Italská značka pokračuje ve svých ambiciózních plánech. Má však dilema, neví, jestli se jí vyplatí postavit rivala pro BMW 5 a hatchback s pohonem zadních kol.
Sedan vyssia stredna urcite, ak chcu byt naozaj konkurencia k premiovym znackam nemozu koncit v strednej. Vyvoj sa zlacni zdielanim dielov s maserati, takze alfu nezruinuje. Kombi giulia jednoznacne dobry napad, v europe by si odcvakli vela zakaznikov bez kombi. Ale nizsiu strednu v predokolke, zakaznici tu na tom tak nebaziruju a aspon sa usetria vyrobne naklady co predajom prospeje. Takze tolko, nemusis dakovat Reid, rad pomozem aj nabuduce!
Blbost podle mě, když udělaj nižší střední v předokolce, zařaděj se proti Golfům, Meganům, Astrám, Korejcům.. Jediná jejich šance je právě ta zadokolka, zvlášť, když BMW 1 už bude taky předohrab. Náhodou si myslim, že to neni špatnej nápad.. na prémiovou vyšší střední nemaj, při vší úctě.
To sice jo, ale současní image a pozice Alfy sotva unese nějaké větší prodeje velkého sedanu. Nehledě na to, že trh s velkými sedany není zrovna to, co by nějak rostlo.
V prvé řadě mělo přijít SUV a ne Gulia, protože ty teďka frčí. Ideální nějaké auto typu Q5 a druhé Q3. Jedno SUV, jedno crossover, potom měla na řadu přijít až střední a vyšší střední. Vyšší střední mohou udělat něco z Ghibli. Facelift Gulitty a Mita. Tak 6 modelů, hlavní konkurent DS a Volvo, alternativa k německých a japonským prémiovým vozům.
Jenže BMW si ve svý pozici může celkem dělat, co chce, šetřit, kde chce.. Pro Alfu je jediná možnost, jak bejt úspěšná, se nějak odlišit, si myslim. No a profilovat se jako jedinej sportovní HB v nižší třední vlastně nemusí bejt úplně blbý.
Ale co já vim, co udělaj.
Z finančních důvodů to neudělaj. Uměli by udělat asi slušný auto ale stálo by milion = což je neprodejný = z finančních důvodů prostě zadokolka v nižší střední už nebude
Zjara bude SUV na technice Giulie = to by nemuselo bejt špatný ta platforma je lepší než maj dneska vozy D3
že velký sedan v segmentu řekněme 5ky a Éčka je Giulia. Nebo není? Teď koukám, že je fakt menší. No to ta verze s 510 koňma a manuálem bude peklo na zemi.
giulia ( dlzka 4,64m ) je nieco ako bmw 3 alebo jaguar XE ... cize stredna trieda... ;-) .. v podstate je este kratsia ako bezna octavia alebo astra kombi .. takze v dnesnych casoch je to uz docela kompaktny sedan
bawo 5 je rozmerovo uz uplne inde ako giulia alebo aj take nove volvo S90/V90 ;-)
priznavam ze na fotkach aj na mna posobi daleko vacsia ako je v skutocnosti.... a ze je kratsia dokonca aj od octavky clovek neuveri snad ani nazivo.. fakt dost klame telom a aj mne sa zdala hodne velka ... je hodne siroka a masivna... ale vlastne nie az taka dlha
mne sa aj nazivo zdala obrovska ( obzvlast biela ) ... posobi fakt majestatne... ale na druhej strane je asi lepsie ak auto navonok posobi vacsie ale realne je mensie ako keby to bolo naopak... napriklad taka astra v kombiku vyzera vcelku nevinne a clovek si povie aha kompaktny kombik.... lenze to auto ma dlzku az 4,7m ... takze to mas tak ... auta su dnes uz rozmerovo hodne pomiesane
Větší suv a vetší sedan oboje s technikou Maserati by vyšlo určitě levně ( už vyvinuto ). Menší suv a hatch nižší střední je povinost. Kombi od Julie je dobrý tah. A na víc už nebude. Aspoň do 2020 určitě. Ale nelžete že dneska už není rozhodnuto....
Aneb ještě jsme ani nezačali, nevíme jakou zvolíme koncepci a možná se na to vyflákneme úplně...Simply Alfa. :-) Těší mě ale Giulia kombi, super zpráva. :yes:
BTW ta úvodní fotka je bomba. Jak málo stačí a hned by Giulia měla větší šmrnc.
Ako moc musí byť dementný motoristický novinár s výzorom bezdomovca, ktorý sa živý "testovaním" áut v tv Prima, aby novú AR Giuliu kritizoval za to, že nevie, akú má v prípade autom.prevodovky zaradenú rýchlosť!!! Vážený pán "Pepa", svieti na voliči stupňov a zároveň v info displayi medzi budíkmi. Krásna ukážka toho, ako evidentne na objednávku poškodiť auto v teste za každú cenu. Zaujímavé je, že celá Európa má úplne iný názor a vplyvné magazíny prinášajú úplne opačné testy. Prípadne je ešte možné, že všetci novinári v Európe sú na hlavu, ale český "Pepa" má pravdu. Inak, Prima by mu mohla dať aspoň na žiletky, takto mu pripláca VW a potom tie testy aj tak vyzerajú
nerobiť džulietu zadokolku. Reálne o to stojí málo ľudí a pri C heči je dôležitý vnútorný priestor, ale najmä mnoho ľudí by ani nevedelo, že to má zadný, teraz je tam predný a ľudia si zvykli, nemajú šancu každému vysvetliť zadokolku. Veľký sedan zatiaľ nerobiť kým živoria, skôr malé suv a la džulieta. Nástupcu mita ano, s akou technikou, to nechám na nich. Športový model by som nechal len jeden na imidž.
Gulia kombi určitě ano ....jen tak mimochodem, italské a evropské prodeje za 10/16 nezveřejnili, USA - 0 ks !!!!!!, nevím jestli to není překlep, ale je to tam. Jinak všechny značky FCA - počty zveřejněny, Gulia je prodejně tajemná, není to nějaký divný ? Myslím, že zákazníci přešlapují a čekají na lepší cenu, jestli ji vůbec chtějí, ty počty tak akorát zatím odpovídají počtu prodejců - bohužel :-(:-(
prodeje sou v pořádku, prostě se nic neprodalo, budto nemaj dost aut pro dealery, nebo to nikdo nechce.
Každopádně FCA má v USA jiný problém, a to ten že naprosto brutálně padají prodeje zančce Chrysler a celkem solidně už paád i Dodge a Jeep, takže by mě zajímalo z čeho ty nový modely hodlají financovat.
Neviem presne o akom trhu sa v článku hovorí, ale ak je pravda, že za september je Giulia štvrtým najpredávanejším modelom strednej triedy hneď po nemeckej trojke, tak predaje nie sú zlé, naopak. Navyše, carscoops je jeden z najlepšie informovaných webov.
Fiat by měl především jasně definovat rozdělení značek.
Alfa by měla být výrazně levnější než srovnatelné modely Maserati, tzn. také cenově níž než BMW/Mercedes/Jaguar. Maserati naopak mírně výš. Alfa by mohla být nekompromisně sportovní alternativou k mainstreamu, teda cenově mezi mainstreamem a prémií. Trochu bych se vyprdl na olizovače plastů a dělal auta dobře vypadající a dobře jezdící a nedělal z toho voňavky, tj. s odhlučněním a interiérem na úrovni mainstreamu. Q4 modely by pak samozřejmě byly dražší, ale stále cenově výhodné oproti srovnatelným M/AMG. Z tohoto pojetí vyplývá skoro nutnost udělat hatchback se zadokolkou, ovšem ne za milion, musel by jít cenově pod Audi A3. Vyšší střední dtto, cenově pod A6/E/5-er.
A Lancii oživte jako značku specializovanou na EV.
Myslíš na tu Lancii a EV? Na to budou muset vzít. Jestli Musk uspěje s Tesla Model 3, tak bude obrovská poptávka po EV a to ne proto, že bude shůry nařízeno přejít na elektromobily, ale prostě proto, že spoustě lidí budou víc vyhovovat.
Až bude mít elektromobil dojezd 500-600 km, a bude stát 600 000 kč tak ano. Na dojezd 300 km a cenovku 1-3 mega se jim každej zvysoka, to by musel stát litr benzínu 80 Kč
Naopak, Alfa nemá šanci, pokud bude chtít být dalším BMW nebo dalším Mercedesem. Kór když se bude částečně kanibalizovat v rámci jednoho koncernu s další značkou. Alfa nemá předpoklady urvat 30 nebo 40 procent segmentu, proto nemá smysl, aby se stala dalším generalistou, jako německá trojka. Pokud bude auto dobře vypadat a dobře jezdit, tak si svojí tržní niku najde.
Zdar. Jsem teď věčně na cestách a používám ořezanou verzi těhle stránek (data přes satelit jsou pěkně drahá :-) ). Čím se liší Bentley verze? Jen designem? Na Mu-so mám rád ty barevné kryty, i když předpokládám, že i na Naim for Bentley provedení půjdou dát ty určené pro standardní. Na nové Unity jsem zvědavý.
Jestli zkratka EV znamena elektricky vehykly, tak to at radsi nechaji Lancii mrtvou. Fiat ji uz 2x ponizil. Poprve, kdyz vydaval za Lancii prebouchany Fiaty (Ypsilon/Panda, Idea/Musa, Bravo/Delta III) a po druhe a jeste hur, kdyz logo Lancie zacal lepit na americky pekace. Lancia ma nesmirnou cenu jako historicka znacka a nezaslouzi si potupu ala MG... kdyz pan ucetni nechce delat opravdove Lancie, tak at pod tou znackou nedela radsi nic.
úspěch bude záviset halvně na prodejích v USA a jak si povedou dlaší značky aby bylo z čeho investovat. Krom RAM sou ale poslední výsledky všech dalších značek v USA celkem trisní a někde jde o naprosto brutální propady..... takže Čalfa to bude mít hooodně těžký
První, co by měli taloši udělat, je nabídnout pořádný výběr motorizací Giulie - byl jsem se podívat do pražské prodejny (Imofa) a paní mi zde s úsměvem řekla, že pokud chci benzinový motor a k tomu manuální převodovku, musím zvolit špičkový QV za bratru 2 mega... K benzinovému dvoulitru se prý totiž s manuální převodovkou nepočítá a to ani do budnoucna! Paní mi touto nehoráznou informací pořádně zvedla tep a měl jsem co dělat, abych si uvědomil, že ona za to nemůže a že proto nemá žádnou cenu jí spílat....Pokud je to skutečně pravda, tak se Fiat na prapověrné Alfisty nedisponující volnými miliony na kontě prostě zvysoka... víte co!
V každém případě je ale skvělé, že udělají Giulii i v kombíku, nepochybuji o tom, že bude půvabná. Nová Giulietta jako zadokolka by skutečně na trhu neměla konkurenci (když nové BMW 1 bude bohužel zadokolka), ale na velikosti i vnitřním prostoru se to určitě projeví negativně, s tím by se muselo počítat. Prodeje velkého sedanu milánské značky jsou velkou neznámou, možná by hrozila i mírná kanibalizace s Maseratti Quattroporte.... SUV Alfa Romeo beru jen jako nutné zlo, které by značce mohlo vydělat tolik potřebné finance (třeba Porsche tyto modely ekonomicky zachránily). Pokud se neobjeví nástupce MiTa, moc lidem asi chybět nebude. Místo něj bych považoval za mnohem důležitější postavit skvělého nástupce Fiatu Punto (nejlépe se jménem UNO). :-!
Nějak se ti to tam plete. Asi jsi chtěl napsat, že 1er bude předokolka. A Ghibli místo Quattroporte.
U Porsche by se dalo debatovat o tom, že ho Cayenne poslal do spárů VW. Porsche nakonec Cayenne k přežití nepotřebovalo, pokud si dobře vzpomínám, což samozřejmě nemohli vědět. A díky těm penězům si ukousli víc, než zvládli spolknout.