Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rady před koupí Mazdy MX-6: Vzácnost, na které nevyděláte

Mazda MX-6
MX-6 kupodivu byla odlišná od výchozího modelu 626. A dalo by se říci, že mnohem atraktivnější. Výbava byla už v základu bohatá.
Mazda MX-6
Mazda MX-6
34 Fotogalerie
Tomáš Dusil
Diskuze (8)

V 90. letech vsadila Mazda na sportovní notu. Kromě modelu MX-3 a veleúspěšného roadsteru MX-5 se objevilo také trochu opomíjené větší kupé MX-6.

V deváté dekádě 20. století to měla Mazda dobře vymyšlené. Běžné modely 121, 323 a 626 byly určeny pro prostý lid, kdo chtěl více, měl možnost sáhnout po luxusních vozech Xedos 6, a zejména Xedos 9. No a ten, kdo nepotřeboval prostor a zároveň chtěl udržet provozní náklady na úrovni zmíněných cestovních modelů, mohl zvolit menší kupé MX-3, mající základ v řadě 323, anebo větší recenzované kupátko MX-6, jež pro změnu technicky vycházelo z úspěšné kulaté Mazdy 626 série GE. Někdejšího snu nově se rodící podnikatelské sféry v postkomunistickém Československu.

Hledejte větší

Mazdu MX-6 poháněly po celou dobu produkce pouze dvě pohonné jednoty. Menší zážehový dvoulitrový čtyřválec s výkonem 85 kW a dále největší verze známého hliníkového šestiválce mazdy řady K o objemu 2,5 litru. Někdejší politika českého dovozce Mazdy, firmy Auto Palace, ale byla taková, že se rozhodl v pohledném kupé nabízet na našem trhu pouze větší motor. Ten také doporučujeme hledat, neboť s ním získáte nejen více dynamiky, ale hlavně mnohem poutavější svezení.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (8)