej na nový Civic, fakt sem zvědavej, už to trvá nějak dlouho ... ;)
3. 10. 2006 22:19
Re: Wo ist GTI?
:-) Klid, klid, klid. Zkus Quasimoda... pokud se nezapneš, pípá to to tam, že by si toho musel všimnout u hluchej... nerozumím tomu, co jim na tom vadilo. P.S. Jinak bych byl klidnej... ztrátu hvězdy za to, že si musíš čistit před jízdou uši, bych nepovažoval za fatální problém. :yes:
3. 10. 2006 20:01
Re: Wo ist GTI?
Prémiovka se nepozná podle hvězdiček.
3. 10. 2006 20:00
PRÉMYJOFKA
se pozná podle hvězdiček.