miesto alfy sa bude vyrábať panda :-( a nástupca 159ky najskôr až v 2013 - ešte smutnejšie. ak vôbec nejaký nástupca príde... 159 je stále veľmi pekné auto, kvalitatívne žiaľ posúdiť neviem ale na zahodenie určite nebola. tak odpočívaj v pokoji a dúfam, že nástupca bude ešte lepší a krajší...
Taky nechápu... To je strašně dlouhá doba, kolik zákazníků přejde jinde... Pokud FIAT nezačne na AR pořádně makat, tak tady máme zanedlouho další SAAB...
taková díra je špatná, ale spíš markentigově, než reálně.
159 tvoří na prodejích AR tak možná 5%....
Jinak mě fascinuje zájem lidí o budoucnost AR, když letos poprvé za dobu, co je pod Fiatem, si ta značka na sebe snad i vydělá....
myslím že tvoje zaujatost už dosahuje trošku patologických rozměrů....
Prostě Giulietta i Mito jsou profitabilní a tvoří 95% produkce.... budeš se s tím muset smířit....
Pořád je tu Seat, za který se Němci finančně nestydí. A ten při své produkci (nějakých 400 tis ks) a sdílení nejen motorů, ale i platforem, není schopen vyhrabat z červených čísel.
S Alfou to bude lautr stejné. Nebo si snad myslíš, že Italové montují alfy za nižší výplaty než Španěláci?
Nebo že Alfě bude k dosažení zisku stačit prodat půlku toho co Seat? Leda tak účetními kličkami. :-!
pokud Alfě zbydou v portfoliu pouze dva úspěšné modely, nevidím důvod aby nebyla zisková (ikdyž samozřejmě, dlouhodobě potřebují mít těcho modelů mnohem víc). Seat si jako kouli noze táhne propadáky typu Toledo, podivnosti jako Altea a spol. a obstarožní Leon. Reálně teď mají dvě slušné auta - Ibizu a Alhambru. ty ostatní nejspíš dotují.... To bude možná ten rozdíl, že....
Ale nemá cenu to tady řešit, stačí počkat a dozvíme se....
Exeo ide ako teplé rožky... Minule mi predajca len tak spomenul, že majú prikázané dávať hneď zľavu 5000 ojro z cenníkovej ceny. Čiže reálne by som to videl na takých 6-7tisíc zľavu a to už mi príde ako zaujímavá ponuka. Len keby to ešte vedeli aj ľudia...
zľava je "príkaz" od importéra a nemám to u toho importéra overené a teplé rožky asi pochopí každý. ;-)
Ta auta (značka) hlavně musí být vidět na ulici. I dnes, když zaparkuješ "obstarožní" 159 na ulice, tak se najde spousta lidí, kteří se ohlídnou. To auto zůstává v podvědomí. A 159 je přesně ve třídě, která by pro automobilku formátu AR měla být velkou prioritou.
aha, takže úspěšnost automobilky se neměří podle finančních výkazů a prodejních statistik, ale prostě se auta zaparkují na chodník a management sleduje, kdo se ohlídne....
Že bude 159 velký průšvih, mi bylo jasné okamžitě po jejím představení a když jsem se s tím autem poprvé svezl, tak jsem se v tomto názoru jen utvrdil. Příliš mohutná, příliš těžká, hrozné benzinové motory se základem od GM, na itala moc strohý interiér, přemrštěné ceny- to prostě nemohlo dopadnou dobře. Když jsem tehdy v roce 2005 prorokoval, že 159 se v historii značky stane tragickou epizodou na kterou bude chtít výrobce rychle zapomenout, řada příznivců značky mi tehdy na webech spílala a nadávala, že nemám pravdu a že se bude opakovat prodejní úspěch 156... Samozřejmě byli úplně mimo. Později provedená odtučňovací kůra a zavedení motoru 1750 TBi i snížení ceny sice trochu pomohly, ale už bylo stejně pozdě. Nezbývá než se těšit na novou Giulii, která si snad z odkazu kultovní 156 vezme mnohem víc (samozřejmě s výjimkou nízké životnosti a mizerné bezpečnosti). A pokud se jedná o často chválený design 159, asi jsem jeden z mála, který nebyl (a není) spokojen ani v této oblasti. Původní (předfaceliftované) provedení 156 je podle mne ještě o třídu hezčí zvenčí i uvnitř. Navíc příď 159 je přehnaně dlouhá (přední převis má rovných 1000 mm!), takže proporčně neladí zejména s krátkým zadkem sedanu. Ale Alfa si katastrofu jménem 159 jistě dobře zanalizovala, takže už ví, čeho se u Giulie vyvarovat. Kvality Giulietty snad davají reálnou naději, že Giulia bude úplně někde jinde a stane se tak důstojným pokračovatelem jedinečné tradice sportovních sedanů Alfa Romeo.
Však taky vydržela české vozovky. Doufám, že Giulia bude nikoli pro manažery, ale pro řidiče, které jízda baví. Těším se na konverzi Pentastaru italskými motoráři, to by mohlo být zatraceně zajímavé... Do té doby se držím své 164ky.
Na konverzi zapomen. Bude to Krysolet 200 s prelepenym znackem. Jako Freemont a jako Delta a ta druha Lancia (latinske nazvy uz mi vypadly). Chudak Alfa :-(