Nooooooooo, asi to tak ve finále bude. Pokud to není úplně kachna (myslím ta interpretace). Až to bdue nutné.., nevím kdy jindy..., německé značky a korejci uvádí jeden krám za druhým.. a Fiat vyklízí pozice... škoda... S takovou se nové generace (byť společného vývoje s Chryslerem) nedočkáme..
Škoda.
Kdyz i ty zacnes byt vuci AR skepticky, musi to s nima byt uz fakt nahnuty - bez urazky. ;-) A nahnuty to s nima skutecne je, kdyz pro nic jinyho, tak proto, jak se v ocich zakazniku Alfa shazuje velkohubejma prohlasenima vzapeti nasledovanejma odklady a posuny vytycenych terminu/modelu/prodeju atd. Pusobi to totiz vrchole nesolidne, coz je vlastnost, ktera se u vyrobcu tak drahych produktu jako jsou auta naprosto netoleruje - zvlaste pak se to nehodi pri vedomi toho, jaky ma Alfa aspirace a jakou klientelu by vzhledem k cenam rada oslovovala.
Nektery veci jsou pritom uplne nepochopitelny - proc napriklad koncern Fiat pod hlavickou AR (ani jinou) dosud neuvedl jediny kompaktni SUVcko, kdyz tenhle segment roste kontinualne uz snad 15 let od dob prvnich RAV4-ek a CRVcek... Nebo proc ma prijit petidverova varianta MiTa 5 let po premiere... Proc bylo rozhodnuto, ze Alfa ve stredni tride zcela vyklidi pole a bude se vracet po x letech v podstate jako uplnej novacek? Jak asi situace, kdy jsou vyrabeny celkem dva modely a tim nejvyssim je kompakt prospeje image Alfy? 4C pritom zatim beru jenom jako vzdusnej zamek a i kdyby nakonec podle soucasnych (podtrhuji) planu vsechno vyslo, zacne se prodavat nekdy na prelomu 2013/2014...
Zvlast bizarni cela situace je, kdyz si clovek uvedomi, ze Alfa chtela behem 3 let prodej takrka zpetinasobit a porad touzi po ctyrnasobku. Navzdory tomu general tvrdi, ze "Přezkoumáváme objem a načasování nových produktů, uvedeme je na trh až v době, kdy to bude nezbytně nutné". Co proboha mysli tim spojenim nezbytne nutne?! To jako az bude Alfa uplne na dne? To je skutecne idealni doba na produktovou expanzi. S automobilkama se to ma presne v duchu rceni, ze kdo chvili stal, stoji opodal - jedina sance, jak si udrzet svoje postaveni, natoz expandovat, je neustale se drzet v kondici diky vydavani novych generaci v pravidelnych intervalech, drzeni se svych modelovych rad a navic obsazovani nove popularnich trid. Alfa nic z toho nedela, naopak je na sestupny trajektorii, ze ktery podle me neni uniku - leda by zacala makat okamzite a ne az za 2-3 roky.
Cela situace kolem Alfy mi pripada jednoduse zoufala, jen se podivejte na jejich webovky - maji v nabidce 7 modelu: MiTo, Giulietta, 159, 159 SW, 4C, 8C a 8C Spider... Tomu se rika lhani si do kapsy co, ze 3 modelu udelat 7. Uprimne receno, po teto zprave lamu nad AR hul, i pro soustredenej tlak otatnich vyrobcu, na kterej narazi i wolff. Inu, jen at ji tedy VW schramstne, vycitat to budou Italove moci jenom sami sobe. :-|
Pořád mi nějak uniká smysl Alfy pod hlavičkou VW jinak, než jako prodlužovač VW penisu, že vyrábějí nejvíce na světě... Sportovní značky má VW už dvě, kam dát Alfu?
Alfa je de facto "maloseriovej" vyrobce a na tom, jestli bude VW nejvetsi automobilka na svete bude (ci nebude) mit zanedbatelnej podil. A mimochodem ja si ji v portfoliu VW predstavit klidne dokazu - zaujala by misto nad Seatem, ktery by se drzel spis mezi kompakty a sukmpakty, ke kterym by pridal nejaky ten crossover a MPVcko. Jeho orientace by jako drive pritom sla spis praktickym nez sportovnim smerem. Alfa by se naopak mohla profilovat jednoznacne sportovne, dynamicky a emotivne (jak se snazil VW vnuknout Seatu), tezit pritom ze svyho stale slovutnyho image a cenove se pohybovat nekde mezi VW a Audi, spise vsak blize VW.
Napada me, ze vlastne nevim, jaky ze ma podle tebe mit VW 2 sportovni zacky - Seat a ...?
Tak v tuto chvíli má koncern minimálně 3 sportovnější značky než je Alfa. Lambo, Porsche, Audi. Nebo snad dokáže ALfa něco postavit proti Aventadoru, 911 a R8? Seat není žádná sportovní značka.
No a Bugatti je taky sportovnejsi nez Alfa... Mozna jsem se nevyjadril presne - mluvil jsem o sportovnich znackach hrajicich podobnou ligu jako AR, tedy takovych, ktery by ji nejak konkurovali. To Porsche ani Lambo neni. Neni tim ani Audi, ktery navic nevnimam primarne jako sportovni znacku. Audi je v mych ocich klasicky plnoformatovy premiovy vyrobce, pro nejz sportovni modely tvori vicemene jenom okraj nabidky a tvurce image (tim nijak nepopiram, ze R8 je fantasticky auto). Audi se primarne zameruje na solidnost a kvalitu exterieru i interieru, bezpecny pohon (quattro), prakticky vlastnosti (avant), spickovy dyzly atd. Z klasicky premie ma rozhodne vyssi sportovni ambice BMW, u nejz bych videl mozny souziti pod jednou strechou s Alfou podstatne obtizneji.
Kdyz to vezmu z druhy strany, tak Alfu vidim jako vyrobce sportovnich aut zvucnyho jmena, kterej nicmene nestoji v pozici premiovyho vyrobce a jeho poslanim by melo spis byt vyroba sportovnich aut dostupnych sirsim masam, cili za podstatne nizsi ceny, nez kolik stoji treba ty bavoraky. Modelovy portfolio Alfy bych proto koncentroval kolem modelu jako maly a stredni kupe, maly a stredni kabrio, sportovne strizeny hatchback B a C segmentu + sportovni sedan ve stredni stride.
Jinak Seat byl volkswagem jednoznacne usmernovan do pozice "sportovni" znacky, i kdyz to bylo spis designem a sportovnimi derivaty standardnich modelu nez klasickymi sportovnimi modely.
Audi je sportovně-luxusní značkou, Seat jako sportovní základ. Změna Seatu na praktičnost by zase šla proti Škodě. Tak či tak je tam pořád jedna značka navíc a stále mi to nedává smysl.
Co se Audi tyce, viz moje reakce na Hama. Pokud jde o stret se Skodou v pripade sazky na prakticnost, uznavam, ze mas castecne pravdu. Nejlepsi by bylo Seat zrusit. >:-[] Uprimne nevim, jakou najit v trojlistku Seat-Skoda-Alfa Seatu pozici, asi bych zkusil proste rebrandovat koncernovy modely napric tridami s odlisnym designem. Vychazel bych jednak z toho, ze znacek Seat mi zaruci dobry prodeje na pyrenejskym poloostrove a jednak ze se nekolik koncernovych variaci na totozny technicky zaklad proda v souctu vice, nez kdyby se prodaval pouze jako jedno auto pod jednou znackou. Podobne uz to ostatne koncern dlouhodobe dela, viz treba Ibiza/Polo/Fabia, nadchazejici trojice miniaut apod.
Upřímně, nadcházející trio miniaut a duo Sharan/Alhambra jsou v současné době jediné značkové klony. Jinak jsou sice použity stejné motory a platformy, ale design si dělají značky stále samy ve svém duchu.
Jediné řešení, které mě napadlo pro Alfu, je udělat ze Seatu něco na způsob Vauxhallu. Tedy jen značkovou variantu VW pro jížní země, kde má Seat lepší pozici.
Zmena Seatu na praktický lowend (konkurencia pre Daciu, možno Ladu) by proti Škode zas až tak nešla, možno by jej dokonca pomohla na o chlp lepšiu pozíciu.
Jsi tedy fakt super manager a asi děláš stratéga u lidovejchvozejků.
Kdyby byl Fiat tak v *, jak je to zde plošně a trvale prezentováno, tak velkomožný VW luskne prsty a koupí si tu "prašivou" Alfu co dělá nějakejch ubohejch 120 000 aut ročně, třeba zejtra.
Ono to bude asi o něco složitější a relevantní informace, bohužel, na tomto servru získáme, když budu velmi shovívavý, jen těžko.
A co je špatně na TSI. Naopak kombinace, současné 159 a motoru z TTRS by nebyla od věci. Navíc, když už v nabídce není 6ti válec. Naopak široký výběr motorů koncernu by umožnil Alfu ještě přiostřit. Charakter je otázkou naladění. V Giuliettě s 2.0 TFSI kolem 250HP bych také problém neviděl. Nástupce 159 s naftou V6 3.0 by také nebyl k zahození.
Jake znacky myslis?
Audi - je o tridu vys
Seat - tak tam si o sportovnosti muzem vsichni nechat jenom zdat, zvlast v porovnani s Alfou a jeji historii
Lamborghini - tak to sem snad ani nepatri, uplne jiny segment
Bentley - taky zcela mimo obzor
Skoda - jo, ted jsem jim v rallye dari, ale sportovni znacka to neni
VW - taky neni sportovni znackou
Suzuki - no, sportovni motorky ano, ale auta?
Vynechal jsem neco?
Pod VW by Alfa asi fungovala jako soliter mezi VW a Audi (to si jen cucam z prstu). U Audi asi totiz nejde ani tak o to, kolik se proda S3, ale kolik lidi si na svou A3 1.6 TDI navesi S-paket. Alfa by mohla pak byt tim, kdo bude na cesty poustet ty vykonove speciality.
To VW nebude potrebovat pote co predvedle concept Seat Toleda...ve stylu Alfa Romeo... v roce VW zacne bouchat Seaty ve stylu Alfa a vystipe designove Alfu z trhu, ktera nez snecim prijde ...bez komentare.
Ta Alfa Romeo, co se ser. ,ta Alfa Romeo co tě každou chvíli někde nechá, ta Alfa Romeo co se ojetá nedá prodat, ale ta Alfa Romeo do které ale skáčou koza.. holky po hlavě, ta Alfa Romeo, kterou i přes ta negativa chtějí buď potají nebo navážno alespoň jednou třeba jen ochutnat i ti nejortodoxněší kritici.
Na rozdíl od tebe jsem ochutnal, hezky čerstvou, červeňoučkou a po sedmdesáti tisících byla na vyhození, dodnes velebím AAA, jinde bych ji nepródal vůbec....ale leží mi po osmi letech v žaludku dodnes. Tvoje chvalozpěvy dokazují, že auta znáš tak maximálně z monitoru,,,,
Ty neviš, co je monitor? Nojo, to je pak těžká práce......tedy na obrazovce počítače. Jinak tě mohu ubezpečit, že zrovna holky letí na úplně jiná auta, než na Alfu Romeo, to je zase nějaká ta vsugerovaná představa.....jak tam skáčou celý divý.
Ono není potřeba tě nejak extra znát, stačí si přečíst tvoje výlevy, abych tak nějak pochopil, která bije. Já Alfu měl a vím své, stejně jako dva mí další známí. Alfu chválí jenom ti, co s ní buď nikdy fyzicky nepřišli do styku, nebo neznají jiná auta. Jeden milovník AR (tuším 155, ale v těch starších typech se až zas tak moc nevyznám, nemrzí mně to a nehodlám to nijak napravovat) tvrdil, že je to super auto, nikdy ho nenechalo nikde stát. V tom případě byl i Favorit (první auto, co jsme měl) super auto, taky měn nenechal nikde stát, nikdy službu nevypověděl. Jestli je tohle znak suprovosti - tak nazdra hodiny....
Myslíš tá Alfa 33 (1,5 boxer 97 koní), rok 1992, ktorú stále opatrujem a ktorá stále bez problémov jazdí? Myslíš tá Alfa 147, na ktorej som jazdil 3 roky bez problémov a ktorú som výborne predal? Myslíš tá Alfa 159 na ktorej jazdím aktuálne, bez problémov a bez obáv, že ju v budúcnosti bez problémov predám? Ja vidím jediný problém, že ako fanúšik AR budem musieť v budúcnosti siahnuť po inej značke, pretože....Alfa bude už len pre historickú literatúru.
"Šéf Fiatu Sergio Marchionne k výše uvedenému v úterý na IAA prohlásil: Přezkoumáváme objem a načasování nových produktů, uvedeme je na trh až v době, kdy to bude nezbytně nutné."
To mě těší že má k tomu pan Marchionne takový rozumný přístup. Ono vlastně není nutné, aby Alfa Romeo měla zástupce ve střední třídě... ostatně, ono není nezbytně nutné, aby Alfa Romeo dělala vůbec nějaká auta.
A zejména není nezbytně nutné, aby je dělala pod Fiatem.
No jo je to v pr...li.
Fiat na to skutečně nemá. Bohužel. Je mi to líto, ale je to tak. Půl roční odklad chápu..., ještě sem chápal, když pozastavili příchod modelů v době kdy vrcholila krize...
Pravdou ovšem je, že ti co v době krize nespali, pouze získali...
Pokud Fiat čekal a neutrácel peníze.. měl mít skutečně už tyto projekty dnes v produkční fázi. Nemá.
Bohužel sem tímto nad AR zlomil skutečně hůl... fait bduu mít rád asi vždycky, dělá solidní auta pro běžné užití... + Ferrari a Maserati.., ael na nic jiného evidentně bohužel nestačí. Moc líto.. To enní ani an brečení. To je prostě K.O. všem fanouškům značky.. a bohužel.. přeznačkovaný Compass to nezachrání (pochybuji, že tím SUV myslí něcoi jiného).
P.S. je to i těžký direct pro zastoupení Fiatu v ČR a dealerům co investovali do svých showroomu. Není co prodávat... Jeden až dva modely beu kontinuity to enzachrání a mohou být sebelepší.., ale na trhu po tom neštěkne ani pes. je to škoda... Auta jsou to dobrá... Ale chybí třeba Mito GTA a další modely... Je te´d všechno špatně..., protože i kdyby Giulia přišla a byla sebelepší.. na trhu zanmenat úspěch enbude.. protože v té době už bdue zase Giullietta za zenitem a není možné navázat.
Takže za mě.. A´t AR někdo koupí, ale jetsli se mohu přimlouvat.. ať jsou to raději Číňani, než VW... Lidi si myslím, že jsou tam schopní..., jen je potřeba tam evidentně nasypat peníze.
tak ta (ne)kontinuita u Alfy je asi to nejhorší.... Ikdyž se jim něco povede (Giulietta), nejsou schopní na tu vlnu nasednout a jet. Kdyby teď přicházela Giulietta SW a kupé, trh jim "urve ruce". Bohužel, nepřichází nic.... Za ty 3 roky budou zase začínat totálně od začátku....
Další ranou na komoru je ta slibotechna: beru zdržení půl roku nebo rok, ale posunout se z termínu 2011 postupně až na 2014, to už je fakt parodie na podnikání a vyložené flusání do tváří těm pár zákazníkům, kteří ještě zbyli....
Nejhorší na tom všem je, že Fiat na to prostě technologicky má, aby dělal dobré Alfy. Jenomže dřív to zazdíval slabou kvalitou, pak zas špatným marketingem a teď pro jistotu nedělá nic..... (resp. slibuje a odkládá, což je horší než nic....)
Přesto si nemyslím, že by Alfa měla být prodána. Ve Fiatu jsou sice asi blázni, ale ne zas takoví, aby si mysleli, že v Evropě vystačí z mikro-autama a přebouchanýma Chryslerama..... Pokud chtějí někdy ještě být přítomni ve střední třídě (+ i v těch středních SUV), je pro to Alfa ideální značkou.... No uvidíme.... Každopádně budou to zoufalé 2-3 roky.... :-(
Bohužel Murphy, myslím, že i ti, co Alfu ustavičně kritizují (i včetně mě) tu kritiku nemyslí ve zlém, ale jsou spíše naštvaní. Z toho důvodu mám smutnou obavu, že toho ironického smíchu bude minimum, za to těch slz bude celkem hodně. Ať už totiž tu značku kritizujeme, nebo vynášíme do nebes, jakýkoliv milovník aut obecně musí značku Alfa Romeo vnímat pořád velmi silně a proto také ten pláč než smích a škodolibé úšklebky. :no: za současné vedení Alfy.
Já se směju....ona se ta pravda nakonec vždycky ukáže, Šampáňo bouchnu, až celej FIAT ohlásí bankrot. Nakonec ty Korejci v Evropě se už naučili ty auta dělaat rizhodně líp než taliáni - potřetí přebouchaný Punto se dneska třeba s novým Riem nemůže měřit ani náhodou a povyk nad novou pandou taky není na míśtě. Takovejch aut se dělají mraky a třeba na několik let starou Hondu Jazz to nemá ani náhodou. A ona tak adorovaná pětistovka? Letošní pokles prodejů - 100 tisíc kousků oproti loňsku. Holt, trh se nasytil, tolik obdivovatelů úžasnýho italskýho designu v Evropě zase není. Budoucnost FIATU vidím v Evropě v prodeji přeznačkovaných Chryslerů a v Jižní Americe ve výrobě jednoduchých a poněkud obstarožních aut do doby, než to tam vezmou některé značky do riúky jako v Číně nebo Indii.
Jinak kňourání tandemu wolff a Murphy je stejně tristní a přitom stejně typoicky italské, jako jejich obligátní nabubřelost a vytahování se jindy. Ještě se tady doufám objeví brat etykón, italo a třeba i nškdo další s místních fans.....bude zábava,
Mít škodolibou radost z (téměř) zániku jedné z největších legend automobilového světa je hloupé. Asi jako kopání do soka, který již dávno leží v bezvědomí na zemi.
To "přebouchaný" Punto bylo po 2 roky nejprodávanějším vozem v Evropě. Redefinovalo B segment jako takový. To si sakra nevzpomeneš ani na to, co zde bylo před pěti lety? To je to vážně tak dávno? PuntoEvo jsem nedávno řídil a to auto mě naprosto dostalo. Bral bych ho radši než ten Jazz, což mezi námi také není takový zázrak, jak se nám fanoušci snaží namluvit.
Mám rád auta a proto od jisté doby nemám rád FIAT a spol. Mám rád prakticky všechny značky, přijdou mně z nejrůznějších důvodů zajímavé, pouze FIAT a Ssangyong ne. První protože jsou to nejhorší šlendriáni a nabubřelci k tomu a druzí, protože jejich auta jsou nepředstavitelně ohavná. Ve druhém případě se to ale v poslední době lepší, jejich auta už přestávají být hnusná a začínají být nezajímavá.
Jinak tvrzení, že Punto bylo dva roky nejprodávanější auto v Evropě je nesmysl stejně jako že redefinovalo B segment. Ono vás to asi nikdy neopustí to naparování se, ta nabubřelost, to lhaní, co? Nikdy, opakuji, nikdy žádný Punto nebylo nejprodávanejší v Evropě. možná ve vašich vlhkých snech, jak tady píše GTI.
FIAT není žádný sok, na jeho bezvědomí si ještě počkáme a za nějaké kopání nestojí už vůbec. Nicméně poté, co tady furt čteme, že je to nejúžasnější značka na světě s nejlepšími motory a nejfantastičtějším designem ta míra alergie vystoupala už dost vysoko. A řeči o Jazzu si taky můžeš odpustit, na Hondu FIAT neměl, nemá a nikdy mít nebude....Jazz je narozdíl od Punta vysoce kvalitní, pohodlný a praktický auto, tedy něco, co FIAT byl možná (co se týče aspoň té praktičnosti) kdysi s původní Pandou, ale od té doby už s ničím). Když už vykládáš o tom Puntu, nezapomeň tady zmínit fantastický motor roku 0,9 TwinAir....že těhle titulů onen tak nenáviděný Volkswagen sbírá vedle prémiovek a Toyoty trvale nejvíc jsi asi nepostřehl.
No nic, Mám rád auta a myslím, že třeba KIA spotřebitelsky FIAT bezpečně nahradí a designově ho převyšuje už dnes. Takže nemám strach. Bez pizzy, špaget nebo pressa bych asi žil dost těžce, tam náhrada není, ale bez FIATů, Lancií i Alf budu žít i nadále dost spokojeně. Nakonec, SAAB už asi taky definitivně skončí a britský mainstream jsme už taky oželeli.
Jediný, koho lituju je Marchionne, asi si chudák nedovedl představit, kam vlezl.....
-to o prodejnosti je nesmysl, moje omluva. Vyhrálo v některých měsících a to mě spletlo. Tvá reakce je mírně řečeno neadekvátní a velmi, velmi hysterická. Nicméně ten model se od svého uvedení na trh drží v toptenu od svého uvedení v roce 2006. Tomu se věru říká neúspěch.
-koho myslíš tím "Vy". Máš na mysli fanoušky Fiatu? (mimochodem, já jím nejsem). Fanoušci Fiatu mi nevadí. Fanoušci VW mi nevadí. Nevadí mi fandové žádné značky. Vadí mi zapšklí antifandové. Takoví, jako jsou Áda, BOB a zjevně i ty. Nejvíce urážek zde padá rozhodně od fanoušků koncernu, což je logické, neboť ve větší skupině lidí se najde i více hlupáků.
-Jazz jsi sem zatáhl ty. Že to není zázrak, na tom trvám. Že je to velmi dobré auto je fakt.
- Co se děje s Fiatem a AR mě mrzí. Fanoušků je mi líto. A například Wolff to v této diskuzi pojal velmi statečně. Jediný, kdo tady do nich "kope" a škodolibě se směje, jsi ty...
Ale, wolff tady s Mc murphym prudí léta a najednou je statečný? Můj smích není ani tak škodolibý, ale jsem rád, když se přece jenom nakonec pravda ukáže. FIAT ani AR sice ještě není v posledním tažení, ale je to důsledek všech těch počinů, chování a přístupů, které mně tyhle značky znechutily. Takže je mám najednou litovat? Zvláštní, aspoň nejsem pokrytec - když to hodně ale hodně přeženu a budu perzonifikovat, je to stejné, jako kdyby někdo začal nakonec plakat na nebohým Saddámem Husejnem nebo Bin Ládinem, jak je chudáky zabili.....
Hele, když ji miluješ, není co řešit. Ber to z tý lepší stránky, kde by ti třeba takovej BMW nebo AUDI servíroval na pět let dopředu svou modelovou ofenzivu? Všichni to tutlaj jak můžou, a hele Alfa, tam seš si tak nějak prostě výhledově modelově jistej. Víš už kdy vyjede Giulia, navíc tě nemusí trápit, že nevíš, jak bude vypadat, neboť jak tu píší někteří místní estéti, jednak u některejch aut jde výhradně o spodek, jednak to možná ještě neví ani u alfy, takže jakýpak plačky, zatrhni si v kalendáři datum 2014 nebo 2114, teď nevím přesně, a seš prostě po italsku vysmátej. Ostatně, čekání si můžeš dokonale zpříjemnit v nějaký přechodový šunce, jen namátkou - BMW 3, Mercedes-Benz C-Klasse, AUDI A4, Volvo S60, neboť tihle všichni to dělaj trochu jinak, tihle všichni o autech nekafraj, oni je totiž rovnou... vyrábí.
No, pánové, počítám, že někde v garážovém horizontu tří až pěti let už tu budeme psát všichni (a radostně) - BRAVO ALVWA ROMEO :yes:
Jak zaznělo v jednom smutném filmu, někdo těm italům bude muset uspořádat priority. Přitom si myslím, že některé ty skici jsou až jaguarovské a stále ještě aktuální. Škoda. Tedy vlastně, ta už je z toho venku, tak přejme Alfě ať rychle dostane rozum. Oni by totiž opravdu mohli ve Wolfsburgu ztratit zájem, protože vkládat do portfolia další jižní značku, chce dost odvahy. A taky silnou ekonomiku.
V tý poslední větě je kus pravdy a možná (jak asi všichni už doufáme) to tak dopadne. ;-)
Alfa má hodně bohatou historii, krásný auta a poslední roky už jen ztrácí :-( Ani MiTo ani Gulietta na tom nic nezmění... Střední třída, pěkný spidery a coupé jsou v téhle třídě nezbytností ;-)
Souhlas. To, co se s alfou v posledních rocích (spíše však v posledních třech desetiletích) děje, je v podstatě neodpustitelné. Doslovný automobilový klenot, absolutní silniční ikona... se zmítá ve smutné garážové křeči.
Asi nikdo z nás bez rozdílu automobilové víry nechce aby AR dopadla jako Lancia. Pokud by VW vložil do Alfy tolik potřebný kapitál jistě by se koncern snažil zachovat Alfe důstojnost. Už jen z principu nemá smysl tlačit Alfu například proti Audi. Takový bratrovražedný souboj by neměl vítěze ale jen poražené. Byť jsem byl z počátku proti tomuto sňatku tak teď v něj doufám... biologické hodiny tikají....
Jen aby to nebylo Šíro s logem AR :-) což je trochu kacířská myšlenka, ale pomalu mám dojem, že i to by bylo lepší... ale teď vážně. Lamba se nám tu také neprohání s logem VW a stále se jedná o svébytné a na první pohled jasně identifikovatelné vozy. Volva taky nevypadají jako chuang-šunk z dynastie ming ling... Alfě by to prospělo... a odkud tečou peníze je jedno i řekům, hlavně když tečou! :-) Pomalu by si měl italský dělník namazat ruky alpou páč budou co nevidět bouchat v třísměnném provozu.... teda doufám.
myslím že je dost naivní si myslet, že Alfy pod VW by se dělaly v Itálii.....
VW potřebuje jen to logo - za vším ostatním by udělal tlustou čáru a začal by z bodu 0 (což je mnohem efektivnější než začínat z bodu, ve kterém teď Alfa je, tedy ze záporu.....)
řekl bych, že v poměru cena/výkon asi nenajdeš horšího dělníka než italského.... bohužel..... (platí to specielně pro jih, kde se Alfy většinou dělaly....)
Jen moje? -první varování-soudný člověk vás asi příště číst
Myslím, že je potřeba nežrat ty informace bezhlavě a plnými doušky.
Německá automobilka Volkswagen hodlá během příštích pěti let investovat do svých automobilových aktivit zhruba 62,4 miliardy eur (přes 1,5 bilionu Kč).
versus
Alfa Romeo mění plány: Giulia bude až v roce 2014
Už zase , ?.... a jó, chápu, asi vás platí soudruh Fiat.
Re: Jen moje? -první varování-soudný člověk vás asi příště č
Myslíš jako, že by to správně mělo být takto:
Italská automobilka Alfa Romeo hodlá během příštích pěti let investovat do svých automobilových aktivit zhruba 62,4 miliardy eur (přes 1,5 bilionu Kč).
versus
VW mění plány: Up! bude až v roce 2014... 8-s >:-[]
fiat koupil alfu a začal kašlat na lancii,teď koupil dokonce celej koncern chrysleru tak si myslí že má o odbyt postaráno tam a kašle na všechno italský.. :'-(
Když se tu objevila minulá zpráva o Giulii, resp. o odložení jejího uvedení o rok, pořád jsem tady Alfu ještě hájil, byť s obavami v hlase. Ale toto už je opravdu neúnosné. Držet takovou značku několik let na pouhých dvou modelových řadách (každá jenom s jednou karosářskou verzí!) to je takřka sebevražda! Lancie je mi upřímně líto, ovšem jestli to takhle půjde dál, Alfa vykročí v jejích šlépějích.... Pane Marchionne, už se prosím konečně probuďte! P.S. Je tu ještě vůbec někdo, kdo by věřil, že se Alfa dočká i velkého sedanu coby následníka 166? ;-\ Možná by v této situaci bylo nejlepší, kdyby nejdřív dostala verzi sedan Giulietta - auto by mělo velmi podobnou délku, jako 156 a náklady na změnu zadních bočních dveří a zadku by nemuseli být zase tak velké!
Hele a teď upřímně. A na čem jede vlastní FIAT? Pětistovka, ano NOVÁ PANDA, přebouchaný Punto (byl jsem před pár lety ve Frankfurtu, kde byla nová Honda Civic a nové Punto a letos je tam další nová Honda Civic a to samý Punto s druhým (opravdu druhým!) faceliftem, obstarožní jednokaroseriové Bravo, Sedici od Suzuki s image pod úrovní seterského modelu a s mizernými prodeji a prodejně dýchavičná Croma, ve výrobě už taky hezkých pár let....a co ještě? No přece onén slavně přebouchaný Chrysler! Proč by měla Alfa růst, když ve slutečnosti stejně je chudičký FIAT. Porovnej si portfolio třeba Citroenu a vezmi si, kolik nových modelů za poslední dva tři roky od něj vyjely, porovnej si třeba Bravo s meganem a nejen v karosářkských verzích, ale také v čase (Bravo je vrstevníkem už dvou provedení Meganů), a pochopíš která bije. Prostě na to hoši nemají a chvástání a naparování se už dneska nikoho ani nezajímá ani neuchvátí.
Tak to je a těžko se na tom dá něco změnit. Někdy mám pocit, že pan "účetní" přišel, aby to všechno ukončil. Nicméně přiznávám, SAABu je mi líto, tady slzy ronit rozhodně nebudu.
Hlavním problémem je neustálé odkládání vydání nových modelů a nezlobte se na mě za ten termín, ale i určitá designová bezradnost Alfy Romeo. Jak jinak si vysvětlit, že Marchionne nechal už potřetí přepracovat Giulii ??? Že dodnes nemají jasno o nástupci 166 ?? Dobře je to vidět i na Giuliettě, která jen přebírá prvky C8 Competizione /Mito. Zatím co Mitu tahle designová zpřízněnost s C8 sedla, Giuliettě podle mě škodí, protože to ztvárnění přední části dost rozmělňuje přirozenou dravost a lehkost, kterou by měla každá Alfa oplývat. U Giulietty ten design působí těžkopádně a to auto je jakoby "slisované" z boků a tím pádem vypadá vyšší než ve skutečnosti je.( i když je to jinak rozhodně jízdně povedené auto)
Dále to jsou pohonné jednotky. Fiat nejspíš bude chtít ten Pentastar od Chrysleru nacpat do všeho co to půjde. Nic proti němu, ale tenhle motor se prostě pro Alfu nehodí...
Vlastní motory už Alfa nevyrábí,a jiné šestiválce Fiat nemá... Navíc nějaký sportovní dvoulitr s turbem ala Mondeo Ecoboost 177kW by se určitě šiknul, páč ta 1,7TBi to sama nevytrhne...
Vývoj nových technologií jde strašně rychle dopředu, podívejte se jak automobilky šlapou na hybridní technologie a Fiat nic takového nemá. Za další 4 roky budou ostatní úplně někde jinde a ten zkluz už prostě Fiat nikdy nedožene.... Pokud bude chtít držet krok s ostatními, nezbude mu nic jiného než si ty technologie od někoho licencovat.
Budu se opakovat, ale takhle to dopadá, když automobilku řídí "účetní". Nepochybuji o tom, že v tom co dělá je dobrej, ale jak je dobrej jako účetní a zabiják nákladů, tak je špatnej jako "automotive leader" Ty jeho prohlášení o Alfě 159, že to je špatné auto (navíc v době kdy se ještě tento model stále prodává) nebo :"přezkoumáváme objem a načasování nových produktů, uvedeme je na trh až v době, kdy to bude nezbytně nutné" to jenom dokazují.
Bohužel ta jeho chybná rozhodnutí strašlivě poškozují celý koncern (nejdříve Lancii, pak Fiat a teď i Alfu Romeo ) Občas je potřeba se na některé věci dívat v širším kontextu a ne jen stylem "má dáti/dal" ;-)
Možná ušetří nějaké to Euro, ale za cenu velkého odlivu zákazníků, kteří už nebudou čekat další 4 roky aby si mohli obměnit svůj stávající vůz a zničeného image automobilky.Po tolika odkladech totiž ty sliby už nikdo nemůže brát vážně :no:
Hele a co když je to trochu jinak? Marchionne přišel do FIATu, když byl v hluboké krizi a to bylo v době, kdy byla jinde konjunktura. FIAT se zdánlivě vyhrabal z červených čísel, nicméně vezmi si jeho obrat a hospodářské výsledky za poslední roky, přičti ztráty před tím a zjistíš ono otřepané, že na holé dlani chlup nenajadeš. Vývoj je pekelně drahá záležitost a jak tady psal nedávno Marko, aby se ti to vyplatilo, musíš cca 6 let prodávat 60 tisíc aut ročně. Jak má generovat FIAT prachy pro celý svůj koncern, když tuhle podmínku neplní ani AR ani Lancie už dost dlouho? Kde má brát prachy pro AR, když už není schopen vyvinout ani auto do glofklasse o vyšší střední ani nemluvě. Propadák je Croma, propadák (podstatně menší - tady se část nákladů zaplatila tím, že se použilo maximu zer Stila) je Bravo, nástupce Punta nebude dřív jak za dva roky a Panda? To je poslední mohykán, který nikdy v minusu nebyl. Prostě, jak zpívá Pepa Nos - v komoře naní už ani vindra, kdo za to může? No Marchionne rozhodně ne.
Z jakých peněz má platit vývoj tří značek? Když přišel do funkce, vyděsilo ho (přitom je ekonom a ne technik), že skupina FIAT používala 17 různých podvozků.... za potíže FIATu můžou jednak ti před Marchionnem a jednak obecně italský přístup k práci a životu obecně a pak taky doba, jejíž náročnost je jak z technického, technologického, organizačního a řady dalších hledisek asi nad úrovní, na kterou může italská mentalita dosáhnout.
No už jen z těch důvodů, co popisuješ a co zaznělo výše, by bylo pro AR lepší kdyby skončila v roukou někoho, kdo na to má. Tj. AR prodat a soustředit se na na sebe, tedy na FIAT, který poslední dobou jen paběrkuje. Světlou vyjímkou je Panda a 500, auta která jsou na výsluní. GPunto různými facelifty ztratilo na přitažlivosti a použitelné motory 1.4Multiair jsou za vysokou cenu, Bravo je s jedinou karoserií i kvalitou mimo, licenční Sedici se nechytlo, Croma propadák a uvidíme co Freemont/Journey :-)
Lancii - sportovní ikonu přelomu 80 a 90 let už nic asi nezachrání (také už nemá moc velkou hodnotu) a zůstane jen u rebrandovaných modelů Chrysler/Dogde, celkem zajímave Ypsilonky a malinko opulentní Delty... :no:
V hluboké krizi ?? to je trochu mimo ne ? V té době měly všechny tři značky poměrně ucelené portfolium modelů a to včetně Lancie ! Širokou nabídku pohonných jednotek a všechy tři značky měly co vystavovat ve svých showroomech. Ano některé věci ve Fiatu nedělali zrovna hospodárně (viz počet platforem), ale důležité je že automobilky vyráběly a prodávaly . Protože právě ten prodej je to co, Fiatu přinášelo peníze. Srovnej si ty showroomy dnes, co tam jsou za modely. Většina z nich je poloprázdných... ;-\
Stejný problém s platformama mělo i PSA nebo Nissan, ale tam přechod na nový systém proběhl hladce, nenastala žádná prodleva v uvádění nových modelů, prostě přišly nové auta jako dřív a jen ti kteří se o to zajímali veděli, že ty auta sdílejí více dílů než předchozí modely...
Ale proboha Marchionne je u Fiatu už skoro 9 let (!!!) pokud se nepletu.A od té doby co tam je jaksi zatím většina modelů odchází bez nástupců, pořád se jen odsouvají premiéry nových modelů, auta se nechávají xkrát přepracovávat, xkrát se mění strategie a troufám si říct, že ani dnes nemají v mnoha věcech sami jasno.
S tímhle postupem ale Fiat jako koncern přichází o nejvíce peněz, přichází o zdroj svých příjmů a to je prodej automobilů a jak se zdá Marchionneho to nechává chladným, hlavně když ušetříme, že ? :no:
Ten člověk nikdy neměl dělat CEO Fiatu, až jednou prodají Alfu a Lancia skončí úplně, tak vám to některým možná dojde a přestanete tohoto pána neustále vychvalovat, protože 9 let je sakra dlouhá doba na to , abych pořád neměl žádný výsledek ;-)
Takže ano máš pravdu, že Marchionne nemůže za to v jakém stavu přebral Fiat když nastoupil do jeho vedení. On může za to jak Fiat a ostatní značky vypadají dnes ! :no: