Alfa Romeo mění plány: Giulia bude až v roce 2014
Hlavním důvod je globálnějšího charakteru: krize eura, kterou zapříčinily problémy některých zemí EU, zejména Řecka. Dotýká se samozřejmě i vyspělých a zdravých ekonomik ostatních členských států.
Pětidveřové MiTo bude ovšem uvedeno na trh podle původních předpokladů za dva roky. Pouze minimální půlroční zpoždění bude mít sériová podoba sportovního kupé 4C, jehož koncepty se přestavily nejprve v Ženevě a teď i ve Frankfurtu. Fanoušci musí vydržet do léta 2013.
Nová Giulia, pro Alfu klíčový model, se představí ale až v roce 2014. Nástupce 159 se bude stejně jako on i předchozí 156 nabízet jako sedan i kombi. Jenže v posledních osmnácti měsících odmítl nejvyšší vládce koncernu Fiat Sergio Marchionne už trojici stylistických návrhů tohoto vozu.
Premiéra kompaktního SUV se zpozdí o rok (2013), u nového Spideru taktéž, ale ten přijde na řadu až v roce 2014. Středně velké SUV nebude vůbec, místo něj se snad konečně dočkáme velkého sedanu na základě příštího Maserati Quattroporte. Ten po delší pauze naváže na modely 164 a 166.
Produktové změny představil finančním analytikům na autosalonu ve Frankfurtu výkonný ředitel Alfy Romeo Harald Wester. Automobilka s křížem a hadem ve znaku tak snižuje svůj plán prodat půl milionu aut ročně. V roce 2014 by jich mělo nalézt nové zákazníky alespoň 400 tisíc.
Šéf Fiatu Sergio Marchionne k výše uvedenému v úterý na IAA prohlásil: Přezkoumáváme objem a načasování nových produktů, uvedeme je na trh až v době, kdy to bude nezbytně nutné
V posledních dvou letech prodala Alfa Romeo celosvětově pokaždé 115 tisíc kusů. Letos by jich mělo být o 40 tisíc více.
Pozn. red.: Ve fotogalerii jsou snímky vize Alfy Romeo Coelus Jána Bujňáka z roku 2008.