Po sérii uniklých a špionážních fotografií je zde otevřená verze Spider sporťáku Alfa Romeo 4C oficiálně. Automobilka se chlubí skutečností, že hmotnost vozu oproti kupé narostla jen o 10 kg.
Spider vypadá ještě líp než kupé, přední světla jednoznačně lepší, vnitřek s kůží je taky progres. Paráda! :-):yes:
Jen mi pořád přijde, že tohle je přesně typ auta, ve kterém by dával větší smysl manuál, minimálně jako option.
Manuál jasně. Na druhé straně co naplat. Všude samé kamery a radary, max. pov. rychlost v USA 104Km/h, na dálnicích 110Km/h, tak na co v USA taková auta? Na co vůbec dálnice? Asi jen na zaměstnávání policajtů, buzerování řidičů a plnění státní kasy.
No právě. Kdo si potom koupí takové 4C a na co? Někdo kdo jen tak cruisuje po Sunset bouleward? A pozor! Řidiči porušují jen špatně nastavené rychlostní limity. Věděl to již pan ministr dopravy Řebíček, který mluvil zvýšení rychlosti na dálnicích až na 160Km/h. Škoda ho! On to ví i náš nový pan ministr Ťok. Proto bude také využívat jeho rozpracované práce. Kéž by využil i těch 160Km/h. :yes:
Myslíš, že je 4C nějakým zásadním zdrojem zisků? Je to jen předěl mazi starou nabídkou a novou érou, která začne letos s Giulií. Je to hlavně imidžovka a předmět obdivu. Když může Jaguar zákazníkům vyhovět a dodatečně nabídnout manuál do F-Typu, proč by nemohla i Alfa? Zájemců je jistě dost. Je mi jasné, že jsou pádla oblíbenější, sám to nemám jinak, ale dvouspojka se prostě hodí víc k supersportům a výkonnějším sporťákům, tam manuál smysl nemá, ale u sportovních aut do 300-400 k mi manuál sedí perfektně.
Tak jestli bude 4C stat 300-400k, tak beru jak spider, tak hardtop >:D
Vzhledem k pouzitemu motoru s uzkym rozsahem pouzitelnych otacek a nutnym neustalym zapojenim pod plynem (protoze turbo) je podle mne prave dvojspojka tim pravym resenim. Byt to atmosfera, tak s manualem souhlasim.
K = koně samozřejmě ;-) Ta dvouspojka prý hapruje, největším problémem se zdá být právě nesoulad zpřevodování a využitelných otáček. Turbo čtyřvál ve 4C nebude typickým přeplňovaným motorem, kde máš krouťák jen dole.
Jo tak to jo.
Kazdopadne jak pisu - male ctyrvalcove turbo mi vic sedi s dvojspojkou, ktera je i pri prerazovani "porad v zaberu", nez u manualu cekat na nabeh turba po prerazeni, nebo to resit dalsimi akcnimi cleny na motormanagementu.
A navic - sam vidis, ze manual je v podstate mrtvej napric modely a tridami, kdo nema dvojspojku, jakoby nebyl a pokud ji chces prodavat v Giuliette, MiTu a jinych modelech, musis ji udelat reklamu v 4C.
Být tam ZF nebo kdyby jim pomohl někdo od Ferrari, nebyl by problém. Ale podání výkonu ve 4C prý není na dvojspojku dost ostré, skříň není dost rychlá a celkově si s autem moc nerozumí. Jak jsem psal, do supersportu a výkonnějších sporťáků jedině dvojspojku, tam nemám pro to neustálé vzlykání nad absencí manuálu pochopení, ale u ''lotusoidní'' koncepce (nijak extrémní výkon, lehká váha) 4C by mi manuál seděl. Stejně jako mi bude sedět u F-Typu V6S, Caymanu, Boxsteru, Exige S a podobně.
Ta propagace dvojspojky s výhledem na příští modely jak píšeš dává smysl, stejně jako nelze pochybovat o významu dvojspojky pro dnešní cílovku.
4C jsem nejel, takze sladeni dvojspojky s motorem nebudu komentovat, TCT jsem jel mockrat v Giuliette 125kW a tam jsem nemel problem, snad s vyjimkou parkovani, kde prepnuti z R na D nebo naopak trvalo nekdy az moc dlouho na muj vkus. V tom je DSG lepsi.
Do "tezkych" sportaku (ve srovnani se 4C) mi sedi spise HDM a tam neni moc na vyber, bud ZF8, nebo ZF8 :-)
Cayman, Boxter, Exige jsou celkove jina liga jeden pro druheho, snad jen to Exige bych ke 4C postavil a jezto ma (pokud se nepletu) atmosferu, tak je manual OK, jak jsem psal vyse. To same pro Porsche - atmosfera + manual je pro mne OK. Jag F-type je uplne jiny typ auta, ten bych tu moc netahal...
Ad druhy odstavec- uz vzhledem k motorizaci jsou obe Porsche jina kategorie, spolecne se soucasnym Lotusem Exige S V6. K Alfe bych priradil jako primeho konkurenta spis Lotus Elise, i kdyz ten je jeste o poznani vic spartansky, "pure". 4C je daleko vic civilizovana.
Posledni NA Exige se vyrabel do r. 2006, potom uz vzdycky preplnovany, at uz 1,8 od Toyoty/Yamahy, nebo prave V6 od 2012 dodnes, s 3,5 l. motorem z Toyoty Camry. Ten ma ted mj. dostat taky razeni s padly pod volantem, ale az po manualu a jenom za priplatek. Kazdopadne jde u Lotusu vzdycky o preplnovani kompresorem, takze se zachovanim "atmosfericke" krivky vykonu + krout. momentu, s linearnim narustem a s gradaci ve vysokych otackach.
Souhlas, tohle je jedna z věcí který mi nedávají smysl. Postaví auto z karbonu, bez posilovače a s poutkama místo klik aby ušetřili hmotnost a pak místo lehkýho manuálu tam dají prapodivnej automat, bez možnosti volby...
Těžko říct, co by si člověk vybral, asi bych stejně vzal kupé, ale s hezčími světly. Ale zase kabrio má prostě taky svý kouzlo, vyrazit v tomhle přes celou Evropu...na letní Euro roadtrip by asi posloužila líp jiná auta, třeba V12 Vantage S Roadster, 458 Aperta, Gallardo Performante nebo 650S Spider (F50 by mi asi nikdo nepůjčil), případně F-Type nebo Boxster s manuálem, ale poslouchat se staženou střechou ten prskající čtyřválec alá staré rallye Lancie má taky něco do sebe...mám dilema ;-\ >:D
Hmyzí oči naštěstí zmizeli, takže tomu autu už chybí jediné - manuální převodovka!!! Ta by zde vzhledem k použití malého motoru fungovala jedna báseň... A na přání by ještě mohli nabízet přístrojový štít v klasickém alfáckém designu s oddělenými nedigitálními budíky :-):yes:
Pak by to ale:
1/ kvuli vaze tak dobre nejelo a auto by se muselo i kvuli vyvazeni kompletne prepracovat
2/ kvuli druhotnym nakladum na provoz- oproti nizkemu objemu (v zapadni Evrope se velky obsah vyrazne prodrazi na pojistkach a danich a ve vychodni je pro 4C trh zanedbatelny) by auto bylo urceno pro jinou cilovou skupinu zakazniku a muselo by kvuli tomu byt zase prepracovane.
Jestli je auto na neco postavene, je totalne neekonomicke ho predelavat kompletne na neco jineho.