Aktuální výsledky pěti testů Euro NCAP (Mazda3, Q7, třída B, Galaxy a C4 Picasso)

Aktuální výsledky pěti testů Euro NCAP (Mazda3, Q7, třída B, Galaxy a C4 Picasso)

 
 

Testované vozy získaly ve dvou případech čtyři hvězdy a tři si odvážejí hvězd pět. Pětimetrové Audi Q7 na pět hvězd nedosáhlo, stejně jako Mazda3.

Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky posledních nárazových testů pěti vozů ze čtyř různých segmentů. Šlo o Mazdu 3, Audi Q7, Citroën C4 Picasso, Mercedes-Benz B a Ford Galaxy. Za celkovou ochranu posádky získaly pět hvězdiček hned tři vozy, zbývající dva si odvezly hvězdy čtyři.

Mazda 3 (4 hvězdy)

Mazda dopadla ze všech pěti testovaných vozů nejhůře. I když za boční náraz obdržela 18 bodů, tedy 100 %, za čelní náraz jí bylo uděleno pouze 12 bodů (75 %). Se třemi body za předpínače pásů Mazda získala 33 bodů, které postačují pro udělení pěti hvězdiček, jenže výsledek čelního nárazu nesplňuje kritéria Euro NCAP pro jejich udělení. Největším problémem byly části přístrojové desky, které zvyšují riziko poranění v oblasti stehen řidiče i spolujezdce. Kromě toho byly zmíněny i problémy s ochranou levého kolene a pánve u spolujezdce.

Mazda jako volitelnou část výbavy nabízí vypínání předního airbagu spolucestujícího. Protože toto vypínání v testovaném modelu přítomno nebylo, Euro NCAP nedoporučil dozadu obrácené dětské sedačky umísťovat na přední sedadlo. Celkově Mazda za ochranu dětí obdržela 32 bodů (65%) a získala tak tři hvězdy. Za ochranu chodců bylo uděleno 15 bodů (42%) s poznámkou, že nárazník nezískal za ochranu dolních končetin chodců ani bod.

Audi Q7 (4 hvězdy)

V třídě SUV byl testován model Q7 od Audi a o mnoho lépe než Mazda si nevedl. Zásadní výtkou Euro NCAP byly předpínače bezpečnostních pásů, za které Audi dostalo 0 bodů. Připomínače nesplnily kritéria Euro NCAP co do hlasitosti a vizuálního upozornění. Podobně jako Mazda obdrželo Audi pouze 12 bodů (75 %) za přední náraz. Špatné svary způsobily při nárazu praskliny v podlaze a příčce u A sloupků. Zvýšeno bylo riziko poranění kolen a stehen řidiče. Ačkoli Audi informovalo, že již tuto část zpracování automobilu vylepšilo, testovaný vůz kvůli tomu body ztratil. Za boční náraz získalo Audi maximální počet 18 bodů.

Za oblast ochrany dětí dostal model Q7 dobrých 39 bodů (80 %). Vážnou výtkou byla kvalita upozornění na to, že na přední sedadlo spolujezdce, u kterého není možné v Q7 vypnout airbag, by neměla být umístěna dozadu obrácená dětská sedačka. Toto upozornění nesplnilo kritéria Euro NCAP. Tradiční slabina velkých vozů třídy SUV, ochrana chodců, nebyla v případě Q7 tak patrná. Audi získalo 15 bodů (42 %), maximum bodů za konstrukci nárazníku a výtku za přední hranu kapoty.

Citroën C4 Picasso (5 hvězd)

Citroën C4 Picasso byl jedním ze dvou testovaných vozů třídy malých vozů MPV. Standardem výbavy modelu C4 Picasso jsou i kolenní airbagy, což výrazně zlepšilo výsledky ochrany dolních končetin cestujících při čelním nárazu. Jedinou výtkou bylo vyšší riziko poranění stehen řidiče částmi přístrojové desky. Za čelní náraz obdržel Citroën 15 bodů (94 %). U bočního nárazu bylo uděleno “tradičních” 18 bodů (100 %), ačkoli při nárazu došlo ke zlomenině žebra řidičova hrudníku. Za předpínače pásů byl stržen jeden bod a to kvůli nedostačující informaci o stavu zapnutí pásů na zadních sedadlech. Celkově získal Citroën za ochranu posádky vynikajících 35 bodů a pět hvězd.

Za ochranu dětí obdržel Citroën 35 bodů (71 %) a výrazná ztráta bodů se týkala umístění dozadu obrácené dětské sedačky na přední sedadlo spolujezdce. Při čelním nárazu došlo k vážným poškozením hlavy figuríny 1,5letého dítěte a tak C4 Picasso přišla o všechny body za ochranu hlavy. Vůz však byl dobře ohodnocen za přítomnost uchycení dětských sedaček ISOFIX a připevňovacích ok na zadní straně u předního sedadla spolujezdce a na všech třech sedadlech druhé řady sedadel. Ochrana chodců byla ohodnocena 16 body (44 %). Maximální body získal přední nárazník, zatímco část kapoty, která se s velkou mírou pravděpodobnosti srazí s hlavou dospělého chodce, nezískala ani bod.

Mercedes-Benz B (5 hvězd)

Mercedes-Benz B byl druhým testovaným vozem z třídy malých vozů MPV. A dopadl téměř stejně tak dobře jako Citroën. Výtky organizace Euro NCAP k ochraně při čelním nárazu byly sporadické a směřovaly k vyššímu riziku poranění kolen a stehen řidiče částmi přístrojové desky. Za ochranu posádky při čelním střetu získal Mercedes 13 bodů (81 %), za boční náraz pak 18 bodů (100 %). Všechny tři body získal Mercedes za připomínače pásů pro přední a zadní sedadla. V hodnocení ochrany posádky tak Mercedes třídy B vyšel s celkovým skóre 34 bodů a pěti hvězdami.

Mercedes disponuje volitelně systémem detekce dětské sedačky, který automaticky vypne přední airbag spolujezdce. Testovaný vůz však tímto systémem vybaven nebyl a v takovém případě airbag vypnout nelze a dětská sedačka by proto neměla být na přední sedadlo umísťována. Varování před umístěním dětské sedačky na přední sedadlo nebylo dostatečné a nesplnilo kritéria Euro NCAP. Body Mercedes ztratil i za nedostatečné označení úchytek dětských sedaček ISOFIX na zadních sedadlech. Za ochranu chodců si Mercedes odnesl bodů 12 (33 %). Výtky směřovaly k čelní hraně kapoty a té části kapoty, která se pravděpodobně střetně s hlavou chodce.

Ford Galaxy (5 hvězd)

Posledním hodnoceným vozem byl Ford Galaxy “zastupující” třídu velkých vozů MPV. Galaxy dosáhl vynikajícího výsledku při čelním střetu, kde získal 15 bodů (94 %). Chvála směřovala ke kolenním airbagům, které ochránily kolena a stehna řidiče před poraněním střetem s částmi přístrojové desky. Během nárazu také došlo k pohybu volantu dopředu, což zvýšilo ochranu řidiče. Stejně jako zbylé čtyři testované vozy si Galaxy odváží 18 bodů (100 %) za boční náraz. Za připomínaje nezapnutých pásů byly uděleny 2 body. Systém upozornění se týká “jen” předních sedadel, kde však Ford kritéria Euro NCAP splnil. Celkově získal Galaxy za ochranu posádky výborných 35 bodů a pět hvězd.

Ochrana dětí byla ohodnocena 37 body (76 %). Hlavní výtka směřovala k nedostatečnému vyznačení úchytek dětských sedaček ISOFIX v druhé řadě sedadel. Za ochranu chodců získal Galaxy 15 bodů (42 %).

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže Ryanair spustí novou linku z Prahy do Paříže

Nízkonákladový letecký dopravce Ryanair oznámil, že od…

České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie České houslařství soutěží v tendru Šanghajské filharmonie

České hudební nástroje by mohly mít ve světě znovu velký…

Babiš připouští, že nemusí být premiérem Babiš připouští, že nemusí být premiérem

Šéf hnutí ANO připustil debatu o osobě příštího premiéra.…

Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců Skanska chystá restrukturalizaci, propustí tisíce zaměstnanců

Největší skandinávská stavební společnost Skanska se v…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Euro NCAP Audi Ford Mazda MPV Mercedes-Benz Crash-testy

 

Přidat názorDiskuse: Aktuální výsledky pěti testů Euro NCAP…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 





 
Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

TEST: Audi A4 Avant 2.0 TFSI g-tron S tronic – Proč mě plyn zklamal. Trochu

Dnes 15:52

Zemní plyn považuju za jednu z nejrozumnějších alternativních cest. Přesto u Audi A4 Avant g-tron nebylo všechno růžové. Tedy zelené.




Blesk.cz

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak neuvíznout v bílé pasti

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak…

V Česku bude ve středu chumelit, za hodinu mohou spadnout až tři centimetry sněhu. Další velmi silné sněžení se…

Smutná zpráva: Zarostlý a vyhladovělý Ben  nepřežil, po měsíci v útulku uhynul! »Páníčka« šetří policie

Smutná zpráva: Zarostlý a vyhladovělý Ben nepřežil,…

V zuboženém stavu se dostal začátkem prosince dvanáctiletý Ben, kříženec pasteveckého plemene briard, k Elišce…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Peklo na zemi. Nejšílenější den. Kolomý a Macík se trápili v Argentině

Peklo na zemi. Nejšílenější den. Kolomý a Macík se…

Úterý nebylo zrovna dnem českých truckerů na letošním Rally Dakar. Zkušený Martin Kolomý z Buggyry po 40…

 

Reflex.cz

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů budou volit i Zemana. Hodně jich k volbám už vůbec nepůjde

Drahoš se musí bát. Voliči poražených kandidátů…

První průzkum po prvním kolem voleb není dobrá zpráva pro Jiřího Drahoše. Okolo 6 až 7 procent voličů, kteří o…

Český lev 2017: Nejvíc nominací má Bába z ledu. Podívejte se na kompletní seznam nominovaných

Český lev 2017: Nejvíc nominací má Bába z ledu.…

Rodinný film Bába z ledu režiséra Bohdana Slámy o vztazích mezi lidmi tří generací v jedné rodině získal 15…