Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C Spider se oficiálně představila v Detroitu

Ondřej Chamilla
Diskuze (30)
Po sérii uniklých a špionážních fotografií je zde otevřená verze Spider sporťáku Alfa Romeo 4C oficiálně. Automobilka se chlubí skutečností, že hmotnost vozu oproti kupé narostla jen o 10 kg.

Alfa Romeo 4C je obdivovaným kupé s překrásným designem a lehkou tuhou karoserií. Nyní však přichází další verze tohoto sportovního vozu, a to otevřená varianta Spider, která se představila na autosalonu v Detroitu. Vůz má odnímatelnou plátěnou střechu, za příplatek se však nabízí rovněž snímatelný pevný karbonový panel.

Otevřené vozy bývají obvykle těžší než uzavřené varianty, v tomto případě však Alfa ztěžka jen o 10 kg, takže na silnici bude pravděpodobně podobně dobrá jako kupé. Spider má dle našeho názoru mnohem atraktivnější čelní světlomety v klasickém provedení, zadní svítilny jsou diodové. Do nabídky přibyla nová žlutá barva a za příplatek můžete mít výfuk Akrapovič.

Pod kapotou je již známý přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 s výkonem 177 kW (240 koní) a točivým momentem 350 N.m. Vůz dokáže zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za 4,1 sekundy a maximální rychlost činí 258 km/h. V USA se vůz začne prodávat v létě, kdy to bude na našem trhu, zatím není jasné.

Ondřej Chamilla
Diskuze (30)
Avatar - Bully_
12. 1. 2015 23:44
Re: Seal of approval
Ad druhy odstavec- uz vzhledem k motorizaci jsou obe Porsche jina kategorie, spolecne se soucasnym Lotusem Exige S V6. K Alfe bych priradil jako primeho konkurenta spis Lotus Elise, i kdyz ten je jeste o poznani vic spartansky, "pure". 4C je daleko vic civilizovana.
Posledni NA Exige se vyrabel do r. 2006, potom uz vzdycky preplnovany, at uz 1,8 od Toyoty/Yamahy, nebo prave V6 od 2012 dodnes, s 3,5 l. motorem z Toyoty Camry. Ten ma ted mj. dostat taky razeni s padly pod volantem, ale az po manualu a jenom za priplatek. Kazdopadne jde u Lotusu vzdycky o preplnovani kompresorem, takze se zachovanim "atmosfericke" krivky vykonu + krout. momentu, s linearnim narustem a s gradaci ve vysokych otackach.
Avatar - Bully_
12. 1. 2015 23:24
Re: Tak ještě manuál a bude to O.K.!
Pak by to ale:
1/ kvuli vaze tak dobre nejelo a auto by se muselo i kvuli vyvazeni kompletne prepracovat
2/ kvuli druhotnym nakladum na provoz- oproti nizkemu objemu (v zapadni Evrope se velky obsah vyrazne prodrazi na pojistkach a danich a ve vychodni je pro 4C trh zanedbatelny) by auto bylo urceno pro jinou cilovou skupinu zakazniku a muselo by kvuli tomu byt zase prepracovane.
Jestli je auto na neco postavene, je totalne neekonomicke ho predelavat kompletne na neco jineho.
Avatar - EauRouge
12. 1. 2015 20:49
Re: Seal of approval
Souhlas, tohle je jedna z věcí který mi nedávají smysl. Postaví auto z karbonu, bez posilovače a s poutkama místo klik aby ušetřili hmotnost a pak místo lehkýho manuálu tam dají prapodivnej automat, bez možnosti volby...
Avatar - VL4D
12. 1. 2015 19:49
Re: Tak ještě manuál a bude to O.K.!
Souhlas. :yes:
Avatar - praděda7
12. 1. 2015 17:50
Re: Seal of approval
No právě. Kdo si potom koupí takové 4C a na co? Někdo kdo jen tak cruisuje po Sunset bouleward? A pozor! Řidiči porušují jen špatně nastavené rychlostní limity. Věděl to již pan ministr dopravy Řebíček, který mluvil zvýšení rychlosti na dálnicích až na 160Km/h. Škoda ho! On to ví i náš nový pan ministr Ťok. Proto bude také využívat jeho rozpracované práce. Kéž by využil i těch 160Km/h. :yes: