Aktuální výsledky pěti testů Euro NCAP (Mazda3, Q7, třída B, Galaxy a C4 Picasso)

Aktuální výsledky pěti testů Euro NCAP (Mazda3, Q7, třída B, Galaxy a C4 Picasso)

 
 

Testované vozy získaly ve dvou případech čtyři hvězdy a tři si odvážejí hvězd pět. Pětimetrové Audi Q7 na pět hvězd nedosáhlo, stejně jako Mazda3.

Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky posledních nárazových testů pěti vozů ze čtyř různých segmentů. Šlo o Mazdu 3, Audi Q7, Citroën C4 Picasso, Mercedes-Benz B a Ford Galaxy. Za celkovou ochranu posádky získaly pět hvězdiček hned tři vozy, zbývající dva si odvezly hvězdy čtyři.

Mazda 3 (4 hvězdy)

Mazda dopadla ze všech pěti testovaných vozů nejhůře. I když za boční náraz obdržela 18 bodů, tedy 100 %, za čelní náraz jí bylo uděleno pouze 12 bodů (75 %). Se třemi body za předpínače pásů Mazda získala 33 bodů, které postačují pro udělení pěti hvězdiček, jenže výsledek čelního nárazu nesplňuje kritéria Euro NCAP pro jejich udělení. Největším problémem byly části přístrojové desky, které zvyšují riziko poranění v oblasti stehen řidiče i spolujezdce. Kromě toho byly zmíněny i problémy s ochranou levého kolene a pánve u spolujezdce.

Mazda jako volitelnou část výbavy nabízí vypínání předního airbagu spolucestujícího. Protože toto vypínání v testovaném modelu přítomno nebylo, Euro NCAP nedoporučil dozadu obrácené dětské sedačky umísťovat na přední sedadlo. Celkově Mazda za ochranu dětí obdržela 32 bodů (65%) a získala tak tři hvězdy. Za ochranu chodců bylo uděleno 15 bodů (42%) s poznámkou, že nárazník nezískal za ochranu dolních končetin chodců ani bod.

Audi Q7 (4 hvězdy)

V třídě SUV byl testován model Q7 od Audi a o mnoho lépe než Mazda si nevedl. Zásadní výtkou Euro NCAP byly předpínače bezpečnostních pásů, za které Audi dostalo 0 bodů. Připomínače nesplnily kritéria Euro NCAP co do hlasitosti a vizuálního upozornění. Podobně jako Mazda obdrželo Audi pouze 12 bodů (75 %) za přední náraz. Špatné svary způsobily při nárazu praskliny v podlaze a příčce u A sloupků. Zvýšeno bylo riziko poranění kolen a stehen řidiče. Ačkoli Audi informovalo, že již tuto část zpracování automobilu vylepšilo, testovaný vůz kvůli tomu body ztratil. Za boční náraz získalo Audi maximální počet 18 bodů.

Za oblast ochrany dětí dostal model Q7 dobrých 39 bodů (80 %). Vážnou výtkou byla kvalita upozornění na to, že na přední sedadlo spolujezdce, u kterého není možné v Q7 vypnout airbag, by neměla být umístěna dozadu obrácená dětská sedačka. Toto upozornění nesplnilo kritéria Euro NCAP. Tradiční slabina velkých vozů třídy SUV, ochrana chodců, nebyla v případě Q7 tak patrná. Audi získalo 15 bodů (42 %), maximum bodů za konstrukci nárazníku a výtku za přední hranu kapoty.

Citroën C4 Picasso (5 hvězd)

Citroën C4 Picasso byl jedním ze dvou testovaných vozů třídy malých vozů MPV. Standardem výbavy modelu C4 Picasso jsou i kolenní airbagy, což výrazně zlepšilo výsledky ochrany dolních končetin cestujících při čelním nárazu. Jedinou výtkou bylo vyšší riziko poranění stehen řidiče částmi přístrojové desky. Za čelní náraz obdržel Citroën 15 bodů (94 %). U bočního nárazu bylo uděleno “tradičních” 18 bodů (100 %), ačkoli při nárazu došlo ke zlomenině žebra řidičova hrudníku. Za předpínače pásů byl stržen jeden bod a to kvůli nedostačující informaci o stavu zapnutí pásů na zadních sedadlech. Celkově získal Citroën za ochranu posádky vynikajících 35 bodů a pět hvězd.

Za ochranu dětí obdržel Citroën 35 bodů (71 %) a výrazná ztráta bodů se týkala umístění dozadu obrácené dětské sedačky na přední sedadlo spolujezdce. Při čelním nárazu došlo k vážným poškozením hlavy figuríny 1,5letého dítěte a tak C4 Picasso přišla o všechny body za ochranu hlavy. Vůz však byl dobře ohodnocen za přítomnost uchycení dětských sedaček ISOFIX a připevňovacích ok na zadní straně u předního sedadla spolujezdce a na všech třech sedadlech druhé řady sedadel. Ochrana chodců byla ohodnocena 16 body (44 %). Maximální body získal přední nárazník, zatímco část kapoty, která se s velkou mírou pravděpodobnosti srazí s hlavou dospělého chodce, nezískala ani bod.

Mercedes-Benz B (5 hvězd)

Mercedes-Benz B byl druhým testovaným vozem z třídy malých vozů MPV. A dopadl téměř stejně tak dobře jako Citroën. Výtky organizace Euro NCAP k ochraně při čelním nárazu byly sporadické a směřovaly k vyššímu riziku poranění kolen a stehen řidiče částmi přístrojové desky. Za ochranu posádky při čelním střetu získal Mercedes 13 bodů (81 %), za boční náraz pak 18 bodů (100 %). Všechny tři body získal Mercedes za připomínače pásů pro přední a zadní sedadla. V hodnocení ochrany posádky tak Mercedes třídy B vyšel s celkovým skóre 34 bodů a pěti hvězdami.

Mercedes disponuje volitelně systémem detekce dětské sedačky, který automaticky vypne přední airbag spolujezdce. Testovaný vůz však tímto systémem vybaven nebyl a v takovém případě airbag vypnout nelze a dětská sedačka by proto neměla být na přední sedadlo umísťována. Varování před umístěním dětské sedačky na přední sedadlo nebylo dostatečné a nesplnilo kritéria Euro NCAP. Body Mercedes ztratil i za nedostatečné označení úchytek dětských sedaček ISOFIX na zadních sedadlech. Za ochranu chodců si Mercedes odnesl bodů 12 (33 %). Výtky směřovaly k čelní hraně kapoty a té části kapoty, která se pravděpodobně střetně s hlavou chodce.

Ford Galaxy (5 hvězd)

Posledním hodnoceným vozem byl Ford Galaxy “zastupující” třídu velkých vozů MPV. Galaxy dosáhl vynikajícího výsledku při čelním střetu, kde získal 15 bodů (94 %). Chvála směřovala ke kolenním airbagům, které ochránily kolena a stehna řidiče před poraněním střetem s částmi přístrojové desky. Během nárazu také došlo k pohybu volantu dopředu, což zvýšilo ochranu řidiče. Stejně jako zbylé čtyři testované vozy si Galaxy odváží 18 bodů (100 %) za boční náraz. Za připomínaje nezapnutých pásů byly uděleny 2 body. Systém upozornění se týká “jen” předních sedadel, kde však Ford kritéria Euro NCAP splnil. Celkově získal Galaxy za ochranu posádky výborných 35 bodů a pět hvězd.

Ochrana dětí byla ohodnocena 37 body (76 %). Hlavní výtka směřovala k nedostatečnému vyznačení úchytek dětských sedaček ISOFIX v druhé řadě sedadel. Za ochranu chodců získal Galaxy 15 bodů (42 %).

Spolupracujeme s TipCars.com
Podnikání na vodě se daří. Po Vltavě v Praze tečou stovky milionů Podnikání na vodě se daří. Po Vltavě v Praze tečou stovky milionů

Pražský úsek Vltavy je nejfrekventovanější plavební…

Provozovatel TV Nova CME zvýšil zisk, hlavně díky růstu v Rumunsko Provozovatel TV Nova CME zvýšil zisk, hlavně díky růstu v Rumunsko

Mediální společnost Central European Media Enterprises…

Index technologického koncernu Nasdaq dosáhl rekordní výše Index technologického koncernu Nasdaq dosáhl rekordní výše

Akcie na trzích ve Spojených státech dnes klesaly pod…

Majiteli Googlu klesl zisk. Na vině je pokuta od Evropské komise Majiteli Googlu klesl zisk. Na vině je pokuta od Evropské komise

Americké internetové společnosti Alphabet, která vlastní…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Euro NCAP Audi Ford Mazda MPV Mercedes-Benz Crash-testy

 

Přidat názorDiskuse: Aktuální výsledky pěti testů Euro NCAP…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
Vysmívaný Aston Martin Cygnet je dnes sběratelsky zajímavý. Proč roste jeho cena?

Vysmívaný Aston Martin Cygnet je dnes sběratelsky zajímavý. Proč roste jeho cena?

Dnes 10:51

Dát skoro milion korun za přeznačkovanou Toyotu iQ se zdálo jako hloupost. Dnes se ale ukazuje, že majitelé Astonu Martin Cygnet při jeho nákupu neprohloupili.




Blesk.cz

Sektář má 24 manželek a 146 dětí, za polygamii mu hrozí až pět let

Sektář má 24 manželek a 146 dětí, za polygamii mu…

Dva Kanaďané, bývalí náboženští vůdci sektářské komunity, byli odsouzeni nejvyšším soudem v Britské Kolumbii za…

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Brankář Langhamer prodloužil s Arizonou o rok

Přestupy NHL ONLINE: Brankář Langhamer prodloužil s…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem, Plzni vypadl i Pilař

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem,…

PŘÍMO Z RUMUNSKA | Téma uzdravení Davida Limberského a jeho návratu do sestavy Plzně v úterním zápase 3.…

 

Reflex.cz

Hnutí STAN si zahraje poslední pokerovou partii. Přijde i o své trenýrky?

Hnutí STAN si zahraje poslední pokerovou partii.…

Celostátní výbor hnutí Starostové a nezávislí (STAN) bude v úterý řešit zapeklitý problém. Minulý týden ho…

Jídlo ze supermarketů způsobuje demenci, vydělávají na vašem přejídání, varuje odbornice

Jídlo ze supermarketů způsobuje demenci, vydělávají…

Stravovací návyky lidí podle specialistky na zdravou výživu Margit Slimákové v posledních letech výrazně…